کهکشانی ها|سیاره ششم
امشب وقتش است. وقتش است تا عنوانی را زیر و رو کنیم که توانست جوایز زیادی را برای نمایش درخشانش در نمایشگاه امسال بدست بیاورد. مصاحبه ها را که میخواندم تعاریفی چون یک عنوان کامل، یک اثر هنری زیبا، یک دنیای متفاوت از سوی بزرگان عرصهی بازی به چشم میخورد. نمایش این عنوان در نمایشگاه بسیاری را بهتزده کرد، چشمان خیلی ها را گرد کرد و خلاصه انتظارها از این عنوان محبوب را نه تنها برآورده کرد بلکه فراتر از آن نیز برد. خیلی معطلتان نمیکنیم و میرویم سراغ معرفی کهکشانی شماره ششم , آخرالزمان بی پایان . . .
کهکشانی ششم . . . آخرالزمان بی پایان
دو مورد در باب این عنوان همیشه مسئله ساز بوده است، البته منظور نسخه پیش رو است؛ یکی بحث گرافیک و دوم بحث سگ وفادار و همراه شما. خوب میخواهم در باب این دو مورد با شما صحبت کنم.
اگر نگران این هستید که همراه شما که مانند همیشه در بازی مشکل ساز بود و بایستی از او نیز محافظت میکردید اینبار هم دردسر ساز اشود، باید بگویم خیر! اینبار دوست سگی شما هرگز نخواهد مرد!
برویم سراغ فاکتور اصلی که سوال خیلی از شماها هم هست؛ گرافیک. هیچکس مانند کارگردان بازی یعنی آقای هاوارد نمیتواند در مورد گرافیک این اثر برای ما توضیحات شفافی ارائه کند. حالا باید ببینیم چه گفته است:” در تمام بازی هایی که ما ساختهایم، گرافیک بازی همیشه عضوی جدا نشدنی از بازیها بوده است ولی علاوه بر اهمیتی که برای گرافیک بازی قائل هستیم به اینکه اثر ما خاطره ای خوش برای مخاطبان به جا بگذارد نیز فکر میکنیم. اگر دنیایی که ما در بازی میسازیم علاوه بر جزییات بیشتر، جزییات پویای بیشتری نیز داشته باشد که گیمر وجود این دنیا را درک کند، آن وقت است که میتوانیم بگوییم که یک دنیای واقعی طراحی کردهایم که واقعاً کاربران را درون خود غرق خواهد کرد. برای طراحی و القای یک دنیای واقعی به بازی، گرافیک بسیار مهم است. در Fallout3 محیط بازی تکراری است و اگر کسی ۸ ساعت به بازی کردن بپردازد ممکن است افسرده شده و از بازی زده شود و در Fallout 4 ما قصد داشتیم این موضوع را از بین ببریم تا کاربران از حضور در دنیای این عنوان خسته نشوند و از آن لذت ببرند.”
غروب پاییزه دلم غم انگیزه
البته شایان ذکر است که قطعا دلمردگی و تم تاریک و افسرده و سنگین لازمهی اتمسفر یک مانند فال اوت است زیرا بمب اتم جهان را زیر و رو کرده و این محیط افسرده شالوده یک چنین اثری است.
گاردینر تهیه کننده ارشد تیم بازیسازی نشسته است پای بازی و حرف جالبی را در مورد آن زده است:” من تا کنون به مدت ۴۰۰ ساعت این عنوان را تجربه کرده ام اما هنوز هم جاهایی برای کاوش باقی مانده که من ندیده ام.”
مدیری از بتسدا در مورد اینکه چرا گرافیک بازی هواداران را با وجود ورود به نسل هشتم سورپرایز نکرده و در واقع ما شاهد تحول عظیم در گرافیک این اثر نبودیم اینگونه پاسخگو بودند:” هر کاری که ما انجام می دهیم از تعادلی برخوردار است. ما می توانیم یک بازی گرافیکی بسیار چشم نواز را خلق کنیم اما مقداری از این مهم خواهیم کاست تا آن دسته موارد دیگر را که مد نظر داریم (عناصر مربوط به گیم پلی وسیع بازی) محقق سازیم.”
طبق روال اعلام کنم که بازی در ۱۹ آبان ماه امسال روی هر سه پلتفرم Pc و Ps4 و Xone منتشر خواهد شد. بازی روی رزولوشن ۱۰۸۰p و با نرخ فریم ریت ۳۰ اجرا خواهد شد و هاوارد اعلام کرده قصد دارد روی پلتفرم ها شرایط یکسانی را ایجاد کند.
ما و جی تی ای نداریم هر دو اینکاره ایم!
وقتی از هاوارد کارگردان این اثر سوال شد که دوست دارد عنوانش با چه بازی مقایسه شود و چگونه باشد بیان کرد:” من فکر مى کنم که در چند سال اخیر، GTA V در کارى که ما قصد انجام اون را داشتیم، از تمامى عناوین موفق تر بوده. من به بازى نگاه کرده و با خودم فکر مى کنم، چطور این کارو کردن؟ این چیزی هستش که ما مى خوایم خلق کنیم. حس اینکه به همه جا سفر کنید و هرکار دوست دارید انجام دهید. GTA V این کارو عالى انجام داد. اون شما رو در دنیایی قرار میده و به کارگردانش تبدیل می کنه. این عنوان در تمامى موارد به مخاطب “بله” (دست کاربر در عنوان باز مى باشد) میگه و این کارى هستش که ما میخوایم انجام بدیم. این بازى فوق العاده است.”
تا یادم نرفته بگویم که بازی روی پی سی نرخ فریم محدود و ثابتی ندارد!
از هاوارد سوال کردند که تفاوت این نسخه با نسخه قبلی در چیست؟ تفاوت محیط غمبار و اندوهگین قبلی با این محیط متنوع کجاست؟ او پاسخ جالبی داد:” اگر ما جهانی را خلق کنیم که بجای جزئیات ریز فراوان، دارای عوامل محیطی پویا و متغیر باشد، این مهم علاوه بر سریعتر کردن روند بارگذاری بازی، باورپذیری آن را نیز دوچندان میکند. چنین مواردی دارای اهمیت بسیاری در نزد ما است چراکه باعث میشود دیدی وسیعتر نسبت به دنیایی غمزده و نابودشده داشته باشید. اگر به گذشته برگردیم و Fallout 3 را بهیاد آوریم، مطمئنا شباهت(هایی) بین این دو عنوان میبینیم و به همین دلیل هم اگر شما هشت ساعت مداوم به گشت و گذار در محیط بازی بپردازید، عجیب نیست اگر کمی حس غم نسخهی قبلی را تجربه کنید.”
اسکایریم, داداش بزن بغل
چرا بازی دیر عرضه میشود؟ دلیل این همه ریزه کاری چیست؟ پاسخ مطمئنی وجو دارد:” اگر ما احساس نمیکردیم که این زمانی که صرف ایجاد هیجانی که انتظارش را داشتیم، جذابیتی که میخواستیم و ساخت بازی شده است کافی نمیباشد پس بازی را زودتر از این حرف ها معرفی میکردیم. بخشی از آن نیز به این دلیل میباشد که احساس کردیم این بازی به اندازه کافی عنوان بزرگی شده است که بتوانیم با خیال راحت آن را معرفی کنیم.”
تفاوت جالب بازی با عنوان تراز اولی چون اسکایریم در این است که این عنوان نقشه اش برابر اسکایریم حتی بدون محاسبه کوه های موجود در بازی است. ضمنا بارگذاری در بازی کاملا تعطیل است این چیزی است که ما میگوییم ورود به نسل هشتم! هاوارد توضیح میدهد:” من از پاسخ دادن به این سوال اجتناب می کنم و به شما دلیل این اجتناب را خواهم گفت. اگر شما به کار های گذشته ما نگاهی کنید، متوجه می شوید که نقشه عنوان جدید ما همانند آن ها است. در واقع ما نمی خواهیم که مانند آن ها اندازه گیری کنیم. زیرا Skyrim حاوی یک اندازه معین است اما کوه ها حجم زیادی از این اندازه را می گیرند. پس این اندازه را نمی توان اندازه اصلی قلمداد کرد، چرا که شما باید بتوانید در طول اندازه اصلی حرکت کنید. نه این که تنها به دور آن بچرخید. بنابراین ما دیگر این اشتباه را تکرار نمی کنیم. شهر ها بسیار متراکم هستند اما مانند Fallout 3 از هیچ نوع زمان بارگذاری رنج نمی برند، چرا که در Fallout 3 تمامی مکان ها از یک بارگذاری خاص بهره مند بودند. پس ما دیگر این اشتباه را هم تکرار نمی کنیم. نقشه ما بسیار متراکم است، ساختمان ها بلند بوده و بسیاری از آن ها باز و قابل دسترس هستند. پس تنها کافی است که وارد آن ها شوید و به گشت و گذار بپردازید. بنابراین … بزرگ است. حتما متوجه هستید که نمی توانم چیز زیادی بگویم اما در کل اگر شما Skyrim را تجربه کرده باشید، من نمی توانم به شما بگویم که نقشه آن X برابر بزرگ تر است. بنابراین در حال حاضر ما فقط می توانیم بگوییم که دو نقشه هم اندازه هستند.”
نقیه؟! نه بابا صداگذار بازیه
دوستان عزیز Courtenay Taylor و Brian T. Delaney قرار است صداگذاری شخصیت زن و مرد اصلی بازی را انجام دهند. برایان صداپیشه شخصیت رولاند در بازی هیلو ۵ میباشد او سابقه بسیار با طراوتی در زمره گویندگی بازی ها دارد عناوینی چون Batman: Arkham Knight ، Mighty No. 9 ،The Secret Life of Pets ،Minions و Batman Unlimited: Monster Mayhem صداپیشگی شخصیت ها را بر عهده داشته است .
رئیس شرکت سازنده بازی سیمپلی گیمز یعنی آقای مور حرف های جالبی را در مورد زمان انتشار بازی و موازی شدن آن با بازی ندای وظیفه و همچنین میزان فروش بازی در مقایسه با بازی اسکایریم زدند,ببینیم چه گفتند:” خیلی مهم است که Fallout 4 همین امسال منتشر شود و مثل بسیاری عناوین دیگر به سال ۲۰۱۶ موکول نشود. خیلی خوشحال کننده است که Bethesda انقدر زود تاریخ انتشاری برای Fallout 4 اعلام کرده است.
اینکه چنین بازی را نزدیک تاریخ انتشار Call of Duty به بازار عرضه کنند نشان از ایمان بسیار آنها به بازی نامبرده می باشد.”
خوب حرف در مورد این عنوان بسیار است,منتظر میمانیم تا نظرات شما کارشناسان خبره را در مورد این اثر هنری زیبا بشنویم. مطمئنا این عنوان طرفداران پر و پا قرص خود را دارد و تا زمان انتشار دستی سر و روی این اثر هم بکشند خیلی خیلی بهتر از اینها خواهد شد. دنیای وسیع و اثری هنری نقش آفرینی منتظر ما خواهد بود تا پاییزی دلپذیر را با آن تجربه کنیم.
کهکشانی هفتم به زودی . . . فرشید عبدالله پور
_سری مقاله تکاندن خاک یک گنج در دیبازی
_سری مقاله دیگر وقتی نیست در دیبازی
_ سری مقاله تیک تاک ۲۰۱۴ در دیبازی
_سری مقاله تیک تاک ۲۰۱۵ در دیبازی
_سری مقاله کهکشانی ها در دیبازی
_سری مقاله جادوی دست نوشته ها در دیبازی
_ سری مقاله سفر به متن تصویر در گیم فا
_سری مقاله پهلوانان نمیمیرند به زودی در میهن گیم
_سری مقاله روزگار خوش به زودی در دیبازی
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
بسیار ممنون یکی از مورده انتظار ترین بازیاست امدیدوارم مانند اسکایریم توی دنیاش غرق بشیم
تشکر بابت مطلب
تشکر بابت “قلمتان” :۱۵: :۱۵:
خیلی ممنون deniroعزیز | عاشق سری fullout هستم :۱۵:
Fallout درسته دوسته عزیز
تشکر از اقا فرشید ) ایشالله از این مرحله به بعد زندگی تون رویایی بشه
میخوام از فرصت استفاده کنم و بگم دوستان نتایج کنکور اومد خیلی از دوستان کنکوری بودن ومیدونم از بازی گذشتن ودرس خوندن(شایدم نه
ممنون از فرشید عزیز.
من هیچکدوم از قبلیارو بازی نکردم چون زیاد ازین سبک خوشم نمیاد ضمنا اسکایریم(نظر کاملاشخصی :۲۴: ) ولی این یکی و شاید تجربه کنم از فضاهاش خوشم اومد مخصوصا تو وقتی روز هتستش برعکس شبش که بنظرم جلوه ی بدی داشت و توی ذوق میزد.
کاشکی می شد که دیبازی یه بخشی رو راه بندازه که اموزش ساخت بازی بدن البته نه در حد بالا بلکه یه جوری باشه فقط در حد پیش زمینه و اطلاعات کلی که زیاد هم سنگین نباشه فقط شروع و مقدمه باشه
تشکر از فرشید عزیز
گرافیک بازی تو بعضی از قسمت ها خیلی چشم نواز میشه و بعضی قسمت ها ضد حال میشه
مثلا اونجا که میره کنار یه سری درخت که از زیرشون آب رد میشه و پرتوهای نور بین شاخه های درخت ها دیده میشه صحنه واقعا دلنشین هست و جذاب
ولی یه جاهایی که وارد محیط بسته و داخل ساختمان ها میشه کیفیت پایین بافت آبجکت ها تو ذوق میزنه
اما این که بازی واقعا لودینگ نداشته باشه خیلی ارزشمنده. لودینگ بازی های نقش آفرینی همیشه خیلی طولانی و حوصله سر بر هستن.
بعد انمیشن شخصیت ها که هنوز تو وضعیت قدیمی گیر کرده. انصافا انیمیشن ها رو میشه بهتر از این حرفا در آورد. بستگی به این داره که شرکت چقدر بخواد تو این زمینه خرج کنه!
اما تنوعی که تو همون چند دقیقه نمایش از محیط بازی دیدم من رو جذب کرد. من معمولا تو بازی های نقش آفرینی بعد از یه مدتی بازی کردن چشمی مسیر ها رو حفظ میشم. اما تو فال اوت ۳ هر کاری می کردم نمی شد! خیلی ظاهر محیط ها به هم شبیه بود.
در آخر هم چیزی که از همه منو بیشتر جذب کرد سیستم ساخت و ساز بود. هم ساختمان و هم سلاح و زره
واقعا یه سطح جدید به گیم پلی اضافه میشه این شکلی. مطمئنم که ساعت ها مشغول ساخت و گسترش شهر میشم
فک کنم از همون انیمیشن ها اسکایریم استفاده کردن بدون هیچ تغییری :۲۴: .
در مورد فال اوت ۳ هم کاملا موافقم شبیه بودن محیط واقعا رو اعصاب بوده و گیمر خسته میکرد
عاقا یه سوال
ربطی به موضوع نداره ها
تو انجمن پرسیدم جواب نداد
من ایکس باکس ۳۶۰ stranger دارم
اگه به اینترنت وصلش کنم راهی هست که کرک خورش نپره
اگه هست بگید
چون میخوام هیلو آنلاین بازی کنم
دیسک شما برنر مکس باشه اتفاقی نمی افته .
ممنون بابت زحماتت فرشید جان
یه درخواست: هالو ۵ رو لطف کنید ویرایش کنید به هیلو ۵
:۲۳:
این هیلو رو مجری کلیک هم می گفت هالو!
دلیل اشتباه گفتن اون رو هیچ وقت نفهمیدم!
همایون
الان از اینکه من گفتم ویرایش کنید پوکرفیس شدی؟
نه از اینکه اسمش اشتباه نوشته شده و یاد همون پست هیلو افتادم :۲۳: