کارگردان The Order: 1886: “مردم دنبال انگ زدن به بازی ما هستند”

در ۱۳۹۳/۱۱/۲۹ , 14:41:49
The Order: 1886

The Order: 1886، عنوان اختصاصی PlayStation 4 که در آستانه‌ی انتشار قرار دارد، مورد موجی از انتقادات واقع شده که محوریت آن را مسئله‌ی مدت زمان گیم‌پلی بازی تشکیل داده است. برخی معتقدند در شرایطی که بازی هایی با ۱۰۰ ساعت گیم‌پلی تکنفره یا صدها ساعت لذت بازی آنلاین وجود دارند، ۶۰ دلار بابت بازی که یک نفر آن را ۵ الی ۶ ساعته تمام کرده است، حتا اگر بسیار زیبا هم به نظر برسد، امروزه دیگر برای AAA ها معامله‌ی منصفانه‌ای تلقی نمی‌شود.

اما Dana Jan، کارگردان این شوتر سوم شخص (که شخصا بخاطر کار زیبا روی دو نسخه‌ی خدای جنگ برای PSP احترام زیادی برای او و تیمش قایل هستم)، معتقد است نمی‌توان از روی حجم و مقدار بازی بدون درنظر گرفتن کیفیت کار، در مورد آن قضاوت کرد. وی در مصاحبه‌ای با Develop در این خصوص گفت:

[box type=”shadow” ]”ما این ایده را دنبال کردیم که بیاییم شما را سوار بهترین تجربه ممکن کنیم و بیاییم هیچوقت شما را مجبور نکنیم کاری را دوباره و دوباره انجام دهید.”[/box]

“فکر نمی‌کنم بدون درنظر گرفتن کیفیت بتوان روی کمیت بحثی کرد. بازی ما به شدت روی گیم پلی گرفته تا داستان پردازی تا تقریبا روی هرچیز دیگری متمرکز شده است. مکررا این را می‌گویم که وقتی بازی ما را انجام می‌دهید، انگار سوار بر یک ترن هوایی پر از پرتنوع و پرپیچ و خم شده باشید. غیر از این هیچ چیز دیگری در بازی وجود ندارد، هیچ وقت آسایشی تجربه نخواهید کرد. هر برخوردی در بازی اینطور است که با خود می‌گویید ‘وای، این بار اسلحه‌ی متفاوتی وجود دارد. وای، این بار دشمنان متفاوتی وجود دارد.’ ما این ایده را دنبال کردیم که ‘بیاییم شما را سوار بهترین تجربه ممکن کنیم و بیاییم هیچوقت شما را مجبور نکنیم کاری را دوباره و دوباره انجام دهید’.”

آقای Jan به این ترتیب طولانی نبودن گیم پلی را تکذیب نکرده است، اما می‌گوید زمان گیم‌پلی اگرچه اولویت اول آن ها نبوده اما مورد توجهشان بوده است و این ۵ ساعتی که از آن حرف می‌زنند، بیشتر جنبه‌ی دوندگی سریع داشته است تا گیم‌پلی استاندارد و ملایم بازی.

[box type=”shadow” ]”خیلی از حرف هایی که در این شرایط می‌شنویم یا با بی مسئولیتی یا با بی دقتی بیان می‌شود یا اینطور است که بازی را روی حالت ساده گذاشته اند، همه چیز را نادیده می‌گیرند و مسابقه سرعت گذاشته اند.”[/box]

“من نمی‌گویم بیاییم حساب کار را یک قطبی کنیم به سمت کیفیت، من می‌گویم چرا ما همیشه فکر می‌کنیم باید همه چیز را اول از همه از روی کمیت اندازه گیری کنیم. برای همین است که ما مدت زمان زیادی را برای بازی هدف قرار دادیم اما این اولویت ما نبود. این طور هم نیست که بعضی ها فکر می‌کنند کوتاه است. خیلی از حرف هایی که در این شرایط می‌شنویم یا با بی مسئولیتی یا با بی دقتی بیان می‌شود یا اینطور است که بازی را روی حالت ساده گذاشته اند، همه چیز را نادیده می‌گیرند و مسابقه سرعت گذاشته اند.

مهم نیست چه اتفاقی دارد می‌افتد، این حس عجیب تنفر نسبت به بازیمان را داریم. مردم دنبال انگ زدن به بازی ما هستند. دنبال دلیلی هستند که از بازی متنفر شوند. من دوست دارم بدانم افرادی که واقعا بازی را اجرا کرده اند راجع به آن چه فکری می‌کنند، نسبت به کیفیت و کمیت آن چه حسی دارند؟ درمجموع فکر می‌کنم اکثرا از آن راضی خواهند بود.”


67 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. بنظرم بهترین کار الان اینه که سونی قیمت بازی رو کاهش بده.اصولا بازیهای انحصاری برای فروش بازی نیست بیشتر برای فروش کنسول هست(همینطور که خود سونی اعلام کرد ما از ساخت بازیها سودی کسب نمیکنیم)

    ۴۳
    1. چرا قیمت بازی باید کاهش پیدا کنه؟
      داستان غنی و پر محتوا دارایه اتمسفر بسیار سنگین فضا سازی عالی شخصیت پردازی عالی گرافیک چشم نواز ترین حال حاظر گیم پلی کاملا استاندارد.طول ندت گیم پلی هم کساینی که رویه اخرین درجه سختی رفتن گفتن بین ۱۲ تا ۱۸ ساعته.چون ینفر گفته بود من ۱۸ ساعته بازیو تموم کردم.
      وحالا شما میای میگی این بازی باید قیمتش کاهش پیدا کنه :۲۵:

      ۸۰
  2. به این که بازیشون قراره چه جوری بشه کار ندارم
    ولی حرفش به طور کل درسته
    نمونه های کاملا بارزش هم Ground Zeroes و P.T. هستن
    البته P.T. رایگان بود ولی حتی اگه بابتش پول می گرفتن باز هم ارزشمند بود
    یا نمونه ی خیلی خیلی عالی دیگه بازی Journey هست
    این بازی رو من تو ۴۵ دقیقه تموم کردم. درجه سختی هم نداره. ولی اینقدر این بازی زیبا بود که هنوز تک تک لحظاتش رو می تونم حس بکنم! بلافاصله بعد از این که من تموم کردم چند نفر دیگه دسته رو از من گرفتن پشت سر من دوباره بازی رو تموم کردن حتی با وجود این که کامل دیدن روند بازی رو. تو ۱ روز ۵-۶ بار تموم شد اون بازی
    Ground Zeroes رو من از MGS2 هم بیشتر بازیش کردم!
    P.T. رو فکر کنم تا الان ۱۰-۱۲ بار بازی کرده باشم!
    منظورم به طور کل اینه که کیفیت خیلی مهم تره. اگه واقعا بازی کیفیت خوبی داشته باشه ۵ ساعت که هیچی حتی ۴۵ دقیقه اش هم تا ابد تو ذهن می مونه
    حالا Order رو نمی دونم قراره چی جوری بشه ولی امیدوارم خوب بشه…
    برای این استدیو هم خوشحالم چون آینده ی خوبی خواهد داشت…

    ۳۱
    1. ببین شما هم اینقدر حرف کیفیت رو میزنید هر محصولی باید یک شرایطی رو براورده کنه.مثلا بهترین خواننده دنیا که کیفیت صداش معرکه هست بیاد البومی بده که طول هر ترک ش ۳۰ ثانیه هست درست هست؟ پول کامل هم بگیره

      ۷۱
    2. نه خب هیچ کدوم از اینایی که مثال زدم پول کامل مگه گرفتن؟
      p.t. که رایگان بود
      GZ هم اولش ۳۰ دلار بود بعد سریع اومد پایین
      journey هم که یادم نمیاد چقدر بود ولی مطمئنا ۶۰ دلار نبود!
      من از حرفش دفاع کردم نه بازیشون! بازیشون که هنوز نیومده و مطمئنا اونقدر هم کم نیست.
      اما سونی می تونست قیمت پایین تر براش در نظر بگیره اگه پیش بینی می کردن که قراره این جوری بشه
      مثلا باز سازی آخرین ما ۵۰ دلار بود نه ۶۰ تا
      این رو هم می تونستن پایین تر بگیرن
      ولی باز هم میگم هنوز بازیشون نیومده که در موردش نظر بدم من مثال برای کیفیت زدم…

      ۱۰
    3. چرا باید قیمت بازی پایین باشه؟
      مگه توم ریدر نبود؟ من اون بازی رو هفت ساعت یا شش ساعت و نیم تموم کردم!
      بخش چند نفرشم که از بدترین و خالی ترین ها بود!
      یعنی عملا کیفیت بازی رو اورده بود پایین!
      چطور این داستان ها واسه این بازی پیش نیومد؟
      اینم یجورایی یه شوتر ماجراجویی بود!
      ترکیب تی پی اس و ادونچر!
      خب سجاد جان راست میگه دیگه!” مردم “دارن هر انگی به بازی میزنن!

      ۳۰
  3. در مجموع حرف درستی میزنه یه عده فقط دنبال تخریب بازی هستن براشون هزار تا دلیل هم بیاری قبول نمیکنن. این عنوان که هیچی همین الانش هم سر tlou که به همه ثابت شدست بهونه و دلیل میارن تا بازی رو تخریب کنن . ولی سر این بازی از بدو معرفی موج منفی بوده یه مدت به هوش مصنویی گیر دادن یعنی این قضیه طوری بود که طرف واسه اینکه بازی رو تخریب کنه از رو عکسایی که منتشر میشد میگفت هوش مصنویی ایراد داره ! دیدن رفع شد بعد از اون به گرافیک گیر دادن که دانگرید شده که بعد خلافش ثابت شد بعد از اون به qte گیر دادن بعدش به گیم پلی و بخش شوتینگ گیر دادن که استاندارد نیست ! که جدیدا تو تریلر های اخری معلوم شد خیلی هم عالیه و استاندارد های لازم رو داره و کسایی هم که بازی رو تجربه کردن تعریف کردن ازش الان گیر دادن به مدت زمان گیم پلی اخه کجا بازی رو با مدت زمانش میسنجن طرف نگفته که بازی ما گیم پلی کوتاهی داره در اصل داره میگه درست نیست بازی رو با مدت زمانش بسنجید کیفیت رو نباید فدای کمیت کرد
    از همون اول یک نفر پیدا نشد بگه تیم rad که تا الان بازی pspپورت میکرد و کارش هم عالی بود حالا داره یه قدم بزرگ برمیداره و عنوان AAA میسازه و از کنسول دستی به کنسول خانگی مهاجرت میکنه از اول معرفی بازی فقط کوبیدن .شاید براشون سخت بوده ببینن همیچین استدیوی کوچیکی تا این حد پیشرفت کرده و قدم های جاه طلبانه برداشته
    در هر صورت چیزی که من از تریلر ها دیدم تیم تمام سعیشو کرده تمام قواشو به کار گرفته تا بازی عالی و درخور گیمر ها تحویل بده و موفق هم شده تا حدی ( هیچ کس نباید انتظار داشته باشه RAD تو اولین کارش یه چیزی در حد TLOU یا سری انچارتد ناتی داگ تحویل بده ولی به عنوان قدم اول بسیار عالی کار کرده و اگر ادامه دار باشه مطمئنا به کیفیت بالاتر از این هم میتونه دست پیدا کنه ) این بازی چه یک ساعت گیم پلی داشته باشه یه ۱۰ ساعت قطعا ارزش خرید داره استدیویی که تونسته تا این حد پیشرفت کنه باید ازش حمایت بشه جای اینکه کوبیده بشه و امیدوارم شاهد نسخه های بعدیش باشیم :ps:

    ۸۷
  4. تشکر
    والا تا حد زیادی راست میگه . چه فایده داره بیان مثلا یک گیم پلی ۲۰ ساعته ارائه بدن ولی ۱۵ ساعتش تکراری و بزن برو جلو باشه . به ground zeroes هم خیلی انتقادها وارد شد که چرا بخاطر ۳ ۴ ساعت گیم پلی دارن ۳۰ دلار از ملت میگیرن ولی دیدیم که هرکس تجربش کرد کلی لذت برد و از بازی تعریف کرد و اشتیاقش برای تجربه نسخه کامل چندین برابر شد( البته بماند که سازنده این با اون قابل قیاس نیستند و صرفا مثال زدم ) .

    ۸۳
    1. در مورد ground zeroes بگم ، شما میتونید با دو برابر این قیمت یعنی ۶۰ دلار حدود ۱۵ ساعت گیمپلی تجربه کنید ، به نظرت انصاف هست با ۳۰ دلار فقط ۱ ساعت بازی کنید ،

      ۶۵
    2. بحث سر همینه ، وقتی پای صحبت کسایی که بازی رو انجام دادن میشینی متوجه میشی که با این که گیم پلی کمی داشت و قیمتش هم نسبت به اون بالا بود ولی همه راضی بودن ، یعنی حتما اونقدری کیفیتش بالا بوده که تونسته این دو ضعف رو بپوشونه وگرنه نمیرفتن بخرن که .

      ۳۲
    3. جک اسپارو
      من از اون گراوند زیروز که به قول خودت ۱ ساعته (که من تا الان بیشتر از ۴۰ ساعت بازیش کردم) خیلی بیشتر لذت بردم تا خیلی از ۱۵ ساعتی های دوزاری که تو بازار پر شده
      حاظر بودم برای گراوند زیروز ۷۰ دلار هم بدم.
      کمیت همه چی نیست. الان خودت دد رایزینگ ۳ رو با مدت زمان گیم پلی بیشتر ترجیح میدی یا GZ رو با مدت کمتر؟
      اصلا قابل مقایسه هستن؟ دد رایزینگ ۱۰۰۰ ساعت گیم پلی داشته باشه و بزرگترین مپ دنیا رو هم داشته باشه ارزشش با ۱ ثانیه GZ برابر نیست.
      و خیلی مثال های دیگه
      کمیت همه چیز نیست…

      ۸۴
    4. همه مثل هم نیستت ، یه نفر با یه مرتبه بازی کردن کفایت میکنه یه نفر هم چون خیلی زیاد از بازی خوشش میاد صد بار بازی میکنه ، که به سلیقه ها بستگی داره ،
      کسایی هم هستند عشقون کشتن زامبی به صورت Coop دارند که اونها هم مطمئن باش ۱ ساعت بازی DR رو به ۱۰۰ ساعت GZ ترجیه میدن

      ۳۳
    5. هر آدمی با هر سلیقه ای که باشه اگر چیزی کیفتش بالا باشه رو متوجه میشه حالا چه با سلیقه اش جور باشه و چه نباشه . اگر کسی قرار باشه از این بازی خوشش نیاد با همون تریلر هایی که تا الان ازش منتشر شده متوجه میشه که با سلیقه اش همخوانی نداره پس خریدن بازی رو بیخیال میشه ولی اینکه دیگه بیان کیفیت بازی ای رو که هنوز تجربش نکردن ببرن زیر سوال اینجاست که معلوم میشه کاسه ای زیر نیم کاسه است .

      ۲۱
    6. نه دیگه سجاد حرفت کاملا غیرمنطقیه!بازی که فقط برای تو که کشته مرده ی متال گیری ساخته نمیشه!باید به طور کلی و از دید همه نگاه کرد!

      ۳۰
    7. علی جان چند نفر دیگه غیر از من هستن که از گراوند زیروز خوششون اومد؟
      می تونی بشمری! از رو فروشش هم می تونی تصمیم بگیری!

      ۱۰
    8. سطح صفر کلا فرق داشت اون یه پیش درآمد برا بازی اصلی بود ولی این یکی ناسلامتی قراره یکی از انحصاریهای ps4
      باشه پس مقایسش با سطح صفر غلطه

      ۲۲
    9. دارم میگم با وجود قیمتش فقط تو ژاپن ۵۰۰ هزار تا فروخت
      یعنی اگه کیفیت درست باشه خیلی ها هستن که براشون مهم نیست قیمت
      این عده ی زیادی که میگی کیا هستن؟ اون عده ای که دائم تو سایت های مختلف می چرخن و کامنت های پربار میدن! فکر می کنی عمده ی خریدار ها رو اینا تشکیل میدن؟
      خیلی بیشتر از اون چیزی که فکر می کردم به حرف مردم تو فضای مجازی تکیه می کنید!

      ۱۰
    10. مشکلت اینه سجاد که این گروه رو حذف میکنی!این گروه هم جزو خریدارانن و کاملا حق داشتن که اعتراض کنن!بازی فقط واسه متال گیر فن ها که ساخته نمیشه!

      ۱۰
    11. اتفاقا گراوند زیروز برای طرفداران ساخته شد.
      اگر این بحث راجب فانتوم پین رخ بده ( البته قطعا اینطوری نمیشه ) اون موقع حرفت درسته علی.

      ۱۰
    12. حذف نمی شن
      ولی در مقابل گروه اصلی خریدار ها خیلی کمتر هستن.
      در ضمن خیلی از این شلوغ شدن ها واقعا شلوغ شدن نیست. یه عده سعی می کنن متشنج بکنن
      وگرنه گراوند زیروز رو قبل از عرضه همه می دونستن بازی حداکثر ۲ ساعته تمومه
      ۱ ماه قبل از عرضه boot camp بود و نصف خبرنگارا و منتقدا سر و ته بازی رو هم آورده بودن
      چیزی برای مخفی کردن نداشت
      پس بعد از این که همه می دونن دیگه اعتراضی نمی تونه باشه چون می دونستن قرار بوده بازی کوتاه باشه
      اون اعتراضاتی که شد عمدتا قبل از عرضه بازی بود و درست مثل همین order بیشتر جماعتی معترض بودن که نه تو کل عمرشون یه متال گیر بازی کرده بودن و نه علاقه ای داشتن! اصلا قصد خرید هم نداشتن فقط چون از بازی خوششون نمی اومد از موقعیت بهره بردن تا یه کم متشنج کنن
      کافیه بری نمرات کاربران متاکریتیک رو بخونی
      یادمه به متال گیر ۴ چند نفر صفر داده بودن تا میانگین بیاد پایین. دلایل چرت و پرت هم نوشته بودن

      ۱۰
    13. یعنی تو الان واقعا قبول نداری قیما گراندزیروز به نسبت محتواش زیاد بود؟!من خودم هم خریدمش ولی این مسئله اصلا قابل انکار نیست!

      ۱۰
  5. واقعا حرفش منطقیه،در اینکه مدت زمان گیم پلی یکی از شروط یک بازی خوبه شکی نیست ولی اگه این زمان طولانی باعث تکراری و خطی شدن روند داستان بازی بشه،مطمئنا از ارزش نهایی اثر کم میکنه،در واقع من هم با ایشون موافقم که نباید کیفیت رو فدای کمیت کرد…

    ۷۳
  6. کاری به این جریانات و حواشی ندارم. از همون ابتدا از این بازی بسیار خوشم اومد، این تیم واقعا دست روی یه سوژه ای گذاشته که ساختش کار هر کسی نیست و نتیجه ش هم ممکن بوده یک داستان و فضا سازی بسیار افتضاح در بیاد در حالی که الان نتیجه کاملا برعکس شده.
    بعید هم بدونم این بازی ۵ ساعت گیم پلی داشته باشه،‌به هر حال به زودی نتیجه مشخص میشه.
    ایشان هم داره حرف درستی میزنه،‌سریع تمام کردن بازی هنر نیست،‌لذت بردن از هر لحظه بازی مهم تره.
    با این حال به نظرم این بازی یک انحصاری تر و تمیز دیگه برای ps4 هستش و تجربه ی این بازی قطعا جالب خواهد بود.

    ۸۶
  7. اینطور فایده نداره باید منتظر نمرات بازی باشیم ،
    قبلا هم گفتم هر الان هم میگم هر بازیی توی نسل هشتم گفتن بهترین گرافیک داره ، بعدش که منتشر شده ، کلا بازی نتونسته موفق بشه ، حالا ببینم این بازی چه میکنه
    —–
    الان توی خبر جنگ میشه

    ۱۲۱۶
    1. استاد فکر کنم که این افراد رو به حال خودشان وا بگذاریم بهتر باشد… چون در شان یک طرفدار سونی نیست اینگونه با هر کسی هم کلام شدن

      ۱۴
    1. همین مردمم “انسان” هستن و آدم توانایی فوق العاده ای در خراب کردن کار دیگران داره!
      درضمن منظور از مردم اون بیشعورایین که از افهم انسان های ساده لوح سواستفاده می کنن!
      آقا یا آقایان ایکس!

      ۱۱۶
    2. خیلی از این افراد که انتقاد می کنن اصلا کنسول سونی ندارند نمونه ای از اینگونه انتقادات این افراد رو در همین سایت میتونی مشاهده کنی… مشت نمونه ی خروار هست…..
      اگه یکی که کنسول سونی رو داشته باشه و این بازی رو انجام بده و خوشش نیاد تازه میتونه وارد فاز بحث کردن و انتقاد کردن بشه,,, در غیر این صورت این انتقاد ها کاملا احمقانه هست

      ۲۲

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر