خانه » نقد و بررسی نقد بازی Call of Duty: Black Ops 3 | تجلی شایستگی در عین ناباوری × توسط سید احمد شاهرخی در ۱۳۹۴/۰۹/۰۶ , 14:30:56 34 ندای وظیفه: عملیاتهای سری ۳ سهگانهی عظیم «عملیات سری» (Black Ops) ساخته شده توسط Treyarch با اسلحههای دیوانه کنندهاش جزء عجایب مجموعه ی «ندای وظیفه» ( Call Of Duty) است. بخش داستانی خیلی زود شما را هم در خط داستانی و هم در قابلیتهای جدید بازی غافلگیر میکند، و خوشحالم که بگویم «عملیاتهای سری ۳» نه تنها به این روند خوب خودش را در بازی ادامه میدهد بلکه به طرز هوشمندانهای غافلگیریهای ترسناکش را بیشتر از قبل به رخ می کشد. اما نکته قابل توجه در مورد عملیاتهای سری ۳ خوش آهنگ بودن روند آن نیست، بلکه مقدار عظیم محتواهای کار شده در آن است که در بعضی موارد جزء بهترینهای ندای وظیفه است. حالت چندنفره هنوز عمق جذابیت همیشگی و مورد انتظار را دارد. سازندگان بازی تنظیمات جدیدی را در بخش ۴ نفره co-op قرار دادهاند و همچنین خواستهی بازیکننده را در مود campaign و مود زامبیها بیشتر تاثیر دادهاند که بازی کننده میتواند با انتخابهای خود آنها را جذابتر و جایزهبخشتر از گذشته کند. در کل سازندگان ارزش بیشتری برای بازیکننده قائل شدهاند. بازیهای ذهنی داستان شش ساعتهی بازی در آیندهی نه چندان دور اتفاق میافتد و مشابه بقیهی بازیهای این سبک از تکنولوژیهای عجیب در بطن داستان استفاده میشود که باید به آنها عادت کنید. داستان و گیم پلی عملیاتهای سری ۳ بر پایهی «رابط مستقیم عصبی» یا به اختصار DNI بنا شده است. این تکنولوژی همهجا حاضر به انسانها اجازه میدهد تا به صورت ذهنی با رایانهها، اسلحهها و بقیهی انسانها ارتباط برقرار کنند. تکنولوژی رابط مستقیم عصبی هم باعث ایجاد تواناییهای فوقالعاده و جدید شده است و هم باعث محدودیتهایی که طرز تفکر شما دربارهی ندای وظیفه را تغییر میدهد. به عنوان مثال شما نمیتوانید اسلحههای دشمن که بر روی زمین افتادهاند را بردارید چون آن اسلحه برای سیستم عصبی شخص دیگری ثبت شده است. از اینرو تمرکز عملیاتهای سری ۳ بیشتر بر روی قدرتهای مبارزهای جدید است. عملیاتهای سری ۳ وقت زیادی را برای برقراری ارتباط با شخصیتهای بازی به ما نمیدهد بنابراین صحنههای احساسی بازی اهمیت مورد انتظار سازنده را برای بازیکننده ندارد. این موضوع خیلی ناامیدکننده است چون با وجود این مشکل شخصیتها، عملیاتهای سری ۳ دست روی موضوعات هیجانانگیزی میگذارد و سوالهای خوبی را بیان میکند. این سوالها را به خوبی در طول داستان بازی در ذهن بازیکننده ایجاد میکند. ولی متاسفانه به خودش زحمت پاسخ دادن به این سوالها را نمیدهد. و تنها پاسخی که دریافت میشود این است: «روباتهای بیشتری را بکش». به لطف قدرتهای جدید، کشتن روباتهای بیشتر و بقیهی دشمنها واقعا سرگرم کننده است. و کشتن دشمن ها سه طعم مختلف دارد؛ ترکاندن دشمنها، شلیک به دشمنها و کنترل ذهنی دشمنها و مجبور کردن آنها به کشتن و ترکاندن دیگر دشمنها برای شما. هر منوی شاخهبندی شدهی تکنولوژی قدرت، یک سبک بازی خاص را ارتقا میدهد. شما امتیاز کافی برای باز کردن همهی قدرتهای همهی شاخهها را کسب نمیکنید مگر اینکه پول و وسایل، بهروز کردن اسلحهها و موارد دیگر را فدای این کار کنید. حتی آن زمان، شما معمولا فقط میتوانید از یک سبک بازی در هر مرحله استفاده کنید. بنابراین انتخاب یک مسیر در منوی ارتقای قدرتها بسیار مهم است. بنابراین برگهای شاخههای منوی ارتقای تکنولوژی برای تقویت کردن اسلحهی اصلی مورد اعتماد شما، امتیازهای کافی دارند که اهمیت این مسئله بیشتر از قبل شدهاست. چون اسلحهای که انتخاب میکنید در تمام طول یک مرحله در دستان شما باقی خواهد ماند. هر شخصیت یک سلاح قوی و یک توانایی خاص دارد. که چند بار در طول یک مرحله شارژ میشود و از حالت استراحت خارج میشود. این دو قابلیت یک شخصیت همزمان کار نمیکنند و در یک زمان فقط یکی از این دو را میتوانید مسلح کنید. به عنوان مثال یکی از شخصیتها اسلحهی قویاش یک تیروکمان است که تیرهای انفجاری پرتاب میکند و توانایی خاص این شخصیت پالس بینایی است که این پالس به شما و همرزمانتان این قدرت را میدهد که سایهای از دشمنان خود در آن سوی دیوار ببینید. و میتوانید با توجه به مکان دشمن موقعیت بهتری در نقشه بگیرید که در مراحل سخت بسیار کارآمد است. قدرتهای انتخاب من، مهارتهای مبارزه از نزدیک و روی هم رفته ماموریتهای شناسایی بود. مهارتی که من بیشتر از بقیهی مهارتها از آن استفاده کردم، مهارتی بود که باعث میشد من در سراسر میدان نبرد با سرعت باورنکردنیای پرواز کنم، دشمنهای ضعیفتر را بکشم و بزرگترهای آنها را گیج کنم. دیگر مهارت مورد علاقه من، انتخاب و ضربه زدن و متلاشی کردن یک منطقه خاص روی زمین بود که به خصوص در مواردی که از بالا به یک منطقه نگاه میکنیم بسیار ایدهآل است. نامریی شدن هم هنگامی که میخواهیم به یک سنگر بهتر برویم یا هنگامی که میخواهیم سلامتی یکی از افرادمان را بازیابی کنیم بسیار مفید است. قبلا چنین خصوصیاتی در ندای وظیفه نبود و این یک پیشرفت فوقالعاده است. این قدرتهای جدید در بازیهای بخش co-op و چندنفره فوقالعاده مفید هستند و ترکیب قدرتهای هر تیم ۴نفره بسیار مهم و کارآمد است. یک تاکتیک کلی برای من این بود که با استفاده از قدرت پرواز به سرعت به جناح دیگری از میدان نبرد بروم و از آن زاویه به دشمن حمله کنم که این جابجایی با دویدن معمولی امکانپذیر نیست. بسیاری از تاکتیکهای وفق دادهشده با مراحل مثل پرواز کردن، استفاده از محیط، قدرتها و همکاری درست با همرزمان در بخش تکنفره حس رضایتی دارد که هیچ کدام از قسمتهای ندای وظیفه تا کنون نداشتهاند. این قدرتها بسیار کارآمد هستند و هنگامی که از آنها استفاده میکنید قویتر از حالتی هستید که تنها اسلحهتان را دردست دارید. ولی همانطور که گفته شد، این قدرتها در حالت استراحت cooldown هستند و دسترسی شما به استفاده از آنها نامحدود نیست. پس یعنی شما نمیتوانید تمام یک مرحله را فقط با ابن قدرتها پشت سر بگذارید و ما با یک بازی تیراندازی غیرمعمولی سروکار نداریم. اغلب احساس میشود که قدرتها دقیقا هنگامی که تفنگها مهمات تمام میکنند از حالت استراحت درمیآیند. این مسئله به ما اجازه میدهد که به جنگ ادامه دهیم، پناه بگیریم یا زمانی بیشتر زنده باقی بمانیم تا همرزمهایمان ورق را برگردانند. دشمنان عملیاتهای سری ۳ متنوع و خوب هستند، اما وقتی یک مرحله را چند بار انجام میدهید متوجه رفتار دشمنانتان میشوید که بسیار شبیهه دفعات قبلی است. و این تنها قدرتهای جدید هستند که شما را به انجام دوباره بازی ترغیب میکنند، نه گیمپلی. و عطش باز کردن بقیهی تواناییهای شخصیتها و اسلحههای قویتر باعث میشود که بازی را دوباره تا پایان انجام دهید. در اولین مرتبهای که بازی میکنید یک تاکتیک را انتخاب میکنید، در دفعات بعدی شما برای استفاده از قدرتهای مختلف، گسترهی انتخاب بیشتری دارید و میتوانید در وسط یک مرحله نوع قدرت خود را تغیر دهید و ترکیبهای جالب قدرتها را به وجود بیاورید. مرتبه اول که بازی را انجام دادم از یک منطقه پرواز کردم و به یک طرف دیگر رفتم و از آن سوی میدان نبرد دشمنان را قتل عام کردم. مرتبه دوم یک گوشه پناه گرفتم و با آسودگی یک هواپیمای بدون سرنشین را هک کردم و با استفاده از آن مسیر را پاک سازی کردم. این تنوع در انتخاب روش بازی کردن یک مرحله، بسیار خوشحال کنندهاست. در واقع انتخاب های شما بیشتر از «همون آدم رو دوباره بکش، فقط این دفعه یا یک اسلحهی دیگه» هستند! تقریبا استفاده از قدرتها اجباریاست اگر بخواهید در مود سختی Realistic جان سالم به در ببرید، جایی که فقط یک گلوله تقریبا حکم مرگ شما را دارد. من برای چالش این حالت سختی آماده نیستم ولی اگر شما میخواهید برای هر اینچ بجنگید، این درجهی سختی شما را برای چالشی سخت فرا میخواند. روزهای خوب قدیمی وقتی نتوانستم بسیاری از مکانیزمهای حرکات پیشرفته را پیدا کنم متعجب و ناامید شدم. حرکاتی مثل شلیک کردن هنگام انجام دادن فعالیتهای دیگر یا شلیک کردن هنگام راه رفتن روی دیوار. ابتدا به نظر میرسید که در بخش تکنفره این قابلیتها غیرفعال شدهاند. ولی در نگاهی عمیقتر این قابلیتها را در بخشی از منوی شاخهای ارتقای تکنولوژی پیدا میکنید. ندای وظیفه به شما حق انتخاب چشمپوشی از قابلیتهای جدید و بازی کردن به همان شیوه ی کلاسیک گذشته را میدهد که این کار قابل ستایش است. مثلا حتی برداشتن اسلحههای روی زمین را میتوان در منوی ارتقا باز کرد، درست مثل روزهای قدیم. از طرف دیگر ای کاش نبود بعضی از این قابلیتها رخ نمیداد به طوریکه من در دور اول بازی کردن ندای وظیفه، نتوانستم قابلیت قدیمی دوبار-پرش را باز کنم. هرشخصیتی یک موتور پرتابی دارد که به صورت یک پک به لباسش چسبیدهاست. که تقریبا شبیه «جنگاوری پیشرفته» Advanced Warfare)) است. آموزش کار با آن اندکی چالشبرانگیز است. این پک همراه با قابلیت اسلحههای قوی و تواناییهای خاص تا حد زیادی گیمپلی را کنترل میکنند و شما باید طریقهی کار کردن با آنها را یاد بگیرید و در بهترین شرایط از آنها استفاده کنید. بهترین مدل پیادهسازی این پک در مود چندنفره است و در مود campaign با محدودیتهایی مواجه است و این موتور پرتابی در مود زامبیها اصلا وجود ندارد! چون مود زامبیها در یک شهر تخیلی در سال ۱۹۴۰ رخ میدهد. مود زامبیها همه را به تحسین وا داشتهاست. حتی منتقدین عملیاتهای سری ۳ و کسانی که معتقدند مود چندنفره بعد از چند ساعت تکراری میشود از مود زامبیها چیزی جز تحسین ننوشتهاند. جابجاییهای موتور پرتابی متصل به لباس جدید بسیار نرم، راحت برای کنترل و دارای دقت بالا هستند. این جابجاییها در تعقیب و گریز، فرار کردن از دست دشمن، رسیدن سریع به «اهداف مراحل» objectives و گشت و گذار در مراحل بدون نیاز به تیراندازی دوباره به هدف، بسیار عالی هستند. برای بالا و پایین رفتن از دیوار تردید نکنید، چون شما تقریبا در هر شرایطی می توانید با اسلحهی خود شلیک کنید. بیرون ماندن از سنگر شما را در دید دشمن قرار میدهد و از شما هدف بزرگی میسازد ولی در عوض شما هدفی هستید که میتوانید آتش بازیهای دشمن را پاسخ دهید. وجود موتور پرتابی و قابلیتهای جدید (اسلحه قوی و توانایی خاص) در هر شخصیت، مود چندنفره را شگفتانگیز کردهاست. نقشههای متنوع و بسیار عالی این مود را هم که مد نظر میگیرید متوجه میشوید که با یکی از بهترین مودهای چند نفره ندای وظیفه مواجهید. از حالت بازی تک نقره گرفته تا مکانیزمهای حرکتی جدید، از حالت خیلی خوب و قوی زامبیها گرفته تا بخش چندنفره، عملیاتهای سری ۳ مجموعه بازیهای ندای وظیفه را به جلو کشانده و در چندین جبهه پیشرفت دادهاست. حتی در جاهایی که نوآوری نداشته، هنوز هم استانداردهای بالای ندای وظیفه را همانطورکه طرفداران انتظار دارند در خود دارد. عملیاتهای سری ۳ بهترین بازی ندای وظیفهای نیست که تا کنون ساخته شده، اما بهترین و با جزئیاتترین بازی سری عملیاتهای سری است. نویسنده: سید احمد شاهرخی نویسنده سید احمد شاهرخی نقد و بررسی 34 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. اگر به خوبی بازیش رو انجام داده باشید ۵ کلاس اصلحه برای خودتون دارید و یک کلاس هم خودش تفنگ پیش نهادیش رو به شما میده که در حین بازی کردن اگر این کلاس رو برداشته باشید میتوانید از اصلحه های دیگران که روی زمین هم هستند استفاده کنید. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید من بازی رو از دوستم گرفتم و بازی کردم روی پلی استیشن ۴ بازی جالب شده بود فقط من از اینکه رفته توی آینده و تخیلی شده ایراد میگیرم اگه توی زمان حال می موند فکر کنم بهتر می بود میشد از خیلی جنگ های نا گفته و ماموریت هایی که تا حالا بازی ساخته نشده بازی بسازن خیلی بهتر میشد از اینکه بره توی آینده در کل از اینکه وقت گذاشتم و بازیش کردم پشیمون نیستم ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید چیزی که قشنگ حس می شد تلاش برای این بود که بازی تغییر کنه و این قابل تقدیره.هرچند از نظر من خیلی موفق نبوده تغییرات.کمپین و مراحلش کاملا در جهت کووپ طراحی شدن اما نه تنها کووپ خوب از آب درنیومده،بلکه کمپین رو تبدیل کرده به یک هورد مود یا آرنا و تاور دیفنس و شدیدا خسته کننده میشه.وقتی هم کووپ میری هیچ چیز جدیدی نیست جز اینکه با اضافه شدن دشمنای بیشتر خسته کننده تر میشه.امکانات و سیستم ارتقا بازی هم در نوبه ی خودش جالب بود و پر از تقلید از بایوشاک گرفته تا کرایسیس و تایتان فال،اما باز باعث تغییر شده بود هرچند جز چندتاشون بقیه عملا کاربردی نداشتن.ای کاش طراحی مراحل به گونه ای صورت میگرفت که بیشتر به کار بیان.داستان هم که الکی پیچونده بودن اما در باطن چیز خاصی نداشت و پایان بندی وافعاپایین تر از انتظار بود،ایضا شخصیت پردازی ها،البته از دو نسخه ی قبل بهتر بود داستان.گرافیک بازی نسبت به ادونسد میشه گفت پسرفت هم کرده بود و بهینه سازیش فاجعه بود. مولتی پلیر بازی جدا از اینکه به قول نویسنده بعد مدت کوتاهی خسته کننده میشه،برای تغییر و پیشرفتش تلاش شده و این نکته ی مثبتیه.اما خب باز هم مثل همیشه زیاد به مزاج من خوش نیومد و موقعی هم سعی میکردم ازش لذت ببرم،لگ های شدید و ضعف سرورها و باگ و چیترها مانع میشد،خصوصا لگ که صدای همه رو درآورده بود. صداگذاری و موسیقی هم اوکیه.نه بیشتر نه کمتر. اما بخش عالی بازی زامبی مود هست که انصافا خیلی خوبه و نیازی به تعریف نداره اصولا زامبی بود بازی های تری آرک رو همه میشناسن.به نظر من تنها دلیل خرید این بازی همینه وگرنه دلیل دیگه ای وجود نداره.به طور کلی به نظر من از سطح انتظار خیلی پایین تر بود(هرچند تریلرها هم خیلی امیدوارکننده نبودن) و به نظر من اورریت شده.به شخصه ادونسد که مشابه این بود رو بهتر میدونم. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید دلیل این همه جبهه گیری رو متوجه نمیشم. یه دور میگن COD باید تغییر کنه و تکراری شده یا این که میگن بازی کوتاهه و کمه و از این حرفا این قسمت هم از نظر گیم پلی متفاوت بود و هم طولانی شده بود و محتوی زیادی داشت خط داستانیش هم درسته به اندازه بلک آپس های قبلی جذاب نبود ولی از AW چند پله بالاتر بود برای بخش زامبی هم انصافا سنگ تموم گذاشتن ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید واقعا تغییر کرده حالا سجاد؟ :۲۴: آخه تو بیشتر نقدا مهم ترین ایرادش همون تکراری بودن گیمپلی بوده اسلحه هاهم که تغییر خاصی نداشته و همینطور ارکیده البته من شخصا بازیش نکردم ولی تو پی اس ا ن از چند نفر پرسیدم همینارو ایراد گرفتن ۰۰ والا من نمی دونم دیگه باید چه اتفاقی بیوفته که بگن تغییر کرده. احتمالا سوم شخص بشه بازی اون وقت میگن تغییر! اولا که ساختار مراحل دیگه مثل قبل صد در صد خطی نیست. دست و بال آدم رو باز گذاشته که با انتخاب اسلحه و قدرت مورد علاقه خودت به اون روشی که دوست داری پیش ببری. البته تو همه جای بازی جریان نداره ولی خب باز یه تنوعی داده. بعدیش هم راه مراحل خطی هست که چند لایه شون کرده. باس فایت های نصفه نیمه هم تو بازی پر شده. سلاح های بازی واقعا تغییر کرده و خیلی چیزای دیگه. و حرکات پرش بلند و دویدن رو دیوار که خودشون انتخابی هستن و برای همین مراحل رو طوری ساختن که با و بدون این قدرت ها بشه پیشروی کرد البته همه ی اینایی که گفتم در سطح متال گیر و هیتمن نشده بازی و هنوز آرکیده مطلقه. ولی خب سعی شده با اضافه کردن این جور ریزه کاری ها بازی رو متمایز از قبلی ها بکنه =============== متاسفانه الان گیمر ها خودشون نمی دونن از COD دیگه چی می خوان. من خواهشمندم از کسایی که به این بازی ایراد تکراری بودن میگیرن بقیه بازی های سبک رو بیان بررسی کنن ببینن اونا چی کار کردن. تفاوت اونا فقط اینه که هر سال عرضه نمیشن. وگرنه شوتر اول شخص نظامی همینه… ۰۰ سجاد بازی عرضه سالانه نشه خیلی مشکلات حله.والا فکر کنم گیمرا دیگه دارن رودل میکنن از این عنوان.باید یکم دل آدم براش تنگ بشه تا بتونه لذت ببره. ۰۰ ممنون از نقد مثل اینکه دلیل خاصی برای گرفتنش نیست چندین بار گفتم بازم میگم کالاف دیگه بازی نیست فقط یه شبیه سازه برای پول دراوردن! خداییش حد اقل میتونستن یه سری چیزو تو کمپین یا مولتی پلیر عوض کنن ولی بازم تنها چیزی که عوض شده داستانه و تو مولتیم اضافه شدن بخش زامبی که چیزه جدیدی نیست در کل امید وارم تو سری های بعدی حد اقل همینیکی که قراره ۲۰۱۶ بیاد یه چیزه درست حسابی باشه و غیر این صورت کلا باید این ای پی رو از گیم حذف کرد ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید کجایی black ops 1 ۰۱ برای پاسخ، وارد شوید من متاسفانه هنوز موفق به تهیه بازی نشدم ولی انصافا ۳ گانه ی مدرن وارفیر رو با ۳ گانه ی بلک آپس مقایسه کنید… فعلا تنها چیزی که از اکتی میخوام اینه که به جای چپ و راست انتشار نسخه ی جدید یک ریمستر توپ از سری مدرن وارفیر درست کنه بیشتر لذت ببریم :*: :*: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید دقیقا! یه ریمستر توپ از سری مدرن وارفیر،نابود میکنه همه انتقادات رو! بلک آپس یک خیلی خوب بود،بازخورد خیلی خوبی هم داشت..اما تلاش برای ادامه ی اون اشتباه اصلی تری آرک بود.. ما خواهان بازگشت پرایس و مک تاویش هستیم :۲۴: یکی دوسال بازی نده،استراحت کنه،گیمرها هم تشنه کال آف میشن! فقط یه ریمستر بده،که ما تو این یکی دو سال سرگرم باشیم :۲۴: ۰۰ به نظر من امتیاز کاربران ک دادن عالیه کاملا مستحق این بازی هستش چون این بازی تنها کالافی بودش که آخراش داشتم با اووق زدن بازی میکردم به نظر من این کالاف فاجعه ای بیش نبود ۰۲ برای پاسخ، وارد شوید داداش فک نمیکنی نمراتت با توضیحاتت نمیخونه ؟ :۱۲: نوشتی گرافیک و صدا گذاریش خوبه بعد یه همچین نمراتی به این بخش ها دادی :۱۲: ۰۰ باحاله از صداگذاری تعریف کرده بعدش نمره ۲ داده از گرافیک تعریف کرده۳.۷ داده تازه خوبه تعریف کرده و اگر نه چه نمره ای میداد ۰۰ گفتم خوب یعنی نسبت به داستان و گیم پلی نه به صورت کلی عزیز ۰۰ سه گانه عظیم!! بیخیال حالا بدور از شوخی من گیم پلی سرگرم کننده و سرعتی و روون بازیو پسندیدم بحث تکراری شدن و چیپ شدن عنوان »کال او دیوتی» هستش… درست مث گند زدن یوبی به سری اسسین :۱۲: :۱۲: ۱۱ برای پاسخ، وارد شوید امتیاز کاربری رو :۲۱: ۲۱ برای پاسخ، وارد شوید نمایش بیشتر
اگر به خوبی بازیش رو انجام داده باشید ۵ کلاس اصلحه برای خودتون دارید و یک کلاس هم خودش تفنگ پیش نهادیش رو به شما میده که در حین بازی کردن اگر این کلاس رو برداشته باشید میتوانید از اصلحه های دیگران که روی زمین هم هستند استفاده کنید. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
من بازی رو از دوستم گرفتم و بازی کردم روی پلی استیشن ۴ بازی جالب شده بود فقط من از اینکه رفته توی آینده و تخیلی شده ایراد میگیرم اگه توی زمان حال می موند فکر کنم بهتر می بود میشد از خیلی جنگ های نا گفته و ماموریت هایی که تا حالا بازی ساخته نشده بازی بسازن خیلی بهتر میشد از اینکه بره توی آینده در کل از اینکه وقت گذاشتم و بازیش کردم پشیمون نیستم ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
چیزی که قشنگ حس می شد تلاش برای این بود که بازی تغییر کنه و این قابل تقدیره.هرچند از نظر من خیلی موفق نبوده تغییرات.کمپین و مراحلش کاملا در جهت کووپ طراحی شدن اما نه تنها کووپ خوب از آب درنیومده،بلکه کمپین رو تبدیل کرده به یک هورد مود یا آرنا و تاور دیفنس و شدیدا خسته کننده میشه.وقتی هم کووپ میری هیچ چیز جدیدی نیست جز اینکه با اضافه شدن دشمنای بیشتر خسته کننده تر میشه.امکانات و سیستم ارتقا بازی هم در نوبه ی خودش جالب بود و پر از تقلید از بایوشاک گرفته تا کرایسیس و تایتان فال،اما باز باعث تغییر شده بود هرچند جز چندتاشون بقیه عملا کاربردی نداشتن.ای کاش طراحی مراحل به گونه ای صورت میگرفت که بیشتر به کار بیان.داستان هم که الکی پیچونده بودن اما در باطن چیز خاصی نداشت و پایان بندی وافعاپایین تر از انتظار بود،ایضا شخصیت پردازی ها،البته از دو نسخه ی قبل بهتر بود داستان.گرافیک بازی نسبت به ادونسد میشه گفت پسرفت هم کرده بود و بهینه سازیش فاجعه بود. مولتی پلیر بازی جدا از اینکه به قول نویسنده بعد مدت کوتاهی خسته کننده میشه،برای تغییر و پیشرفتش تلاش شده و این نکته ی مثبتیه.اما خب باز هم مثل همیشه زیاد به مزاج من خوش نیومد و موقعی هم سعی میکردم ازش لذت ببرم،لگ های شدید و ضعف سرورها و باگ و چیترها مانع میشد،خصوصا لگ که صدای همه رو درآورده بود. صداگذاری و موسیقی هم اوکیه.نه بیشتر نه کمتر. اما بخش عالی بازی زامبی مود هست که انصافا خیلی خوبه و نیازی به تعریف نداره اصولا زامبی بود بازی های تری آرک رو همه میشناسن.به نظر من تنها دلیل خرید این بازی همینه وگرنه دلیل دیگه ای وجود نداره.به طور کلی به نظر من از سطح انتظار خیلی پایین تر بود(هرچند تریلرها هم خیلی امیدوارکننده نبودن) و به نظر من اورریت شده.به شخصه ادونسد که مشابه این بود رو بهتر میدونم. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
دلیل این همه جبهه گیری رو متوجه نمیشم. یه دور میگن COD باید تغییر کنه و تکراری شده یا این که میگن بازی کوتاهه و کمه و از این حرفا این قسمت هم از نظر گیم پلی متفاوت بود و هم طولانی شده بود و محتوی زیادی داشت خط داستانیش هم درسته به اندازه بلک آپس های قبلی جذاب نبود ولی از AW چند پله بالاتر بود برای بخش زامبی هم انصافا سنگ تموم گذاشتن ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید
واقعا تغییر کرده حالا سجاد؟ :۲۴: آخه تو بیشتر نقدا مهم ترین ایرادش همون تکراری بودن گیمپلی بوده اسلحه هاهم که تغییر خاصی نداشته و همینطور ارکیده البته من شخصا بازیش نکردم ولی تو پی اس ا ن از چند نفر پرسیدم همینارو ایراد گرفتن ۰۰
والا من نمی دونم دیگه باید چه اتفاقی بیوفته که بگن تغییر کرده. احتمالا سوم شخص بشه بازی اون وقت میگن تغییر! اولا که ساختار مراحل دیگه مثل قبل صد در صد خطی نیست. دست و بال آدم رو باز گذاشته که با انتخاب اسلحه و قدرت مورد علاقه خودت به اون روشی که دوست داری پیش ببری. البته تو همه جای بازی جریان نداره ولی خب باز یه تنوعی داده. بعدیش هم راه مراحل خطی هست که چند لایه شون کرده. باس فایت های نصفه نیمه هم تو بازی پر شده. سلاح های بازی واقعا تغییر کرده و خیلی چیزای دیگه. و حرکات پرش بلند و دویدن رو دیوار که خودشون انتخابی هستن و برای همین مراحل رو طوری ساختن که با و بدون این قدرت ها بشه پیشروی کرد البته همه ی اینایی که گفتم در سطح متال گیر و هیتمن نشده بازی و هنوز آرکیده مطلقه. ولی خب سعی شده با اضافه کردن این جور ریزه کاری ها بازی رو متمایز از قبلی ها بکنه =============== متاسفانه الان گیمر ها خودشون نمی دونن از COD دیگه چی می خوان. من خواهشمندم از کسایی که به این بازی ایراد تکراری بودن میگیرن بقیه بازی های سبک رو بیان بررسی کنن ببینن اونا چی کار کردن. تفاوت اونا فقط اینه که هر سال عرضه نمیشن. وگرنه شوتر اول شخص نظامی همینه… ۰۰
سجاد بازی عرضه سالانه نشه خیلی مشکلات حله.والا فکر کنم گیمرا دیگه دارن رودل میکنن از این عنوان.باید یکم دل آدم براش تنگ بشه تا بتونه لذت ببره. ۰۰
ممنون از نقد مثل اینکه دلیل خاصی برای گرفتنش نیست چندین بار گفتم بازم میگم کالاف دیگه بازی نیست فقط یه شبیه سازه برای پول دراوردن! خداییش حد اقل میتونستن یه سری چیزو تو کمپین یا مولتی پلیر عوض کنن ولی بازم تنها چیزی که عوض شده داستانه و تو مولتیم اضافه شدن بخش زامبی که چیزه جدیدی نیست در کل امید وارم تو سری های بعدی حد اقل همینیکی که قراره ۲۰۱۶ بیاد یه چیزه درست حسابی باشه و غیر این صورت کلا باید این ای پی رو از گیم حذف کرد ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
من متاسفانه هنوز موفق به تهیه بازی نشدم ولی انصافا ۳ گانه ی مدرن وارفیر رو با ۳ گانه ی بلک آپس مقایسه کنید… فعلا تنها چیزی که از اکتی میخوام اینه که به جای چپ و راست انتشار نسخه ی جدید یک ریمستر توپ از سری مدرن وارفیر درست کنه بیشتر لذت ببریم :*: :*: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
دقیقا! یه ریمستر توپ از سری مدرن وارفیر،نابود میکنه همه انتقادات رو! بلک آپس یک خیلی خوب بود،بازخورد خیلی خوبی هم داشت..اما تلاش برای ادامه ی اون اشتباه اصلی تری آرک بود.. ما خواهان بازگشت پرایس و مک تاویش هستیم :۲۴: یکی دوسال بازی نده،استراحت کنه،گیمرها هم تشنه کال آف میشن! فقط یه ریمستر بده،که ما تو این یکی دو سال سرگرم باشیم :۲۴: ۰۰
به نظر من امتیاز کاربران ک دادن عالیه کاملا مستحق این بازی هستش چون این بازی تنها کالافی بودش که آخراش داشتم با اووق زدن بازی میکردم به نظر من این کالاف فاجعه ای بیش نبود ۰۲ برای پاسخ، وارد شوید
داداش فک نمیکنی نمراتت با توضیحاتت نمیخونه ؟ :۱۲: نوشتی گرافیک و صدا گذاریش خوبه بعد یه همچین نمراتی به این بخش ها دادی :۱۲: ۰۰
باحاله از صداگذاری تعریف کرده بعدش نمره ۲ داده از گرافیک تعریف کرده۳.۷ داده تازه خوبه تعریف کرده و اگر نه چه نمره ای میداد ۰۰
سه گانه عظیم!! بیخیال حالا بدور از شوخی من گیم پلی سرگرم کننده و سرعتی و روون بازیو پسندیدم بحث تکراری شدن و چیپ شدن عنوان »کال او دیوتی» هستش… درست مث گند زدن یوبی به سری اسسین :۱۲: :۱۲: ۱۱ برای پاسخ، وارد شوید