خانه » مقالات بازی ده برتر | برترین بازیسازهای عرصهی بازیهای ویدئویی × توسط سید احمد شاهرخی در ۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , 14:57:20 44 سهشنبهای دیگر فرا رسیده است. وقت آن شده با ده برتری دیگر از دنیای بازی در خدمت شما باشیم. بی شک بازیهای ویدئویی آینهی خیالپردازیهای خالقان خود هستند. افرادی که با نگرشهای مختلف بازیهای ویدئویی را در سبکهای مختلف برای مخاطبان ویژهی خود میسازند. در این بین بازیسازهایی هستند که طرز تفکرشان در این زمینه و تاثیرشان بر بازیهای ویدئویی و یا حتی تاثیرشان در سبکهای خاص بازیهای ویدئویی چشمگیر است. در این لیست ده برتر بنا داریم تا برترین و تاثیرگذارترین بازیسازهای عرصهی بازیهای ویدئویی را انتخاب کنیم. قبل از ارائهی لیست جا دارد که هنرمندان ارزشی Hidetaka Miyazaki سازندهی دارک سولز و بلادبورن، سم لیک سازندهی مکس پین، آلن ویک و کوانتوم بریک، مایکل انکل خالق ریمن را مورد تحسین قرار دهم قطعا این افراد هم میتوانستند در لیست قرار بگیرند. در ادامه لیست برترین بازیسازهای عرصهی بازیهای ویدئویی را معرفی میکنم: ۱۰- Sid Meier برای مشاهده رزومه این بازیساز کلیک کنید میر در تاریخ ۲۴ فوریه سال ۱۹۵۴ متولد شد. او یک طراح، برنامه نویس و تولید کنندهی کانادایی آمریکایی است. او بزرگترین بازیساز در عرصهی بازیهای استراتژی و شبیهسازی است و موفقترین اثر او فرنچایز Civilization است. اگر سید میر نبود شاید هیچ گاه سبک استراتژیک و شبیهسازی در بازیهای ویدئویی تا این حد پیشرفت نمیکرد. ۹- Ken Levine برای مشاهده رزومه این بازیساز کلیک کنید لوین در تاریخ ۱ سپتامبر ۱۹۶۶ به دنیا آمد او یک بازیساز و کارگردان آمریکایی است. لوین بنیانگذار Irrational Games بود. او رهبری ساخت بازی بایوشاک را بر عهده داشت. و همچنین برای ساخت بازیهای Thief: The Dark Project و سیستم شوک ۲ تحسین شده است. قصهگویی منحصر بفرد و همچنین فلسفه و منطق موجود در درون مایهی بازیهای لوین برجستهترین خصوصیت بازیهای اوست. او توانایی خود را در خلق دنیای سایبرپانک به نمایش گذاشته است و مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. بدون شک بایوشاک یکی از بهترین بازیهایی است که تجربه کرده ایم عنوانی با خلق مناظر بسیار زیبا و یک تیراندازی اول شخص بدون نقص. ۸- Neil Druckmann برای مشاهده رزومه این بازیساز کلیک کنید دراکمن در تاریخ ۵ نوامبر ۱۹۷۸ به دنیا آمد. او یک نویسنده، کارگردان و برنامه نویس آمریکایی است و در شرکت ناتی داگ کار میکند. او تا ده سالگی در اسرائیل زندگی کرده است. و برای ساختن بازیهای آخرین ما و آنچارتد به شهرت فراوانی رسیده است. یکی از دلایل موفقیت او سبک قصهگویی اوست که بازیهای او را در این زمینه برجسته کرده است. او که تحصیلات آکادمیک در رشته علوم کامپیوتر دارد ابتدا به عنوان انترن ساده در سال ۲۰۰۴ در ناتی داگ شروع به کار کرد و سپس به برنامه نویس شرکت تبدیل شد و به همین صورت به آرامی پلههای ترقی را پیمود تا اینکه به یکی از تاثیرگذارترین افراد بر دنیای بازیهای ویدئویی تبدیل شود. بازی آخرین ما با تحسین بسیار زیاد منتقدان همراه بود و توانست گیمرها را عاشق خود بکند به گونهای که حتی افرادی که PS نداشتند هم آرزو داشتند این بازی را تجربه کنند. او اکنون در حال ساختن مورد انتظارترین بازی سال یعنی آنچارتد ۴ است که احتمالا برگ زرین دیگری در پروندهی دراکمن و ناتی داگ خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با دراکمن و آنچارتد مقالهی یونس بهرامی عزیز را با عنوان نیل دراکمن از دلایل خود بر پایان دادن به مجموعهی «آنچارتد» میگوید را مطالعه کنید. ۷- Hironobu Sakaguchi برای مشاهده رزومه این بازیساز کلیک کنید ساکاگوچی در تاریخ ۲۵ نوامبر ۱۹۶۲ به دنیا آمد. او یک بازیساز ژاپنی است که به عنوان طراح کارگردان و تولید کننده ایفای نقش کرده است. او که قبلا فیلمساز هم بوده است خالق فرنچایز Final Fantasy است. و با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه بازی ویدئویی سابقهای طولانی مدت در این عرصه دارد. بدون شک ساکاگوچی با خلق فرنچایز فینال فانتزی تحولی شگرف در سبک اکشن ماجرایی ایجاد کرد. فرنچایزی که او خلق کرد هنوز بعد از ۳۲ سال هواداران دو آتیشهی خود را دارد و همگی منتظر قسمتهای بعدی این فرنچایز هستند. متاسفانه در سال ۲۰۰۴ ساکاگوچی از Square Enix جدا شد و از آن تاریخ تا به امروز او نقشی در این فرنچایز ندارد و پس از جدا شدن از این کمپانی تا حدی نزول داشته است. ولی هنوز هم میراث او در فینال فانتزی جریان دارد و تا ابد همچون ستارهای درخشان در کارنامهی کاری او به چشم میخورد. ۶- Shinji Mikami برای مشاهده رزومه این بازیساز کلیک کنید شینجی میکامی در تاریخ ۱۱ آگوست ۱۹۶۵ به دنیا آمد. او یک بازیساز ژاپنی است که عمدهی شهرت او به خاطر ساخت سری بازی ترسناک Resident Evil است. او همچنین در تعدادی دیگر از فرنچایزهای مهم کپکام هم همکاری داشته است. عناوینی همچون Viewtiful Joe، شیطان هم میگرید و Ace Attorney. او در ادامه بازیهای تیراندازی سوم شخص Resident Evil 4 و Vanquish را هم ساخت. بعد از همکاری با PlatinumGames او استدیوی خودش به نام Tango Gameworks را راهاندازی کرد. بی تردید میکامی تاثیرگذارترین فرد در ژانر ترسناک در بازیهای ویدئویی است. او که بازیهای رزیدنت اویل و دینو کرایسیس را در کارنامه داشت با ساخت عنوان تحسین برانگیز «شیطان درون» ثابت کرد که استادی چیرهدست در ساخت بازیهای سبک ترسناک است. استادی بی همتا. ۵- Rob Pardo برای مشاهده رزومه این بازیساز کلیک کنید راب پاردو در تاریخ ۹ ژوئن ۱۹۷۰ به دنیا آمد. او تا سال ۲۰۱۴ در شرکت بلیزارد کار میکرد. تمامی افراد حاضر در این لیست به سهم خود بر دنیای بازیهای ویدئویی تاثیر خاصی داشتهاند، در این بین راب پاردو کسی است که با ساختن عنوانهای متعددی از فرنچایز Warcraft انقلاب بزرگی در سبک MMORPG ایجاد کرد و استانداردهای این سبک را در فرنچایز وارکرفت تعین کرد و هنر خود را در خلق بازیهای این سبک به رخ همگان کشاند. کمپانی بلیزارد در طول سال ها فعالیت خود در عرصه ی بازی های ویدئویی همواره مدیون راب پاردو بوده است کسی که به تنهایی عمده موفقیت این شرکت بزرگ را رقم زده است او در بازی های بزرگ بلیزارد همچون دیابلو و استار کرفت هم حضور پر رنگ داشته و به موفقیتی