صحبت های هیدئو کوجیما در رابطه با دلایل خروجش از کونامی

در ۱۳۹۴/۰۹/۲۹ , 12:35:28
indie, kojima, Metal Gear, MGS, شرکت سونی (Sony), شرکت کونامی (Konami), هیدئو کوجیما

کوجیما بطور قراردادی موظف است تا در رابطه با مشکلاتش و دلایل خروجش از کونامی صحبت نکند، اما او اخیرا صحبت هایی کرده است که به این موضوع ربط پیدا می‌کند. شرکت بازیسازی kojima productions فعالیت خود را بصورت مستقل شروع کرده است و کسی دلیل اصلی این موضوع را نمی داند. ما در طول سال‌های گذشته تغییرات استراتژیک کونامی را دیدیم و می دانیم که این کمپانی دیگر همانند قدیم نیست، اما هیچکس از دلیل جدا شدن دو همکار قدیمی یعنی کونامی و کوجیما خبر ندارد و نمی داند این دو چه احساسی نسبت به این موضوع دارند.

Konami-Logo

به نظر می رسد این موضوع به چندین سال قبل باز می‌گردد، هم‌اکنون کوجیما در صحبت هایش با مجله The New Yorker صحبت‌هایی در رابطه با ساخت بازی برای مخاطبین جهانی کرده است. کوجیما می گوید:

«برای دستیابی به بازار جهانی، تیم مدیریت پروژه باید هوش بالایی داشته باشد تا بداند چه عملی کارایی بهتری دارد و ارزش ریسک دارد.» وی در ادامه اضافه کرد «اگر شما تنها به سود فکر کنید، پیشرفت شما متوقف می شود و تطبیق دوباره خود با زمان و مسیر پیشرفت غیرممکن می‌شود.»

کوجیما همچنین اشاره های به سیاست‌های نادرست ناشران بزرگ داشت: « زمانی که در کمپانی های بزرگ مخصوصا کمپانی های ژاپنی کار می‌کنید، هر کار کوچکی قبل از انجام باید تاییدیه بگیرد و شما نیازمند کارهای دفتری زیادی برای گرفتن این تاییدیه هستید.»

«هم اکنون من مستقل شده ام و من هرکاری را که بخواهم با سرعت بیشتری می‌توانم انجام دهم، دیگر نیازی برای تلف کردن وقت برای معرفی فعالیت هایم ندارم، مسئولیت ریسک هایم را بر دوش می گیرم.»

در نهایت کوجیما به این موضوع که حالا آزاد است تا حرف‌های درون ذهنش را بگوید، اشاره کرد: « وقتی درون یک کمپانی بودم، صحبت های شخصی من می توانست در تمام قسمت های کمپانی تاثیرگذار باشد به همین دلیل من نمی‌توانستم چیزی بگویم.»

مصاحبه کامل شامل صحبت های بیشتری می‌شود که کوجیما در رابطه با اوایل شروع حرفه اش و حرکاتش برای وارد شدن به صنعت بازی می‌باشد.


4 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر