۱۱ انتظاری که بازیکن‎ها از ندای وظیفه سال ۲۰۱۶ دارند

آواتار متین حاج محمد علی توسط متین حاج محمد علی در ۱ آذر ۱۳۹۴ , ۱۹:۳۰

هرساله ما شاهد انتشار نسخه جدیدی از سری بازی‎های افسانه‎ای «ندای وظیفه» (Call Of Duty) از کمپانی بزرگ «اکتیویژن» هستیم. همان‎طور که می‎دانید این بازی توسط استودیو‎های «تری‎آرک» (Treyarch)، «اینفینیتی وارد» (Infinity Ward) و «اسلج‎همر» (Sledgehammer) به‎طور سالانه ساخته می‎شود. این‎بار نوبت به استودیو بسیار حرفه‎ای «اینفینیتی وارد» رسیده است تا هنر خود را در زمینه ادامه این سری ثابت کند. با توجه به کارنامه این استودیو، به احتمال بسیار زیاد در سال ۲۰۱۶ ما شاهد یکی از بازی‎های «ندای وظیفه: ارواح ۲» (Call Of Duty: Ghosts 2) و یا «ندای وظیفه: جنگ‎های مدرن ۴» (Call Of Duty: MW4) خواهیم بود. همانطور که می‎دانید بازی‎های «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» و «ندای وظیفه: جنگ‎های پیشرفته» نتوانستند در حد و اندازه نسخه‎های قبلی و جاودانه این سری عمل کنند. همه این موضوعات دست به دست هم دادند تا همه منتظر یک «ندای وظیفه» فوق‎العاده که به ریشه‎های خود باز خواهد گشت و دارای داستان عمیق و گیم‎پلی جذاب باشد از استودیو «اینفینیتی وارد» باشند. در این مقاله قصد داریم به ۱۱ ویژگی که بازیکن‎ها از نسخه آینده این بازی انتظار دارند بپردازیم. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

66

داستانی در حد ندای وظیفه

۱۱. داستانی در حد ندای وظیفه:

در بازی «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» ما شاهد یک ایده خوب برای داستان بازی بودیم؛ اما به هر دلیلی، این نسخه نتوانست مانند نسخه‎های پیشین عمل کند. داستان این بازی در حد و اندازه‎های این سری نبود و در برخی موارد به راحتی می‌‎توانستیم آن را پیش‎بینی کنیم. خبری از شخصیت‎هایی که بتوانند در این سری ماندگار شوند هم در این بازی نبود. نه تنها این نسخه بلکه نسخه‎های قبلی این بازی هم نتوانستند یک داستان خوب را ارائه دهند. تمامی این موضوعات دست به دست هم دادند تا تمامی طرفداران این سری خواهان یک بخش داستانی قوی باشند. شاید بتوان علت این افت داستانی را پررنگ‎تر شدن بخش چندنفره بازی دانست. درکل اگر «اینفینیتی وارد» می‎خواهد موفقیت‎های گذشته خود را تکرار کند حتما باید یک بازی با داستان غنی را با شخصیت‎هایی که بتوانند جای کسانی مثل «سواپ مک‎تاویش» و یا «کاپیتان پرایس» را پر کنند، منتشر کند. هرچند چنین چیزی بعید به نظر می‎رسد!

بهبود بخش چندنفره

بهبود بخش چندنفره

۱۰. بهبود بخش چندنفره بازی

تقریبا تمامی طرفداران این بازی خواستار بهبود بخش چندنفره بازی هستند. هرچند بخش چندنفره سری بازی‎های «نداری وظیفه» همیشه یکی از بهترین‎ها بوده است ولی در این چند وقت هم از لحاظ سخت‎افزاری و هم نوع مسابقات، این بخش مقداری نخ‎نما و تکراری شده است. در سرور‎های بازی گاهی شاهد لگ‎های عجیب و غریب به همراه باگ‎های آزاردهنده هستیم. یکی از چیزهای که بسیار آزار دهنده است آن است که در حالی که شما در تلاش برای آپدیت و بهتر مبارزه کردن هستید، تعدادی از افراد در نقاط مختلف نقشه بازی کمپ کرده و به راحتی شما را می‎زنند که قطعا نباید چنین باشد. امیدواریم «اینفینیتی وارد» بتواند بخش چندنفره بهتر و بهینه‎تری را برای عنوان خود ارائه دهد.

بهبود حالت تقسیم صفحه نمایش

بهبود حالت تقسیم صفحه نمایش

۹. بهبود حالت تقسیم صفحه نمایش (Split Screen):

با توجه به افتضاح «هیلو ۵: نگهبانان» (Halo 5: Guardians) در این بخش، تنها امید دوست‎داران این ویژگی به نسخه بعدی «ندای وظیفه» است.  شایان به ذکر است که این قابلیت در بازی «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» نیز وجود داشت. این قابلیت به بازیکن‎ها اجازه می‎دهد با دوستان خود بخش‎های آفلاین و آنلاین را به صورت مشترک در یک مانیتور اجرا کنند. درکل، به نظر می‎رسد «اکتیویژن» از همان فرمول قدیمی خود برای این بخش استفاده خواهد کرد. به‎طوری که صفحه به دو قسمت مساوی تقسیم خواهد شد و در کنار آن یک نوار سیاه‎رنگ تشکیل می‎شود که اگر در یک صفحه نمایش بزرگ مشغول انجام بازی باشید باعث عصبانیت و آزار شما خواهد شد. کیفیت بافت‎ها در مقایسه با بخش تک‎نفره کاهش پیدا خواهد کرد، شاهد افت فریم شدیدی خواهید بود، نمی‎تواند متن‎های زیرنویس را بخوانید (کیفیت بد آن‎ها) و احتمال کرش بازی بسیار بالا است. همه این‎ مشکلات باید توسط استودیو «اینفینیتی وارد» حل شود تا بازیکن‎ها شاهد یک تقسیم صفحه نمایش خوب باشند.

شخصی‎سازی کامل کاراکترهای بخش چندنفره

شخصی‎سازی کامل کاراکترهای بخش چندنفره

۸. شخصی‎سازی کامل کاراکترهای بخش چندنفره:

درحال حاضر خیلی از طرفداران سری بازی‎های «ندای وظیفه» خواستار بازی کردن در نقش یک زن در بخش چندنفره بازی هستند. این موضوع نیز سازندگان این سری را وادار می‎کند تا در قسمت ساخت کاراکتر برای بخش چندنفره، اختیارات و آزادی زیادی به بازیکنان بدهند. اگر بخواهیم از دید دیگری به این قضیه نگاه کنیم، باید قبول کرد دیدن افراد یکسان و شبیه به هم در نقشه‎های چندنفره خسته کننده شده است. همچنین دیگر بازی‎ها هم دارند این قابلیت را به بازی‎های خود اضافه می‎کنند و اکتیویژن هم قطعا نمی‎خواهد از رقیبان خود عقب بماند. این ویژگی می‎تواند جذابیت خاصی به بازی بدهد. حال باید دید آیا «اینفینیتی وارد» این قابلیت را به بازی خود اضافه خواهد کرد یا خیر؟

موتور بازی‎سازی جدید با گرافیک بهبود یافته

موتور بازی‎سازی جدید با گرافیک بهتر

۷. موتور بازی‎سازی جدید با گرافیک بهتر: 

شاید گرافیک سری بازی‎های «ندای وظیفه» در حال حاضر در حد قابل قبولی باشند؛ ولی از بازی «ندای وظیفه: ارواح» به بعد شاهد یک گرافیک کسل کننده بدون کوچک‎ترین رشد گرافیکی بوده‎ایم که می‎تواند یک امتیاز منفی برای بازی بزرگی مانند «ندای وظیفه» محسوب شود. خصوصا در بخش تک‎نفره «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» گرافیک‎هایی که در تصاویر فوق‎العاده زیبا به نظر می‎رسید، در بعضی مواقع از زمین تا آسمان با واقعیت فرق داشت و ما شاهد یک گرافیک بسیار عجیب و زشت در بازی بودیم؛ البته در بخش چندنفره بازی شاهد یک گرافیک خوب و قابل قبول نیز بودیم. با توجه به اینکه این بازی یک بازی بسیار سریع است و مکس کردن و ایستادن در آن معنی ندارد، پردازش دیر بافت‎ها قطعا یک امتیاز منفی محسوب خواهد شد که در عملیات سری ۳ در بعضی مواقع شاهد این موضوع بودیم. در این زمینه از «اینفینیتی وارد» به دلیل سابقه خود انتظار یک بازی با گرافیک فوق‎العاده با استفاده از نسخه بهبود یافته موتور بازی‎سازی IW را داریم.

اضافه شدن قابلیت‎های جدید و نقشه‎های جدید به بخش چندنفره

اضافه شدن قابلیت‎ها و نقشه‎های جدید به بخش چندنفره

۶. اضافه شدن قابلیت‎ها و نقشه‎های جدید به بخش چندنفره:

در نسخه «ندای وظیفه: جنگ‎های پیشرفته» (Call Of Duty: Advanced Warfare) با اضافه شدن «اگزو سوییت» (Exo Suit) گیم‎پلی بازی پیشرفت قابل‎ توجهی داشت و شما می‎توانستید به راحتی پرش‎های بلند داشته باشید و یا پرواز کنید! با وجود اینکه در «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» شاهد چنین تغییر بزرگی نبودیم؛ اما قابلیت «دویدن بر روی دیوار» (Wall Running) توانست مقداری بخش چندنفره بازی بهبود ببخشد. هرچند این قابلیت چندان کارآمد نبود و دارای مشکلاتی بود. یکی از انتظاراتی که طرفداران این سری از «اینفینیتی وارد» دارند، اضافه شدن یک یا چند قابلیت کارآمد و جذاب به بخش چندنفره و همچنین تک‎نفره بازی است.

ادامه مطلب در صفحه بعد

دیدگاه
۱۹ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

19 Replies to “۱۱ انتظاری که بازیکن‎ها از ندای وظیفه سال ۲۰۱۶ دارند”

  1. آواتار Farbod Farbod گفت:

    مرسی مقاله خیلی خوبی بود دستتون درد نکنه که ترجمش کردید امیدوارم در آینده شاهد همه این تغییرات باشیم ولی من که چشمم آب نمیخوره که شاهد این تغییرات باشیم

    ۰ ۰
  2. A.F.A گفت:

    انتظار…،انتظار یه شوتر اول شخص پرهیجان و لذت بخش رو دارم.ولی سوال اصلی اینه که؛چه قدر دیگه این سری گنجایش ادامه و حس ها و پرداخت های تازه رو داره؟ایا اصلا چیزی مونده که این بازی بهش نپرداخته باشه؟هیجانی مونده که تو نسخه ای بیشترین میزانش رو تجربه نکرده باشیم؟داستان قشنگی مونده که نشنیده باشیم و تو این سری نبوده باشه؟جواب همه ی این سوالات یه نه بزرگه.
    هرچیزی که تو عالم گیم بوده و میشد در این سری بهش پرداخت و درش گنجوند در این بازی قبلا قرار گرفته.انفجار و تیر و مرگ جنگ جهانی دوم با نسخه پنجم به اوج خودش رسید،جنگ های مدرن،جنگ سرد،حتی جنگ های اینده!!کلی داستان زیبا با شخصیتای بیادموندنی.دیگه میخوان چیکار کنن؟نتیجش همین میشه که العان میبینید.میشه جنگاوری پیشرفته و عملیات سری۳.تکرار مکررات،دست و پا زدن برای رسیدن به اون زیبایی که قبلا خیلی راحت تر بهش دست پیدا کرده بودن ولی در حال حاضر خیلی دست نیافتنی بنظر میرسه!!خیلی دور و سخت.بلک اپسی که قسمت اولش جزو بهترین داستانای بازی های اول شخص زمان خودش بود،نسخه دومش با یه گیم پلی سرعتی و خفن و یه نقش منفی هیولا وار ذهنمون رو تسخیر کرد،شده یه بازی صرفا خوب که به لطف بخش چند نفره اش و زامبی هاش میشه رفت سراغش.همین تریارکی که قبلا به جرعت میتونم بگم خیی راحت تر نسخه های زیبای پنجم و هفتم و نهم رو تحویلمون داد،العان داره با نهایت توانش و فشار و تمام توانایی هایی که داره یه بازی معمولی میسازه!!چرا؟مگه نباید این همه پول بیشتر و صرف وقت فراوان نتیجه بهتری در پی داشته باشه؟جواب،نه همیشه.همیشه اینطور نیست.بعد از یه مدت دیگه از خودت میپرسی چی مونده که بهش نپرداخته باشم؟چی مونده که قبلا ننوشته باشم و در این فرمول نساخته باشمش؟کال این همه شماره گوناگون با تم ها و داستان های جورواجور داشته.ولی اتفاقی که از نسخه جنگاوری مدرن ۳ و بعد با بلک اپس ۲ شروع شد(البته اون دو نسخه به طرز شگفت اوری و با زرنگی و هوشمندی از زیرش در رفتن)العان به اوج خودش رسیده.تکرار،کمبود ایده،نخ نما شدن،و نتیجش همین جنگاوری پیشرفته و بلک اپس سه است.تقصیر سازنده ها هم نیست.دارن نهایت تلاششون رو برای ساختن یه چیز بینقص بکار میبرن.مسعله اصلی اینجاست که این سری با این فرمول بیش از این گنجایش نسخه های بیشتر رو نداره.کلا باید سری کال رو رها کرد و گذاشت در ارامش بخوابه.نباید بیش از این این جوون زود پیر شده رو ازار داد.خداحافظی در اوج.همین العان هم خیلی دیر کرده. باید زودتر از اینا کناره گیری میکرد.ولی امان از دست پول و سود…مگه میزاره؟

    ۰ ۰
  3. آواتار jack sapro jack sapro گفت:

    من به شخصه از سری بازی های جنگ با جنگ افزار قدیمی بیشتر خوشم میاد و من هنوز منتظر بازی مثل MW2 هستم واقعا بینظیر بود .

    ۰ ۰
    1. آخ که حرف دلم رو زدی :'( :11:

      ۰ ۰
  4. آواتار پارسا پارسا گفت:

    کلا دیگه منتشر نشه بهتره
    کالاف دیگه بازی نیست عملا شده یه شبیه ساز واسه درآمد زایی!
    بهتر که کلا دیگه منتشر نشه
    اکیتویژن رو یه چیزی مثل دستینی سرمایه گذاری و شیر دوشی کنه خیلی بهتره
    البته بعیده جمع شه جدیدا هم که شده ۳ تا استدیو :lol: اسلید هم اضافه شد :lol:
    خداییش با خودش چی فکر میکنه انقدر اعتماد نفس داره هیچ تغییری نمیدن تو بازی یه کمپین ۵ ساعته بایه مولتی پر از مشکل با یه مود زامبیم برای پول بیشتر تهش!
    بازم صد رحمت به EA که درسته سیاستاش غلطین (نمونش ۵۰ دلاری بودن سیزن پس استار وارز!) ولی خب هم استدیو های فوق العاده ایی داره هم همه چیش رو برنامه ریزیه و معمولا دستو باز میزاره
    ولی خب در عوضش اس هول بازیش به ما میرسه و جیب مارو خالی میکنه!
    ولی اکتیوژن چند سال پیش کجا و الان کجا؟ واقعا این همون اکتویژنیه که ۵ نفر براش زحمت کشیدن تا بیارنش بالا؟
    واقعا فقط میشه به حالش تاسف خورد
    یکی به حال این یکی به حالیه یوبی سافت که البته یوبی خیلی بدتره! تازه اکتیویژن عادت خاصی به هایپ نداره ولی یوبی که ماشالا خواهر مادر هایپو یکی کرده :lol:

    ۰ ۰
  5. من که انتظار دارم یکی دوسالی نیاد کلا یکم دلم واسش تنگ بشه :۲۳:

    ۰ ۰
  6. آواتار Dragunov Dragunov گفت:

    مقاله ی بدی نبود.
    ولی خب بعضی بند ها یکم بی معنی بودن.
    از جمله اضافه شدن نقشه ی کوچک در بخش چند نفره. خودتون بالاترش گفتین این که یکی کمپ کنه و شما رو بکشه خیلی اذیت میکنه و امیدواریم تو نسخه های بعدی دیگه مپ ها اینقدری کوچیک نباشه که بشه کمپ کرد. بعد خودتون در ادامه آرزوی نقشه ی کوچک کردین.
    و دوباره خواهان اضافه شدن قابلیت های جدید به بازی شدین و در ادامه گفتین موارد کم اهمیت رو حذف کنن. (یعنی رداخت بیشتر به اصل)
    خلاصه اگه قرار بود قضیه ای چیزی اثبات کنین بهتره بذارینش کنار. چون مدام به تناقض بر میخورین. :۲۴:

    در ضمن کد یه اشتباه بزرگ کرد و اونم پرداختن بیش از حد به آینده ی دور بود. تنها با برگشتن به زمان حال میتونه محبوبیت قدیمش رو به دست بیاره…

    ۰ ۰
    1. دوست عزیز در مورد حرف شما فک کنم برداشت اشتباهی کردین. ما گفتیم اینفینیتی وارد کارایی کنه که کمپرا تو بازی کمتر بشن. این موضوع میتونه به شکل های مختلفی باشه. مثلا جوری نقشه هارو طراحی کنه که جایه کمپ نداشته باشه یا کمپر هارو بن کنه و …
      ولی نقشه کوچک کاملا تفاوت داره با این چیزی که در بند بالا گفته شد

      ۰ ۰
    2. آواتار Dragunov Dragunov گفت:

      من عذر خواهی میکنم اشتباه پس برداشت کردم !
      ولی آخه به صورت خودکار وقتی مپ کوچیک بشه کمپ کردن هم راحت تر میشه و هم به صرفه تر. بنابر این تو مپ کوچیک همه کمپ میکنن…

      ۰ ۰
  7. آواتار only sony only sony گفت:

    یک درخواست یا نسازید یا مثل بچه خوب Call of Duty بسازید نه استاروارز :۲۳: :۲۳:
    خیلی دیگه تخیلی شده کجاس اون شکوه CoD World at War
    کو اون گریه هایی که سر مکتاویش کردیم
    کو اون شخصیت پردازی های دیوانه وار
    دیگه مسخره اش رو در آوردند :۲۳:

    ۰ ۰
    1. آواتار jack sapro jack sapro گفت:

      کاملا با شما موافقم .

      ۰ ۰
  8. آواتار cheater47 cheater47 گفت:

    مقالیه جالبیه تشکر-بهترین نسخه ای که از COD دیدم از لحاظ مپ
    نسخه ی black ops declassified بود که گزیده ای از بعضی بهترین های BO1 و MW1 رو داره. حالا بگزریم از مشکلات فراوونه آنلاینش…
    ولی من به شخصه از سری COD سه تا رو خیلی خاطره دارم و واقعا دوسشون دارم COD4-COD5-BLACK1 و امیدوارم دوباره امثاله به روز شدشونو ببینم :ps: :-) :ps:

    ۰ ۰
  9. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

    بعید میدونم هیچ کدومش به واقعیت بپیونده!
    از همه هم مهمتر حل اون داستان لگ و تشخیص شلیک هست و ایجاد یک کمپین درست درمون با شالوده ی نسخه های اولیه و میانی سری!
    هرچند بهترین راه خارج کردنش از انتشار سالانست.

    ۰ ۰
  10. آواتار AsiyA AsiyA گفت:

    من تنها انتظاری که از Call of Duty دارم اینه که دیگه ساخته نشه :۲۴:

    ۰ ۰
  11. آواتار Ali-killer 22 Ali-killer 22 گفت:

    نمیدونم چرا نویسنده سعی کرده با یکسری انتظارات نا به جا مقاله رو ۱۱ موردی کنه

    در مورد بخش مولتی بگم تقریبا توی نسخه های قبلی مولتی این سری تقریبا یکسان و خشته کننده تر بود اما ت.ی BO3 ساختار این بخش کلا تغییر و پیشرفت زیادی داشت، از وسعت گرفته تا مد های جدید و جالب

    در مورد لگد اصلحه های کنونی هم چون کد ی شوتر آرکید هست و بیشتر ظاهر ران اند گان داره خیلی براش مناسب تره، از ی شوتر آرکید نباید انتظار سیستم شوتینگ BF با اون لگد اصلحه ها رو داشته باشیم

    خیلی بهتر بود برای مقاله انتظاراتی که کلا توی این سری دوست داشتیم ببینیم رو ذکر میکرد(به جز یکی دو مورد)

    ۰ ۰
    1. دوست عزیز این مقاله ترجمه شده است و نظر خود نویسنده پس نمی‎تونید به نویسنده ایراد بگیرید.
      در ضمن اصلحه نیست اسلحه است ;)

      ۰ ۰
    2. آواتار cheater47 cheater47 گفت:

      در مورد BLACK3 و بهتر شدن مولتیش موافقم کاملا.

      ۰ ۰
  12. همون طور که گفتین، جای یه نقشه کوچیک و جمع و جور در بخش چند نفره خیلی خالیه :۱۸:
    و صد البته اون مورد آخر هم جزو آزار دهنده ترین کارهایی هست که سازنده ها میتونن انجام بدن؛ کلاً چرا با این کارها قصد عرض اندام دارن؟!!! :17:

    ۰ ۰
    1. آواتار cheater47 cheater47 گفت:

      دیدگاه :*:

      ۰ ۰