تاریخچه‌ بازی مدال افتخار Medal of Honor | روزگار خوش

در ۱۴۰۳/۰۱/۰۶ , 17:26:00
تاریخچه‌ی مدال افتخار Medal Of Honor

مجموعه مقالات روزگار خوش، قرار است قلقلک‌تان بدهد! قرار است پنجره‌ای باز کند به دنیایی که خیلی وقت است گذشته و رفته و شاید هنوز، جایی در کوچه پس کوچه‌های ذهن‌تان حضور دارد. این پنجره را درست روبروی این کوچه پس کوچه‌های قدیمی و پر از خاطره باز خواهیم کرد. برای یادآوری خاطرات خوش‌تان با بازی‌های قدیمی و جریان‌سازی که معنای دیگری به زندگی‌تان داده بودند. بازی‌هایی که خاطره ساختند و شاید، حالا با کمک آنها بخش خاصی از دوره‌های مختلف زندگی‌تان را مرور می‌کنید. مثل دورانی که مدال افتخار بازی می‌کردید؛ با تاریخچه‌ بازی مدال افتخار همراه دنیای بازی همراه باشید.

مقدمه

روزی که به خدمت اعزام شوی می‌فهمی داستان پوتین‌ها چیست! روزی که اسلحه را در دستانت بگیری تازه با بهترین دوست دوران زندگیت آشنا خواهی شد! روزی که روی خرمن‌ها خاک ریز و درشت، سینه خیز بروی می‌بینی خیلی هم زندگی برایت سورپرایز بزرگی نیست. روزی که غذایت، ساچمه‌های درشت و ریزی باشد که زیر دندان‌هایت سمفونی‌ای از بتهوون اجرا کند، آن لحظه می‌فمی زندگی این رو‌زهای تو، چندان هم بد نیست. روزی که زیر نور آفتابی که می‌خواهد به تنهایی از خجالتت در بیاید بایستی و پست آن روزت را انجام بدهی تازه می‌فهمی که ای داد، ساعت‌ها زیر باد کولر  خوابیدن را چه سود؟! داستان سربازانی که دور از خانه و کاشانه خویش به دنبال قطاری از گلوله و بوی باروت می‌روند، داستان زندگی خواهد بود که به دور از پدر و مادر و دوستان خویش سر می‌کنند! تحمل فراغ و دوری از آسایشی که روزی به راحتی نصیب‌شان بوده است، می‌شود عادتی که بعد از چند روز بدن‌شان به خود می‌قبولاند که چاره‌ای جز وفق یافتن با شرایط نیست، اما موضوع چیز دیگری است.

medal 18

جریان از این قرار است که باید مرگ کسانی را ببینید که شاید آشنایی شما با آن‌ها به چند روز بیشتر نرسد ولی همان فرد سختی آفتاب و یا سرمای طاقت فرسا را به جان خریده و به جای شما پست داده یا به جای شما بازداشت شده است. به جای شما تنبیه و حتی گاهی به جای شما توبیخ شده است! به جای شما گلوله خورده است و به جای شما موجی شده است! جریان از این قرار است. هر سربازی برای یک گوشه از سرزمینی است که نامش را وطن نهادید! شب و روز با هم هستید. با هم می‌خندید و با هم به  گوشه‌ای می‌روید و برای از دست دادن خیلی از چیزهایی که روزگاری داشتید اشک می‌ریزید و سیگاری دود می‌کنید! رفیق شفیق روزهای سخت هم می‌شوید. دوستان دوران خدمت همیشه جزو برترین دوستانی هستند که بوی مرام و معرفت از چند فرسخی از وجودشان در هوا پخش می‌شود. داستان خدمت داستان بچگی نیست. بازی نیست و سربازان بازیچه نیستند. دلیل دوستی‌های ماندگار این است؛ «معرفت». چیزی که قلب یک سرباز را در میدان جنگ به درد می‌آورد، خوردن یک گلوله خشک و خالی و یا چند ترکش بی رحم نیست! ماجرا از جایی آغاز می‌شود که همان سرباز، دوست داشت جای دوستش تیر می‌خورد. دوست داشت بار دیگر در خلوت آسایشگاه با دوستش چند کلام دیگر هم‌کلام می‌شد. نه اینکه روی دستانش جسم بی جان تکه پاره شده دوستش را ببیند و بخواهد اشک بریزد برای کسی که دیگر قرار است او را هیچوقت نبیند! ماجرای جنگیدن در نبردهای مدال افتخار Medal Of Honor گوشه ای از خشونت دراماتیک جنگ را به تصویر خواهد کشید. گوشه ای از اشک‌هایی که حقیقتی مطلق هستند و برای چیزی فرو می‌ریزند که نامش غرور است.

تاریخچه‌ی کوتاه جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم، جنگی فراگیر بین سپتامبر ۱۹۳۹ تا اوت ۱۹۴۵ بود. این جنگ بسیاری از کشو‌رهای جهان را درگیر کرد تا جایی که دو دسته از کشورهای مختلف به نام‌های متحدین و متفقین به وجود آمد. این گسترده‌ترین جنگ جهانی است که در آن بیش از ۱۰۰ میلیون نفر جنگیدند. در طول این جنگ کشورهای مختلف تمام توان اقتصادی و علمی خود را بر محور ساخت تسلیحات جنگی متمرکز کردند. این جنگ همچنین باعث کشتارهای جمعی از جمله بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی شد. در طول جنگ جهانی دوم بیش از ۷۰ میلیون نفر کشته شدند که این آمار خونین‌ترین درگیری انسان در طول تاریخ است!

medal 02

 

بازی Medal Of HONOR 1999

Ps1

Dreamworks Interactive

Metacritic 92

 

اولین عنوان مدال افتخار روی کنسول پلی استیشن ۱ را بازی‌کننده‌های کم سن و سال این روزها، به یاد نمی‌آورند؛ خیلی سال پیش بود. اوج دوران کاری استیون اسپیلبرگ، کارگردان شهیر آمریکایی که به تازگی فیلم نجات سرباز رایان را ساخته و دومین جایزه اسکارش را برای این فیلم گرفته بود. شرکت Dream Works که متعلق به او بود دست به ساخت بازی هم می‌زد. آنها تصمیم بزرگی گرفتند و با کمک خود اسپیلبرگ و تجربه‌ی نابی که حاصل از تحقیقات وسیع برای ساخت فیلم بود و با کمک متریال عظیم حاصل شده، بازی را ساختند. اسپیلبرگ، به عنوان مشاور ارشد و خالق بازی در کنار بازی‌سازان خلاقی قرار گرفت تا خلاقیت و دید وسیع و ظریف او عنوان موفقی را در ژانر اکشن اول شخص و با محوریت جنگ جهانی دوم وارد بازار بکند. خیلی‌ها این عنوان را هنوز که هنوز است جزو برترین‌های مجموعه‌ی مدال افتخار‌ها می‌دانند. نویسنده بازی پیتر هیچسمن بود و بازی با گیم پلی جذاب و بخش چند نفره خوب توانست فروش خوبی بکند و برای همیشه یکی از موفق‌ترین عنوان‌ها در بین مجموعه بازی مدال افتخار باشد. بخش چند نفره بازی، قابلیت بازی به صورت Deathmatch با تقسیم صفحه را داشت. این بازی به صورت بازسازی شده بعدها در شبکه Psn برای کاربران Psp و البته Ps3 در دست‌رس قرار گرفت تا آنان نیز از این عنوان خوب بی‌بهره نباشند.

medal 04

بازی Medal Of Honor underground 2000

Ps1/Gbs

Dreamworks Interactive

In France”Resistance”

Metacritic 86 For Ps1

 

عنوان بعدی در این مجموعه، در سال ۲۰۰۰ باز هم برای پلی استیشن ۱ منتشر شد. این بازی نیز امتیازات خوبی به دست آورد. شخصیت اصلی بازی یک زن از گروه مقاومت مخفی فرانسه بود که از روی یک شخصیت واقعی طراحی و الگو برداری شده بود. همین مورد تحسین منتقدین را در برداشت و باعث فروش خوبش به ویژه در فرانسه شد. این بازی در فرانسه با نام نشان افتخار: مقاومت، منتشر شد که شوری وصف ناپذیر را در فرانسه و بین مخاطبین ایجاد کرد! نام بازی در کشورهای دیگر Underground گذاشته شد.

 

medal 03

بازی Medal Of Honor allied assault 2002

Pc

Inc.2015

Metacritic 91

در ادامه و با فروش خوب این دو عنوان، شرکت EA که تا قبل از این فقط به عنوان ناشر با بخش سرگرمی‌های دیجیتالی شرکت دریم ورکز همکاری می‌کرد، این شرکت را از اسپیلبرگ خرید. بسیاری، این کار اسپیلبرگ را اشتباهی بسیار بزرگ می‌دانند که ادامه‌ی مجموعه را از خط سیر هنری-سرگرمی‌اش دور و آن را صرفا به عنوانی تجاری بدل کرد. عنوان بعدی مدال افتخار با نام یورش متفقین در سال ۲۰۰۲ و زیر نظر مستقیم مدیران ارشد EA و برای رایانه‌های شخصی منتشر شد. بازی که «حمله‌ی متفقین» (Allied Assault) نام داشت در سه نسخه و به صورت دنباله دار روی رایانه‌های شخصی منتشر شد و علاقه مندان بسیاری برای خود دست و پا کرد. میانگین امتیازات ۹۱ نوید یک عنوان خوب را می داد. موسیقی اعجاب انگیز که جوایز مختلفی را دریافت کرد، مراحل متنوع و جذاب، مراحلی از حمله به ساحل اوماها که از روی سکانس مشهور و اجاب انگیز فیلم نجات سرباز رایان  الگو برداری شده بود، همه و همه باعث موفقیت این عنوان شدند. بازی از موتور بازی Quake III Arena یعنی Id Tech 3 استفاده می‌کرد که الحق در آن زمان گرافیک بسیار خوب و جالبی را ارائه ‌میکرد. اسپیلبرگ این‌بار نیز در کنار تیم بود و کمک شایانی به روند موفقیت این بازی کرد. توان کاربری ۶۴ نفر در بخش چند نفره از اتفاقات خوب این نسخه بود که استقبال از بازی را دو چندان کرد.

medal 01

پایان همان سال نسخه‌ای از بازی با نام «جلودار» (Spearhead) روانه بازار شد که ادامه‌ای برای حمله‌ی متفقین بود و تغییرات چندانی از بعد گرافیکی با نسخه‌ی اصلی نداشت. فقط تعدادی تسلیحات جدید به بازی اضافه شد و بازی در مناطق دیگری اتفاق افتاد و ما شاهد مراحل برفی جالبی در بازی بودیم که شما بایستی در جبهه‌های مختلف از حملات نازی‌ها جلوگیری می‌کردید. حضور در جبهه ایتالیا و شهرهای آن از نکات جدید و خوب بازی بود. بازی بیشتر حکم یک بسته‌ی اضافه شونده را داشت.

medal 15

سال بعد عنوان «خط‌شکنان» breakthrough که نبرد در آفریقا و کشورهای آفریقایی را روایت می‌کرد برای ادامه‌ی نسخه‌ی اول منتشر شد که باز هم عنوان نسبتا موفقی بود. در بازی شاهد طوفان شن در صحراهای آفریقا و نبردهای جالبی بودیم. عملیات مین‌روبی از نکات جالبی بود که در این نسخه و برای بار نخست تجربه می‌کردیم. خشاب کم در بازی از چالش‌های جدید گیم پلی بود. باز هم شاهد ماشین آلات و تسلیحات جنگی جدیدی در بازی بودیم. رویکرد انتشار بسته‌های مکمل مستقیما از سیاست‌های مالی EA آب می‌خورد که البته در آن زمان حالت آزار دهنده و توهین آمیز دوران حاضر را نداشت!

medal 09

بازی Medal Of Honor frontline 2002

Ps2/Xbox/Game Cube

Ea Los Angeles

Metacritic 88 For Ps2

 

اما در همان سال انتشار عنوان خط‌شکنان، شرکت Ea ساخت بازی خط مقدم را به شرکت تازه تغییر نام داده Ea La داد. بازی به غیر از انتشار روی کنسول تازه به بازار آمده سونی، برای Game Cube هم منتشر شد ولی به دلیل تاخیر انتشار روی گیم کوب و عدم تفاوت در دو نسخه، امتیازات بالایی را از سایت‌ها و مجلات معتبر نگرفت. میانگین امتیازات روی نسخه Ps2 87 بود و سایت‌های گیم اسپات و آی جی ان از این نسخه تعریف و تمجیدهای زیادی کردند. بازی از شش مرحله تشکیل و به قسمت‌های کوچکتر تقسیم می‌شد. مجددا بازی برای کاربران سونی روی کنسول Ps3 در شبکه Psn قرار گرفت. بازی از مجله پلی استیشن امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ را دریافت کرد!

medal 08

بازی Medal Of Honor rising sun 2003

Ps2/Xbox/Game Cube

Ea Los AngelMetacritic 68 For Ps2 & Gc

 

سال بعد از انتشار نسخه خط مقدم،  Ea نسخه‌ی جدید بازی با نام «آفتاب تابان» (Rising Sun) را بر روی هر سه کنسول منتشر کرد. بازی نقطه قوتش را مدیون بخش چند نفره آنلاین و آفلاین در حالت Deathmatch و Team Deathmatch بود. شخصیت بازی یک تفنگدار نیروی دریایی آمریکا بود که تصویرش روی جلد بازی جذابیت بالایی داشت. بازی امتیازات بالایی از سایت‌های مختلف نگرفت و Ea نیز نسخه بازسازی شده‌ای از بازی را در هیچ شبکه‌ای قرار نداد! ایرادات بازی شامل گیم پلی تکراری، هوش مصنوعی بسیار ضعیف، روند داستانی خطی و کسل کننده بود!

medal 14

بازی Medal Of Honor infiltrator 2003

Gameboy Advance

Netherock Ltd

Metacritic 80

 

بعد از انتشار آفتاب تابان و در همان سال، عنوان «نفوذی» (Infiltrator) برای کنسول‌های دستی منتشر شد. سازنده بازی اولین و آخرین ساخته‌اش بود و بعد از آن کلا تعطیل شد. بازی که سبک اول و سوم شخص را ترکیب کرد و چیز بدی هم از آب درنیامد. بخش چند نفره بازی بسیار سرگرم کننده بود و نینتندو از کابل لینک برای ارتباط دو کنسولش استفاده کرد که باعث محبوبیت بالای این عنوان برای این کابل لینک شد. بازی در ژاپن به دلیل بخش سرگرم کننده و خوب چند نفره‌اش بسیار محبوب شد. امتیازات بازی وجهه خوبی را برای بازی دست و پا کردند و خلاصه اینکه نفوذی عنوان خوبی برای کنسول دستی نینتندو بود.

medal 06

بازی Medal Of Honor pacific assault 2004

Pc

Ea Los Angeles

Metacritic 80

 

اما باز Ea نگاهش را به سمت پرایانه‌های شخصی چرخاند تا نسخه‌ای دیگر را برای این پلتفرم بزرگ و محبوب منتشر کند. نسخه‌ای از بازی با نام Pacific Assault در سال ۲۰۰۴ منتشر شد که الحق صداگذاری بازی هنوز که هنوز است در ذهن و خاطر بنده باقی مانده است. دالبی دیجیتال ۵.۱ که تازه استفاده شده بود. داستان بازی احساسی‌تر و ارتباط بین سربازان بسیار زیباتر و جذابتر شده بود. بازی نبرد با ژاپنی‌ها را به تصویر کشیده بود. سازنده بازی این‌بار از شرکت بی نام نشانی که سه عنوان نخست را روی رایانه‌های شخصی منتشر کرده بود (Inc.2015) به Ea La تغییر کرده بود. بازی از گرافیک بسیار بالایی بهره می‌برد و هوش مصنوعی به طرز حیرت آوری بالا رفته بود. جزئیات در مراحل بسیار بالا بود و ویدئوهایی از مراحل ساخت بازی، طراحی شخصیت‌ها، صداگذاری‌ها و… در منوی بازی وجود داشت که دیدن آن‌ها به تنهایی لذت انجام یک بازی خوب را در خود داشت. بازی از لحظه آموزش شما در یگانتان شروع می‌شد و با حمله ژاپنی‌ها به بندر پرل هاربر ادامه پیدا می‌کرد و در جزایر اقیانوس آرام نیز به اوج خود می‌رسید. سازندگان از موتور فیزیک محبوب Havok که در نسخه‌های مختلفی از بازی‌ها مثل فرقه‌ی اساسین و هیلو استفاده شده است بهره بردند. واقعا تخریب پذیری و طراحی مراحل بازی عالی کار شده بود. صداپیشگی و و صداگذاری بازی از دیدگاه بنده بهترین بخش بازی بود. حتما می‌گویید چرا میانگین امتیازات بازی ۸۰ است؟  دلیل پایین شدن میانگین امتیازات بازی به دلیل وجود بخش چند نفره ضعیفی بود که به وسیله‌ی استودیوی Tko Games ساخته شده بود. بی‌تجربگی این تیم کار دست بازی و بازی‌سازان داد و امتیازات بازی را به طرز محسوسی پایین آورد.

medal 12

بازی Medal Of Honor european assault 2005

Ps2/Xbox/Game Cube

Ea La

Metacritic 73 For Ps2

 

باز نوبت به کنسول‌ها رسید. این‌بار عنوان European Assault منتشر شد. صحنه‌های جنگی زیبا، انیمیشن‌های خوب، صداگذاری زیبا و مراحل طولانی و متنوع از نکات خوب بازی بود اما عدم  وجود بخش آنلاین بازی چیزی بود که نتوانست انتظارات را برآورده کند و امتیازات خوبی را برای بازی به ارمغان بیاورد. این‌بار قرار بود شما در نقش ویلیام هلت ظاهر شوید.

medal 07

بازی Medal Of Honor heroes 2006

Psp

Team Fusion

Metacritic 71

 

medal 05

بازی Medal Of Honor heroes 2 2007

Psp

Ea La & Ea Canada

Metacritic 73 For Wii

 

سال بعد یعنی ۲۰۰۶ نوبت به کنسول دستی Psp رسید. عنوان «قهرمانان» (Heroes) منتشر شد و چندان چنگی به دل نزد. نبردهای بازی در سه کشور ایتالیا و هلند و بلژیک انجام می‌شد. سال بعد از آن Heroes 2 با بخش چند نفره سرگرم کننده خوب توانست جبران مافات کند وامتیازات بالاتری  بدست آورد. هر دو نسخه از ۳۲ نفر در بخش چند نفره برای بازی کردن بهره می‌بردند. حمله به نرماندی و هشت ماموریت اصلی از نکات بازی بودند.

medal 17

بازی Medal Of Honor vanguard 2007

Ps2/Wii

Ea & Bud Cat

Metacritic 80

 

عنوان بعدی با نام «پیشرو» (Vanguard) در سال بعد منتشر شد که داستان یک عضو از لشگر هوابرد ۸۲ام را روایت می‌کرد. از نکات منفی بازی که منتقدان روی آن دست گذاشتند هوش مصنوعی ضعیف و گرافیک فنی نه چندان قدرتمند بازی بود. اما در کل میانگین امتیازی ۸۰ را برای خود بدست آورد و عنوان چندان بدی هم نبود.

medal 10

بازی Medal Of Honor airborne 2007

Pc/X360/Ps3

Ea

Metacritic 78 For Pc

 

نسخه‌ی «هوابرد» Airborne در سال ۲۰۰۷ یعنی همان سال انتشار Vanguard منتشر شد. مشخص بود که تمرکز Ea بر روی بعد هوابردی بازی بوده است. در هر دو عنوان گیمر در نقش عضوی از لشگر هوابرد ظاهر می‌شود. بازی با دادن یک چتر به شما آغاز می‌شود. شما هر کجا را دوست داشته باشید می‌توانید برای فرود آمدن انتخاب کنید و این به شما قدرت انتخاب می‌دهد که در مقابل لشگری از دشمن به زمین بیایید یا جایی خلوت در آغوش هم رزمانتان انتخاب کنید. بازی از نورپردازی بسیار زیبایی بهره می‌برد. گرافیک بازی به ویژه بخش بلور آن زیبا جلوه می‌کرد. جزئیات نسبتا خوبی در محیط دیده می‌شد و صداگذاری بازی مثل همیشه بسیار درگیر کننده بود. ماموریت‌های بازی شما را به ایتالیا، هلند، آلمان و فرانسه می‌برد. موتور پایه‌ی بازی آنریل انجین ۳ بود که الحق با فریم ریت خوب و نورپردازی زیبا از عهده کار برآمد. ولی خوب، نبردها بسیار شلخته و بدون تمرکز بودند و هوش مصنوعی یاران خودی باز هم چندان خوب نبود. منتقدین از موسیقی و بخش چند نفره بازی تعریفات زیادی کردند اما از درگیری‌های بخش تک نفره و همچنین هوش مصنوعی بازی گلایه های زیادی داشتند.

medal 13

بازی Medal Of Honor 2010

Pc/Ps3/X360

Ea La

Metacritic 75 for Pc

نوبت به تغییر شالوده بازی از جنگ جهانی دوم به جنگ‌های مدرن بود. جنگ‌های تروریستی که باب هم شده بود. این‌بار افغانستان هدف گرفته شده بود و شما باید مثلا به گروه طالبان نفوذ کنید و خلاصه کلی ماموریت ریز و درشت را انجام دهید تا اسیر آزاد کنید و تروریست‌ها را نابود کنید. باگ‌های اعصاب خرد کن بازی   حتما شما را نیز آزرده خاطر کرده بود. مشکل دیر لود شدن بافت‌ها به شدت تو ذوق می‌زد. اما از نورپردازی خوب و سیستم ذرات آن نباید گذشت. موتور بازی آنریل انجین ۳ دست کاری شده بود. افت فریم بازی به شدت آزاردهنده بود. ولی از انفجارها می‌شود به خوبی یاد کرد. هوش مصنوعی دشمنان باز هم چنگی به دل نمی‌زد. از افتخارات ما این بود که یکی از ایرانیان نیز در بخش موسیقی بازی کار کرده بود با نام رامین جوادی که انصافا موسیقی بازی تم حماسی خوبی را به بازی تزریق می‌کرد. بخش چند نفره‌ی بازی نیز بد از آب درنیامده بود و بیشترین کسر امتیاز مربوط به بخش گرافیک و البته بعد داستانی بازی بود. گیم پلی بازی هم اضافاتی داشت اما به عنوانی چون عملیات سری که کنترل هلی کوپتر را نیز به شما می‌داد نمی‌رسید!

medal 11

بازی Medal Of Honor warfighter 2012

Pc/X360/Ps3

Danger Close

Metacritic 74 for Xbox 360

 

اما عنوان بعدی از این مجموعه بازی با نام  «جنگجو» Warfighter در سال ۲۰۱۲ منتشر شد که  فروش پایین و امتیازات غیر قابل قبولی را برای Ea به همراه داشت. همین باعث شد مسئولین تصمیم بگیرند فعلا دیگر خبری از بازی مدال نباشد. کنسول‌های نسل هفتم سونی و مایکروسافت و همچنین رایانه‌های شخصی مقصد این بازی بودند. باگ‌های عجیب و غریب و داستان عجیب و غریب‌تر باعث شدند تا بازی امتیازات بسیار ضعیفی کسب کند. داستان بازی ردیابی گروهی تروریستی بود که قصد ساخت بمب‌ هسته‌ای و انجام عملیات تروریستی را داشتند. گیم پلی بازیپیشرفت چندانی نسبت به نسخه قبلی نداشت و خلاصه غیر از یک اتومبیل سواری و تعقیب و گریز شیک حرفی را باقی نگذاشته بود. هوش مصنوعی بازی به شدت ضعیف و بدرد نخور طراحی شده بود. سیستم تخریب پذیری بسیار عجیب بود. دیوار و ستونی که به زیبایی تخریب می‌شدند پس از چند دقیقه به طرز معجزه آسایی دوباره ترمیم می‌شدند! این‌بار هم مانند همیشه موسیقی بازی جالب از کار درآمده بود و دلیل بخش مهمی از امتیازات آن نیز همین بخش بود. فروش این بازی در اکتبر ۲۰۱۲ در هفته اول انتشار، تنها ۳۰۰.۰۰۰ نسخه بود. (در نسخه قبلی تنها روز اول پس از انتشار مدال افتخار در سال ۲۰۱۰ گیمرها در آمریکا بیش از ۵۰۰،۰۰۰ نسخه را خریداری کردند و در هفته اول بیش از ۱.۴ میلیون نسخه از این بازی به فروش رفت( این‌ها دلایلی بودند تا آقای پیتر مور مدیر ارشد انتشارات Ea اعلام کند نسخه دیگری از این سری بازی به دلیل شکست آخرین نسخه بازی منتشر نخواهد شد و معتقد بود منتقدین نمراتی به مراتب پایین‌تر از عیار خود بازی به آن داده اند.)

موخره

مدال افتخار تجربه‌ای را در اختیار ما گذاشت تا برای همیشه از جنگ متنفر باشیم. به تصویر کشیدن عظمت یک جنگ کار آسانی نیست ولی بازی مدال افتخار دریچه‌ای را برای ما گشود که یادمان نرود هرگاه خواستیم کار بزرگی را انجام بدهیم یاد بگیریم بایستی متحد شد، بایستی شجاع بود، بایستی …

به هرحال تاریخچه این عنوان محبوب و پر طرفدار نیز به پایان رسید و مدال با افتخاری بسیار شروع به کار کرد و متاسفانه با نشانی بی نام کار را به پایان برد. شاید روزی دل سازندگان این عنوان نیز هوای مدال را کرد و دست به ساخت عنوان دیگری زدند ولی امیدواریم واقعا تمام تلاش خودشان را برای ارائه یک بازی خوب بکنند. این سری بازی همیشه در دل هوادارانش باقی خواهد ماند و یکی دو نسخه‌ی ضعیف از این سری بازی چیزی را از ارزش‌های این بازی خوب کم نخواهد کرد. همان دو نسخه‌ی اول بازی کافی است تا اشتباهات مکرر و سیاست گذاری‌های پول پرستانه‌ی EA را بر آنها ببخشیم و همچنان منتظر تجربه‌ای ناب، همچون تجره‌ی ناب روزگار خوش بنشینیم.


12 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. در مورد نسخه وارفایتر من ۲ به طور کامل در لپ تاپم تجربه اش کردم هیچ باگی تاکید میکنم هیچ نوع باگی در این بازی وجود نداشت لطفا اصلاح کنید .

    ۱۰
  2. ممنون از دی بازی و آقای عبدالله پور به خاطر تاریخچه جامع این سری بازی که قطعا یکی از جذابترین فرنچایزهای شوتر اول شخص تاریخ به حساب میاد . برای شخص من نسخه یوروپین اسالت جذاب بود گرافیک پایینی حتی نسبت به سال عرضه اش داشت اما طراحی مراحل و تنوع لوکیشن خوبی داشت . افسوس که نسخه وارفایتر با تمام شایستگی هاش از جمله گرافیک عالی فنی و هنری شامل کیفیت بافتها سایه ها افکتها جزییات بسیار خوب چهره کاراکترها ، تطبیق خوبش با دسته ایکس باکس ۳۶۰ ( بر خلاف مدرن وارفر ۲ که فقط با ماوس و کیبورد قابل بازی بود و من در تمام بازی ها از جمله شوتر اول شخص استفاده از گیم پد رو ترجیح میدم ) ، گان پلی روان و جذاب ، داستان و روایت خوب ، استفاده از کشورهای واقعی و لوکیشنهای رئال و متنوع و … اما تنها نقطه ضعفش طراحی مراحل بود که البته نه ضعیف بلکه در حد متوسط قرار داشت متاسفانه به آخرین نسخه سری تبدیل گشت . :(

    ۰۰
  3. دل به دل راه داره !! همین چن وقت پیش هوس کردم underground رو بازی کردم.بسی لذت بردم به خیلی از بازی های کشککی امروزی می ارزه

    ۰۰
  4. من از Pacific Assault(2004)به بعد همه رو بازی کردم به جز قهرمانان که مخصوص کنسول های دستی بودن بهترینش به نظر من Vanguard بود

    ۲۰
  5. ممنون فرشید جان مقاله ی پر و پیمونی نوشتی
    برخلاف اکثریت وارفایتر به نظرم بازی خوبی بود و گیم پلی متنوعی داشت . اشتباهی ک سازندگان مرتکب شدند پا توی کفش بتلفید گذاشتن بود . ea یک بازی شوتر نظامی مرغوب داشت و نیازی نلود که یک ای پی اسم و رسم دار رو تغییر بدن
    در حال حاضر هم تب شوتر در سبک جنگ جهانی بین گیمر ها بالا گرفته امیدوارم دوباره شاهد درخشش این بازی توی دوسال اینده باشیم
    ————-
    پ.ن واقعا ناراحت کنندس که مقاله به این خوبی به سرعت رفته پایین ایکاش این مطلب رو چند مدتی سنجاق می زدین

    ۰۰
    1. ممنون ازت,کاملا موافقم و اینکه تب جنگ جهانی دوم واقعا بالا رفته و الان اگر یک برند بنام وارد این عرصه مجددا بشه میتونه خوب فروش بکنه

      ۱۱
  6. خاطره انگیزترینش واسه من همون underground بود که به همون اسم مدال افتخار میشناختیمش. اون مرحله ای که با اون پسره تو پارک باید دزدکی از بین بوته ها و نازی ها در میرفتیم آدرنالینی بس فراوان در وجودمون ترشح میکرد
    مرسی مقاله

    ۲۰
  7. یکی از خاطره انگیز ترین بازی ها برای بیشتر گیمر ها هست به شخصه از نسخه خط شکنان بیش از نسخه های دیگه خوشم اومد آفتاب تابان هم مرحله اولش که در کشتی شروع می شد عالی بود طوفانی ترین شروع در میان همه نسخه ها داشت ولی قسمت خوب بازی فقط مرحله اولش بود مرسی بابت مقاله عالی بود

    ۱۰
    1. دقیقا برای من هم خط شکنان اون مرحله که جاسوس همراه شما در رو داشت باز میکرد و باید پوشش میدادیمش خیلی عالی بود و هنوز که هنوزه تو ذهنمه!

      ۳۲

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر