بررسی اولین تریلر بازی Uncharted 4 A Thief’s End

Rzht توسط Rzht
در ۱۳۹۳/۰۹/۲۱ , 13:30:52
Uncharted 4, شرکت ناتی داگ (Naughty Dog)

خب همون طور که می دونید چند روز پیش اولین تریلر از گیم پلی این بازی مورد انتظار به نمایش در اومد. از این تریلر نکات مختلفی در مورد روند گیم پلی و داستان و گرافیک بازی میشه استخراج کرد  در بررسی تریلر بازی Uncharted 4 A Thief’s End که توجه شما دوستان رو در ادامه به برخی از این نکات جلب می کنم:

  • کیفیت صورت Nathan Drake و موشن کپچر اون وارد سطح کاملا جدیدی شده. موشن کپچر استفاده شده در آخرین ما واقعا در سطح بالایی بود که به لطف سخت افزار جدید این تکنولوژی هم وارد فاز جدیدی شده که در تریلر شاهد اون هستیم. تک تک حرکات صورت با کیفیت واقعا بالایی پیاده سازی شدن. مخصوصا در صحنه ی زیر به طور عمد نیتن دریک کمی صورت خود را کج و کوله می کند تا کیفیت بالای کار را به رخ رقیبان بکشد!

1

  • افکت های مربوط به آب در حال فرو ریختن بالاخره کیفیت مناسبی پیدا کرد! در حقیقت تا کنون بازی های زیادی صحنه ای مشابه تصویر زیر در خودشون داشتن. در نسل قبل بازی هایی مثل اسکایریم و در نسل جدید هم عصر اژدها. اما همه ی آنها یک مشکل مشترک داشتند و آن هم صاف و تر و تمیز بودن بیش از حد بود! در طبیعت وقتی به صحنه ای مشابه دقت کنیم چیزی شبیه به تصویر زیر دیده می شود. نکته ی ویژه ای که در مورد افکت ذرات همراه با آب در تصویر زیر وجود دارد همراه بودن و ترکیب بودن این افکت با خود آب است. بر خلاف بازی های دیگر که اگر از نزدیک و کنار به چنین صحنه ای نگاه کنیم و به حرکت قطرات ریز آب دقت کنیم متوجه جدا بودن آنها از آب جاری می شویم که نشان میدهد ابتدا مسیر آب را تعیین می کنند سپس از افکت مه به مقدار خیلی کم استفاده می کنند تا چنین صحنه ای خلق شود. در این بازی دقیقا نمی دانم که از چه مکانیزمی بهره بردن ولی نتیجه ی کار بسیار دلنشین شده است.

2

  • دریک هنوز هم بذله گو است. اما این بار شوخی های تلخی می کند و لحن حرف زدنش پر از حس پشیمانی است. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد داستان بازی در دست نیست اما از روی تغییر اتمسفر، موسیقی ، عنوان بازی و دیالوگ ها می توان حدس زد که با آنچارتدی به مراتب تاریک تر از گذشته طرف هستیم. (هر چند خود ناتی داگی ها این مساله را قبول ندارند!)
  • تریلر بازی Uncharted 4 A Thief’s End

3

  • دفترچه ی محبوب دریک همچنان با اوست! از زمان نوجوانی یکی از این دفترچه ها را همراه خود دارد و اطلاعات زیادی میشود از طریق آن بدست آورد. در اینجا می توان پرچم یکی از دزدان دریای معروف به نام توماس تئو را مشاهده کرد. در کنار این توماس تئو در جزیره ای به اسم Rhode مخفی میشده که اسم این جزیره نیز در دفترچه دیده میشود و این می تواند نشان دهنده ی این باشد که جزیره ای که در تریلر دیدیم همین جزیره باشد. تصویر چهره ای هم که مشاهده می شود مربوط به همان توماس تئو می باشد.توماس تئو هم مانند اکثر دزدان دریایی در ابتدا یک دریادار نظامی بوده که بعدا کشتی اش تغییر کاربری داده است! البته این را هم باید ذکر کنم که جزیره ی Rhode در واقع جزیره نیست و به خشکی متصل است! اما نمی دانم برای چه این نام برای آن انتخاب شده!این مکان در شرق ایالات متحده قرار دارد.( البته در کنار این صحبت ها می توانید به جزئیات بالای دست های نیتن هم دقت کنید!)

4

  • عمق میدان و Draw Distance بازی به شدت بالاست! اگر به تصویر زیر دقت کنید متوجه وضوح جزئیات تا فواصل دور میشوید.محیط طبیعی جنگل هم کاملا زنده و پویا به نظر می رسد.

5

  • مو های سر نیتن با خیس شدن تغییر حالت می دهند! تا کنون در بازی های زیادی شاهد این مساله بودیم که خیس شدن باعث براق شدن آن قسمت در مقابل نور شود و بازی های سرآمد هم تاثیر آب روی لباس را خیلی خوب نمایش می دادند اما این که آب روی سر بریزد و مو ها حالت خود را از دست بدهند کاملا جدید است!

6

  • مبارزات تن به تن بازی به شدت پیشرفت داشته و ترکیبی از آنچارتد ۳ و آخرین ما شده. در تریلر بازی Uncharted 4 A Thief’s End حرکات نیتن متنوع و عکس العمل دشمن هم به شدت پویا است.(به شخصه عقیده دارم لذت مبارزات تن به تن این سری بازی در هیچ بازی دیگری یافت نمی شود)
  • تاب خوردن و پریدن روی سر دشمن از بخش های جدید گیم پلی بازی است. البته تاب خوردن با طناب در دیگر قسمت های آنچارتد هم وجود داشت اما نه به این شکل.

10

  • سیستم تیراندازی بازی هم ترکیبی از آنچارتد ها و آخرین ما با کمی بهینه سازی است. در کنار این جزئیات اسلحه ها مخصوصا در هنگام شلیک خیلی بالاست.

11

  • نیتن با لگد به صورت دشمن کوبید و از دماغ دشمن خون سرازیر شد!

12

  • نیتن روی گل ها سر خورد و پشت لباسش گلی شد و وقتی مدتی گذشت گل خشک شد.

13

  • هوش مصنوعی دشمنان عالیست. به محض این که نیتن مخفی شد دشمنان به سرعت آرایش دفاعی به خود گرفتند و در گروه های ۲ تایی شروع به گشتن قسمت هایی که امکان مخفی شدن در آنها وجود دارد کردند.

14

  • جزئیات جنگل از نمای نزدیک هم فوق العاده است.

15

  • سکانس های از بیخ گوش رد شدن خطر همچنان به وفور در بازی یافت میشود!

16

  • نیتن برادر بزرگتری پیدا کرده که دوبله و موشن کپچر آن با تروی بیکر است.در تریلر بازی Uncharted 4 A Thief’s End نمی دانم چه طور بوده که تا کنون اسمی از خانواده ی نیتن (به غیر از جدش سر فرانسیس دریک) برده نشده بود. اما در این قسمت با برادر بزرگتر او ملاقات خواهیم کرد. یک حسی به من می گویید به این فرد نباید اطمینان کرد و اواخر بازی کار دستمان خواهد داد!

17

  • نمایی از Rhode Island  که احتمالا نصف یا یک سوم از داستان بازی در این مکان روایت شود.( به همراه صخره ای شبیه به کله ی مار که نمادی از خطرات موجود در این مکان است!)

18

امیدوارم از مطلب لذت برده باشید.

نویسنده: I AM ALONE


38 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. واقعا بررسی عالی ای بود
    یه خسته نباشید تپل واسه آقا رضا و سجاد عزیز :۱۵:

    بیشتر از هر چیز محو DD این بازی شدم.. لحظه ای که نیتن رو نوک صخره ست و به پایین و دو دوردست نگاه میکنه هنوز واسم هضم نشده :۲۳:

    هوش مصنوعی بازی عااالیه… یعنی میشه گفت یه پله فراتر از آخرین ما…
    همونطور هم که گفتین لحن نیتن دگ اون شادابی قبلی رو نداره و باید منتظر اتفافات سیاه تر و غم انگیزتر باشیم
    سیستم تیراندازی و شلیک کور هم واقعا خوب بود.. به خصوص لیز خوردن نیتن از صخره و همزمان شلیک کردنش

    این صخره نوردی هم مطمئنا تاثیر زیادی رو گیمپلی بازی میذاره و مطمئنا تو مراحل بالاتر تبدیل به یه چالش خوب میشه

    در کل اگه همینطوری و تو همین مرحله پری آلفا بازی رو عرضه کنن شانس زیادی واسه گوتی شدن داره :۲۴:

    ۵۱
    1. شلیک کور که شبگرد هم داشت حتی!
      و اینکه هوش مصنوعی اخرین ما رو پایین تر از این دونستی عجله کردی

      ۳۱
  2. قبلا با کیفیت ۴۸۰ دیده بودم ولی الان تصاویر عالی هستند!
    اگر کسی به ناتی داگی ها دسترسی داره بپرسه این برگ ها رو چطور درست کردند؟!
    در مورد: “به این فرد نباید اطمینان کرد و اواخر بازی کار دستمان خواهد داد!” موافقم
    با تشکر/

    ۶۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر