۲۲ بازی برتر ۲۰۱۳ E3 -بخش اول

آواتار Death Magnetic توسط Death Magnetic در ۱۸ تیر ۱۳۹۲ , ۰۷:۴۶

من مقاله ای با همین نام سال گذشته و پس از E3  سال ۲۰۱۲ در وبسایت دیبازی قرار دادم و شاید بعضی از کاربران هنوز آن مقاله را به یاد بیاوراند. امسال نیز E3 به خوبی و خوشی و چندین سورپرایز کوچک به پایان رسید و بازی های خوب زیادی به نمایش در آمدند و من هم تصمیم گرفتم لیستی دیگر برای این همایش درست کنم. قبل از این که شروع به خواندن مقاله و دیدن ترتیب بازی ها کنید، این نکته را در نظر داشته باشید که من تا حد امکان از روی منطق این بازی ها را به این ترتیب گذاشته ام و این لیست تا حدی لیستی شخصی است و خوش حال می شوم در بخش کامنت ها در مورد انتخاب ها بحث کنیم. نکته ی دیگر این است که این بازی ها را بر اساس نمایش “گیم پلی” شان ( و یا حداقل تریلری که محتوایی از بازی نشان دهد)در کنفرانس ها و یا خارج از کنفرانس و در غرفه ها که نمایش داده شده اند، ترتیب گذاره کرده ام. امیدوارم تا جای ممکن لیست ام منطقی باشد و طرفداران سونی و مایکروسافت و البته کامپیوتر شخصی را راضی کند!

۲۲. “ندای وظیفه: ارواح”(Call of Duty: Ghosts)

شما را نمی دانم اما “ندای وظیفه” برای من تمام شده است. حتی در E3 به غیر از گیم پلی سگ و اعماق آب، یک گیم پلی درست و حسابی نشان ندادند تا ببینیم آیا جنگ در اعماق دریا و کنترل سگ تنها المان های جدید بازی هستند یا خیر. بعد از آن خرابکاری استودیوی سازنده ی بازی که نورپردازی فیک در بازی بود، (اشاره به اولین تریلر منتشر شده از بازی) راستش به نظرم گرافیک این بازی گرافیکی است که باید دو-سه بازی قبلی این سری می داشتند نه یک بازی نسل هشتمی. هرچند داستان جدید توسط نویسنده ی برنده ی اسکار برای فیلم”قاچاق” (Traffic) نوشته شده است و شاید بتوان به داستان بازی کمی امیدوار بود اما واقعا “ندای وظیفه” ی جدید،حرفی برای گفتن دارد؟ فکر نمی کنم!

۲۱.”ریمن:قهرمانان” (Rayman: Legends)

“ریمن” جدید بامزه تر از گذشته به نظر می رسد و چندین شخصیت جدید هم به داستان اضافه کرده است و مکانیک های جدید گیم پلی جالب به نظر می رسند. هر چند این بازی خیلی به “ریشه های ریمن” (Rayman Origins) شباهت دارد و ممکن است کمی تکراری شود، اما هر چه باشد این یک “ریمن” است! آن هم “ریمن”ـی از جنس یوبیسافت! طراحی مراحل و شخصیت ها چشم نواز هستند و حالا محیط های سه بعدی هم با محیط دو بعدی بازی قبلی ترکیب شده و فضاهایی زیبا و چشم نواز به وجود آورده است.این بازی پلتفمر قرار است بر روی کنسول های نسل حاضر و ویتا و وی یو عرضه شود.

۲۰. “ترانزیستوز” ( Transistor)

آیا بازی “باستیون” (Bastion) ، همان بازی قابل دانلود ۵ دلاری را به یاد می آورید؟ آیا آن گیم پلی و گرافیک زیبا و درگیر کننده و موسیقی متن فوق العاده و راوی معروف بازی را به یاد می آورید؟ سازندگان آن بازی زیبا با بازی جدیدشان به نام”ترانزیستور” که قرار است برای کامپیوتر شخصی و PS4  عرضه شود برگشته اند. حالا که شهر های مدرن جهان، یکی پس از دیگری در حال نابودی اند، نوبت”قرمز”(Red) شخصیت اصلی بازی رسیده است تا با بدی ها مبارزه کند. گرافیک بازی زیباست،به همان زیبایی “باستیون”(Bastion) و گیم پلی بازی هرچند شباهت هایی با عنوان قبلی دارد اما المان های جدیدی هم در آن دیده می شود.این نکته را باید در نظر داشته باشید که این یک بازی اکشن/نقش آفرینی است. سلاح “قرمز” در این بازی تفنگ و نارنجک نیست.بلکه شمشیر است. خوش بختانه این بازی نیز مانند بازی قبلی یک راوی دارد و شما را همراهی می کند.این بازی یکی از زیباترین بازی های E3  امسال بود. “سلام جهان”;راوی داستان بازی با لحنی خاص گفت… .

۱۹.”جنون سرعت:رقبا”(Need For Speed: Rivals)

واقعیت این است که حتی سری محبوب”جنون سرعت” نیز مانند سری”ندای وظیفه” جذابیتش را به شدت از دست داده و مطمئن باشید با بازی سالانه به جایی نخواهد رسید. بازی جدید که برای نسل جدید در دست ساخت است”رقبا” نام دارد و همان المان های همیشگی سری را در خود دارد و هیچ چیز جدیدی را معرفی نمی کند. می توانید در نقش مسابقه دهنده و یا در نقش پلیس بازی کند. محیط بازی،”محیط باز”(Open world) است و می توانید ماشین بخرید،آن را ارتقا و حتی رنگ گنید و ماسبقه دهید و این روند به همین شکل ادامه پیدا می کند.اگر در نقش پلیس بازی کنید، می توانید کار های مختلف از جمله استفاده از هلی کوپتر و یا تقاضا برای بستن جاده توسط پلیس برای دستگیر کردن راننده ها انجام دهید که نمونه شان را پیش از این هم دیده بودیم.اما گرافیک بازی و افکت های آن واقعا زیباست و واقعا حس نسل جدید بودن را به بازیباز منتقل می کند.

۱۸. “گیاهان در برابر زامبی ها:باغ جنگ” (Plants Vs. Zombies: Garden Warfare)

سری “گیاهان در برابر زامبی ها” سری محبوب اکثر بازیباز ها بوده و است. بازی جدید این سری که “باغ جنگ” نام دارد و با موتور “فراستبایت ۳″(Frostbite 3) در دست ساخت است، قرار است هم برای کنسول های نسل جدید و هم برای کنسول های نسل هفتم و البته کامپیوتر شخصی عرضه شود.همان طور که می دانید این یک بازی سوم شخص و “دفاع از قلعه” است و ماموریتتان واضح است:”هر چی زامبی می بینی بکش” منتهی شما برای این کار می توانید از استراتژی های مختلف استفاده کنید. هر گیاهی قابلیت های مخصوص خودش را دارد. به عنوان مثال “کاکتوس” مانند تانک عمل می کند و از راه دور زامبی ها را یکی پس از دیگری از بین می برد. معمولا پس از این که کل موج زامبی ها را از بین بردید، باید با یک “غول آخر”مرحله نیز مبارزه کنید که آن هم جذابیت های خودش را دارد.خبر خوش این است که این بازی حالت دو نفره و چند نفره  نیز دارد و می توانید با دوستانتان از طنز بازی و هیجان آن لذت ببرید!

۱۷. “دزد “(Thief)

“دزد ” (Thief) یکی از زیباترین و هیجان انگیز ترین بازی های نسل هفتم و هشتم است. این بازی نه یک ادامه است و نه یک پیش زمینه بر این سری. در واقع یک ریبوت از این سری است.”گارت”(Garret) ،استاد دزدی، مدت زیادی است که از شهرش به دور مانده و بالاخره تصمیم می گیرد تا به شهرش برگردد.این شهر که “شهر”(The City) نام دارد،توسط یک ستم گر به نام “بارون”(The Baron) اداره می شود و هدف او قتل “بارون” است.به گفته ی تهیه کننده ی این بازی اول شخص ،شما این بازی را به هر شکلی که می خواهید می توانید به پایان برسانید.اما باید این نکته را به خاطر برسانید که نور دشمن شما است و تاریکی دوست شما. سلام اصلی “گارت” تیر و کمان است اما تیر های شما گونه های مختلفی دارد. به عنوان مثال می توانید با تیر آتشین، دشمنان را بسوزانید و یا با تیر حامل آب، آتش ها را خاموش کنید و برای خود تاریکی درست کنید.تا وقتی که در تاریکی هستید، دشمنان نمی توانند شما را پیدا کنند و می توانید به خوبی آن ها را گیج کنید و با بی رحمی و مانند یک روح شناور در هوا تک تک شان را به قتل برسانید.و البته در این بازی هیچ چیز اجباری نیست. می توانید همانند “اولیور کویین” سریال “کمان”(Arrow) به وسط میدان نبرد که ۲۰ دشمن شما را احاطه کرده اند شیرجه بزنید و با نارنجک و تیر و کمان آن ها را از بین ببرید و دوباره در تاریکی پنهان شوید! یکی از قابلیت های “گارت”،”تمرکز” نام دارد .”تمرکز” به شما اجازه می دهد راحت تر جیب بری کنید و هدف گیری تان دقیق تر شود و البته باید آگاه باشید که این قابلیت نیاز به ماده ی خاصی برای پر شدن دوباره اش دارد. به معنایی دیگر، این قابلیت اتوماتیک خودش را برای شما آماده نمی کند و بعد از چند بار استفاده شدن،تمام می شود و باید ماده ی لازم پر شدنش را پیدا کنید. این قابلیت هم چنین به شما اشیاء قابل استفاده در محیط را نشان می دهد. “دزد” قرار است در تاریخ نامعلومی در سال ۲۰۱۴ عرضه شود.

۱۶. “لبه آیینه ۲” (Mirror’s Edge 2)

بالاخره EA  طرفداران این سری محبوب هم راضی کرد و با یک تریلر کوتاه از گیم پلی و پیام” به زودی…هر وقت که آماده باشد” به طوری رسمی شماره دوم این سری را معرفی کرد. طبق آن چه در تریلر دیدیم،گرافیک بازی با موتور “فراستبایت ۳″( Frostbite 3) به طرز جالبی پیشرفت زیادی کرده و مکانیک های جذاب گیم پلی نیز سر جایشان هستند.باید منتظر اطلاعات بیش تری از این بازی باشیم.

۱۵.” فرقه ی آساسین ۴:پرچم سیاه”(Assassin’s Creed IV: Black Flag)

“فرقه ی آساسین ۴: پرچم سیاه” حرف جدیدی برای گفتن ندارد و تنها با عوض کردن محیط بازی و یک شخصیت جدید که “ادوارد” (Edward) می خواهد حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد. هر چه جلوتر می رویم تفنگ ها بیش تر در بازی نمایان می شوند و ظاهرا قرار است تا ۵ سال دیگر به جایی برسیم که شخصیت اصلی از شات گان به عنوان سلاح دوم در کنار “تیغه ی پنهان” استفاده کند! هر چند از حق نگذریم و بر اساس این تئوری که “یوبیسافت استاد تریلر نشان دادن است” به خصوص برای این سری ، نمایش این بازی در E3  نمایش خوبی بود.مشکل بزرگ این نمایش این بود بازی در چندین مکان مختف گیر کرد و به اسطلاح “لگ”(Lag) داشت اما از این که بگذریم، “ادوارد” یک دزد دریایی است که تحت تعلیم آساسین ها بوده است و پدر بزرگ شخصیت اصلی “فرقه ی آساسین ۳” یعنی “کانر” (Connor) است. داستان بازی مانند قبل هم در دنیای مدرن و هم در وقایع تاریخی می گذرد و محیط وقایع تاریخی بازی، جزایر کاراییب و اقیانوس اطراف آن است و بازی نگاهی عمیق تر به مبارزات کشتی ها دارد و البته نبرد های تن به تن هم چنان در بازی حضور دارند .

۱۴.”ولفنستاین : دستور جدید” (Wolfenstein: The New Order)

“ولفنستاین” جدید با عنوان” دستور جدید” عنوانی بسیار خوب و عالی به نظر می رسد. این بازی توسط استودیوی  Machine Games و  با موتور id Tech 5 در دست ساخت است. این بازی تنها بخش تک نفره دارد و خبری از بخش چند نفره نیست.بازی در دهه ی ۶۰ میلادی رخ می دهد.در یک جهان تاریخی متنواب ، جایی که آلمان پیروز جنگ جهانی دوم شده است.شخصیت اصلی و محبوب این سری قدیمی یعنی “بی جی” (B.J.) برگشته است و ماموریت دارد تا با “ضد حمله ی غیر ممکن” (نام ماموریت) آلمان  را شکست دهد. گیم پلی بازی جذاب است. شما محدود به ذخیره کردن تنها دو سلاح نیستید و سلاح های زیادی را می توانید در انبار سلاح هایتان (!) ذخیره کنید. سیستم سنگر گیری بازی پیشرفته است. می توانید سر “بی جی” را به جهت های مختلف تکان دهید تا شلیک دشمنان را جاخالی دهید و یا  شلیک کور کنید. بر روی زمین لیز بخورید و در زیر میز پنهان شوید و در همین حال که بر روی زمین لیز می خورید، تیراندازی کنید.حتی وقتی در پشت یک مسلسل هستید، می توانید سرتان را پنهان کنید و در همان حال به تیراندازی ادامه دهید. وقتی به جایی می رسید که یک در فلزی جلویتان را گرفته است، با وسلیه ی مخصوصتان فلز را جدا می کنید و از آن مکان عبور می کنید. شما مسلمان قابلیت مبارزه با هر دشمن مکانیکی نازی ها را ندارید و بعضی وقت باید از محیط اطرافتان به عنوان سلاح استفاده کنید. به عنوان مثال، شما قطعا نمی تواند با یک کلت، یک سگ عظیم مکانیکی را از کار بیاندازید، اما می توانید از راه های میان بر فرار کنید و حواسش را پرت کنید و سپس کاری کنید تا سنگ ها و آجر های ساختمان ها بر روی سرش بریزند و از کار بی افتد. می توانید از جلیقه ی ضد گلوله استفاده کنید تا خسارت کمتری ببینید . هم چنین دیگر “خط سلامت” وجود ندارد و سلامتتان با کمی به دور ماندن از گلوله ی دشمنان بر می گردد. “ولفنستاین: دستور جدید” قرار است در دسامبر سال جاری برای کنسول های نسل حاضر و نسل جدید و کامپیوتر شخصی عرضه شود.

۱۳.”قیام: فرزند رم” (Ryse: Son of Rome)

این بازی پیش از این قرار بود بر روی کینکت، به صورت انحصاری عرضه شود اما مایکروسافت تصمیم گرفت تا آن را برای نسل جدید نگه دارد و بر روی Xbox One  عرضه کند و قسمت هایی از بازی با کینکت آسان تر خواهد بود و به نوعی از یک بازی کینکتی در آمد. حالا “قیام: فرزند رم” یک بازی حماسی در مورد یک ژنرال رم به نام “ماریوس تیتوس” (Marius Titus) است که ما زندگی او را از دوران کودکی اش تا پس زمانی که ژنرال ارتش رم باستان می شود، دنبال می کنیم. البته این نکته قابل ذکر است که داستان بازی بر اساس وقایع تاریخی نیست و تنها از رم باستان و یک ژنرال ارتش رم الهام گرفته شده است. نکته ای که کمی توی ذوق بازیباز می زند، این است که سیستم مبارزه ی بازی بعد از چندین کمبو وارد مرحله ی دکمه زنی (Quick time events) می شود و حال سینمایی به خود می گیرد. خشونت صحنه های نبرد واقعی و زیاد است و البته نکته ای منفی به حساب نمی آید چرا که این بالاخره جنگ تن به تن  با نیزه و شمشیر است، نه با تفنگ و سلاح دوربرد.شما در بازی باید به ارتش تان دستور دهید تا مبارزه،دفاع و یا شما را همراهی کنند و همه این دستور ها از طریق کینکت نیز انجام می شود و برای برخی ساده تر هم خواهد بود و بیش تر حس یک ژنرال بودن به ـتان دست خواهد داد. گرافیک بازی کاملا مشخص می کند که این یک بازی بلاک باستری است (همانند فیلم های پرخرج هالوییود) و تنها کافی است تا مبارزه نکنید و از محیط اطرافتان و افکت های فوق العاده ی تصویر و صدا لذت ببرید! هر چند به شخصه از مبارزه با سیستم دکمه زنی خوشم نمی آید اما نمایش “قیام: فرزند رم” از هیجان انگیز ترین و بهترین نمایش های کنفرانس مایکروسافت و E3  امسال بود.

۱۲. “فورتزا ۵″/”گرن توریزمو ۶″(   Forza Motorsport 5/Gran Turismo 6)

این دو عنوان هر دو به یک اندازه قابل احترام و عالی به عنوان یک بازی شبیه سازی رانندگی هستند.بنابراین نمی توانم بین شان فرق بگذارم و یکی را برتر از دیگری بدانم. از دید من هر دو به یک اندازه خوب هستند.به خصوص بازی مختص به کنسول نسل جدیدشان.نمایش هر دو بازی در نمایشگاه E3 امسال، نه در کنفرانس ها بلکه در غرفه های دو شرکت بود. کنترل عالی، ماشین های متنوع، گرافیک عالی و قابلیت های جدید، همگی این دو بازی را به دو بازی مهم  شبیه سازی رانندگی و مهم ترین بازی های دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن ۳ تبدیل کرده اند. هر چند خودم از بین تریلر هایی که دیدم، فورزا را تا حدی برتر می دانم اما برتری اش ، برتری فوق العاده ای نیست و جزئی است و البته گرافیک گرن توریزمو برتری ویژه ای نسبت به فورتزا دارد.

۱۱.”شیطان درون” (The Evil Within)

استاد ژانر ترس برگشته است.”شینجی میکامی” (Shinji Mikami) با بازی جدیدش به نام “شیطان درون” به دنیای ترس بازگشته است.و دنیای ترس جدید او فوق العاده است. می توانم بگویم این بازی ژانر ترس را در دنیای بازی های کامپیوتری، باری دیگر زنده کرد.به گفته ی “شینجی میکامی” این بازی یک بازی survival horror  با الهام گیری واضح از سری “پناهگاه شیطان” (Resident Evil)، به خصوص “پناهگاه شیطان ۴” (Resident Evil 4) است.اتموسفر بازی به شدت تاریک و ترسناک و دارای دشمنانی عرفانی (اشاره به اسطوره های تاریخی احتمالا ژاپن) و عجیب است که به شما حمله می کنند و داستان از جایی شیرین می شود که شما دیگر هیچ گلوله ای ندارید و در بین ۳ دشمن گیر افتاده اید! تریلر بازی که برای وبسایت “گیم اسپات” (Gamespot) به صورت اختصاصی پخش و توضیح داده شد، شخصیت اصلی داستان که یک دانشمند به نام”سباستین” (Sebastian) نشان می داد که در یک بیمارستان عجیب، برعکس آویزان شده بود. صحنه پر از خون و مرده است و یک دشمن عجیب و بزرگ با چاغو و اره برقی اش در حال راه رفتن است و “سباستین” تنها بازمانده ی آن مکان ترسناک است.بعد از آزاد کردن خود، به سمت دری رفت اما آن در قفل بود. گرافیک بازی در یک کلام”فوق العاده” است. نورپردازی عالی، اتمسفر بی رحم،تاریک و ترسناک بازی را بی نقص به مخاطب منتقل می کند. بعد از این که به صورت پنهان کلید را از اتاق دشمن عجیب و غریب دزدیدید، “سباستاین” به سمت در قفل شده رفت و آن را باز کرد و ناگهان دشمن مورد نظر با اره ی برقی به دنبال “سباستین” رفت و سباستین با یک اشتباه کوچک بدنش در اره برقی دشمن فرو رفت! این سرنوشت شما در این  بازی با یک اشتباه کوچک است! می توانید از تفنگ به عنوان سلاح استفاده کنید اما گلوله به شدت کم است و سخت پیدا می شوند. بنابراین نباید هر هشت گلوله ای که دارید را بر روی یک دشمن که با دو شمت و لگد از پا در می آید خالی کنید.این بازی قرار است در سال ۲۰۱۴ عرضه شود.

دیدگاه
۱۰۷ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

107 Replies to “۲۲ بازی برتر ۲۰۱۳ E3 -بخش اول”

  1. آواتار sheamus sheamus گفت:

    یعنی واقعا یه نید فور اسپید از کال او بهتره؟کال او گند زده.

    ۰ ۰
  2. آواتار mr.zombie mr.zombie گفت:

    فقط یه مقدار با رتبه ی رایز مشکل دارم بدون شک جاش تو ۱۰ تای اول باید باشه….. :wink:
    ____________________________
    Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved :arrow:
    انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

    ۰ ۰
  3. آواتار Shahab Shahab گفت:

    NFS دیگه تکراری شده آدم دلش نمیاد بخره

    ۰ ۰
  4. آواتار masterezi0zzz masterezi0zzz گفت:

    عشق است ریمن و پلنت زامبی

    ۰ ۰
  5. آواتار doki doki گفت:

    مقاله ی فوق العاده ای بود ممنون از زحمتت فقط کاش بازی های بیشتری را معرفی میکردی البته میدونم برای همین هم خیلی زحمت کشیدی!
    ولی با نظرت درباره ی ندای وظیفه مخالفم چون من این بازی را با هیچی عوض نمیکنم!
    البته این ها همه یه نظر شخصیه و بازی بستگی به سلیقه ی فرد داره!!
    :idea: :idea: :idea: :idea:

    ۰ ۰
  6. آواتار capcom capcom گفت:

    با رتبه the evil within مخالفم !

    ۰ ۰
  7. آواتار sephiroth sephiroth گفت:

    تو این لیست جز یکی دو مورد باقی انتخاب مناسبی بودن.ولی به شخصه اگه تو لیست بعدی ff15 نباشه شاکی میشم

    ۰ ۰
  8. آواتار anzalichi anzalichi گفت:

    واقعیت این است که حتی سری محبوب”جنون سرعت” نیز مانند سری”ندای وظیفه” جذابیتش را به شدت از دست داده

    – آخه هرچی خواستم تیکه دومه حرفتو باور کنم نشد…چرت و پرتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت…!..
    ما تا ابد “فن” کالاف هستیم… جذابیتش را از دست داده…واقعا باعرض پوزش چرت نگو…!!

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      شما به من بگو NFS ـه جدید شما واقعا چی داره؟ نه واقعا چی داره؟

      همش یه مشت کلیشه که تقلید شده از بازی های قبلی

      یا همین COD ـه جون حونیتون، واقعا چی داره؟ تا ابد بمونید فن اش. موفق باشید با اون لحن شیرین حرف زدنتون :)

      ۰ ۰
    2. آواتار anzalichi anzalichi گفت:

      همه چیزائی که بقیه بازیها ندارن رو کالاف باهم داره…!! خاطره.لذت.تازگی.اجبار برای تکرار زیاد و……..!! آرههه…فن میمونیم ببینیم کی میخاد حرف بزنه..

      ۰ ۰
  9. چیزهایی که اگه تو ۱۰ تای اوّل نباشه.رسماً پی میبرم نامردید.
    اولیش X ـه والّا برای ما JRPG بازها امیدوار کننده تر از FFXV بود
    خود FFXV
    بعدشم Super Smash Bros ـه بالاخره بهترین فایتینگ نسل بعده تا الان!
    ویچر ۳ هم که باید باشه
    MGS V چون نمایشی از گیم پلی نداشت رو مخ بود نذاشتی،نذاشتی دیگه!
    بتلفیلد ۴ حتماً باید باشه
    خب دیگه زیاد شد عذر میخوام چون نمایش X برام خیلی جالب بود گفتم شاید نذارید

    ۰ ۰
  10. آواتار Mithrandir Mithrandir گفت:

    از همین الان بگم Total War : Rome II و The Witcher 3 نباشن جزو ۵ تای اول کت در میارم! : دی

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      یکیشون هست

      ۰ ۰
  11. آواتار general amin general amin گفت:

    در این لیست بازی ای که خیلی دوست دارم ببینم چه سرنوشتی پیدا می کند ولفنشتاین است .
    مابقی بود و نبودشان چندان تفاوتی ندارد

    ۰ ۰
  12. Project Siren گفت:

    تایید کنید لطفا !!! :arrow:

    ۰ ۰
  13. آواتار 0255 0255 گفت:

    ممنون……..
    ولی متن ایراد هایی داشت مثلا:
    “البته گرافیک گرن توریزمو برتری ویژه ای نسبت به فورتزا دارد.” :-|
    هیچی نمی تونم بگم!
    __________________
    تا جایی که من می دونم Mirror’s Edge جدید شماره ی دوم نیست و یه ریبوت هستش!

    ۰ ۰
    1. آواتار Sephiruz Sephiruz گفت:

      شماره ۱۲ ایرادی نداشت.
      فقط اینکه توریسموست نه توریزمو !
      و دوم اینکه گرن توریسمو ۶ خیلی اومدنش پر سرو صداست و به احتمال زیاد دوباره رکورد جدیدی در فروش میزنه.
      (دوستانی که از گرافیک خرده میگیرن حتی اگه با فورتزا مساوی هم باشه یادتون نره این شماره واسه PS3 هم است).
      و نظر خودمم اینه که فرتزا قابل قیاس با ابر گرن توریسمو نیست.

      ۰ ۰
    2. آواتار Sephiruz Sephiruz گفت:

      البته یادم رفت بگم که من گرن توریسمو را در رتبه سوم (تمام انحصاری های سونی) قرار میدادم نه ۱۲ !!!!!!!!!!

      ۰ ۰
    3. آواتار 0255 0255 گفت:

      گرافیک GT6 مساوی فورتزا ۵ باشه؟! :lol:
      مث اینکه دموی بازی رو انجام ندادی؟! البته از نظر شما GT5 هم از فورتزا ۴ گرافیکش بیشتره! :|
      بعد اومدن بازی پر سر و صدا باشه یا فروشش رکورد بزنه چه ربطی به گرافیک داره؟! :-|

      ۰ ۰
    4. آواتار Sephiruz Sephiruz گفت:

      دوست عزیز اتفاقاً دموی ۶ رو ۲ روز پیش انجام دادم و به نظرم خیلی گرافیک خوب بود.
      اونم روی PS3 دقت کن , PS3. خوب اگه یک خرده ام فورتزا بیشتر باشه بازهم ارزش گرن توریسمو رو نشون میده که چقدر گرافیکش خوبه.
      پر سر و صدا بودنش هم به کامنت بالام ربط داره.

      ۰ ۰
    5. آواتار 0255 0255 گفت:

      خب دوست عزیز اون دمو روی پلی ۳ بود درست! ولی همون گرافیک دمو رو با فورتزا های این نسل مقایسه کن! خدا وکیلی از حق نگذریم اصلا به دو فورتزای اخری نمیرسه!( حداقل نظر من که این بود! گرافیک و جزئیات محیط خیلی پایینه و ۲۰۰۹ ای به نظر می رسه!) البته باید منتظر نسخه ی اصلی موند!
      من خودم دوست دارم GT رو ولی باید قبول کرد از نظر گرافیکی اون بازی سابق نیست!
      به جاش باید DriveClub رو در نظر بگیریم که فوق العادست و منم عاشقشم!

      ۰ ۰
    6. آواتار Sephiruz Sephiruz گفت:

      والا من ندیدم تا حالا فورتزا رو ولی به نظرم گرن خیلی خوب بود و مطمئناً تا زمان عرضه هم پیشرفت میکنه. DC یکی از بهترین ها خواهد بود ولی گرن توریسمو ۷ دیگه اثری از هیچ بازی نمیذاره (با احترام به DC , انحصاری بزرگ سونی).

      ۰ ۰
    7. آواتار Fun. Fun. گفت:

      خوب مومن وقتی فورتزا رو اصلا ندیدی بازی کردن پیش کش، چرا آخه . . . :-|
      فن بازی رو هم دیگه رسما ترکوندی . . .

      ۰ ۰
    8. آواتار Sephiruz Sephiruz گفت:

      واقعاً بزرگی گرن توریسمو کجا فرتزا کجا؟
      کل فروش فرتزا به یه نسخه گرن توریسمو نمیرسه.
      واقعاً نمیتونم ببینم که اسم فرتزا کنار گرن توریسمو اومده.
      (من فقط نمیگم , اون همه آدمی که بازی رو میخرن و عضو آکادمی گرن توریسمو هستن هم اینو میگن).

      ۰ ۰
    9. آواتار RANDYORTON RANDYORTON گفت:

      شما متای قسمت های اخیر بازی ها رو مقایسه کنید به نتیجه میرسید B-) :wink:

      ۰ ۰
    10. آواتار Sephiruz Sephiruz گفت:

      از سال ۲۰۰۵ تا الان فرتزا ۵ تا شماره داشته ولی گرن ۲ تا !!!!
      شما مجموع امتیازهای کل سری ها رو مقایسه کن ببین کدوم برتره.

      ۰ ۰
  14. Project Siren گفت:

    شدیدا The Evil Within مورد انتظارم هست…
    این بازی شدیدا درش چالش وجود داره…
    از اون بازی هایی است که ارزش تکرار بیساری خواهد داشت…
    باید در این بازی به طور دائم ریسک کنی…
    همیشه باید حساب مهمات و تعداد تله ها و سلامتی دستت باشه…
    همنونطور که در رزیدنت اویل های کلاسیک باید این کار ها رو میکردی….
    همراه شخصیت بازی هیچگونه منبع نور سیاری وجود نداره…
    یک بازی ناب با موجوداتی وحشی و ترسناک که خودشون رو تاریکی پنهان می کنند…
    و شما باید این موجودات وحشی رو با مشقت فراوان به درون نور های کمی که در محیط وجود دارند بکشونی
    و با یک ریسک بزرگ گلوله ای به سمتش شلیک کنی…
    شاید بهش برخورد کنه شایدم نه…
    در این محیط های بسیار تاریک هیولای وحشی رو که در حال مبارزه باهاش هستی رو گم میکنی…
    سکوت بر محیط حاکم هست…
    شما باید از روی صدا های خاصی این هیولای وحشی رو پیدا کنی…
    ممکن است اشتباهی به سمت صدایی بروید و ناگهان هیولا از پشت، گردن شما را بگیرد…
    و یا با غرش صدایی حولناک به سمت شما سریعا حرکت کند…
    موجود دختر ۴ دست رو دیدید!!!
    وارد یک محیط بیمارستانی خواهید شد…
    تنها نور محیط نورِ چراغ جراحی است که تنها محوطه ی محدود زیر خود را تا حدی روشن می کند و جنازه ای در زیر این نور است…
    ناگهان دختر چها دست وارد صحنه می شود…
    گویا ضربه ای به چراغ جراحی می زند و نور محیط ضعیف می شود….
    اطرافش بسیار تاریک است…
    چهره اش اصلا معلوم نیست و تنها سیاهی از دیده می شود….
    حتی خود سپاستین رو هم به سختی خواهید دید که بتوانید با اون دوربین معرکه ی over the shoulder به سمت دختر ۴ دست نشانه گیری کنید!!!
    در این تاریکی اصلا چیزی واضح نیست
    شما از گلوگله ای که شلیک می کنید مطمئن نیستید که به او برخورد کرده یا نه…
    همین لحظه است که استرس شما را فرا می گیرد…
    تنها چند گلوله بیشتر برایتان نمانده!!!
    همچنان دختر ۴ دست با چهره و حرکات حولناکش به دنبال شما خواهد آمد….
    !!!Nowhere to go
    در این محیط ها تاریک شما راهتان رو هم به زور پیدا خواهید کرد و برای فراری موقتی با مشکل مواجه خواهید شد…
    در این گیر و دار مجبورید به تله هایی که دارید پناه ببرید….
    با ترس از حمله دشمنان به سختی می توانید تله ای را بکار بزارید…
    در راهرو هایی قدم خواهید گذاشت که ساکت است و تنها صدای راه رفتن فردی سنگین وزن به گوش می رسد…
    بله او همان مرد کله صندوقی است…
    شاید در یکی از این پیچ در پیچ های راهرو ها ناگهان در مقابل شما ظاهر شود!!!
    شاید مانند Nemesis که s.t.a.r.s. را صدا می زد، فریاد خاص خودش را داشته باشد و شما را دنبال کند!!!!
    شاید به لحن وحشتناکی اسم شما «سپاستین» را فریاد بزند!!!
    با پُتک بزرگی که به دست دارد سما را تعقیب می کند…
    شما هم فاقد سلاحی قدرتمند برای دفاع از خود هستید…
    باید هم همینطور باشد…
    باید احساس ضعف کنید تا بتوان اسم این بازی را Survival Horror نامید….
    اصلا عنصر اصلی این سبک همین است “احساس ضعف”…
    اگر “احساس ضعف” نکنید به خودی خود دیگر عناصر این سبک هم زیر سوال می رود…
    پس مطمئنا با این احساس به درون دنیای خشن و حولناک The Evil Within خواهیم رفت و تجربه ای منحصر به فرد انتظارمان را می کشد!
    بر خلاف گفته متن بالا این بازی به شدت با رزیدنت اویل ۴ متفاوت است…
    اصلا فکرش را هم نکنید که شبیه باشد!!!
    این بازی حاصل چندین سال تجربه میکامی در ژانر ترس و بقا است…
    پس حتما منتظر بمانید…
    شیطان درونتان منتظرتان است…

    ۰ ۰
    1. آواتار RANDYORTON RANDYORTON گفت:

      کامنتتون رو دیدم اولین کلمه ای که گفتم این بود ho.ly s**t :D عجب پشتکاری دارید!
      من دیگه نمی دونم استاد میکامی چطور میخواهد مارا بترساند، :-? چون فکر میکنم اوج شاهکار و خلاقیتش را تو رزیدنت ۴ نشون داد

      ۰ ۰
    2. Project Siren گفت:

      تازه رزیدنت اویل ۴ یک مسیر انحرافی از مسیر اصلی رزیدنت اویل بود….
      در این بازی میکامی دستش بسیار بازتره نسبت به رزیدنت اویل…
      میتونه از ایده های زیادی استفاده کنه….
      همیشه راه های زیادی برای ایجاد ترس و استرس وجود داره…

      ۰ ۰
    3. آواتار شعیب شعیب گفت:

      زهرترک کردیمون اول کاری :D

      ۰ ۰
    4. آواتار sephiroth sephiroth گفت:

      منم باهات موافقم سایرن جان

      ۰ ۰
    5. Project Siren گفت:

      آره دوستان، خلاصه منتظر یک بازی سخت و چالشی و استرسی از سوی استاد میکامی باشید….

      ۰ ۰
  15. آواتار Fun. Fun. گفت:

    خیلی هم خوب، تشکر بابت لیست.
    “البته گرافیک گرن توریزمو برتری ویژه ای نسبت به فورتزا دارد.” آیا ؟ واقعا ؟ /:)
    دموش هم که اومده و ماشالله ملت هم ناراضی . . .
    از الان میشه حدس زد متال گیر ۵ اوله :D
    من این ده تای اول رو پیش بینی کنم :D
    ۱. MGSV
    ۲.Titan fall
    ۳.Destiny
    ۴.Quantum Break
    ۵.The Devision
    ۶.FFXV
    ۷.Project Spark
    ۸.Below
    ۹.Deadrising 3
    ۱۰.battle field 4
    باشد که نظرتان به نظر من نزدیک باشد. :roll: :D

    ۰ ۰
    1. آواتار RANDYORTON RANDYORTON گفت:

      watch dogs هم جزء ۱۰ تای اوله!

      ۰ ۰
    2. آواتار Fun. Fun. گفت:

      نویسنده کار سختی در پیش داره :D
      Rome II,Watch dogs,Crew,Halo,the order 1886,Halo 2014 و . . . :D

      ۰ ۰
    3. آواتار pooriya7 pooriya7 گفت:

      بله اینفموس گرن توریسمو ۶ درایور کلاب مد مکس خیلی ها

      ۰ ۰
    4. آواتار Fun. Fun. گفت:

      /:)
      گرن توریسمو ۶ هستا /:)

      ۰ ۰
    5. آواتار شعیب شعیب گفت:

      Fun.
      دستت درد نکنه همرو از ایکس باکس انتخاب کردی :mrgreen:

      ۰ ۰
    6. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      بعضی هاش درسته ولی ۴ تاش تو لیست من نیستن :D

      ۰ ۰
  16. آواتار Silent Assassin Silent Assassin گفت:

    سامی امیدوارم ROME II رو رتبه ی خوبی بهش بدی…وگرنه میام اونجا سراغت:))
    ——————
    میلاد از انجمن PC$

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      :))

      رم جاش خوبه

      راستی دوستان نه The Order تو لیست هست و نه Halo جدید، هیچ کدوم گیم پلی نداشتن، فکر کنم هر دوشون E3 سال بعد تازه قرار گیم پلی هاشون نمایش داده بشه

      ۰ ۰
  17. آواتار IMmortal IMmortal گفت:

    از شما کاربران عزیزی که کامنت دادین کسی هم بود که این متن رو بخونه؟!؟
    دوست عزیز(نویسنده) gt6 برای نسل بعد نیست.برای ps3 عرضه میشه و البته گرافیکش هیچ برتری نسبت به فورتزا نداره :-|

    ۰ ۰
  18. آواتار Sephiruz Sephiruz گفت:

    رتبه یک بدون شک ماله متال گیره (اصلن نباید روش بحث بشه).
    من خودم رتبه ۲ رو میدم به فاینال فانتزی ۱۵.
    رتبه سوم هم مال تمام بازی های انحصاری سونی.
    رتبه ۴ تا ۱۱ هم نیاز به بحث داره.

    ۰ ۰
  19. آواتار pooriya7 pooriya7 گفت:

    به نظر من Thief عنوان جالبی بود و مکانیزم جالبی داشت Mirrors edge هم من بسیار خوشحال کرد The Evil Within که معلوم شد تم سایلت هیلی داره . البته بنده منتظر اون یکی لیستم . COD هم مطمئنم قشنگ فروش می کنه ملت مولتی باز از این بازی نمی گذرند

    ۰ ۰
  20. آواتار Sephiruz Sephiruz گفت:

    واقعاً نمیدونم COD , AC , Ryse الان کجاشون برتر بود ؟؟
    این ۳ تا بازی توی ۲۲ تا بدتر باید قرار بگیرن.

    ۰ ۰
  21. آواتار hessam hessam گفت:

    ممنون
    من لحظه شماری میکنم برای ۱۰ تای اول
    خودم باشم ۵ jhd h,g v, این طوری مینویسم
    ۱. total war ROME II
    ۲. witcher 3
    ۳. battle field
    ۴. GTA V
    ۵. watch dogs

    ۰ ۰
    1. اصلا gta v در e3 حضور داشت که توی لیستش باشه؟ :|

      ۰ ۰
    2. آواتار hessam hessam گفت:

      حواسم نبود :|
      چرا میزنی محمد حسین ؟!؟!
      به جاش MGS V بذارید

      ۰ ۰
  22. ممنون لیست بعد سقوت تایتان ها و ویچر هستن :X

    ۰ ۰
  23. آواتار shpongle shpongle گفت:

    خیلی ممنون با بعضی از بازی ها مخالفم ولی مهم ده تای بعدیه
    ___________________________
    XBOSS one/say hello to your new boss

    ۰ ۰
  24. آواتار box3 box3 گفت:

    یک حسی به من میگه کال اف دیوتی مثل سال های قبلی دوباره رقیبش یعنی بتلفیلد را شکست می ده
    به نظر من جایگاه Thief. Forza Motorsport 5 چندان مناسب نیست به خصوص سارق که نمایش زیبایی داشت .
    شیطان درون هم بسیار منتظرشم
    با تشکر فراوان از نویسنده :X

    ۰ ۰
    1. آواتار lich king lich king گفت:

      کی گفته سال های قبل کال آف دیوتی بتلفیلد رو شکست داد ؟ :-| اگه هر جور حساب کنی bf 3 از mw 3 بهتر بود . متای ۸۴ بتلفید و ۸۱ کال آف دیوتی کاملا نشان میده کی شکست خورد :P

      ۰ ۰
  25. آواتار Sirius Sirius گفت:

    خسته نباشی!
    اما نظر شخصی من، خوب بنظرم RYSE اصلا چیز جالبی از آب در نیومده! فقط گرافیک بالایی داشت ولی انیمنشن های بازی موقع مبارزات تعریفی نداشت ( البته انیمنشین های صورت ژنرال موقع حرف زدن خوب بود) حتی کیفیت مبارزات بازی هم خوب نبود، اصلا عنوانی نیست که بتونه مخاطب رو برای خرید کنسول ترغیب کنه
    نسخه جدید NFS هم که مثل HP که باز هم برای من جذابیتی نداره
    the evil within یه دمو ازش دیدم که البته مشخص بود به صورت مخفیانه داره فیلمبردای میشه!
    جالب بود و البته ترسناک! شاید این بازی رو بازی کنم!
    اما تو این لیست بیشتر از همه از thief خوشم اومده البته مبارزات بازی کمی شبیه Dishonored بود ولی در کل باید بازی جالبی باشه!
    RAYMAN:legend که عاشقشم!
    AC 4 ! :| چی بگم والا همیشه همه نسخه های اساسین یه چیزی داشته که منو ترغیب کنه برای خریدنش!
    این دفعه هم محیط های بازی، چون واقعا عاشق این جور مناظر و شهر ها هستم و البته کشتی های بادبانی! چیز خاص دیگه ای تو این بازی ندیدم!
    ME هم کاش یه ذره بیشتر از بازی نشون میدادند!
    در مورد کال هم نظری ندارم!

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      Ryse فکر نمی کنم اون قدر هم بد باشه! عنوان جالبیه، دوست داشتم همچین بازی ای ساخته بشه

      ۰ ۰
    2. آواتار Sirius Sirius گفت:

      خوب من بر اساس نمایشی که داشت این حرفو زدم! شاید تا زمان انتشار بازی نکات ضعفشو بر طرف کنند!

      ۰ ۰
    3. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      گیمز کام هم هست XD

      ۰ ۰
    4. آواتار adel_97 adel_97 گفت:

      HP جذابیت نداره برات؟ واقعاً؟ دلیلش چیه؟

      ۰ ۰
  26. آواتار RANDYORTON RANDYORTON گفت:

    ممنون بابت مقاله های توپت!
    تو این لیست به جر gt6 انتظار بقیه رو میکشم و به ترتیب ۳ تای برتر این لیست از نظرم این ها بودم
    ۱.دزد
    ۲.شیطان درون
    ۳.فورزا
    میباشم

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      خواهش می کنم ;)

      ۰ ۰
  27. آواتار lich king lich king گفت:

    تو این لیست بیشتر منتظر Thief و Wolfenstein: The New Order هستم . امیدوارم رتبه اول این لیست به mgs v برسه چون واقعا از تمام نمایش های E3 بهتر بود

    ۰ ۰
  28. آواتار ****Ice Boy**** ****Ice Boy**** گفت:

    منتظر لیست فرداتم مطمئنم ویچر ۳ جزو ۴ تای برتره اگه نباشه خفت میکنم ;;)

    ۰ ۰
  29. آواتار victor hogo victor hogo گفت:

    تو این لیست به غیر رایز عاشق همشون هستم و دوست دارم زود تجربشون کنم!
    اگه بخوام ۳ بازی مورد انتظار این لیست رو به ترتیب بگم :
    the evil within
    thief
    fms5
    mirrors edge 2
    assassins creed 4 :bf
    تو این لیست فرقه ی اساسین و کال آو دیوتی و ان اف اس رو میشه میلک شده ترین بازی های نسل هفتم دونست که همین که اولین سال حضور نسل بعد هم هستند نشون از عظم راسخشون برای عرضه ی سالانه ی نسل بعد هست!! با این وجود در کمال ناباوری برای تجربه ی هر ۳ بازی بی تابم ! :-|
    امیدوارم فن (؟!) های مایکروسافت ناراحت نشند ولی بهشون پیشنهاد میکنم به هیچ وجه روی رایز حساب باز نکنند تجربه ی چند ساله ی من میگه که این عنوان بازی ای میشه با متای زیر ۸۰!!…قصد تحریب این بازی رو ندارم ولی خب می فهمم که چی میشه!!
    ریمن و گیاهان در برابر زامبی ها رو هم مگه میشه نخواست و دوست نداشت!؟!؟
    با تشکر
    منتظر بقیه لیست هستیم!

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      من تنها علتی که از Ryse یکم بدم میاد سیستم مبارزه ی مسخرشه

      ۰ ۰
    2. آواتار victor hogo victor hogo گفت:

      اون ۵ بازی مورد انتظار بود
      اوه اوه الان دیدم جی تی هم تو لیسته لطفا جای جی تی رو با فورتزا تغییر بدید :D
      یا حداقل در کنار هم باشن!

      ۰ ۰
    3. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      Gran Turismo و Forza هر دو کنار همن !

      ۰ ۰
    4. آواتار victor hogo victor hogo گفت:

      می دونم منظورم لیست خودم بود :D

      ۰ ۰
  30. دزد، شیطانه درون، گرن توریسمو ۵ و ندای وظیفه رو دلم می‌خواد هرچه زودتر تجربه کنم.. مخصوصا شیطانه درون اثر استاد میکامی رو :X

    ۰ ۰
    1. آواتار titan8 titan8 گفت:

      اگه بخواد میتونه رزیدنت رو با این بازی نابود کنه… ولی فکر نکنم همچین کاری کنه !!!

      ۰ ۰
    2. با فرمایشاتی که استاد فرموند دقیقا می‌خواد همین کارو بکنه :D

      ۰ ۰
    3. آواتار titan8 titan8 گفت:

      امیدوارم بازی خوبی باشه… رزیدنت خودشو تا چند سال دیگه نابود میکنه البته اگه بخوان بیشتر ادامش بدن !!!!

      ۰ ۰
    4. آخرین اثره استاد هست به عنوانه کارگردان.. خودش هم تاکید کرده که سنگه تموم می‌ذاره و یک ترس و دلهره‌ی بقای ناب و تازه تحویله بازی‌کننده‌ها میده.. حرفه استاد برای من سنده.. :X

      ۰ ۰
  31. The End Of Ps گفت:

    باید ۱۰ تای اول بیاد بعد اعتراضات رو انجام بدم :D

    ۰ ۰
    1. البته از همین الان هم میشه تا نصفه‌ کت رو دراورد (!) چون یه چندتا بازی هستن که باید تاپ ۱۰ باشن :دی

      ۰ ۰
  32. خیلی ممنون. با بعضی بازی ها موافق نیستم مثلا فورزا ۵ و رایز و همچنین میاس «لبه اینه» جزو ۱۰ تای اول باشن. در هر صورت خواهشا کوانتم بریک جزو ۵ رتبه اول باشه. :-o

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      حواهش می کنم! من یه مشکلی که با Quantom Break دارم اینه که هیچ گیم پلی ای ازش نشون ندادن و فقط یکی دو تا تریلر سینماتیک بود و البته همون دو تا هم فوق العاده بودن ولی چون من این جا بر اساس نمایش گیم پلی گذاشتم، شاید تو لیست نباشه (شایدم گذاشتمش :D)

      ۰ ۰
    2. این‌طور بازی‌ها رو باید حسی رتبه بدی عسلی ;)

      ۰ ۰
    3. آواتار pooriya7 pooriya7 گفت:

      همون مثل اسلای کوپر شما :P

      ۰ ۰
    4. مثله لست آوآسه دو سال پیش :wink:

      ۰ ۰
    5. آواتار pooriya7 pooriya7 گفت:

      برو تو افق محو شو اولین بار من فرستاده بودم در دو قسمت :دی

      ۰ ۰
    6. من مدارکم موجوده..!! بگممممممممم..؟ بگممممممممم..؟ :))

      ۰ ۰
    7. آواتار pooriya7 pooriya7 گفت:

      یه کامنت داده بودی خیلی شیک هنوزم یادم :P مدارکم تکمیل

      ۰ ۰
  33. آواتار sheamus sheamus گفت:

    the devil within نیست the evil within درسته.
    از نظر من که بازی ها ی خوبی هستن فقط کاش جای کال او بتلفیلدو میذاشتید که بیشتر طرفدار داره. :wink:

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      اووه بله بله درسته ، یه اشتباه کوچک بود، ممنون برای یادآوری ;)
      Battlefield جزو ۱۰ تای اوله :D

      ۰ ۰
    2. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      باید جزو ۳ تای اول باشه! :X :X
      اصلا به نظرمن باید اول باشه! :D :D :X :Xاگر نه متال گیر!

      ۰ ۰
  34. آواتار I AM ALONE I AM ALONE گفت:

    به خاطر این که گفتید بعضا نظر شخصیه خودتونه در مورد رتبه ها بحث نمی کنم.وگرنه با یکی دوتا از این رتبه ها مخالفم…
    تشکر بابت مطلب

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      خواهش می کنم. نظرتون ـو بگید هیچ ایرادی نداره، به هر حال هر شخصی یه جور رتبه بندی می کنه.

      ۰ ۰
    2. آواتار I AM ALONE I AM ALONE گفت:

      شما براساس نمایششون توی E3 رتبه دادین
      اما نمایش Forza توی E3 بهتر از Gran Turismo 6 بهتر بود.
      در کنار این به نظرم رتبه Ryse هم مناسب نیست.یکی دو رتبه بهتره بره عقب.من با نمایش Mirror’s Edge و Thief بیشتر حال کردم تا Ryse

      ۰ ۰
    3. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      من فورتزا و گرن توریسمو رو کنار هم گذاشتم و اشاره هم کردم که خودم ار نمایش فورتزا کمی بهتر بود.

      Ryse هم نظرات متفاوته دیگه

      ۰ ۰
  35. آواتار AIDEN AIDEN گفت:

    نه این حقیقت نداره سگ های نگهبان کجاست :?: هر چند سگ های نگهبان باید تو ۱۲ بازی بعد باشه :mrgreen:

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      ۱۰ بازی اول ـو فردا میزارم. این فقط از ۲۲ تا ۱۱ ـه

      ۰ ۰
  36. آواتار شعیب شعیب گفت:

    “ندای وظیفه” برای من تمام شده است”
    خب برای شما تمام شده است نباید که تحت تاثیر جو قرار بگیرید.حتما بازی ۱ هم تایتان فال هست چون بیشترین جایزه رو گرفت؟ :lol:
    یعنی حتی از جنون سرعت و اساسین هم ضعیف تره؟ :| (نمیدونم جدا ملت هیچ بازی به اندازه این بازی حال نمیکنن.مفت هم بازیش میکنن ولی ادای روشنفکری میگن اوف بده!)

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      حیف که اجازه ندارم وارد بحث بشم ولی این واقعیته، بله ضعیف تره و حتی از رده هم خارجه متاسفانه و خیر تایتانفال هم اول نیست :)

      و من نمی فهمم شما چه طوری یه بازی شوتر اول شخص رو با یه بازی رانندگی مسابقه ای و یک بازی اکشن ماجراجویی سوم شخص مقایسه می کنی؟
      lol

      ۰ ۰
    2. آواتار شعیب شعیب گفت:

      بر چه اساسی اینو میگید؟ برای گرافیک؟ عجیبه باز همه میگن برای ما داستان در الویته بهد گیم پلی در اخر گراف! اگر هم نه پس چی میخواستین باشه؟ بازی شوتر نظامی دیگه چکاری میشه انجام داد؟
      اگر بتفیلد برای گراف بهتره که اولا پس صادق باشید همیشه بگید گراف در الویته .ولی گراف تنها لازم نیست گیم پلی باید روون باشه که شهرت کال اف برا همینه.اگر به گراف بود کرایسیس الان بهترین بازی دنیا بود!

      ۰ ۰
    3. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      Lol
      من اینو میگم و دیگه هم تو بحث شرکت نمی کنم. خیر گرافیک تو الویت نیست، مشکل اینه که COD همون چیزی که دو سه ساله هست و هیچ تغییری نکرده و مالتی پلیر ـه خوبی نداره، داستان شاید تنها چیزیه که این سری رو نجات بده، بتلفیلد یه داستان منطقی (نه خوب یا عالی) داره و کمپینش هم خوبه (عالی نیست) و مالتی پلیر عالی داره بنابراین در حال و حاضر و این از نظر من بتلفیلد بهتره :)

      و همچنین بتلفیلد ۴ واقعا یک بازی نسل هشتمی ولی COD یه دو سه سالی عقبه،هنوز تو همون گذشته مونده و با یک داستان و گیم پلی ـی که داشته داره میره جلو و میلک شده

      ۰ ۰
    4. آواتار ARAGORN ARAGORN گفت:

      جدا این اواخر نمیدونم چرا هرکی میخواد متفاوت باشه از بازی های بزرگ ایراد میگیره؟…هنوز نیومده دارن راجع به فرقه ی اساسین و نیدفوراسپید و ندای وظیفه میگن هیچی برا گفتن ندارن…با همین ندای وظیفه بود که به زیبایی تمام با یک بازی اول شخص یه روایت داستان عالی رو شاهد بودیم اما انگار اون چرندهایی که ea تو چند سال اخیر داره عرضه میکنه محبوب تر شده در حالی که یه خط هم داستان نداشتن…اگه پیشگویی راجع به عناوین بزرگ ایرادی نداره منم میگم بتلفیلد ۴ یه آشغال بی داستانی در میاد مثل بتلفیلد ۳ که یک ساعتم نمیشد تحملش کرد…بخش چند نفره تنهایی نمیتونه مخاطب رو راضی کنه…اگه اینجور بود که میرفتیم planetside 2 بازی میکردیم که رایگان هم هست.ملت داستان و شخصیت پردازی میخوان چیزی که تو ندای وظیفه فرقه ی اساسین همیشه عالی بوده…

      ۰ ۰
    5. آواتار شعیب شعیب گفت:

      مطمئن باش این شماره هم بیاد باز بازیهای دیگه رو ایده هاش اسکی میرن :lol:

      ۰ ۰
    6. آواتار babi78 babi78 گفت:

      فشار نیار داداش فهمیدیم تو راست میگی بتلفیلد یه اشغال ۸-O 8-O 8-O 8-O

      ۰ ۰
    7. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      ملت که فعلا با مولتی همون آشغالی که شما میگین دارن کلی حال میکنن و زندگی میکنن!شما هم برو همون ندای میلکت رو تحمل کن!همون ۵ ساعت بکش برو جلوی خطی بی هیچ چیز با اون داستان مثلا فوق العادش(LoooL!) به درد شماها میخوره!بذارید هی واسه همون پنج ساعت بچاپتون!

      ۰ ۰
    8. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      @ aragorn
      اگه شما این بازی رو فقط برای داستان بازی می کنید که یعنی صرفا گیم پلی براتون کلا معنی نداره .هیچ کس هم نمی خواد “متفاوت” باشه، شما طرفدارای COD هستید و هنوز هم که هنوزه تا جون دارید ازش دفاع می کنید . واقعیت همینه، cod اوج پیشرفتش تا mw 2 بود و دیگه هم پیشرفت نکرد ولی بتلفیلد به خاطر همین ناقص یا خوب نبودنش هر شماره بهتر شد و بهتر هم میشه.

      ۰ ۰
    9. Mikaelson گفت:

      داداش همانطور که برای انتخاب برترین بازی سال تمام بازیها رو پیش هم قرار میدن و

      میسنجن پس همچین کار اشتباهی هم نیست! ;)

      ۰ ۰
    10. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      نکنه شما جدا انتظار داشتی که رتبه ی یک رو بدن به اون ندای میلکتون؟!به نظر من که رتبش خیلی هم خوبه!

      ۰ ۰
    11. آواتار hessam hessam گفت:

      کجای رتبه اش خوبه :|
      حداقل باید ۵۰ میشد :lol:

      ۰ ۰
    12. آواتار dark2013 dark2013 گفت:

      همش خوب بود به غیر از Transistor

      ۰ ۰