چشمگیر رسید. تخصص اصلی راب پاردو طراحی بازی های بزرگ آنلاین چند نفره است که او انقلاب بزرگی در این سبک بازی ها به وجود آورد و با این کار سود بسیار عظیمی را برای شرکت بلیزارد به دست آورد. ۴- Todd Howard برای مشاهده رزومه این بازیساز کلیک کنید تاد هاوارد در تاریخ ۲۵ آوریل ۱۹۷۱ به دنیا آمد. او یک طراح بازیهای ویدئویی، کارگردان و تولیدکننده است. او در حال حاضر در Bethesda Game Studios مشغول به کار است همان جایی که ابتدا در آنجا مشغول به کار شد. و رهبری فرنچایزهای فالآوت و الدر اسکرول را در دست گرفت. مجلهی گیمپرو هاوارد را به عنوان یکی از ۲۰ نفر تاثیرگذارترین افراد در عرصهی بازیهای ویدئویی معرفی کرد. او همچنین از نظر سایت IGN یکی از برترین بازیسازان تاریخ است. تاد هاوارد جز معدود بازیسازانی است که توانستهاست ۴ مرتبه پشت سر هم جایزهی بهترین بازی سال را دریافت کند. این جایزه را به ترتیب برای ساخت بازیهای The Elder Scrolls IV: Oblivion و Fallout 3 و The Elder Scrolls V: Skyrim و Fallout 4 دریافت کرده است. هاوارد بدون شک یکی از برترین بازیسازهای عرصهی بازیهای ویدئویی است. فلسفهی بازیسازی هاوارد این است «زندگی دیگری را تجربه کن، در دنیایی دیگر». همانطور که از فلسفهی هاوارد هم آشکار است، هاوارد استاد ساختن دنیاهای منحصر بفرد است. دنیاهایی که در هیچ کجا بجز آثار هاوارد مشاهده نمیکنید، دنیاهایی که شما را در خود غرق میکنند گویی که شما جانی تازه گرفته اید و در برهوت هاوارد قدم میزنید. برای آشنایی بیشتر با هاوارد میتوانید مصاحبهای که از بعد از ساختن فالآوت ۴ در مقاله ای به نام گفتوگویی خودمانی با مغز متفکر عناوین «اسکایریم» و «فالآوت۴» با او صورت گرفته است را مطالعه کنید. ۳- Hideo Kojima برای مشاهده رزومه این بازیساز کلیک کنید هیدئو کوجیما در ۲۴ام نوامبر ۱۹۶۳ به دنیا آمد. او یک بازیساز ژاپنی است و در زمینههای طراحی بازیهای ویدئویی، نویسندگی، کارگردانی و تولید کنندگی فعالیت دارد. او کارگردان و همه کارهی Kojima Productions است که اصالتا در سال ۲۰۰۵ بنا نهاده شد. او همچنین در Konami Digital Entertainment. به عنوان معاون کار میکرد. او کارگردان، خالق و نویسنده عناوین تحسین شدهی زیادی بوده است. عناوینی همچون متالگیر، بازی ماجرایی «اسنچر» و Zone of the Enders و Boktai و Castlevania: Lords of Shadow. . ولی بیشترین مشهوریت کوجیما برای متالگیر است، فرنچایزی که به مدت ۲۸ سال از عمرش همواره در حال ساختن قسمتهای متعددی از این بازی بوده است. عنوانی بسیار محبوب که آخرین دنبالهی این فرنچایز با نام Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در سال ۲۰۱۵ ساخته شد. عنوانی که به احتمال زیاد آخرین متالگیری خواهد بود که ما از کوجیما میبینیم و به دلیل جدا شدن او از شرکت کونامی لذت تجربهی متالگیری با طعم کوجیما را از دست دادهایم. ولی جای نگرانی نیست کوجیما این بار تنها روی پاهای خود ایستاده است و با همکاری شرکت سونی قصد دارد تجربهای جدید را آغاز کند که مطمئنا باید منتظر عنوان جدید و انحصاری او برای PS4 باشیم. هیدئو کوجیما بازی Yuji Horii به نام The Portopia Serial Murder Case تولید شده در سال ۱۹۸۳ و Super Mario Bros. از شیگرو میاموتو را برای ورود به صنعت بازیسازی الهام بخش خود میداند. همچنین عشق و علاقهی کوجیما به دنیای سینما همواره باعث شده است که بازیهای او از دنیای سینما تاثیر گرفتهاند. به عنوان مثال بازی اسنچر از کوجیما از فیلم بلید رانر تاثیرات زیادی گرفته است. یا نام Solid Snake از روی شخصیت Snake Plissken از فیلم فرار از نیویورک نام گذاری شده است. کوجیما همواره در طول این مدت در نقش صداپیشه ظاهر شده است و حتی ظاهر خود را در بازی متالگیر به عنوان شخصیت Cameo وارد بازی کرد. در کل کوجیما بزرگتر از آن شده بود که زیر سقف کسی (کونامی) جای بگیرد. برای همین از کونامی جدا شد و رویاهای خود را آزادانه دنبال خواهد کرد. در جریان جدایی کوجیما از کونامی محبوبیت کوجیما چند برابر شد و همگی پیگیر خبرهای این جدایی بودند و همه امیدوار بودند که کوجیما از این کشمکش خلاص شود و به بازیسازی خود ادامه دهد. بعد از آن اتفاق همه چیز عوض شده است. کوجیما دیگر نه فقط یک کارگردان یا نویسنده و بازیساز است، کوجیما خودش یک برند است، برندی محبوب. ۲- Dan Houser & Sam Houser برای مشاهده رزومه سم هوسر کلیک کنید برای مشاهده رزومه دن هوسر کلیک کنید سم هوسر متولد ۱۹۷۱ و دن متولد ۱۹۷۴ هستند. این دو برادر انگلیسی و بازیساز بنیانگذار و رئیسهای شرکت خوشآوازهی Rockstar Games هستند. شرکتی که به ساختن بازیهای بزرگ معروف است. بازیهایی که هر کدامشان روحی تازه به دنیای بازیهای جهانباز بخشیدهاند به گونهای که میتوانیم سیر رشد بازیهای جهانباز عرصهی بازیهای ویدئویی را تنها در رشد فرنچایز Grand Theft Auto مشاهده کنیم. فرنچایزی که سبک جهانباز را مدیون خود کرده است. این دو برادر بجز بازی Grand Theft Auto خالق بازی بزرگ «سرخپوست مرده رستگاری» هم هستند. عنوانی که جایی برای سوال نگذاشت و برادران هوسر را به یکی از موفقترین سازندههای بازیهای جهانباز تبدیل کرد. این دو برادر به حدی در کار خود موفق بودهاند که ساخت سومین قسمت بازی مکس پین به آنها سپرده شد و بازی قابل قبولی را در پاسخ به این اعتماد تولید کردند. در بین این بازیهای بزرگ از برادران هوسر بازی L.A. Noire همچون ستارهای میدرخشد عنوانی که همچون بقیهی محصولات شرکت بزرگ Rockstar Games با نقد مثبت منتقدان مواجه شد. دن هوسر علاوه بر سمت خود در Rockstar Games همانطور که میدانید تولیدکنندهی بازیهای ویدئویی هم هست. او همچنین سرپرست نویسندگان Rockstar Games است. او تقریبا تمام عناوین فرنچایز Grand Theft Auto را یا نوشته است یا دستیار نویسنده بوده است. سم که برادر بزرگتر است همواره مسئولیتش از دن نه تنها کمتر نبوده بلکه بیشتر از دن هم بودهاست. او از سومین عنوان Grand Theft Auto به بعد همراه برادرش تولیدکننده بوده است. او همچنین وظیفهی خطیر آوردن فرنچایز به دنیای سهبعدی را بر دوش داشت و باعث سودآوری فوقالعاده برای شرکت شد. اگر به یاد داشته باشید تا قبل از این کار سم و بردن بازی به فضای سهبعدی این بازی دوبعدی بود. همانطوری که در دومین عنوان این فرنچایز بازی دوبعدی بود، یک دنیای جهانباز دوبعدی که همه چیز آن سر جایش بود. تجربهای فراموش نشدنی در سال ۱۹۹۹. ۱- Shigeru Miyamoto برای مشاهده رزومه میاموتو کلیک کنید برای مشاهده بازی های میاموتو کلیک کنید شیگرو میاموتو در ۱۶ نوامبر ۱۹۵۲ به دنیا آمد. میاموتو یک طراح و تولید کننده و کارگردان ژاپنی در عرصهی بازیهای ویدئویی است. او خالق تعدادی از پرفروشترین، تحسین شدهترین و تاثیرگذارترین بازیهای ویدئویی تاریخ است. میاموتو در سال ۱۹۷۷ به شرکت نینتندو ملحق شد و از همان زمان تا به امروز برای تک تک کنسولهای نینتندو بازی ساخته است. اودر خلق فرنچایزهای موفقی مانند «ماریو»، «دانکی کونگ»، «افسانهی زلدا»، «استار فاکس»، F-Zero و «پیکمین» و… سهم بزرگی داشته است. خالی از لطف نیست که به چند نکته در مورد بازیهای موفق میاموتو اشاره کنم. Super Mario Bros یکی از خوشنامترین فرنچایزهای ویدئویی تاریخ است. Super Mario 64 یکی از اولین نمونه بازیهای ویدئویی ۳بعدی است. The Legend of Zelda: Ocarina of Time یکی از تحسین شدهترین بازیهای تاریخ است و همچنین Wii Sports دومین بازی ویدئویی پرفروش کل تاریخ است. ساختههای میاماتو همیشه در تعین کردن استانداردهای جدید پیشگام بودهاند و یا به بهترین نحو استانداردهای موجود در بازیهای ویدئویی را پیادهسازی کردهاند. شاید مشهورترین و تاثیرگذارترین بازی میاموتو Super Mario Bros باشد، عنوانی که صنعت بازیهای ویدئویی را به جهان معرفی کرد و پایههای این صنعت را استوار کرد. این عنوان بود که برای تمامی بازیهای ویدئویی آینده استانداردها را تعین نمود. این عنوان انقلابی در گیمپلی به شمار میرود و همچنین ماریو شخصیت اول این بازی اولین قهرمان تاریخ بازیهای ویدئویی است. گیماسپات بازی The Legend of Zelda را یکی از ۱۵ بازی تاثیر گذار تاریخ معرفی کردهاست. این سایت برای انتخاب خود دلایلی را بیان میکند. این بازی یکی از اولین بازیهای جهانباز است که گیمپلی آن غیرخطی است. و همچنین از اولین بازیهایی است که قابلیت ذخیره کردن بازی را برای کاربر دارد. این بازی پایههای سبک اکشن ماجرایی را برای عنوانهای آینده این سبک بنا نهاد. عنوانهای مثل فاینل فانتزی و متروید. بجز سایت گیماسپات بقیهی سایتها هم این بازی را مورد تحسین قرار دادهاند و اشاره کردهاند که این بازی سالها بلکه دههها از زمان خود جلوتر بودهاست. بسیاری دیگر از عنوانهای میاموتو مورد تحسین قرار گرفتهاند و بر مسیر عرصهی بازیهای ویدئویی تاثیر گذاشتهاند و همچنین آثار میاموتو همواره برترین متاهای تاریخ صنعت گیم را کسب کرده اند. فلسفهی بازیسازی میاموتو به این شکل است که او اگر در هنگام بازی کردن این بازی از آن خوشش بیاید و از آن لذت ببرد معلوم است بازی آماده است. او میگوید که اگر من از بازی لذت ببرم بقیه هم قطعا لذت خواهند برد. او میگوید «نکته همینجاست نباید بخواهیم که بازی پرفروشی بسازیم یا اینکه بازی ما مشهور شود بلکه باید چیزی بسازیم که خود ما سازندهها عاشقش بشویم و این احساس است که در ساخت بازیها مهم است. سوال: لیست ده برتر شما کدام است؟ لیست خود را با ما به اشتراک بگذارید. …………………………………………………………………………………………… King Face نویسنده سید احمد شاهرخی Hideo KojimaTodd Howard مقالات بازی 44 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. یعنی میکامی حقشه ششم باشه؟ استاد مسلم سبک ترسناک و یکی از نوآورترین افراد در زاویه دوربین سوم شخص که روش تیراندازی رو بعد از رزیدنت چهار دگرگون کرد. از طرف دیگه، به نظرم قدرت بازی های تاد هاوارد برای ارتقا دادن سطح جهان باز، به مراتب بیشتر از راک استاره. بازی های هاوارد روح خیلی بیشتر و فضاسازی قویتری دارن. رتبه ی دوم و چهارم اگر جاشون عوض بشه بهتره. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید راستشو بخای اگه قرار بود نظر شخصیمو بگم میکاکی شاید جز ۳ تای اول بود. چون من کلا فن رزیدنت اویل هستم مخصوصا با سه گانه ی ابتدایی بازی خاطرات فراوان دارم ۰۰ نظر شخصی نبود؟نکنه فکر کردین الان لیستتون به عنوان استاندارد جهانی ثبت میشه ۰۰ درود بر شما. نه دوست عزیز من برای تهیه ی لیست ده برترها هر هفته از دوستان مشورت می گیرم و لیست نهایی مقداری با نظر شخصی من هم قاعدتا تفاوت داره. قرار نیست ما استاندارد جهانی تعین کنیم ولی در تهیه ی لیست تمام تلاشمون رو می کنیم که نظر شخصیمون رو به لیست راه ندیم. و در این مقاله ما نگفتیم لیست ما صددرصد بهترین و استانداردترین لیست ممکن هست و به همین دلیل هر هفته از شما دوستان هم نظر میخایم و ازتون درخواست میشه شما هم لیست خودتون رو به ما بگید تا ما هم از نظرات شما بهره ببریم. موفق باشید ۰۰ جای سم لیک خیلی خالیه. کیه که از مکس پین خاطره نداشته باشه؟ ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید مرسی لیست مناسبی بود البته همینجور که خودتون و دوستان تو کامنت ها اشاره کردن , لیست میتونست طولانی تر هم باشه و اسامی دیگه ای رو هم ببینیم اسم جان رومرو هم به عنوان یه فرد فوق العاده تاثیر گذار میتونه تو این لیست قرار بگیره ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید ۱- شیگرو میاموتو ٢- ساکاگوچی ٣- کیچیرو تویاما ۴- هیدئو کوجیما ۵- کن لویین ۶- شینجی میکامی ٧- سم لیک ٨- هیدکی کامیا ٩- دیوید کیج ١٠- تیم شیفر در کل این لیست نسبت به لیست قبلی خیلی بهتر بود ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید مرسی از لیست البته اگر من لیستو مینوشتم جان کارمک , کامیا و برایان فارگو رو یجوری تو لیست میچپوندم برادران هوسرهم کلا حذف میکردم رتبه تاد هاوارد و کوجیمارو بالاتر میبردم رتبه ی میکامی رو پایین تر ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید ممنون از زحماتتون لیست خوبی بود! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید تقریبا بزرگان همینا بودن البته باید جیسون وست رو هم میذاشتین چون ایده ی اولیه مدرن وارفیر که باعث شد ژانر اول شخص تو ۱۰ سال اخیر متحول بشه ماله همون بود تایتان فال هم همینطور اد بون خالق مورتال کومبات هم قابل احترامه اون یارویی که بازی the sims رو اورد تو صنعت اسمش یادم نیست اونم خوبه و در نهایت دیوید جافه هم به خاطر خلق خدای جنگ و ماشین جنگی هم مرد بزرگی محسوب میشه ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید اسم اون یارو Will Wright هست ^_^ با تشکر فراوان از جناب سید احمد شاهرخی :۱۵: ترجیح می دادم از بازی ساز های سبک ماجراجویی اصیل هم چند نفر رو نام می بردید. در ضمن، انتخاب ۱۰ نفر برتر واقعا کار سختیه، مخصوصا وقتی که باید بین بازی ساز هایی که تاثیرات بنیادین بر صنعت بازی سازی گذاشتند و بازی ساز هایی که تا به حال بازی بد نساختند، لیستی بالانس رو پر کنید. موفق باشید :۱۵: ۰۰ فقط میتونم بگم از لیست لذت بردم. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید افراد نامی و تاثیر گذار در این صنعت بسیار زیادند،شاید بشه فقط با بزرگان بخش های مختلف سری فاینال فانتزی یه ده برتر درست کرد،بقیه شرکتا و استودیو ها بمانند.ولی ده برتر خوبی بود.تشکر هرچند که هنوز همانند هفته پیش پیشنهاد میکنم هم رتبه بندی و هم محدود کردن به ده تا رو بردارید و مفصل به بزرگان بپردازید و مقاله ای جامع تحویل بدهید.هرچند که کاری سخت و واقعا وقت گیره.ولی از نظر جامع و کامل بودن خیلی در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید درر مورد فاینل فانتزی کاملا باهات موافقم خوده این بازی میتونه یک ده برتر جدا داشته باشه. در مورد پیشنهادت هم باید بگم به نظره من پرداختن به بزرگان چه بازیسازان و چه کمپانی های بازیساز درون مقاله نمی گنجند. و اگر میسر بشه باید برای اونها پرونده در نظر گرفته بشه و به صورت جداگانه در مورد هر کدوم بحث بشه. به هر ترتیب پرونده ای به اون صورت در ده برتر جای نمیگیره و صرفا معفی خواهد بود و می تونه با عنوان های دیگه ای در سایت قرار بگیره. بنظرم عمده جذابیت ده برتر به شماره گذاریش هست و اینکه هر کسی به نظرش یک عنوان باید برترین باشه و اگر ما برای انتخاب این عنوان بترسیم و اون رو معرفی نکنیم از جذابیتش کاسته میشه. ممنون از نظر و پیشنهادتون حتما در آینده مد نظر قرار خواهند گرفت ۰۰ حق هیدیو دوم بود ساکورای هم باید داخل لیست می بود ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید نمایش بیشتر
یعنی میکامی حقشه ششم باشه؟ استاد مسلم سبک ترسناک و یکی از نوآورترین افراد در زاویه دوربین سوم شخص که روش تیراندازی رو بعد از رزیدنت چهار دگرگون کرد. از طرف دیگه، به نظرم قدرت بازی های تاد هاوارد برای ارتقا دادن سطح جهان باز، به مراتب بیشتر از راک استاره. بازی های هاوارد روح خیلی بیشتر و فضاسازی قویتری دارن. رتبه ی دوم و چهارم اگر جاشون عوض بشه بهتره. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
راستشو بخای اگه قرار بود نظر شخصیمو بگم میکاکی شاید جز ۳ تای اول بود. چون من کلا فن رزیدنت اویل هستم مخصوصا با سه گانه ی ابتدایی بازی خاطرات فراوان دارم ۰۰
درود بر شما. نه دوست عزیز من برای تهیه ی لیست ده برترها هر هفته از دوستان مشورت می گیرم و لیست نهایی مقداری با نظر شخصی من هم قاعدتا تفاوت داره. قرار نیست ما استاندارد جهانی تعین کنیم ولی در تهیه ی لیست تمام تلاشمون رو می کنیم که نظر شخصیمون رو به لیست راه ندیم. و در این مقاله ما نگفتیم لیست ما صددرصد بهترین و استانداردترین لیست ممکن هست و به همین دلیل هر هفته از شما دوستان هم نظر میخایم و ازتون درخواست میشه شما هم لیست خودتون رو به ما بگید تا ما هم از نظرات شما بهره ببریم. موفق باشید ۰۰
مرسی لیست مناسبی بود البته همینجور که خودتون و دوستان تو کامنت ها اشاره کردن , لیست میتونست طولانی تر هم باشه و اسامی دیگه ای رو هم ببینیم اسم جان رومرو هم به عنوان یه فرد فوق العاده تاثیر گذار میتونه تو این لیست قرار بگیره ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
۱- شیگرو میاموتو ٢- ساکاگوچی ٣- کیچیرو تویاما ۴- هیدئو کوجیما ۵- کن لویین ۶- شینجی میکامی ٧- سم لیک ٨- هیدکی کامیا ٩- دیوید کیج ١٠- تیم شیفر در کل این لیست نسبت به لیست قبلی خیلی بهتر بود ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
مرسی از لیست البته اگر من لیستو مینوشتم جان کارمک , کامیا و برایان فارگو رو یجوری تو لیست میچپوندم برادران هوسرهم کلا حذف میکردم رتبه تاد هاوارد و کوجیمارو بالاتر میبردم رتبه ی میکامی رو پایین تر ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
تقریبا بزرگان همینا بودن البته باید جیسون وست رو هم میذاشتین چون ایده ی اولیه مدرن وارفیر که باعث شد ژانر اول شخص تو ۱۰ سال اخیر متحول بشه ماله همون بود تایتان فال هم همینطور اد بون خالق مورتال کومبات هم قابل احترامه اون یارویی که بازی the sims رو اورد تو صنعت اسمش یادم نیست اونم خوبه و در نهایت دیوید جافه هم به خاطر خلق خدای جنگ و ماشین جنگی هم مرد بزرگی محسوب میشه ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
اسم اون یارو Will Wright هست ^_^ با تشکر فراوان از جناب سید احمد شاهرخی :۱۵: ترجیح می دادم از بازی ساز های سبک ماجراجویی اصیل هم چند نفر رو نام می بردید. در ضمن، انتخاب ۱۰ نفر برتر واقعا کار سختیه، مخصوصا وقتی که باید بین بازی ساز هایی که تاثیرات بنیادین بر صنعت بازی سازی گذاشتند و بازی ساز هایی که تا به حال بازی بد نساختند، لیستی بالانس رو پر کنید. موفق باشید :۱۵: ۰۰
افراد نامی و تاثیر گذار در این صنعت بسیار زیادند،شاید بشه فقط با بزرگان بخش های مختلف سری فاینال فانتزی یه ده برتر درست کرد،بقیه شرکتا و استودیو ها بمانند.ولی ده برتر خوبی بود.تشکر هرچند که هنوز همانند هفته پیش پیشنهاد میکنم هم رتبه بندی و هم محدود کردن به ده تا رو بردارید و مفصل به بزرگان بپردازید و مقاله ای جامع تحویل بدهید.هرچند که کاری سخت و واقعا وقت گیره.ولی از نظر جامع و کامل بودن خیلی در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
درر مورد فاینل فانتزی کاملا باهات موافقم خوده این بازی میتونه یک ده برتر جدا داشته باشه. در مورد پیشنهادت هم باید بگم به نظره من پرداختن به بزرگان چه بازیسازان و چه کمپانی های بازیساز درون مقاله نمی گنجند. و اگر میسر بشه باید برای اونها پرونده در نظر گرفته بشه و به صورت جداگانه در مورد هر کدوم بحث بشه. به هر ترتیب پرونده ای به اون صورت در ده برتر جای نمیگیره و صرفا معفی خواهد بود و می تونه با عنوان های دیگه ای در سایت قرار بگیره. بنظرم عمده جذابیت ده برتر به شماره گذاریش هست و اینکه هر کسی به نظرش یک عنوان باید برترین باشه و اگر ما برای انتخاب این عنوان بترسیم و اون رو معرفی نکنیم از جذابیتش کاسته میشه. ممنون از نظر و پیشنهادتون حتما در آینده مد نظر قرار خواهند گرفت ۰۰