کوجیما کنجکاو است که اَیا شما از MGS V لذت می برید؟

در ۱۳۹۴/۰۶/۱۳ , 13:17:11
kojima, MGS, MGS V

برای یک طراح و سازنده لذتی بالاتر از این نیست که دیگران اثر او را ستایش کنند و از اَن لذت ببرند. کوجیما هم از این قاعده مستثنی نیست، کسی که با تمام وجود پروژه ی رویایی خود را با وسواس طراحی و کامل کرده است.

او چندی پیش در توییتر از بازیکنان پرسید:

اَیا شما دوستان از MGS V لذت می برید؟

وقتی جواب طرفداران مثبت بود و همه از اَخرین شاهکار کوجیما تعریف کردند او یک سری توصیه به اَن ها کرد.

اگر مدت طولانی است که مشغول بازی کردن هستید، استراحت کنید، بین ماموریت های اصلی به Mother Base برگردید و اَن جا راه بروید و ماموریت های جانبی را برای استراحت مغزتان انجام دهید. اگر حقیقت را بخواهید از زمان انتشار بازی دست از بازی کردن کشیدم زیرا هر بار که به بازی کردن می پردازم می خواهم بعضی از مشکلات و نکات را اصلاح کنم اما می دانم که نمی توانم!

باید به کوجیما تبریک گفت که دوباره توانست طرفداران را به وجد اَورد و شاهکاری دیگر را به صنعت بازی های رایانه ای عرضه کند.


21 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. کار لذت بردن گذشته :۱۵:
    مگه داداشم می زاره من بازی کنم . همش بلندم می کنه خودش میشینه به بازی کردن :۲۴:

    ۰۰
  2. لذت؟!
    من بیشتر زندگی برام عذاب شده :۲۳:
    از پای بازی بلند میشم مثل یه تیکه گوشت میشم
    نه حوصله کاری رو دارم نه علاقشو
    کلا فقط دلم میخواد بشینم بازی کنم
    روز اول ساعت ۷ صبح بلند شدم شروع کردم به بازی
    ساعت۴ بعد از ظهر به زور بلندم کردن :'( :۱۵:

    ۰۰
  3. دقیقاً همون چیزی هستش که از استاد انتظار داشتم؛ یه بازی خوش ساخت و وسیع :۱۵:

    ۰۰
    1. مگه این که با گیم پلی حال کنی
      چون داستان بیش از حد وابسته به قسمت های قبلی هست
      اصلا تو نقد ها هم اکثر سایت ها گفتن که وابستگی بیش از اندازه ی بازی از نظر داستان به گذشته یه نکته ی منفی به حساب میاد
      در این حد که شخصیت ها چون همه از قبل بودن هیچ گونه معرفی براشون انجام نمیشه
      اصلا روابط رو توی این قسمت توضیح نمیده همه شون رو از قبل باید بدونی
      البته می تونی بشینی به نوار کاست های بازی و دیالوگ سرباز های مادر بیس گوش کنی تا یه کلیتی از قدیم بیاد دستت
      ولی باز هم حوصله ی خیلی زیاد می خواد هم این که باز جای تجربه ی خود بازی های قبلی رو نمیگیره
      خلاصه این که اگه خواستی بری طرف بازی به خاطر گیم پلی برو…

      ۰۰
    2. اگر مقاله هایی که داستان نسخه های قبلی رو توضیح می ده بخونم باعث میشه داستان بیاد دستم یا نه تنها راهش اینه که نسخه های قبلی رو بازی کنم ؟

      ۰۰
    3. خب مسلما بازی دقیقا اوچیزی که دنبالش هستیدو دراختیارتون میزاره فکر کنم از حوصله ی مقاله خارج باشه که نکات ریز داستان و براتون بیان کنه.

      ۰۰
  4. این استراحته واقعا کار درستیه
    تک تک ماموریت های بازی نقشه ی خوب می طلبن (البته برای کسی که براش مهم باشه نتیجه ی هر ماموریت چی میشه)
    از ماموریت های واقعا ساده کار شروع میشه و به یه ماموریت هایی می رسونه که امکان نداره یه دفعه شکست نخورید! بعضی از ماموریت ها تو آستین سورپرایز هایی دارن که ممکنه سلاح مناسب برای مقابله باهاش رو در اختیار نداشته باشیم
    باس فایت های بازی هم که :۱۵: مثل همیشه کوجیما تو باس فایت های بازیش اصلا کم نذاشته.
    فقط دو تا نقد به بازی وارد هست
    اولیش ویژگی FOB مادر بیس هست که برای کسی که می خواد آفلاین بازی کنه دست و بالش بسته میشه. حداقل دست و بال من یکی رو که خیلی بسته!
    دومی هم به پارت های اول و دوم بازی (بعد از مقدمه) مربوط میشه. پارت های اول و دوم داستان به شدت کند پیش میره. از چند شاخه مختلف سعی می کنه داستان رو به سایفر و زیرو ربط بده. اما به خاطر گیم پلی تو این دو تا پارت داستان فدا شده. این دو تا پارت برای این هست که فرصت کنید زیر و بم گیم پلی بیاد دستتون و مادر بیس و ابزارتون رو تا حد ممکن آپگرید کنید چون بعد از اون آدم می افته تو چاله ی داستان و به سختی می تونه بره سمت ماموریت فرعی یا کارهای جانبی انجام دادن
    این بخش برای کسایی که تازه با فانتوم پین ساختار وارد ساختار جدید گیم پلی متال گیر شدن خیلی خوبه
    ولی کسایی که پیس واکر رو بازی کرده باشن ساختار بازی خیلی زود میاد دستشون و تو این دو تا پارت واقعا حوصله شون سر میره
    متاسفانه تمام طرفدار های متال گیر از این تیکه ناراضی هستن.
    در کل دمت گرم کوجیما! ساختار جهان باز و مخفی کاری رو خوب با هم ترکیب کردی…

    ۰۰
  5. تعداد ماموریت های فرعی دیوانه وار است :۲۳: با اینکه شماره ماموریت های به ترتیب نیست یعنی یکدفعه شاید بعد از ماموریت ۳ ماموریت ۷ برای شما باز شود و بعدا اون ماموریت های جا افتاده اضافه خواهند شد..تا الان من به ماموریت شماره ۱۵۷ رسیدم که حتی فکر کردن بهش هم سخت است :20: :۲۴:

    ۰۰
  6. فقط یه چیزیو بگم اونایی که نسخه ی پیس والکر رو بازی نکررده باشن ممکنه با این بازی به مشکل بر بخورند…

    ۰۰
  7. این حرفش که میگه استراحت کنین واااااااقعا لایک داشت …
    چون اصلا نمیشه با ذهن خسته ماموریتها رو پیش برد …
    من هر اپیزود که تمام میشه بلند میشم یه چرخی میزنم یه بیست دقیقه بعد میرم اپیزود بعدی رو بازی میکنم.
    لذت که چه عرض کنم دارم از ثانیه به ثانیه بازی کیفور میشم

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر