Bethesda: ساخت بازی برای PC دردسر ساز است

Vahid توسط Vahid
در ۱۳۹۰/۰۹/۰۴ , 13:13:11
پی سی گیمینگ (PC Gaming)

کمپانی بتسدا که اخیراً بازی The Elder Scrolls V: Skyrim را منتشر کرده در صحبتی عجیب اعلام کرد ساخت بر روی PC دردسر ساز است. به عقیده ی این شرکت وجود انواع درایور ها و پیکربندی های سخت افزاری عاملی است که باعث می شود حتی بهترین و قوی ترین بازی ها هم در ارائه ی تمام توانایی خود بر روی PC دچار مشکل شوند.

Hines از اعضای ارشد بتسدا به سایت Joystiq گفت:

“از لحاظ فنی ساخت بازی بر روی PC دردسر ساز است چون در ساخت بازی بر روی PC باید میلیون ها احتمال برای پیکربندی های سخت افزاری، درایور ها و … در نظر گرفت.”
“وضعیت Rage نیز به همین صورت است و شما می بینید که نتیجه ی سال ها تلاش سازندگان تبدیل به یک بازی پر از باگ می شود در حالی که در واقع این بازی یک بازی قدرتمند و عالی است.”

“مشکل دیگر دزدی ها و کپی کردن بازی هاست. راه دیگری وجود ندارد به جز این که بر روی PC بازی نسازید. این مشکلی است که شما همیشه با آن مواجه خواهید شد.”

با این حال بتسدا نه تنها به PC بازان فشار نمی آورد (با DRM و …) بلکه همیشه بر روی این پلتفرم بازی های بهینه تر و با امکانات بیشتری می سازد.

Hines در این رابطه می گوید:

“ما تا جایی که می توانیم سعی می کنیم بدون استفاده از اقدامات خاص برای جلوگیری از دزدی ها از محصولاتمان محافظت کنیم. ما از PC بازان حمایت می کنیم مثلاً با Creation Kit. به کمک این ادیتور PC بازان می توانند بی نهایت محتوا و Mod های گوناگون برای بازی بسازند.”

لازم به ذکر است دو بازی پیشین سری The Elder Scrolls یعنی Oblivion و Morrowind هر دو بر روی رایانه های شخصی بسیار بهینه بودند. تجربه ی کلی Skyrim بر روی هر سه پلتفرم یکسان است البته دارندگان رایانه های گران قیمت می توانند به پرفورمنس بهتری در بازی دست پیدا کرده و بازی را با گرافیک بالاتری اجرا کنند با این حال این بازی همچنان یک بازی مبتنی بر دایرکت ایکس ۹ باقی می ماند اما شاید بتسدا با ارائه ی یک پچ پشتیبانی از دایرکت ایکس ۱۱ را هم به بازی اضافه کند.


29 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. گیم بدون PC بی معنی هست این را هم بتسدا میدونه هم همه ی شرکت های سازنده ی دیگه چون به جرات میتونم

    بگم که بخش خیلی بزرگی از گیمر ها . بازی ها رو با PC امتحان میکنند. مطمئنن سازنده ها هم به این امر

    اگاهند وگرنه با وجود این همه مشکلات دیگه چه لزومی داشت که برای PC هم وقت بگذارند وهم براش بازی

    عرضه کنند.

    ۰۰
  2. برای اون دوستانی که گفتن alpha protocol و fall out new vegas باید بگم سازنده هر دو بازی obsidian هست , alpha protocol که کلا ناشرش سگا هستش و در مورد fall out new vegas بتسدا ناشر بازیه . بازیهایی مثل skyrim , oblivion , fallout 3 سازندش خود خود بتسدا هست .

    ۰۰
    1. بله یه چهار تا پروزه داشتیم واسه PC داشتیم که با مشکل رو به رو شد به جاش اومدیم چرخ های جنگ رو واسه ایک زدیم؛خواستیم وسه PS3 هم بزنیم با سونی به توافق نرسیدیم!

      ۰۰
  3. آقا اینا چرا اینطورین؟ یه روز میگن روی pc بازی بدیم بهتره یه روز میگن نه. همین چند وقت پیش John Carmack در مورد RAGE میگفت که ما اشتباه کردیم روی کنسول بازی دادیم و باید قدرت pc رو در نظر میگرفتیم. البت اینها همه سیاست خودشونه، هر چیزی سود نداشته باشه در عرض ۳ سوت قیدشو میزنن.

    فقط PC!

    ۰۰
  4. یعنی از الان pc باز ها رو اماده می کنه که شاید بازی بعدی betheseda برای کنسول ها باشه!!!
    ولی نه..خدانکنه اینطوری بشه چون betheseda فوق العادست و بازی های فوق العاده ای می سازه.من به شخصه فقط و فقط یک بازی ضعیف از betheseda دیدم اونم Alpha protocol بود که واقعا افتضاح بود.ولی fallout 3 و Skyrim و…از شاهکارهای بتسدا هستند.به نظر من ساخت بازی برای pc اصلا سخت نیست.بلکه بستگی به سازنده بازی داره.چطور اسکایریم روی pc فوق العاده از اب در اومد با کمترین باگ ممکن ولی rage روی pc پر از باگ شد.با تمام احترامی که برای id قائلم ولی باید بگم انصافا rage خیلی خوب نساخته بودند.ولی بد هم نبود.

    I AM THE APEX PREDATOR

    ۰۰
    1. من که اینقدر از rage ضد نا امید شدم از دوک نشدم .با سیستمی که اسکایرم رو خیلی خوب اجرا کردم فریم های تک رقمی می گرفتم با پچ واینجور چیزها هم درست نشد. نا مید کننده ترین بازی سال pc از نظر من rage بود . بدنرین بازی سال stranghold 3 .

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر