Shenmue 3؛ شاهکاری در کیک استارتر، رویای یک خالق و ۱۱ میلیون دلار!

در ۱۳۹۴/۰۴/۲۷ , 15:07:26
Kickstarter, Shenmue, Shenmue 3

این ساعت‌های پایانی برای «تجربه‌ی واقعی Shenmue» نمی‌گذرد! «از طرفداران برای طرفداران!»؛ این‌طور بود که نسخه‌ی سوم Shenmue در کنفرانس سونی معرفی شد. یو سوزوکی، کارگردان بازی، دیگر همه‌چیز را کنار گذاشته و به رؤیایی که از این بازی دارد چسبیده است؛ رؤیایی که همه‌ی هواداران اصیل بازی منتظرش بودند. تمامی این موارد درست، اما چندان هم این تجربه‌ی ناب به آنچه سازنده در نظر داشت تبدیل نخواهد شد! می‌پرسید چرا؟ به دنیای کیک استارتر؛ جایی که هرچقدر پول بدهی، آش می‌خوری خوش‌آمدید! در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

۳..۲..۱ شروع! وقتی نسخه‌ی جدید Shenmue معرفی شد و یو سوزوکی برای شروع کمپین آن در کیک استارتر لحظه‌شماری می‌کرد، یو خیلی خوشحال بود! زمانی که در عرض چند ثانیه‌ی پس از معرفی، Shenmue 3 با کمک سونی به سریع‌ترین بازی پشتیبانی شده در تاریخ کیک استارتر تبدیل شد که دیگر در پوست خود نمی‌گنجید!

تجربه‌ی کامل!

ما فکر می‌کردیم که ۴ میلیون دلار، پنج میلیون دلار یا فوق فوقش ۶ میلیون دلار آخرین هدف سازنده خواهد بود. اما او با خود زمزمه می‌کرد؛ ۷ میلیون دلار، ۸ میلیون دلار و یا… ۹ دیگر آخرش. نه! «تجربه‌ی واقعی Shenmue» استحقاق بیش از ۱۱ میلیون دلار را دارد! کارگردان اطمینان داشت که نام فرنچایز محبوب Shenmue کار خود را می‌کند و به آخرین هدف خود می‌رسد، در نتیجه بهترین بازی در سری را برای طرفدارانی که ۱۴ سال انتظار کشیده‌اند، به ارمغان می‌آورد.

۱۴ سال بعد…

ما فارس زبانان ضرب‌المثل جالبی داریم که بسیاری از ما نیز به آن برخورد کرده‌ایم؛ «وقتی جیک‌جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود؟» یکی از همین طرفداران باید به یو سوزوکی این ضرب المثل را می‌گفت و از او می‌پرسید که چرا سرنوشت عنوان خود را این‌طور در لبه‌ی تیغ قراردادی؟ اشتباه نکنید! در ابتدا هدف ساخت بازی ۲ میلیون دلار بود، اما ۲ میلیون کجا و ۱۱ میلیون و بازهم می‌گوییم «تجربه‌ی واقعی Shenmue» کجا!

بگذارید باهم مرور کنیم؛ الان کمپین ۵,۶۴۰,۸۷۲ دلار دریافت کرده و نه تنها در راه تبدیل به یک بازی AAA با متای بیش از ۹۰ قد برداشته (بازی‌های موفقی چون Limbo در سبک پلتفرمر و Witcher 3 در سبک RPG و از این قبیل با متای بالا کم نیستند!)، بلکه فراتر رفته و تمامی اهداف خود را به آتش کشیده است! اما طبق روال همیشگی کیک‌استارتر، هر روز یک هدف جدید که معمولا چند برابر هدف قبلی به کمک مالی نیاز دارد، به لیست بلند بالایی «اهداف پروژه» اضافه می‌شود! اصلا اینکه آیا واقعا با ۱۱ میلیون دلار هم می‌شود چنین بازی را ساخت یا نه، جای سوال دارد و به هیچ‌وجه در حوصله‌ی شما و من نمی‌گنجد!‌ شاید در زمانی دیگر در مورد این موج غلط‌اندازی که هزینه‌ی ساخت یک عنوان AAA را تنها ۱۱ میلیون دلار (و بسیار کمتر) اعلام می‌کند، بپردازم!

سرنوشت یک شاهکار در دستان طرفداران!

حال از این موارد کمی فاصله می‌گیریم و گمان نکنید که بازنخواهیم گشت، بحث سر Shenmue و میراث آن است و به این راحتی‌ها نمی‌توان از آن گذشت.

چه هدف‌هایی انتظار Shenmue 3 را می‌کشد؟

هدف‌های سرنوشت‌ساز بازی در کیک استارتر

سال‌ها نقشه و ایده‌ی یکی از بزرگ‌ترین طراحان و کارگردانان صنعت بازی‌سازی منجر به ساخت شاهکاری ناب شد که نه تنها «اساس» بازی‌های ژاپنی را از اول نوشت، بلکه سازندگان، طرفداران و در کل هر فردی که حتی اطلاعات کمی از بازی دارد را نیز وادار به تماشا و تحسین کرد.

اما آیا ۱۴ هدف کافی خواهد بود؟ آیا با همین ۱۴ هدف، Shenmue 3 می‌تواند «دید ما نسبت به بازی‌ها» را مثل نسخه‌های پیشینش تغییر دهد؟ بیایید امیدوار باشیم که می‌تواند!

زنده نگه‌داشتن یک شاهکار

با کمک به Shenmue 3 و پشتیبانی از آن، به یک کلام دارید به شش های بازی اکسیژن می‌دمید و بازی هرلحظه به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود: (البته از هم‌وطنان داخل کشور اصلا انتظار کمک نمی‌رود! حتی لیست ایران در بین کشور‌های مورد پشتیبانی کیک‌استارتر نیز وجود ندارد!)

 ما باهم می‌توانیم انجامش دهیم. می‌توانیم Shenmue را خلق کنیم که حتی  از نسخه‌های قبلی نیز فراتر برود.

سؤالی دیگر که برای بیشتر ما پیش می‌آید، این است که چرا کیک استارتر؟

چرا کیک استارتر؟ واقعاً چرا؟

بگذارید از طرف خود خالق Shenmue جواب این سؤال را بدهیم:

از زمان انتشار Shenmue 2 که ۱۴ سال می‌شود، هر جا که می‌رفتم توسط احساسات عمیق طرفداران و انجمن وسیع Shenmue به گرمی استقبال می‌شدم. همه‌ی آن‌ها فقط یک چیز، فقط یک «چیز» را می‌خواستند بدانند: «Shenmue 3 چه زمانی منتشر خواهد شد؟» با ظهور بازی‌هایی که در چند سال اخیر راه خود را از کیک استارتر به صنعت بازی باز کرده‌اند، حال طرفداران این را به من می‌گفتند: «Shenmue 3 را در کیک استارتر قرار بدهید!»

اگر قرار بود که Shenmue 3 جدیدی در کار باشد، من می‌خواستم که بازی با پشتیبانی طرفداران ساخته شود؛ از طریق کیک استارتر! می‌دانستم که بازی به واقعیت تبدیل می‌شود. باهم، با طرفداران Shenmue در دورتادور جهان، من یقین داشتم که می‌توانیم بازی را خلق کنیم که این سری استحقاقش را دارد.

از طرفداران برای طرفداران!

حال بگذارید من به شما بگویم؛ بدون شک قرار دادن بازی در کیک استارتر اشتباه بود و سازندگان باید به هدف پایانی خود و کاری که می‌خواهند انجام دهند قبل از شروع یک کمپین فکر می‌کردند. به‌طور مثال Bloodstained: Ritual of the Night؛ این بازی، نه در کنفرانس یک ناشر بزرگ مثل سونی معرفی شد و نه اولین‌ کمک‌های آن هم از سمت همان ناشر مهربان انجام گرفت؛ اما همه‌ی ما دیدیم که سازنده‌ی نسخه‌های پیشین Castlevania که هدف خود را ۵۰۰،۰۰۰ دلار مشخص کرده بود، نه پانصد هزار دلار، بلکه ۵.۵ میلیون دلار به‌دست آورد. [باز هم باید اشاره کنم که واقعا هزینه‌ی ساخت یک بازی AAA مثل Bloodstained: Ritual of the Night نیم میلیون دلار نیست! این بحث خیلی طولانی است و بعدا حتما به آن خواهم پرداخت!]

دو سناریو وجود دارد؛ یا واقعا هزینه‌ی ساخت بازی ۲ میلیون دلار بوده که این سناریو کاملا باطل است! یا اینکه سازنده قصد داشته تا با نشان دادن حمایت مردم از این عنوان، دیگر ناشر‌ها را به حمایت از خود وا دارد! مطمئنا هر چقدر رقم حمایتی کیک‌استارتر بزرگ‌تر باشد، ناشران بیشتری به این بازی ایمان میاورند! اما مگر این با شعار سازنده که دائما «با کمک طرفداران، برای طرفداران» را سر می‌داد، فرق ندارد؟ فکر کنم شما هم قبول کنید که یک جای کار می‌لنگد… چطور ممکن است که بازی که قرار بود با ۲ میلیون دلار ساخته شود، حال برای جمع شدن ۱۱ میلیون دلار خود را این‌چنین به آب و آتش بزند؟ به نظر من که این‌ها تمام برای نشان دادن حمایت طرفداران، در جهت کسب اعتماد ناشرین است! این روز‌ها محال است که یک بازی وسیع مانند Shenmue 3، حتی با بودجه ۱۱ میلیون دلاری ساخته شود!

حال اجازه دهید که کمی از شک و بد‌بینی خود بکاهیم و خالق این فرنچایز را یک «قدیس» بنامیم! بد نیست برای یادآوری هم که شده که با داستان و شخصیت‌های Shenmue 3 نیز کمی سر شمارا درد آورم!

شنمو ۳ چیست؟

 

اگر نسخه‌های قبلی را ازدست‌داده‌اید که به‌احتمال زیاد نیز این‌طور است [این فرنچایز جز تعداد کمی مخاطب اصیل در ایران، طرفداران دیگری ندارد!]، باید بگویم که داستان دقیقاً از پایان Shenmue 3 ادامه می‌یابد؛ ریو، قهرمان اصلی، به چین برای پیدا کردن قاتل پدرش سفر می‌کند. در سرزمین اژدهایان قرمز او با فرد جدیدی به نام شنهوا آشنا می‌شود و با افسانه‌ی روستای او که سرنوشت آن هارا به یکدیگر گره زده نیز در همین تنگنا آشنا می‌شود. پس از مدتی ریو از یک پسر جوان به مردی باتجربه تبدیل می‌شود و در این راه با دشمنانی خطرناک و دوستانی خوب روبرو خواهد شد!

حال داستان از این نقطه، جایی که ریو و شنهوا در سرنوشت تاریک خود قدم برداشته‌اند و سفری عمیق به محدوده‌ی دشمن و رازهای پشت پرده می‌کنند، شروع می‌شود.

آیا سرانجام راز آینه‌ها روشن خواهد شد؟ پدر ریو در وسط این داستان‌ها چه می‌گوید؟ آیا ریو می‌تواند کارتل «چی یو من» را پیدا کند و در مبارزه‌ی سرنوشت‌ساز با «لان دی» موفق شود؟

شخصیت‌های بازی

بدون شک در پیش‌نمایش دنیای بازی از Shenmue 3 به‌تمامی جنبه‌های این عنوان از دیدهای مختلف خواهیم پرداخت.

خوابتان که نبرده است؟ بهتر است که نبرده باشد؛ زیرا تا هم‌اکنون ۵,۷۵۰,۳۰۰دلار توسط ۶۳,۵۰۰ پشتیبان به Shenmue 3 کمک شده است.

بازمی‌گردیم به بحث اصلی؛‌ اصولاً کارگردانان و تهیه‌کننده‌های ژاپنی مثل هیدئو کوجیما و هیدتاکا میازاکی عقیده دارند که باید ستوده شوند! Shenmue 3 نیز فرقی نمی‌کند. بهتر است به بعضی از افرادی که در توسعه‌ی بازی حضورداشته‌اند نیز بپردازیم.

یو سوزوکی: دیگر حتماً تا الآن با او آشنایی پیدا کرده‌اید. به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده Shenmue ایفای نقش می‌کند. با بیش از سه دهه حضور دربازی‌های ویدیویی، نوآوری‌هایی که به تکنولوژی سه بعدی، بازی‌های جهان باز و مکانیک مبارزات و بازی‌ها آورده، هر سبک را پس از سبک بعدی از اول خلق کرده است.

یو سوزوکی

سدریک بیسکِی: او مدیرعامل و رئیس شیبویا در موناکو می‌باشد. شرکت شیبویا فیلم‌ها، بازی‌ها و انیمیشن‌های مختلفی را منتشر و تولید کرده که با عقاید و رسوم ژاپن آشنایی دارد، اما برای ما بخش مربوط به Shenmue ان مهم است، نه؟ سدریک بیسکی به‌عنوان همکار یو سوزوکی و تهیه‌کننده‌ی بازی در راستای به واقعیت تبدیل‌شدن این شاهکار قدم برمی‌دارد.

سدریک بیسکی

ماسایا ماتسوکازه: بازیگر نقش ریو در نسخه‌های قبلی هم قرار است که در نسخه‌ی سوم بازگردد. او در رادیو، بازی‌های ویدیویی و انیمه‌های زیادی چون Fairy Tale، Hunter X Hunter،‌ Death Note و Gintama به ایفای نقش پرداخته است.

ماسایا ماتسوکازه

بدون شک افراد بیشتری نیز در تحقق این رؤیا دست داشته‌اند، اما فقط سعی بر این داشتیم تا شمارا با سه مورد از مهم‌ترین دست‌اندرکاران Shenmue آشنا کنیم.

تا هم‌اکنون ۵,۷۵۷,۴۶۷ دلار توسط ۶۳,۶۰۱ پشتیبان به Shenmue 3 کمک شده است.

بد نیست که با پاداش‌هایی که با بعضی از برای پشتیبانان در نظر گرفته‌شده نیز آشنایی پیدا کنید.

پاداش‌ها

۵ دلار: به زنده ماندن Shenmue کمک کرده‌اید!‌ همین!‌ نه خبری از نسخه‌ی بازی و نه هیچی! ممنونیم خیرخواه عزیز!

ممنون از کمک شما!

۱۰۰ دلار: یک نسخه از بازی به انتخاب خودتان، نسخه‌ی دیجیتالی آزمایشی برای رایانه‌های شخصی، اسم شما در صفحه‌ی پایانی و اعتبارات، محتویات نسخه‌ی قبل و کارت تلفن بین‌المللی

۱۰۰ دلار

۱۰۰۰ دلار: تمامی محتویات نسخه‌های قبلی و همین‌طور پیام صوتی کوری مارشال، صداگذار ریو،

۱۰۰۰ دلار

۵۰۰۰ دلار: تصویر طراحی‌شده توسط کنجی میاواکی، ساعت مچی آبی و ساعت مچی نقره‌ای، جعبه‌ی CD، مجسمه‌ی ریو، تی‌شرت Shenmue 1، یک پوستر، پد ماوس، قلم و دفترچه یادداشت یا ساعت و تمامی محتویات نسخه‌های پیشین

۵۰۰۰ دلار

۱۰۰۰۰ دلار: با یو سوزوکی در لوس‌آنجلس شام می‌خورید ( نترسید حمل‌ونقل و مسکنتان از قبل حساب شده است)، به‌عنوان یک پشتیبان مخصوص در صفحه‌ی پایانی نمایش داده می‌شوید، ژاکت ریو، پیام صوتی کوری مارشال و محتویات I AM SHENMUE 3

۱۰۰۰۰ دلار

حتی یک سنت نیز به جیب سونی و شرکت شیبویا نخواهد رفت!

سخن پایانی؛ ریسک‌ها و چالش‌های Shenmue 3

ریسک و چالش؛ این دو برادر جدانشدنی ۱۴ سال است که به دنبال Shenmue 3 هستند. به‌طورکلی تاروپود Shenmue را با ریسک کردن و چالش‌های سخت ساخته‌اند! این بار نیز فرق چندانی نخواهد کرد.

چالش اصلی این می‌باشد که دنباله‌ای ساخته شود که ۱۴ سال صبر ملال‌آور طرفداران را تسکین بخشد، نه مثل Duke Nukem Forever آن‌ها را عصبی کند! پس از سال‌ها نقشه کشیدن و تحقیقات، باور کنید همان یازده میلیون دلار نیز فقط برای بهبود بخشیدن به بازی بوده است؛ به هر حال Shenmue چیزی نیست که سرنوشتش را به آزمایش و خطا بسپاریم!

شنمو چیست؛ سؤالی که دیگر جواب آن را می‌دانید!

البته فراموش نکنید که تیم توسعه‌ی بازی کارکشته هستند و با فرنچایز Shenmue نیز به‌طور عمیقی ارتباط دارند. با ابزارهای مدرن، افرادی باتجربه و طرفدارانی با شور و شوق و همراه سازندگان، تیم توسعه برای موفقیتی در حد ستاره‌ها دندان‌تیز کرده است!

ریو و شنهوا هنوز به‌پایان کار خود نرسیده‌اند، برای همین پشتیبانی شما را درخواست می‌کنیم.

امیدوارم که در این ساعات پایانی، تک‌تک شما خوانندگان همیشگی دنیای بازی به جمع طرفداران این سری پیوسته باشید. اگر این‌طور است که به دنیای Shenmue خوش‌آمدید!‌ اگر هم برعکس این است که بازهم به دنیای Shenmue خوش‌آمدید!

فرقی نمی‌کند!‌ این برای هردویتان یکی است!

چهار ساعت مانده!‌ ۶۵،۵۶۴ پشتیبان! ۵,۹۴۵,۹۲۷ دلار! ۴ میلیون دلار دیگر هنوز مانده! شاید یک معجزه!

آپدیت:

timetogo
سخت است… نه؟

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

تهیه شده به طور اختصاصی در دنیای بازی


23 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

    1. عزیز چطوری با بازی حال نمیکنی؟
      این که هنوز هیچی نشون نداده :۱۲:
      کلش دو تا تریلر نشون دادن اونم برا طرفدارا که دلشون رو اب کنن که سره جمع ۱ دقیقه هم نمیشن :۱۲:
      همین ۱ دقیقه هم عالی بوده :'(
      حالا چطوری تو این ۱ دقیقه که فقط کاراکترای اصلی رو نشون دادن و بس،از بازی خوشت نیمده خودش جای سوال داره.
      اگرم نسخه های قبلی رو بازی کردی و نپسندیدی،اون یه بحث دیگس…

      ۲۰
    2. $SPARTA$
      آخه پسر خوب من هم اگه می خواستم می تونستم در هر بحثی که کم میارم یا بی منطق حرف بزنم یا برای فرار از بحث سن خودم رو به رخ بکشم و سن طرف رو توی سرش بزنم. ولی از این کار بدم میاد، غرور بی جا هست.

      واقعا فکر می کنی سنت بیشتره؟!!!

      بیخیال هر جور می خوای فکر کن، ولی مطمئن باش که کوچکتر هستی، قصد من هم آزار دادنت نبود، با این کامنت، فقط می گم دست از این بچه بازی ها بردار، باشه یک سری مایکروسافت رو ترول می کنن، ناراحت شدی، خوب هر جا این کار رو کردن دفاع کن، نه این که بی ربط در هر خبر از سونی بیای یه حرف بی اساس بزنی و بری، مثلا این جوری خودت رو خالی می کنی، نه شما عصبی تر می شی تا من و کسان دیگری که می خونن، چون همیشه فکرت مشغول این هست که حالا کجا بیای و یک کامنت مسخره بدی!!!

      در کل قصدم ناراحت کردن و کل کل نیست، هر کاری می خوای بکن و فکر کن بزرگتر از من و خیلی های دیگه هم هستی!!!! ( چون قرار نیست با سنم این جا بحث کنم، و فقط اطلاعات شرط اول و آخر هست، پس به شما هم نمی گم چند سالمه. )

      ۱۰
    3. اخه اصلا بازی مال سونی هم نیست.
      سوزوکی فقط از محبوبیت سونی بین مردم استفاده کرد تا بازیش بیشتر سر و صدا کنه و مردم بیشتری رو مجاب کنه در کیک استارتر به بازی کمک کنن.
      زمانی بازی مال سونی میشد که تمام هزینه تولیدش رو قبول میکرد.
      سوزوکی میتونست تو هر کنفرانس دیگه ای هم بازیش رو معرفی کنه.نینتندو،اسکوعرماکرو.
      ولی سونی احتمالا راحت تر باهاش راه اومده،از طرفی هم شرکت ژاپنیه و در بازار غرب هم نسبت به نینتندو بازخوردای بهتری داره.
      عملا بازی فقط و فقط بقول خود سوزوکی از طرف طرفدارا،برای طرفداراست.نه مال هیچ شرکت خاصی نیست که بیایم سنگش رو به سینه بزنیم.

      ۱۰
    1. عزیز شنمو هیچوقت gta نبوده و نخواهد هم بود.
      شاید بازیی که بیشترین شباهت رو به دو قسمت شنمو داشته باشه سری بازی Yakuza سگاست که همونم بخاطر اینه که بخش زیادی از افراد تیم سازنده پیشتر روی همین شنمو ها کار میکردن و یجورایی یاکوزا پسر این بازی بزرگه.
      تازشم،اگرم بخوان بازیی مثل gta درست کنن که اصلا با همچین بودجه ای نمیشه همچین کاری رو کرد.
      قبلا هم خبرش اومده بود که هم صداگذار انگلیسی بازی و هم صداگذار ژاپنی بازی دوباره به نقش قدیم خودشون بر میگردن.پس نسخه خارج از ژآپن هم خواهد داشت.ناسلامتی از کیک استارتر استفاده کردنا.کیک استارتر هم مال کل جهانه.یا بهتره بگم اون کشورایی که میتونن درش پول کمک کن.پس منتشر شدنش فقط در ژاپن مصلما خیلی مسخره خواهد بود.
      کسی هم از شنمو توقع gta اصلا و ابدا نداره.بشخصه خودم از gta متنفرم.طرفدارا از این قسمت یه داستان خوب مشابه دو قسمت قبلی،سیستم مبارزه عالی،موسیقی و صداگذاری خوب میخوان.و از همه مهم تر،این که خاطرات قدیم رو براشون زنده کنه :۱۵: که با وجود اقای سوزوکی و سایر خالقین این بازی بزرگ،خیلی هم دور از انتظار نخواهد بود :'(

      ۴۰
    2. شما وقتی یه بازی اپن ورلد میسازی یعنی یه مسئولیت سنگین رو بر عهده گرفتی.اصلا با این بودجه جور در نمیاد.
      بالاخره نفهمیدیم پلتفرم مقصد کدومه.

      ۱۱
    3. نمونه ی یک آدمه هیلو پسند! :lol: البته توهین نیستا خودمم از هیلو خوشم میاد :۲۴ و اینکه شینمو قبلیارم نرفتم ولی واقعا این نظر بود دادی؟! انتظاراتت گویای پرت بودنته.من دیگه حرفی ندارم! :۲۴: :۲۳:
      پلتفرم های مقصدم PC و PlayStation 4 هستن.
      :-)

      ۰۰
    4. پلتفرم مقصد فعلا ps4 و pc هستش اما احتمال این که بازی برای xbox one هم در آینده عرضه بشه هستش
      شماره ی قبلی این بازی ۱۴ سال پیش با بودجه ای نزدیک به ۷۰ میلیون دلار ساخته شد و حالا این نسخه در سال ۲۰۱۵ با ۶ میلیون در واقع این بازی دیگه AAA نیست و به صورت یک بازی مستقل در حال ساخت و زمان عرضه هم نا معلوم و قرار بود اگر بودجه به ۱۰ میلیون برسه بازی open world باشه که این اتفاق رخ نداد
      ……………………………………….
      بدون ترول نمیشه از این خبر گذشت :lol:
      بعد از کنفرانس E3 سونی یوشیدا ۲۹ دلار به بازی کمک مالی کرده :lol:
      و این طور که شایعات می گویند یک یادداشت هم نوشته : مرسی گه با حضور خود در کنفرانس یک نمایش احساساتی ساختید با تشکر

      ۷۰
    5. Kingrad@
      پس دلیل نبود انحصاری ps4 واسه تعطیلات امسال معلوم شد. :lol:
      ۰۷@
      شما خیلی پرت تر هستی چون اصلا چیزی نمیدونی که صحبت کنی :lol:

      ۳۰
  1. با تشکر . مقاله ی جالبی بود و به نکات خوبی اشاره کردین . والا به نظر من حتی اگه بخوان همون نسخه ۱ (که در زمان خودش یه عنوان ساختار شکن و بزرگ بود) بازسازی کنن بدون هیچ تغییر در گیم پلی , بدون نواوری و… این مقدار پول کافی نیست و مطمئنم خود سوزوکی ازین موضوع مطلع بوده و به نظرم اینکار به همین دلیلی بوده که شما اشاره کردین یعنی جذب یه ناشر مناسب .
    فقط یه سوال واسم پیش اومده مگه سگا صاحب این ip نیست ؟ اگه هست چرا حاضر نیست واسش هزینه کنه به نظرم با توجه به محبوبیتش میتونه سود آور باشه

    پ.ن:یادش به خیر شاید کلا ۷.۸ تا دریم کست تو شهر ما پیدا میشد :۲۴: که اکثرا هم همین shenmue و crazy taxi و soul calibur و تنیس بازی میکردن و انصافا هم بازی های فوق العاده ای بودن

    ۳۰
    1. @ AxeL
      احتمالا امتیازش واگذار شده به خود سازنده ، این سوال برای من هم پیش اومد. چیزی که برای من عجیب بود اینکه یکی دوباری اینا قیمتو تو کیک استارتر بردن بالا ، احساس کردم پوله بد جوری بهشون مزه داده .

      ۱۰
    2. کلا دریم کست بدون شک یکی از بهترین کنسول های تاریخه.
      شاید فقط ۲ سال و نیم عمر کرد،ولی تو همین ۲ سال و نیم به قدری بازی خوب و خوش ذوق داشت که ادم باورش نمیشد همه اینا تو این مدت کم عرضه شده باشن :۱۵:
      Dead or alive 2 , fatal fury mark of the wolves , snk vs capcom , virtua tennis , sonic adventure , sonic adventure 2 , shenmue , shenmue 2 , crazy taxi , crazy taxi 2 , grandia 2 , samba de amigo , nba jam , soul calibure , last blade 2 :'( :'(
      چیزی بود لعنتی :۱۵:

      ۲۰
  2. عنوان کردن این بازی بعنوان یه بازی کیک استارتری در حین اجرای کنفرانس سونی ، مثل گرفتن کاسه گدایی بود بین مردم بود . با این که موفقیت آمیز بود اما حس خوبی نداشت . فک نمیکنم بازی خوبی از آب دربیاد.

    ۵۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر