۲۲ بازی برتر E3 2013 -بخش آخر

آواتار Death Magnetic توسط Death Magnetic در ۱۹ تیر ۱۳۹۲ , ۱۰:۱۸

خب اینم از ۱۰ بازی برتر E3 امسال از دید من .شاید بعضی از بازی هایی که شما دوست دارید نباشند ولی بالاخره نمیشه هرچی بازی معرفی شده تو E3 رو تو یه لیست گذاشت… خود منم خیلی دوست داشتم بازی های دیگه هم باشن ولی خوب بازی های خیلی خوب زیادن.

۱۰.”بدنام:فرزند دوم”(Infamous: Second Son)

بالاخره موفق شدیم تا نگاهی به یک گیم پلی ۱۰ دقیقه ای به این بازی زیبا از سوی استودیوی “ساکر پانچ” (Sucker Punch) باشیم . “بدنام : فرزند دوم” بدون شک از بهترین بازی های انحصاری کنسول پلی استیشن ۴ E3  بود. این بار دیگر خبری از شخصیت اصلی دو بازی پیشین یعنی “کول مک گرات” (Cole McGrath) نیست وداستان بازی ۷ سال پس از اتفاقات بازی “بدنام ۲″ جریان پیدا می کند.این بار بازیباز کنترل یک هنرمند نقاشی های دیواری به نام”دلسین رو” (Delsin Rowe) که جوانی ۲۴ ساله است و آینده اش در زندگی مخشص نیست را هدایت می کند. بازی در ایالت واشنگتون و شهر سیاتل می گذرد و روزی “دلسین” شاهد یک تصادف اتوبوس می شودو او سعی می کند تا کمک کند و به صورت اتفاقی با یک “کاندوت” (Conduit) که انسان های فرازمینی و دشمن او در بازی هستند، ارتباط پیدا می کند  و قدرت های خفته ی فرازمینی خودش فعال می شوند! او قادر به کنترل دود و آتش است و به همین ترتیب با قدرت های فرازمینی اش کار های لذت بخش زیادی انجام می دهد که از انجام دادن شان خسته نخواهید شد! محیط بازی هم چنان “محیط باز” (Open World) است و سلاح اصلی “دلسین” یک زنجیر است و علاوه بر آن می تواند از طریق دستانش گلوله های آتش به سمت دشمنان پرت کند و می تواند این کار را در حال راه رفتن و یا دویدن نیز انجام دهد و شما برای تیراندازی لازم نیست ابتدا هدف گیری کنید.هر چه در بازی جلوتر بروید، “دلسین” قدرت های بیش تری کسب می کند و می تواند بیش تر نابود کند و دشمنان هم بیش تر و بزرگ تر می شوند. چون او یک بالارونده ی حرفه ای همانند “کول” نیست، بنابراین انیمشن های بالا رفتن او از در و دیوار ساختمان ها کمی متفاوت است.هم چنین “دلسین” شخصیتی شوخ طبع دارد و در طول مبارزات طعنه های زیادی به دشمنان میزند! این بازی قرار است در نیمه ی اول سال ۲۰۱۴، به صورت اختصاصی بر روی پلی استیشن ۴ عرضه شود.

۹.”تفرقه” (The Division)

بازی جدید “تام کلنسی” (Tom Clancy ) به نام “تفرقه”(The Division) سورپرایز کوچکی در کنفرانس یوبیسافت بود. این بازی که یک بازی شوترتاکتیکال سوم شخص/نقش آفرینی چند نفره ی آنلاین است، در یک آمریکای post apocalyptic رخ می دهد جایی که یک بیماری در روز “جمعه ی سیاه” (Black Friday) در سراسر آمریکا پخش می شود و در طول ۵ روز، درصد خیلی زیادی از جمعیت آمریکا می میرند و یک گروه معرفی نشده(نا شناس) تشکیل شده تا دریابند این تهدید و بیماری از کجا می آید و هر تعدادی از مردم را که زنده مانده اند را پیدا کنند.این بازی همانند “گوست ریکان” (Ghost Recon) یک بازی شوتر سوم شخص تاکتیکال است و البته در این بازی المان های نقش آفرینی نیز در آن وجود دارد.به عنوان مثال، شما در بازی توانایی (skill) های قفل شده ی زیادی دارید و باید با انجام دادن ماموریت با بازیباز های دیگر امتیاز کسب کنید و آن توانایی ها را باز کنید.یک نقشه دارید که بسیار کارامد است و السحه های گوناگون و انواع مختلف نارنجک ها را می توانید در انبار (Inventory) قرار دهید و باید این نکته را در نظر داشته باشید سیستم برگرداندن سلامت اتوماتیک نیست و باید با بدست آوردن غذا و بسته ی کمکم های اولیه در حین مبارزه، سلامتتان را برگردانید. برای این کار باید از قبل برنامه ریزی کنید و بسته یکمک اولیه و غذا را در کوله پشتی تان قرار دهید تا در ماموریت مورد نظر با شکست مواجه نشوید. گرافیک بازی زیباست و انیمیشن های سنگرگیری و تیراندازی بسیار ظریف و زیبا کار شده اند. به گفته ی سازنده ی بازی،داستان بازی از “عملیات زمستان تاریک” که شبیه سازی یک حمله ی بزرگ بایو-تروریستی بود الهام گرفته شده است تا نشان دهد چه قدر بشریت آسیب پذیر شده است وداستان بازی نیز همین فرمول را دنبال می کند. این بازی به صورت اختصاصی برای کنسول های نسل جدید ساخته شده است و یکی از بهترین نمایش های E3 امسال را به خود اختصاص داد.

۸.”توتال وار: رم ۲″ (Total War: Rome II)

“توتال وار: رم ۲” بدون شک بهترین عنوان انحصاری کامپیوتر های شخصی و بهترین عنوان استراتژی نمایشگاه E3  امسال بود.می توان گفت این بازی نسخه ی پیشرفته و کامل شده ی هر چه است که بازی های قبلی این سری داشتند. گرافیک فوق العاده، دوربین های جدید در حین جنگ، سیستم و هوش مصنوعی جدید در بخش سیاست و دیپلماتیک و البته “تصمیم گیری” در طول کمپین بازی. سازنده ی بازی این اجازه را به بازیباز می دهد تا هر جور که خودش می خواهد قلمرو خودش را بسازد و یا کمپین را به جلو پیش ببرد. باید سیاست درستی داشته باشید و دوست ها و دشمنان خود را پیدا کنید. جاسوسانتان را به نقاط مختلف بفرستید تا بتوانید دشمن را غافل گیر کنید. باید کاری کنید تا مردم از زندگی در قلمرو شما راضی باشند تا اعتراض نکنند. هم چنین فرهنگ ها و قلمروهای مختلفی وجود دارند و می توانید در نقش همه ی آن ها بازی کنید اما این نکته را در نظر داشته باشید که هر قلمرویی، سیستم و سبک بازی خودش را دارد و باید کمی با آن سر و کله بزنید تا عادت کنید. مبارزه ی دریایی و کشتی ها اصولا در شهر هایی که در کنار دریا بنا شده اند اتفاق می افتند و نقش مهمی در طول یک جنگ دارند. سیستم غافل گیری یا کمین کردن کاملا فرق کرده و خیلی پخته تر از گذشته شده است. می توانید برای دشمنان تله بگذارید و سپس تنه های آتشین درخت را از تپه بر سرشان خالی کنید و یا به کمان داران دستور دهید تا تیر های آتشین شان را بر سر ارتش دشمن خالی کنند. یکی از ویژگی های جدید بازی، دوربین مخصوص هر گروه مبارز در جنگ است. به عنوان مثال اسب سواران دوربین مخصوص خودشان دارند و می توانید طریقه ی جنگیدنشان با دشمن را از نزدیک نگاه کنید و به خشونت زیاد بازی و جنگ ها پی ببرید ! گرافیک بازی و افکت های مبارزات و صدا نیز بی نقص هستند. این بازی نمایشی عالی در E3  امسال داشت و قرار است در سوم سپتامبر سال جاری بر روی کامپیوتر های شخصی عرضه شود.

۷.”تایتانفال” (Titanfall)

واقعا نمی دانم “تایتانفال” بازی اول استودیوی “ریسپان” (Respawn) چه ویژگی ویژه ای دارد که اکثر جوایز مربوط به بهترین نمایش و یا بهترین بازی را درو کرد؟ این بازی به عنوان یک شوتر اول شخص چند نفره ی آنلاین عالی به نظر می رسد اما نه به عنوان بهترین بازی نمایش داده شده در نمایشگاهی به این بزرگی.ماجرا بسیار ساده است، یک ماموریت دارید،منتظر بازیباز های دیگر می مانید و سپس ماموریت آغاز می شود و باید با تحرک (mobility) و دوام آوردن (survivability) در میدان جنگ و با استفاده از “تایتان” ها و البته کار گروهی ماموریت را به پایان برسانید. تنها المان های تک نفره ی این بازی، شخصیت های غیر قابل بازی و یک داستان کلی برای بازی است. برای من ، این بازی مخلوطی از دو بازی “ندای وظیفه: جنگ آورین نوین ۲” (Call of Duty: Modern Warfare 2 ) و “میدان جنگ ۲۱۴۲” (Battlefield 2142) است و بعضی از توانایی هایی که یک سرباز در بازی دارد من را یاد بازی “هیلو: ریچ” (Halo: Reach ) می اندازد.منظورم قابلیت پرواز کردن و ماندن در هوا برای مدت کوتاهی. به خصوص شباهت های بازی از نظر شوتر بدونش به سری “ندای وظیفه” و تایتان ها از بازی “میدان جنگ ۲۱۴۲″ . واژه ی”تایتانفال” به سقوط تایتان ها به مین برای استفاده از آن ها، از هواپیما های عظیم ارتش مدرن آمریکا اشاره دارد. شما در بازی سه نوع امتیاز کسب می کنید :امتیاز کشتن یک سرباز، امتیاز همکاری در کشتن یک سرباز و امتیاز نابود کردن یک تایتان. می توانید بر روی دیوار ها برای مدت کوتاهی راه بروید و به این سو و آن سو بپرید و سپس سوار یک تایتان شوید و شلیک های دشمن را جاخالی دهید و سپس گلوله هایتان را بر روی دشمن خالی کنید! این بازی قرار است بر روی ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان و کامپیوتر های شخصی در نیمه ی اول سال ۲۰۱۴ عرضه شود. هم چنین استودیوی دیگری تحت حمایت استودیوی”ریسپان” وظیفه ی پورت این بازی بر روی ایکس باکس ۳۶۰ را به عهده دارد.

۶.”میدان نبرد ۴″ (Battlefield 4)

به نظرم”میدان جنگ ۴″ بهترین بازی شوتر نمایشگاه E3  امسال بود.واقعا می توان پیشرفت این بازی هم در بخش کمپین و هم در بخش مالتی پلیر را نسبت بازی قبل این سری دید. داستان بازی در مورد جنگ بین چین، روسیه و آمریکا است، البته جزییات زیادی در مورد داستان بازی وجود ندارد و نمی دانیم به غیر از شانگهای و باکو، چه شهر ها و کشور های دیگری در بازی حضور دارند. نام شخصیت اصلی بازی”رکر” (Recker) یکی از اعضای گروه نیرو های ویژه ی ارتش آمریکا است. این موضوع تایید شده است که بازی در سال ۲۰۲۰، ۶ سال بعد از “میدان جنگ ۳” می گذرد. جندین قابلیت کوچک جدید به گیم پلی بازی اضافه شده اند. شاید مهم ترین ویژگی جدید این باشد حالا بازیباز می تواند در حین مبارزه در یک میدان جنگ بزرگ، از ماشین استفاده کنند تا زود تر به نقاط دیگر برسند واین موضوع برای بخش تک نفره و قابل توجه است.هم چنین برای دور بودن از دید دشمن در منطق دریای می توانید به زیر آب بروید تا از دید دشمن خارج باشید و سپس غافل گیرشان کنید  و همین طور اسلحه ها حالا دو حال دارند و شما قادر به عوض کردنشان هستید: اتوماتیک و یا تک شلیک کردن. یکی از ویژگی های جدید که مربوط به مینی مپ بازی بازی است، این است که حالا شما می توانید شما دشمنان را شناسایی و بر روی نقشه علامت گذاری کنید تا به همرزمانتان هشدار دهید که فلان اشخاص،دشمن اند.در تریلر E3 بازی، قایق سواری و تیراندازی از سوی قایق جنگی نیز تایید شد.گرافیک بازی در یک کلمه فوق العاده است. افکت های آب، آتش، دود، انفجار و … همگی زیبا و واقعی هستند. انیمیشن شخصیت ها نرم و طبیعیست و تنها کافی است در طول مبارزه استراحت کنید و از محیط اطراف لذت ببرید. در بخش مالتی پلیر، شما قادر به کنترل نیروه های ارتش آمریکا، چین و رویسه خواهد بود. قابلیت Commander Mode که پیش از این در Battlefield 2142  استفاده شده بود، در این نسخه برگشته است و می توانید همانند یک ژنرال و در یک حالت بازی استراتژی به نیرو هایتان دستور انجام دادن کار های مختلف را بدهید.این بازی در ۲۹ اکتبر سال جاری بر روی تمامی کنسول های نسل حاضر و نسل جدید و کامپیوتر های شخصی عرضه خواهد شد.

۵.”بتمن: ریشه های آرکام” (Batman: Arkham Origins)

بتمن هم چنان می درخشد. حتی وقتی که سازنده ی اصلی اش آن را نمی سازد و حتی پس از زمانی که معرفی شد و همه ناامید از آن بودند، با تریلری که پس از کنفرانس ها برای عموم و خبرنگاران با توضیحات کارگردان  بازی پخش شد و به صورت زنده فیلم برداری شد، همه را سورپرایز کرد و ثابت کرد که این بازی نه تنها تکراری شده بلکه لذت بخش تر از گذشته هم شده است و پخته به نظر می رسد.اولین نکته این است که صداپیشه ی “جوکر” و “بتمن” با این که صداپیشگان دو بازی قبلی نیستند ،اما کارشان را عالی انجام داده اند. حتی به نظرم “جوکر” نیاز به صدایی جوان تر و در همین حال شیطانی داشت که آقای “تروی بیکر” (Troy Baker) کارش را به عنوان نقش جوکر و آقای “راجر کریک اسمیت”(Roger Craig Smith) برای بتمن کارش را عالی انجام داده.داستان بازی ۶ سال پیش از وقایع”بتمن: تیمارستان آرکام” (Batman: Arkham Asylum) جایی که بتمن جوان، کسی که تنها دو سال است در نقش بتمن به مبارزه ی گانگستر ها و آدم های بد شهر می رود، در یک شب کریسمس توسط ظالم و قدرتمند ترین فرد شهر یعنی”ماسک سیاه” (Black Mask) ، برای سرش جاییزه ی ۵۰ میلیون دلاری گذاشته می شود و قاتلان حرفه ای شهر از جمله “ددشات” (Deadshot) و “دت استروک” (Deathstroke) و حتی گروه ویژه ی پلیس به رهبری” برندون” (Brandon) به دنبال او هستند تا شکارش کنند!حال “بتمن” باید در طول شب بفهد که چرا”مساک سیاه” او را مرده می خواهد. به گفته ی کارگردان بازی”اریک هولمز” (Eric Holmes) داستان بازی پیچیدگی های زیادی دارد و بر روی داستان تمرکز زیادی کرده اند و همچنین بازیباز ها با سورپرایز هایی بزرگ و شوکه کننده در بازی مواجه خواهند شد.دشمنان تایید شده تا الان “ماسک سیاه”(Black Mask)،”دت استروک” (Deathstroke)،”ددشات”(Deadshot)،”آنارکی”(Anarky)،”جوکر”(The Joker)،”بین”(Bane)،”برندون”(Brandon) و “پنگوئن” (Penguin) هستند.گیم پلی بازی هم چنان مثل قبل لذت بخش است.حالا محیط بازی بزرگ تر شده و بخش جنوبی شهر گاتم نیز در بازی وجود دارد که دارای ساختمان های بزرگ و مکان های مخفی زیادی است و اکثر دشمنان بتمن در آن منطقه حضور دارند. بازی سیستم “مسافرت سریع”(fast traveling) را از طریق “بت وینگ”(Batwing)، هواپیمای بتمن معرفی می کند بنابراین مجبور نیستید یک مسیر طولانی را در هوا پرواز کنید و در طول راه چندین دشمن هم از پای در بیاورید اما این انتخاب شماست.گیم پلی بازی هم چنان مانند گذشته اما یکی از المان های بازی که سیستم “کاراگاهی” بود تغییر زیادی کرده است و حالا چالش برانگیز ترو جالب تر از گذشته شده اند.به عنوان مثال می توانید صحنه ی جرم را هر چند بار و با هر سرعتی که می خواهد عقب و جلو کتنید و در طول دیدن صحنه به جاهای مختلف بروید تا مدارک بیش تری جمع آوری کنید و هر جا که می خواهید آن را متوقف کنید.این بازی قرار است بر روی ایکس باکس ۳۶۰،پلی استیشن ۳، وی یو و کامپیوتر های شخصی عرضه شود.نسخه ی ۳ دی اس و ویتای بازی همزمان با نسخه ی کنسولی بازی عرضه خواهد شد.”دشمنانت تو را تعریف می کنند.”

۴. “فاینال فانتزی ۱۵” (Final Fantasy XV)

بدون شک،بزرگ ترین سورپرایز E3 امسال مربوط به معرفی بازی “فاینال فانتزی ۱۵″(Final Fantasy XV) است که پیش از این با نام “فاینال فانتزی ورسوس ۱۳″(Final Fantasy Versus XIII) شناخته می شد.هرچند طراحی بازی مانند دیگر بازی های سری است، اما ارتباط نزدیکی از نظر داستانی با دیگر بازی های سری ندارد و جهان،طراحی بصری و کاراکتر های مخصوص خودش را دارد.داستان بازی در یک کشور شهر مانند به نام “لوسیز” (Lucis) و یک جنگ سرد بر سرکریستال های باقی مانده در شهر راه افتاده است و شخصیت اصلی بازی”ناکتیس” (Noctis) نام دارد و دوستانش “رجیس” (Regis ) و “فلوررت” (Fleuret) نام دارند. طراحی بازی و گرافیک آن شگفت انگیز است. طراحی شهر،شخصیت ها، دشمنان،… همگی زیبا هستند و گرافیک بازی غوغا می کند. سیستم مبارزات بازی در واقع نسخه ی واقعی (realistic ) سیستم مبارزه ی عنوان”قلب های پادشاهی” (Kingdom Hearts).اگر دستور حمله،دفاع،جادو، و … را بدهید،”ناکتیس: نیز همان کار را انجام می دهد. در بازی المان های تیراندازی سوم شخص نیز دیده می شود. هم چنین، در طول میان پرده های بازی، بازیباز هنوز هم کنترل “ناکتیس” را در دست دارد بدون این که وقفه ای در روند آن ایجاد کند. محیط بازی به قدری بزرگ و پهناور است که می توانید حتی از سفینه ها و یا ماشین برای رفتن به مکان های گوناگون استفاده کنید.سلاح های بازی شامل تفنگ ها، شمشیر و تبر می شود و کمبو های مختلفی وجود دارند که با کسب امتیاز تجربه آن ها را باز خواهید کرد.برای رسیدن به یک هدف می توانید از راه های مختلف به هدفتان برسید و در واقع این آزادی را دارید هر جور کی می خواهید به هدفتان برسید. روستا ها و شهر های کوچک از دیگر مکان های دیگر این بازی هستند. تریلر بازی به قدری زیبا بود که گاهی نمی شد فانتزی و واقعیت را از یک دیگر تشخیص داد.”فانتزی ای بر اساس واقعیت”. این عنوان بزرگ به صورت انحصاری برای نسل جدید در نظر گرفته شده است و قرار است بر روی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان عرضه شود.

۳.”سگ های نگهبان”/”سرنوشت” (Watch Dogs/Destiny)

جنگ اطلاعات…حالا که جهان به جایی رسیده که همه چیز آن به تکنولوژی ارتباط دارد، سوال این است…دقیقا چه کسانی کامپیوتر هایی که همه چیر به آن ها بستگی دارد را کنترل می کنند؟قطعا”سگ های نگهبان” یکی از سورپرایز های بزرگ نمایشگاه E3 پارسال با آن دموی فوق العاده بود. “ایدن پیرس” (Aiden Pierce)،ضد قهرمان بازی،یک هکر حرفه ای است و نکته ی داستان بازی این است که در شیکاگوی مدرن، یک “سوپر کامپیوتر” به نام “CtOS” (Central Operation System) تک تک وسایل الکترونیکی شهر را کنترل می کند و اطلاعات تمامی شهروندان و مراسم هایی که قرار است برگزار شود را دارد.گیم پلی بازی که در محیط”محیط باز” جریان دارد، بر اساس همین هک کردن به همراه المان های شوتر سوم شخص و مخفی کاری است.می توانید تلفن شخصی را هک کنید و اطلاعات بانکی را بدزید و پول فراوانی را به حساب بانکی خودتان منتقل کنید! و یا هنگامی که پلیس ها دنبالتان هستند، چراغ راهنما را هک کنید و باعث تصادف پلیس با دیگر ماشین ها شوید و به راحتی فرار کنید و یا دوربین مخفی ها را هک کنید و داخل خانه ی افراد مورد نظر را ببینید و … .”ارتباط،قدرت است”. یکی از ویژگی های بازی این است که بازیباز های دیگر به صورت آنلاین می توانند به شخصیت اصلی کمک کنند. به عنوان مثال در دموی نمایش داده شده در E3 امسال، از طریق تبلت سیستم هلی کوپتری را که “ایدن” را دنبال می کرد از کار انداخت و به او کمک کرد تا فرار کند.”سگ های نگهبان” بازی زیبایی است و نمایشش همیشه عالی بوده.

بازی جدید خالقان “هیلو” به نام”سرنوشت”(Destiny) یک بازی شوتر اول شخص “همیشه”آنلاین چند نفره با محیطی open world و پست آخرالزمانی است که المان هایی از سبک MMO نیز در آن دیده می شود اما این بازی صرفا یک بازی MMO نیست و به گفته ی “بانجی” (Bungie) این یک بازی “شوتر جهان مشترک” (shared-world shooter) است و جهانی “زنده”دارد به این معنی اتفاقاتی که در بازی رخ می دهد از قبل برنامه ریزی شده نیست و کاملا تصادفی هستند و بستگی به بازی هر بازیبازی دارد.بازی در حول گروهی از مبارزان به نام”کحافظان” می گردد که آخرین محافظان بشریت هستند تا از آخرین شهر زنده ی دنیا دفاع کنند.این مبارزان به سه گروه”انسان ها”،”بیدار ها”(Awoken) و”اگزو ها”(Exo) تقسیم می شوند.نژاد انسان ها که مشخص است. “بیدار” ها کاراکتر هایی فانتزی  و عجیب هستند که طراح شان از شخصیت هایی همچون خون آشام ها،روح ها و فرشتگان الهام گرفته شده است.”اگزو ها” مبارزانی قدرتمند هستند و طرح شان از قهرمانانی همچون”مستر چیف” (Master Chief) از سری “هیلو”(Halo) الهام گرفته شده است. در بازی ۳ کلاس مختلف و قابل بازی وجود دارد.”شکارچی”،”جادوگر” و”تایتان “.هر کدام از این کلاس ها ویژگی های خاص خودشان را دارند.”شکارچی ها” همانند یک سرباز معمولی با تفنگ هایی پیشرفته هستند .”جادوگرها ” ها نیرو های ویژه دارند و “تایتان ها” تفنگ هایی سنگین حمل می کنند و در نبرد های تن به تن مهارت دارند.گرافیک بازی زیباست.محیط پست آخرالزمانی بازی واقعا زیبا طراحی شده است.ماشین های از کار افتاده،خرابه ها،درختان خشک و … .”سرنوشت” یکی از زیباترین نمایش ها را به همراه “سگ های نگهبان” به نمایش گذاشت.

 

۲. “ویچر ۳: شکاری وحشی” (The Witcher 3: Wild Hunt)

“ویچر ۳: شکاری وحشی” قرار است بازی ای مهم و به یاد ماندی تا ابد در تاریخ بازی های کامپیوتری و به خصوص بازی های نقش آفرینی باشد.CD Project RED  عزیز، تنها کافی بود تا یک دقیقه بیش تر ازگیم پلی بازی درتریلرنشان می دادی و به راحتی برای من، بهترین بازی E3  می بودی. اما همین تریلر کوتاه هم برای خودش شاهکاری است. این بازی قرار است آخرین بازی این سری فوق العاده باشد و دیگر هیچ خبری از”ویچر” نخواهد بود.گرافیک بازی بی نظیر است. به خصوص برای یک بازی نقش آفرینی. محیط بازی بی نقص کار شده است.طراحی دریایی خروشان، درختان،قلعه ها و … واقعا ستودنی هستند.این بازی به گفته ی سازندگان ۳۰ برابر بزرگ تر از بازی های قبلی این سری و ۲۰% بزرگ تر از “اسکایریم” (Skyrim) خواهد بود و جهانی محیط باز و  زنده را معرفی خواهد کرد که هیچ کدام از عناوین نقش آفرینی مدرن موفق به نشان دادنش نشده اند.هم چنین به گفته ی CD Red Project ، بازیباز باید ۱۰۰ ساعت بازی کند تا تمامی مراحل اصلی و فرعی بازی را به پایان برساند.هم چنین داستان بازی قرار است داستانی چند لایه ای و پیچیده باشد و با تصمیم گیری های بازیباز در حین بازی و انجام ماموریت ها باشد. تریلر بازی سفر کردن با اسب و قایق را تایید کرد و چه قدر زیبا و باشکوه هستند این عنصر در جهان این بازی.هم چنین قرار نیست در بازی هیچ”Loading screen“ـی در بازی وجود داشته باشد تا این اجازه را به بازیباز بدهد که آزادانه به هر جا کی می خواهد برود و هر کاری که دوست دارد انجام دهد. این عنوان قرار است در سال ۲۰۱۴ و بر روی کامپیوتر های شخصی، ایکس وان و پلی استیشن ۴ عرضه شود.

۱.”متال گیر سالید ۵: درد روح” (Metal Gear Solid V: The Phantom Pain)

استاد “هیدئو کوجیما” (Hideo Kojima) امسال با بازی جدیدش یعنی”متال گیر سالید ۵: درد روح”(Metal gear Solid V: The )Phantom Pain حسابی گل کاشت و بدون شک بهترین نمایش E3 امسال را به خود اختصاص می دهد.پس از گیج کردن بسیاری از بازیباز ها و طرفداران با تریلر “درد روح” سرانجام پس از مدتی تایید کرد که دو بازی MGS: Ground Zeros و The Phantom Pain،بازی “متال گیر سالید ۵” را شکل می دهد با این تفاوت که Ground Zeroes پیش زمینه ای بر The Phantom Pain است.با این حال تریلر پخش شده در E3  علاوه بر نشان دادن گیم پلی ، جواب تمام سوالات بی جواب را داد.حالا این بار نوبت “کیفر ساترلند” (Kiefer Sutherland ) ستاره ی سریال “۲۴” رسیده تا صداپیشگی “اسنیک” (Snake) را انجام دهد و ظاهرا خبری از “دیوید هایتر” (David Hayter) بزرگ نیست.اما از این که بگذریم، این بازی در بین بازی های E3 و همین طور در سبک خودش بی نظیر است. داستانی پخته و رازآلود،گرافیک فوق العاده، جهانی “محیط باز”،وسایل نقیله ی مختلف از جمله جیپ و تانک و حتی حیوانات از جمله اسب برای رفتن به نقاط گوناگون،استفاده کرد. سیستم مخفی کاری و اکشن عالی، گردش طبیعی و شبانه روزی(شب و روز) و زمان، واقعا یک “متال گیر سالید” از این هم می توانست کامل تر باشد؟ چه کسی فکرش را می کرد؟ تنها چیزی که این بازی کم دارد “دیوید هایتر” است و تمام. هم چنین دشمن جدید بازی “Skull Face” و یا”چهره ی جمجمه” و یا نامی شبیه به این نام دارد و تریلر حتی به “کسانی که دیگر وجود ندارند” از جمله “ولگین” (Volgin) نیز، اشاره کرد. و همین طور بازیباز قادر خواهد بود تا بازی را به هر ترتیبی که دوست دارد به پایان برساند و ترتیب مراحل از پیش تعیین شده نیستند.بازیباز در بازی قادر به خرید سلاح برای پایگاهتان و مجهز کردن اش، و تماس از طریق گوشی های هوشمند با پایگاهتان، خواهد بود.داستان اصلی از جایی شروع می شود که “اسنیک” پس از ۹ سال از کما بیدار می شود و یک گروه مبارز جدید به نام Diamond Dogs تشکیل می دهد.حال که از نام”اسنیک مجازات شده” برای معرفی او استفاده می شود،به افغانستان می رود تا ببیند چه کسی در تخریب شدن “Militaries Sans Frontieres ” نقش داشته است و در این راه با “آسلات” (Ocelot) هم سفر می شود و “استاد میلر” (Master Miller) را نجات می دهد.در همین حال که “اسنیک” به دنبال انتقام است،به دنبال ساخت سلاحی است که حتی از سیستم “متال گیر” نیز قوی تر باشد.این بازی در یک کلمه خلاصه می شود:”حماسی”.

دیدگاه
۱۳۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

133 Replies to “۲۲ بازی برتر E3 2013 -بخش آخر”

  1. آواتار deadwalker deadwalker گفت:

    امسالم سال پر باری واسه بازیه بی صبرانه منتظر عرضه witcher هستم =D

    ۰ ۰
  2. آواتار NSR NSR گفت:

    فقط اینفیمس !

    ۰ ۰
  3. bijan joker گفت:

    بسیار ممنون از سام عزیز که مطلب خوب و خواندنی ای رو تدارک دیدند، در بین این لیست ۲۲تایی برای من به شخصه بازیهای Rayman: Legends و Plants Vs. Zombies: Garden Warfare و Gran Turismo 6 (جالب بود که در کنار رقیبش دوازدهم شد!) و Watch Dogs (که پارسال اول شد و امسال سوم) جذابیت بیشتری داشتند، البته یه نکته تکراری هست که به نظر من جای دو بازی در بین این ۲۲ عنوان خالی بود، اما خب همین لیست هم خیلی خوب و کامل و قابل احترام هست که تمامی سلیقه ها رو پوشش داده. در مورد بازی Batman: Arkham Origins هنوز هم نمیدونم چرا اونجوری که باید دوستش ندارم! فقط تنها نکته ای که من رو جذب کرده طراحی جلیقه ژوکر هست و بس. اون فیگوری که برای تصویر بازی Final Fantasy XV انتخاب شده به نظرتون کمی در عالم بازی تکراری نشده! به اولین کسی که این فیگور به شدت میومد جین کازاما* بود، بعدش کریتوس* بعدش هم خیلی شخصیتهای دیگه همین فیگور رو گرفتند…
    در آخر باز هم تشکر و خسته نباشید…

    ____________
    ( Pacific Rim )

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      سلام! خیلی ممنون. پارسال “سگ های نگهبان” رو انتخاب کردم؟ اصلا یادم نمیاد :D

      The Last of Us نبود؟ XD:D

      ۰ ۰
    2. bijan joker گفت:

      با سلام و درود،خواهش میکنم… والا شما که اینجوری گفتی من هم به شک افتادم! هیچ راهی هم نیست که بتونیم به جوابمون برسیم!!!… :mrgreen:

      ____________
      ( Pacific Rim )

      ۰ ۰
    3. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      دیشب چک کردم “سگ های نگهبان” بود :D

      ۰ ۰
  4. آواتار zarei zarei گفت:

    آخرین ما یه بازی شاهکار بود تا حالا بازی این طوری ندیده بودم کاشکی ناتی داگ سریع بازی بعدیشو بسازه واقعا عالی میشه

    ۰ ۰
  5. آواتار The Last of us The Last of us گفت:

    راستی در این مورد نبودن KNACK در این لیست اشاره کنم که سرنی کبیر کراش افسانه ای رو با یه تیم ۶ نفره ساخت … روی اون کنسول …. الان که یک تیم از یکی از بهترین استودیو های سونی دستشه چی میخواد بسازه اونم روی PS4 … من به شدت هایپ این بازی گرفتتم

    ۰ ۰
  6. آواتار The Last of us The Last of us گفت:

    تنها چیزهایی که در مورد فاینال فانتزی ورسوس ببخشید ۱۵ (LOL) امیدوارم میکنه اینکه هنوز لول گیری و صلاح های منتوع رو حذف نکردن .. البته از خبر های نتیجه نهایی معلوم نیست … و اینکه بازی مثل ۱۲ اوپن ورلده … ولی مطمئنم عمرا مثل ۱۲ بهم حال بده … عمرا

    ۰ ۰
  7. آواتار dante9md dante9md گفت:

    لیست تقریبا خوب بود

    ۰ ۰
  8. آواتار DeadSpace DeadSpace گفت:

    به به بتمن :X :X

    ۰ ۰
  9. آواتار pooriya7 pooriya7 گفت:

    Infamous: Second Son واقعا لبخند روی صورتم می یاره معلوم شخصیت پردازی بازی قشنگ ارتقا پیدا کرده و گیم پلی هم بازی هم با حفظ المان های قبلی خودش یه ارتقا قشنگ پیدا کرده . تایتان فال هم بنظر نمی میاد چنگی به دل بزنه با این که بازی های بهتری هم وجود در بخش وجود داره مثل Destiny که یک بازی علی بنظر میاد سازندگان هیلو متوجه ارتقا پیدا کردن سبک شوتر شده بر روی کنسول ها شده اند

    ۰ ۰
  10. آواتار SECTOR SECTOR گفت:

    The Division <3

    ۰ ۰
  11. آواتار mr.zombie mr.zombie گفت:

    واسه من مهم رتبه اول بود که زدی تو خال…. :X
    ولی باز من اگه بودم رایز رو جزو ۵ تای اوول یا حداقل ۱۰ تای اول میاوردم… :wink:
    ______________________________
    Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved :arrow:
    انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

    ۰ ۰
    1. A.F.A گفت:

      ببین رایز خیلی نمایش قشنگی داشت ولی هنوز گیم پلیش خیلی جای کار داره…
      ولی نگران نباش،اگه بازی همینطور بهتر بشه،مطمئن باش تو لیست های بعدی جزو ۱۰ تای اول هست ;)

      ۰ ۰
    2. آواتار mr.zombie mr.zombie گفت:

      جای کار که داره ولی همون نمایشش هم که چند تایی باگ داشت لیاقت ۱۰ تای اولو داشت…انصافا پییشرفت بازی خیلی چشم گیر بود….تازه بابک نمازیان هم کلی باهاش حال کرد :D

      ۰ ۰
  12. آواتار Meabak 360 Meabak 360 گفت:

    ممنون زحمت کشیدی
    ولی به نظر من
    ۱-watch dogs :X
    ۲-titan fall :D
    بهترین نمایش رو داشتند

    ۰ ۰
  13. آواتار The Last of us The Last of us گفت:

    تنها بازی تو لیست که هیچ حرف و حدیثی روش نسیت و واقعذ شایسته این جایگاهه متال گیره … امیدورام داخیر بخوره و بره برای ۲۰۱۴ وگرنه رقیبی جدی برای اخرین شاهکار میشه برای گوتی

    ۰ ۰
  14. آواتار I AM ALONE I AM ALONE گفت:

    این دفعه با این لیست کاملا موافقم.همه انتخاب ها عالی هستند
    تشکر

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      خواهش می کنم ;)

      ۰ ۰
  15. آواتار Shahab Shahab گفت:

    چه سال پرباری در پیش داریم!!

    ۰ ۰
  16. آواتار Marlon Brando Marlon Brando گفت:

    مرسی از نویسنده‌ی عزیز و زحمتش برای نوشتن این مطلب
    با انتخاب ها اکثرا موافقم،شاید رتبه هاش یه کم باید عوض میشد
    بهترین بازی E3 رو هم شدیدا باهات موافق
    ————————–
    SONY make.believe

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      خواهش می کنم دوست عزیز

      ۰ ۰
  17. آواتار general amin general amin گفت:

    همه بازی ها کنار …
    متال گیر افسانه ای باید هم رتبه اول باشد . تریلرش را هنوز هم که هنوزه میبینم :X

    ۰ ۰
    1. A.F.A گفت:

      :X :X

      ۰ ۰
  18. آواتار doki doki گفت:

    WOoOW!!!!!
    :O :O :O :O

    ۰ ۰
    1. کلیکر دیدی برادر..؟ :D

      ۰ ۰
    2. آواتار RANDYORTON RANDYORTON گفت:

      @شاهین
      :)) مثله این که حالا حالا ها نمی خوای دست از سر آخرین ما برداری برادر :))

      ۰ ۰
    3. عمرااااا :))

      ۰ ۰
    4. آواتار RANDYORTON RANDYORTON گفت:

      دمت گرم…خود ناتی داگ هم اینجوری از آخرین ما حمایت نمی کنه! :))

      ۰ ۰
  19. آواتار SEN3 SEN3 گفت:

    در قسمته توضیحات راجبه Destiny نوشته بودی :مبارزات به سه گروه انسان ها تقسیم میشوند;بیدار ها و اگزوها…این که دوگروهه؟گروهه سوم کیان؟؟؟

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      گروه سوم هم تو متن اشاره کردم: “انسان ها”

      ۰ ۰
  20. آواتار saeed mirabi saeed mirabi گفت:

    خوب بنظرتون توی این لیست کدام محبوب من است ! :X
    یعنی واقعا با وجود یک عدد متال گیر سالید :X جای نفس کشیدن برای سایر
    بازیها تنگ تنگ تر میشود !
    محبوبی و قلبی و روحی و شرقی همه چیز تمام هستش :X

    ۰ ۰
    1. A.F.A گفت:

      :X :X
      واقعا سعید جان…
      حتی فاینال هم با اون درخشش نتونست نگاه منو از متال گیر برگردونه :X :X
      وااای حوس تریلرشو کردم….برم یه بار دیگه ببینمش(فکر کنم برا بار ۱۹) :X

      ۰ ۰
  21. آواتار 21mahmood 21mahmood گفت:

    من موافق نیستم اخه متال گیر هم شد بازی خیلی سخته اصلا حال نمیده بازی باید اسون باشه که بشه تموم کرد مثلا من عاشق کال اف دایتی هستم :X

    ۰ ۰
    1. آواتار Meabak 360 Meabak 360 گفت:

      دایتی فکر میکنم بستنی میزد :-?
      COD رو که بچه ۴ ساله هم رو hard تموم میکنه ککش هم نمیگزه :-D

      ۰ ۰
    2. آواتار solid snake solid snake گفت:

      این کامنت با لحنش کاملا داره نشون میده که میخواد یه بحث وجدلی رو بین بچه ها راه بندازه. نکنید این کارارارو :|

      ۰ ۰
    3. آواتار hessam hessam گفت:

      برادر من شما این رو نمیگفتی باید تعجب میکردیم
      ———————————————————
      ” کال اف دایتی ” :|
      دایتی داره بستنی بستنی آی بستنی

      ۰ ۰
  22. آواتار bioevil bioevil گفت:

    لیست خیلی خیلی ناقصی بود یه عالمه بازی دیگه هم بودن مثQUANTUM BREAK
    ولی همیناییم که تولیست بودن رتبه بندیشون درست نبود البته نه همه بعضیا مث توتال وار:روم ۲
    اصلا لیست خوبی نبود بی تعارف.

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      او یه عالمه بازی دیگه از جمله The Order, Quantum Break و … تریلر گیم پلی نداشتن. حتی تو غرفه ها و برای وبسایت های تخصصی بازی هم هیچ تریلری از گیم پلی شون نشون ندادن.

      ۰ ۰
  23. آواتار sephiroth sephiroth گفت:

    ممنون انتخابهای بسیار خوبی بود.من یکی رو که راضی کردبه خصوص متال گیر و فاینال فانتزی

    ۰ ۰
  24. آواتار zarei zarei گفت:

    شاید بعضی ها نرسیدن به نمایشگاه کتاب مثل خود من
    :)) :)) :))

    ۰ ۰
  25. آواتار zarei zarei گفت:

    مسئولان دنیای بازی ببخشید که ربطی نداره ولی اگه میشه پکیج عادی وطلایی e3 2013 رو تو نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران برای فروش بگذارید و همین طور پرفروش ترین کتاب هاتون رو ممنون
    B-) B-) B-)

    ۰ ۰
  26. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

    واچ داگز سوم؟!
    در کل با اکثر رتبه ها موافق نیستم!رتبه ی اول هم خوبه.
    ولی به هرحال موفق باشید!

    ۰ ۰
  27. آواتار Parsa13 Parsa13 گفت:

    سگ هاى نگهبان سوم ؟؟ اصلا با این یکى موافق نیستم … :-?

    ۰ ۰
    1. آواتار Fun. Fun. گفت:

      me too!!
      یعنی تو این نمایش چیز جدیدی نشون دادن که من ندیدم ؟ :-| سگ های نگهبان !!!!!! :-|
      دیشب کیفیت فول اچ دی دستنی رو دیدم و کسانی که هنوز به بانجی و شاهکارش ایمان نیاوردن ایمان بیاورند :| ۸-O 8-O
      خوشحالم روم تو لست هست. :X
      متال گیر و ویچر حقشونه ! فانال فانتزی هم که هک اند اسلش شده :|
      بتمن . . . :-| :-|
      dat titanfall :X :D
      تشکر بابت لیست :X

      ۰ ۰
    2. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      شما حتما باید اون تریلر گیم پلی بتمن که مدتش ۹ دقیقه هست رو ببینی(اگه ندیدی). فوق العادست.

      ۰ ۰
  28. آواتار Meraj Fathi Meraj Fathi گفت:

    من به شخصه واچ داگز رو از همشون بیشتر دوست دارم. در مورد بتمن ریشه های ارکام فکر نمیکنم بتونه به شهر ارکام برسه.

    ۰ ۰
  29. آواتار The Last of us The Last of us گفت:

    یعنی ریمن بازی بودن داستان و گیم پلی مسخره لج در از بهتر از بازی سازنده کراشه … به خدا اخر الزمان شده

    ۰ ۰
    1. آواتار RANDYORTON RANDYORTON گفت:

      ۲ نکته مهم
      ۱. این سلیقه نویسنده بوده
      ۲.این پست در مورد نمایش بازی در e3 است نه بهتر بودن بازی و سازندش….البته به نظر من هم به جای اینفیمس باید کیلزون میبود(البته یادم نیست که از گیم پلی کیلزون نمایش دادند یا نه چون نویسنده فقط از بازی هایی که نمایش گیم پلی داشتند در این لیست قرار داده)

      ۰ ۰
    2. آواتار The Last of us The Last of us گفت:

      همون نمایش کیلزون بر بیست فوریه کنفرانس نسل بعد سونی تریلر از گیم پلی بازی بود …. کنک یه بازی تمام عیاره تو سبک خودش … همه چیزی هایی که تو این سبک جاشون خالی بود رو تو خودش داره …

      ۰ ۰
    3. A.F.A گفت:

      اگه بهتر نباشه،هم ترازه ;)
      برای اثبات حرفم هم میتونی یه نگاه به ریشه ها بندازی

      ۰ ۰
    4. آواتار The Last of us The Last of us گفت:

      مگه من لجند رو بازی کردم دارم نظرم رو روی ریشه ها میدم که واقعا نا امید کننده بود تنها چیزی که داشت گرافیک هنری بود … وگرنه داستان که چغندر بود اصلا نداشت . گیم پلی هم به هیچ وجه جذایبت پلتفرمر های دیگه رو ذره ای نداشت ..یه بازی مثل لیمبو درسته غورت میده این بازی رو دیگه سراغ ترین و امثالهم نمیرم

      ۰ ۰
    5. A.F.A گفت:

      یعنی قشنگ با همه حرفات مخالفم…
      عزیزم،اصلا چرا ریشه هارو با لیمبو مقایسه میکنی؟؟؟
      صرفا بخاطر اینکه هر دو دو بعدی و سکو بازین؟؟؟
      این دو بازی از زمین تا اسمون با هم فرق دارن و تنها شباهتشون چیزیه که در بالا گفتم…
      ریشه ها بازیه بدی بود؟؟؟
      اصلا شما بازیش کردی؟؟؟چجوری میگی که بازیه بدی بود؟؟؟
      از هرکی که بری بپرسی میگه یکی از بهترین سکو بازیای دو بعدی این چند سال اخیره
      تازه،از یه همچنین بازی با همچین تمی توقع داستان داری؟؟؟
      اگه اره،پس خیلی انسان عجیبی هستی
      اگه نه،پس صرفا میخواستی ایراد بگیری.چون هیچکس از همچین بازیی توقع یه داستانو نداره.و تازه برای این بازی این داستان کاملا مناسبه.
      تازه،این بازی همه چی داره
      یه گیم پلی خیلی فوق العاده که قشنگ تا ۱ سال ادمو سرگرم میکنه(و اگه بگم بیشتر اجهاف نکردم)
      گرافیکی فوق العاده در همه نظر.هم از نظر تکنیکی و هم از نظر هنری
      از هر لحاظی بخوای به گرافیکش نگاه کنی فوق العادس
      موسیقی،موسیقی؟؟؟
      موسیقی های این بازی جزو بهترین ost های گیمی ۲۰۱۱ هستن
      و من بشخصه بعضی مراحلو برا بار دهم فقط و فقط خاطر موسیقیهاش بازی میکردم.
      پس همونطور که گفتم،ریشه ها یکی از بهترین بازیهای ۲۰۱۱ و یکی از بهرتین ریمناییه که اومده
      و اگه شما ازش خوشتون نیمده،پس حتما یا پلتفرمر باز نیستید یا همینجوری خواستید نظری داده باشید…

      ۰ ۰
    6. آواتار The Last of us The Last of us گفت:

      من پلتفرمر باز نیستم .هه وقتی جواب نداری چرا ترول شخصیت میکنی … من به کراش میگم پلتفرمر که هر چند جزیی داستانی رو توش جا میداد … طراحی مراحل و دسته بندیشون تکرار نشدنیه … من از lbp هم خوشم نیومد هیچ … دو ساعت بیشتر نتونستم بازی کنم باز حداقل ریمن قابل تحمل بود به خاطر جذابیت بصری …
      چرا جاده خاکی میزنی اخرش این بازی ها هم سبکن و وقتی لیمبو میتونت چیزی به اون متفاوتی و زیبایی ارایه بده چیزی که ریمن نمیتونه و فقط گرد اوری مجموعه ای از بازی های موفق قبل از خودشه … پس نگید چه ربطی به هم دارند ..چون لیمبو یا ترین دارن تو همون سبک همچین بازی متفاوت و پر تنوعی رو ارایه میدن

      ۰ ۰
    7. A.F.A گفت:

      من دیگه باهات بحث نمیکنم…
      چون خودت گفتی پلتفرمر باز نیستی
      پس هرچی کل کل کنیم به نتیجه ای نمیرسیم

      ۰ ۰
    8. آواتار The Last of us The Last of us گفت:

      هاهاها باشه عزیز شما درست میگید ..
      دیگه حرفی نیست

      ۰ ۰
  30. آواتار Sephiruz Sephiruz گفت:

    نکته دیگر اینکه توی لیست بازی هایی که گیم پلی هم نداشتن جضور داردن !
    خوب در این صورت خیلی از بازی ها رو جا گذاشتین.
    کیلزون , بیاند و …

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      کدوم بازی ها؟

      من تریلر گیم پلی همه ی این بازی هایی که تو لیست گذاشتمو دیدم. اون هم تریلر های ۸-۹ دقیقه ای! همه ی این تریلر ها هم برای وبسایت های مختلف و یا تو غرفه ها پخش شدن.

      ۰ ۰
  31. آواتار امین امین گفت:

    رتبه هات مضخرفه division,rayman,infamousخیلی قشنگ تر از wolfenstein,battlfield,titanfalبود خیلی از این عنوان ها نمایش خاصی در ث۳ نداشتند فقط عنوانهایی که خودت دوست داشتی گذاشتی

    ۰ ۰
  32. آواتار Sephiruz Sephiruz گفت:

    ۱- رتبه اول واقعاً حقشه.
    ۲- ویچر خیلی بالا بود , حقش نیست.
    ۳- فاینال فانتزی باید ۲ میشد.
    ۴- واچ داگز حداکثر باید توی لیست قبلی قرار میگرفت.
    ۵- تایتان فال هم توی لیست قبلی میبایست باشه.
    ۶- بتمن خیلی بالا قرار گرفته.
    ۷- بتلفیلد هم یه خورده رتبش بالاست.
    (منظور از بالا بودن نزدیک شدن به یک میباشد).
    با تشکر …

    ۰ ۰
    1. A.F.A گفت:

      سفیروز جان،با همه حرفات موافقم…
      متال گیر که از این جایگاه بیشتر حقشه.
      بازیی که ۲۶ سال قدمت داشته باشه و نه تنها با گذشت زمان افت نکنه،بلکه همینطور بهتر و بهتر هم بشه و تازه،از ریشه هاشم اصلا دور نشه.
      همه ی این اتفاقای خوب برای هر بازیی اتفاق نمیفته.بلکه برای بازیی اتفاق میوفته که اسمی مثل متال گیر داشته باشه،برای بازیی اتفاق میوفته که نامی مثله کوجیما پشتش باشه.و تو دنیا هم بازیی مانند این کم گیر میاد که اینقدر قدمت داشته باشه ولی هنوز در اوج باشه و حالا حالا هم قصد پایین اومدن نداشته باشه :X :X
      ویچر هم این جایگاه کاملا حقشه.چون حتی اگه از بازی هیچی هم نشون نمیدادن خیلی راحت میشد براساس ویچر ۲ فهمید که با چه بازیه بزرگی طرفیم :X
      با فاینال هم کاملا موافقم.جایگاهش کاملا مناسبه.
      تازه،یکی از بهترین سوپرایز های نمایشگارو هم داشت.بعد از مدت ها بیخبری ناگهان با درخششی خیره کننده دوباره صحنه ها و دیدگان رو به طرف خودش جلب کرد :X
      من که بیصبرانه منتظر بازی کردن این عنوانم :X
      در کل سه تای اول واقعا واقعا نمایشه عالیی داشتن ;)
      بین شوترا هم خیلی از بتل ۴ و دستینی خوشم اومد.چون واقعا پیدا بود که چه بازیهای خوبی خواهند شد ;)
      ولی به نظرم کمی در حق هاپوهای نگهبان لطف کردید.چون خیلی به رتبه یک نزدیکه و اگه کمی بالاتر میرفت(از رتبه یک فاصلش بیشتر میشد)مناسب تر بود
      درکل هم،با ۷۰ درصد انتخابات موافقم ;)

      ۰ ۰
    2. آواتار Mithrandir Mithrandir گفت:

      یکم یاد بگیرد به نظر نویسنده که ۳۰۰۰ خورده کلمه رو تایپ کرده احترام بذارید نه بیاید برایش تعیین کنید که باید چی کار می کرد!

      ۰ ۰
    3. A.F.A گفت:

      مجتبی جان شما هم؟؟؟
      من کی کار به نظر نویسنده دارم ؟؟؟
      تازه اگه دقت کنی گفتم تقریبا با همه ی این رتبه بندیا موافقم.پس چجوری…..؟
      تازه( vol.2)،من فقط نظرمو گفتم و اینکه اگه این اینجا باشه بهتره و همینو بس.
      کمی به اعصابت مسلط باش…
      اها…یه نفس عمیق….اها….همینه….حالا دیدی چه قدر احساس بهتری داری…
      حالا یکی دیگه….اها….

      ۰ ۰
  33. آواتار The Last of us The Last of us گفت:

    در مورد فاینال فانتزی ۱۵ هم همین رو بگم که چیزی جز اعلامیه مرگ سبک jrpg بیش نبود .. تمام طرفدارن jrpg از این بازی و از اینکه نسخه شماره دار شده دل خوش ندارن

    ۰ ۰
    1. آواتار sephiroth sephiroth گفت:

      سخت نگیر.من تمام نسخه های فاینال فانتزی رو بازی کردم خیلی از نقش آفرینی ها رو بازی کردم و اگه خدا بخواد از کهنه کارا هستم ولی باید بگم که این سبک نیاز به یک تحول اساسی داره و من شدید به این بازی امیدوارم.

      ۰ ۰
    2. آواتار The Last of us The Last of us گفت:

      شما که تحول اساسی میخواین میشه به من بگید سرنوشت jrpg. چی میشه ? ..اون لذتی که از فاینال ۱۰ و فاینال ۱۲ میبردیم و هنوزم بازی میکنم لذت میبریم چی میشه … بازی تو سبک و سیاق و این ۱۵ زیاد هست نباید این عنوان به خاطر پول پرستی اسکوار شماره دار میشد … من اگه بخوام تو این سبک بازی کنم میرم رایزینگ و دویل می کرای بازی میکنم … الانم نیاید بگید اکشن آر پی جی … این بازی h&s محض بیش نبود …

      ۰ ۰
    3. آواتار sephiroth sephiroth گفت:

      قبول دارم نباید شماره دار میشد.اصلا نباید میرفت واسه نسل بعد.ولی مطمئن باش اونی که این عنوان رو میسازه طرفداران رو نا امید نمیکنه.خیلی از طرفدارا قبول دارن که این عنوان در حد شماره ی ۷ موفق میشه.زود قضاوت نکن.احتمالا فقط این نسخه به این شکل خواهد بود.یاد نره که شماره ۱۴ هم هست

      ۰ ۰
    4. آواتار The Last of us The Last of us گفت:

      غیر ممکنه برگردن به عقب اونم وقتی که تلاش میکن بازار جدید به دست بیار من از این ناراحتم که jrpg داره قربانی پول میشه .
      تازه کسی از طرفدارها و منتقد ها اینو ازشون قبول نمیکنه که از یه اکشن برگردی به المان های قبلی و ضربه زنی نوبتی … فروش هم که اگت بکنه خود اسکوار کوتاه نمیاد …

      ۰ ۰
    5. A.F.A گفت:

      با سفیروث کاملا موافقم…
      اسکوئر نمیاد بازیی که ۸ ساله داره روش کار میکنرو خراب کنه
      و مطمئن باش وقتی شماره دار شد حتما یه چیزی بوده که اینجوری شده.
      و وقتی یه نسخه ی فرعی به نسخه ی اصلی تبدیل میشه،حتما بازیی خیلی خیلی رشد کرده و پتانسیل یه شماره ی کامل رو داره…
      من یکی که به اسکوئر اعتماد دارم ;)
      for the fifteenth coming
      FINAL FANTASY XV

      ۰ ۰
    6. آواتار sephiroth sephiroth گفت:

      بنده فقط به یک دلیل ازش نا امید نمیشم اونم حضور شخص نمورا بر صندلی کارگردانی هستش.باید فرصت داد.شک ندارم هیچکدوم نا امید نمیشیم ازش

      ۰ ۰
    7. A.F.A گفت:

      نگران نباش…
      در بدترین حالت هم با یه بازیه خوب طرفیم ;)

      ۰ ۰
    8. آواتار The Last of us The Last of us گفت:

      مگه من گفتم بازی بدیه ..میگم اومدن این بازی و شماره دار شدنش یعنی مرگ jrpg … چه ربطی داشت که خوبه یا بده بله به عنوان یه بازی h&s فوق العاده به نظر میرسید ….
      حتما الان میاید میگید من فاینال باز هم نیستم?

      ۰ ۰
    9. A.F.A گفت:

      نه بابا…
      من کلی گفتم ;)

      ۰ ۰
    10. آواتار sephiroth sephiroth گفت:

      نه دوست عزیز.بر اعصابت مسلط باش.سلیقه شما قابل احترام.

      ۰ ۰
  34. آواتار The Last of us The Last of us گفت:

    من موندم اقای نویسنده عزیز چیزی از بازی knack  ندیدید یا نشنیدید… چیزی از گیم پلیش ندیدید … چیزی از سازنده بزرگش , مارک سرنی کبیر و استودیو سازندش نشنیدید ..
    من موندم بازی هایی مثل کال او میلک و نید فور فال و یه بازی مثل رایس تو لیست باشه ولی کیلزون و کنک نباشه … کیلزونی که در کنار بتلفیلد و دویژن به عنوان گرافیک های نسل بعد ازشون یاد میشه …. چطور تو لیست نیست .. یعنی چون از رقیب نمیتونستید بازی بچپونید تو لیست باید بازی های سونی رو کات کنید …
    همین نسل کل کال اف میلک راست یه شماره کیلزون نبود … دوست دارم دلیل نویسنده رو بدونم

    ۰ ۰
    1. The End Of Ps گفت:

      بیخیال حالا … نظرش بوده دیگه

      ۰ ۰
    2. عجب کتی درآوردی تو بابا :))

      ۰ ۰
    3. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      منم خیلی دوست داشتم کیلزون باشه، و همین طور Knack ولی اون طوری باید ۲-۳ تا از بازی های این لیست ـو از جمله بتمن و سرنوشت و شایدم رم و حذف می کردم ،به خاطر این که طرفدارای سونی ـو راضی کنم و گرافیک هم همه چیز نیست. تو امحصاری های سونی از نمایش”بدنام” خیلی خیلی لذت بردم و گذاشتمش تو ۱۰ تای اول.

      و اگرم این دو تا بازی و به جای آساسین و ندای وظیفه میزاشتم می گفتید چرا حالا ندای وظیفه و آساسین نیستند!

      ۰ ۰
    4. Mikaelson گفت:

      خوب مجبوری بودین تعداد رو بکنین ۲۴تا :| :D

      ۰ ۰
    5. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      دیگه گذشت ، سال بعد میشه ۳۰ تا بازی XD نه ۲۲ یا ۲۴ :D

      ۰ ۰
  35. آواتار hessam hessam گفت:

    مرسی
    شماره ی ۱ حقشه
    شماره ۲ حقشه
    با شماره های ۳ کم و بیش موافقم
    شماره ی ۴ اصلا حقش نیست بجاش باید توتال وار میبود

    ۰ ۰
  36. آواتار شعیب شعیب گفت:

    اسپلینترسل ازاساسین کمتره؟

    ۰ ۰
  37. آواتار Leon S.K Leon S.K گفت:

    با تشکر.
    انتخاب رتبه اول کاملا برازنده بود ! نمایش متال گیر واقعا تاپ و درجه یک بود !

    ۰ ۰
  38. آواتار slayer slayer گفت:

    به به متالگیر :X

    ۰ ۰
  39. آواتار lich king lich king گفت:

    همون طوری که انتظار داشتم mgs v و Witcher 3 رتبه اول و دوم را دارند . هیچ بازی دیگری لایق این رتبه نیست . ممنون بابت مقاله خوبت :X

    ۰ ۰
  40. آواتار sheamus sheamus گفت:

    خوبه از لیست خوشم اومد واقعا بازیایی انتخاب شدن که لیاقتشو دارن و ممنون از خبر.
    ولی من شخصا رتبه ی یک رو به سگ های نگهبان میدم. :wink:

    ۰ ۰
  41. آواتار victor hogo victor hogo گفت:

    با ۲ گزینه ی اول موافقم.
    با تشکر

    ۰ ۰
  42. Project Siren گفت:

    فقط MGS V The Phantom در یک کلام عشق است… :X

    ۰ ۰
  43. آواتار Kestrel Kent Kestrel Kent گفت:

    pvz باید اول میشد!!! x-( x-( من اعتراض دارم! :-P

    ۰ ۰
  44. Gish2012 گفت:

    رتبه یک تنها و تنها برای‌متال گیر است و بس.

    ۰ ۰
    1. آواتار m.a 07 m.a 07 گفت:

      دقیقا.

      ۰ ۰
  45. آواتار Sirius Sirius گفت:

    تمام بازی های این لیست رو دوست دارم ولی نمی دونم کیلزون کجاست!
    اگر من بودم ممکن بود جای بازی های این لیست کمی جابه جا شه!
    از تایتان فال واقعا خوشم اومده یه اکشن سریع و پر هیجان، از همه بهتر رباط های به درد بخور بازی بودند! بله به درد بخور تو اکثر بازی ها رباط ها حرکاتشون واقعا کند ولی رباط های این بازی یا همون تایتان ها واقعا سرعت خوب و سلاح های خوبی دارند! درسته بازی هیچ نوآوری به خصوصی نداره اما تونسته یک گیم پلی خوب و لذت بخش تا اینجای کار نشون بده !

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      منم خیلی دوست داشتم کیلزون باشه ولی من از نمایش Infamous خیلی خیلی خوشم اومد و دلم نمی خواست کیلزون و بدنام ـو کنار هم بزارم :D از یه طرف اگه کیلزون ـو تو لیست قبلی به جای ندای وظیفه یا آساسین میذاشتم بعد بقیه می گفتن چرا اون دو تا بازی نیستن :|

      تایتانفال گیم پلی خیلی خوبی داره ولی واقعا هیچ چیز برتر و یا ویژه ای نسبت به بازی های دیگه نداره که این قدر دارن تحویلش می گیرن.

      ۰ ۰
  46. آواتار masterezi0zzz masterezi0zzz گفت:

    به نظر من تایتان فال اینقد که نشون میده شاخ نی.

    ۰ ۰
  47. ممنون لیست کاملی بود مخصوصا از انتخاب ۵تا۱ خیلی خوب بود ;)

    ۰ ۰
  48. آواتار navid navid گفت:

    جایگاه Metal Gear Solid V: The Phantom Pain واقعا حقش هست :X

    ۰ ۰
    1. آواتار m.a 07 m.a 07 گفت:

      کاملا مشخصه. ;)

      ۰ ۰
  49. آواتار Behdad Behdad گفت:

    جای بعضی از بازی ها واقعا خالیه به خصوص کوانتیوم بریک :(
    رتبه ی اول هم که بی چون و چرا بهترین بازی e3 بود :X

    ۰ ۰
  50. آواتار RANDYORTON RANDYORTON گفت:

    ممنون..من هم تا حدی مشکل داشتم با لیستت اما خیلی نیست(کوانتم هم باید میبود :-| )
    لازم به ذکر هست خیلی ها از همین الان دست به کت میشوند :D

    ۰ ۰
  51. آواتار ATLAS ATLAS گفت:

    بدجور با رتبه ی اول موافقم!
    واقعا نمایش متال گیر یک سر و گردن از بقیه نمایش ها بالاتر بود بعد از اون هم The Division
    RYSE هم خیلی خوب بود

    ۰ ۰
  52. اصلا این‌طور لیست‌ها که بدونه دعوا حال نمی‌ده..! من کت‌ام رو دربیارم با اجازه..! این‌ها به نظرم توی تاپ ۱۰ می‌بودن خوب می‌شد:

    GT6
    The Evil Within
    Quantum Break
    beyond two souls
    Thief
    Forza 5

    و این‌که فرقه “بتلفیلد” با “ندای وظیفه” اصلا انقدر نیست که داریم توی این لیست می‌بینیم اگه “ندا” (!) بهتر نباشه تازه..! ;)

    ۱ ۱
    1. آواتار ATLAS ATLAS گفت:

      The Evil Within که چیز زیادی رو نشون نداد! :-?

      ۰ ۰
    2. حتما که نباید چیزه زیادی نشون بدن بعضی وقت‌ها باید حسی رتبه‌ داد.. اگه همین چند دقیقه گیم‌پلی رو هم از اثره استاد نشون نمی‌دادن فقط اسم‌اش رو می‌آوردن باز هم باید رتبه‌اش بالا می‌شد.. :X

      ۰ ۰
    3. آواتار m.a 07 m.a 07 گفت:

      فکر کنم رتبه ی تریلر ها باشه نه بازی ها.
      حداقل هر چی هم خوب نباشه،چه از نظر بازی و چه تریلر انتخاب رتبه ی اول کاملا درسته.

      ۰ ۰
    4. آواتار orion orion گفت:

      مگه ویچر چیه زیادی نشون داد؟ که الان دومه

      ۰ ۰
    5. The End Of Ps گفت:

      همچنین کیلزون و The Order 1886 که کلا تو لیست نبودند …!

      ۰ ۰
    6. آخ بازیه “سانتا مونیکا” به‌کل فراموش‌ام شد.. یعنی عجیب باهاش حال کردما.. نمی‌تونم براش صبر کنم :X

      ۰ ۰
    7. آواتار RANDYORTON RANDYORTON گفت:

      نویسنده با The Order 1886 مثل کوانتم بریک رفتار کرده..گفته چون گیم پلی نشون ندادن نمی تونم تو لیستم بزارمش..!
      کیلزون هم بهتر :D البته میتونست اون رو جای ندای میلک بزاره :D

      ۰ ۰
    8. The End Of Ps گفت:

      تازه بازی خوده سانتا که نیست سانتا نقش کمکی و نظارتی رو داره که همون هم کافیه :D

      ۰ ۰
    9. این کار برای گسترشه استودیوی بازی‌سازی هست.. مثله داستانی که Turn 10 برای فورزا پیاده کرد.. قطعا کافیه.. بیشتر از کافی هم هست تازه :D :X

      ۰ ۰
    10. آواتار 0255 0255 گفت:

      طبق اتفاقات اخیراحتمالا بازی جدید سانتا به زودی رو بشه! :D

      ۰ ۰
    11. آواتار Fun. Fun. گفت:

      ۰۲۵۵ @
      حلول ماه بنفش رو میگی ؟ :D
      یحتمل یه بازی فضایی باشه!!

      ۰ ۰
    12. آواتار Mithrandir Mithrandir گفت:

      شاهین جان مثل اینکه اون لیستی که خودت زدی را یادت رفته؟ : دی
      یادش بخی چه بحث هایی شد! دد اسپیس ۳ رو گذاشته بودی دوم lol!

      ۰ ۰
    13. همون اندازه هم ازش راضی‌ام.. حاجی کلارک :X

      ۰ ۰
    14. آواتار hessam hessam گفت:

      شاهین جان با اون قضیه ی دد اسپیس ما رو کچل کرده بود !!!

      ۰ ۰
    15. سریع‌تر مو بکار که قراره با “آخرین ما” کاره فراتری تکرار کنم :D

      ۰ ۰
    16. آواتار hessam hessam گفت:

      بله
      اتفاقا از همین الان هم معلومه !!!

      ۰ ۰
    17. آواتار Leon S.K Leon S.K گفت:

      اصلا با کوانتوم بریک موافق نیستم توی لیست باشه !
      نمایشی دو دقیقه ای که نه مکانیزم گیم پلی رو نشون داد نه چیز زیادی از داستان مشخص کرد اصلا نمیتونه جایگاهی بدست بیاره !
      در اینکه استاد سم لیک هر چیزی بسازه شاهکار میشه شکی نیست ! اما بحث ما درمورد هیجان نمایش هست نه گذشته و حدس !
      کوانتوم بریک فقط دو تا نکته خوب داشت نمایشش :
      ۱- چیزی که نشون دادن CG نبود ! بلکه قسمتی In-Game بود !
      ۲- خود استاد اومد روی استیج و نمایش داد :D

      ۰ ۰
    18. کافیه همین.. کاملا مشخصه از تجربه‌ی شاهکاری به‌نامه “آلن ویک” استفاده می‌کنه فقط خواب در خواب‌اش رو چفت و بست دار کرده که فکر نمی‌کنم ایهام و سوالی باقی بمونه.. همه چیز برای باور کردن نیاز به دیدن نداره..!

      ۰ ۰
    19. A.F.A گفت:

      باهات موافقم شاهین جان…
      درسته که از بازی چیزی ندیدیم،ولی یه نگاه کوچیک به سابقه ی این استودیوی بزرگ،براحتی میشه به فوق العاده بودن این بازی پی برد ;) :X

      ۰ ۰
    20. آواتار Fun. Fun. گفت:

      درود بر شاهین :X
      سونی و مایکرو هرکدومشون یه استدیو دارن که نباید اصلا به خوب بودن بازیشون به هیچ وجه شک کرد !
      ناتی داگ و رمدی!!

      ۰ ۰
    21. آواتار m.a 07 m.a 07 گفت:

      سانتا مونیکا :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
      مدیا مولکول :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
      سونی ژاپن :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

      ۰ ۰
    22. آواتار m.a 07 m.a 07 گفت:

      سر گرن توریسموی ۵ که خیلی ناامید شدم.فکر نکنم توی ۲ سال کار خاصی کرده باشه!

      ۰ ۰
    23. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      @شاهین رستم خانی
      :D

      ۰ ۰
  53. آواتار AIDEN AIDEN گفت:

    عالی بود همه چیز عالی بود حال =D کردم

    ۰ ۰
  54. The End Of Ps گفت:

    خسته نباشی
    این که در هر دو لیستت دو تا بازی رو کنار هم گذاشتی عجیب بود و شد ۲۴ تا بازی نه ۲۲ تا !
    امیدوارم ملاک نشون دادن گیم پلی در مراسم بوده باشه چون بعضی بازی ها از قلم افتادند :D

    ۰ ۰
    1. آواتار Death Magnetic Death Magnetic گفت:

      آره من لیست ـو اول فقط بازی ها رو گذاشتم بعد دیدم Destiny و The Witcher نیستن XD

      بنابراین Destiny و Watch Dogs و کنار هم گذاشتم و Witcher 3 و دوم گذاشتم :D

      ۰ ۰
  55. آواتار ****Ice Boy**** ****Ice Boy**** گفت:

    از لیستت یکم خوشم اومد ویچر ۳ رو گذاشتی دوم =D ویچر ۳ مورد انتظارترین بازی ایه که تو لیست انتظارمه!! :X :X
    ولی خدایی جای روم خیلی بد گذاشتی البته گفتی نظر شخصیه و دیگه ۸ ام جایگاه ای نبود که لیاقت روم باشه ب نظر من تو این لیست روم باید تو ۳ تای اول میبود :-?
    در کل ممنون بابت لیست :wink:

    ۰ ۰
  56. آواتار ARAGORN ARAGORN گفت:

    ممنون.جدا ۵ انتخاب نخست کاملا به جا بود و هیچ حرفی نیست…ففقط ایک کاش تیتانفال هم تو این ۵ تا میبود ولی خب اونقدر ۵ تا بازی نخست شاهکارن که مو لای درز هیچ کدومشون نمیره… ;)

    ۰ ۰