ده برتر | ملعونترین دشمنان در سری بازی دارک سولز
بدترین دشمنان Dark Souls کدامند؟! چه چیزی در دنیای دارک سختتر از تمام کردن بازی بدون استراحت در بنفایر است؟ بیشک انتخاب این ده برتر! معمولاً در چنین مقالاتی ده باس برتر مجموعه معرفی میشوند اما تصمیم گرفتیم این بار به معرفی ده دشمن عوضی برتر بپردازیم. دشمنانی که گاه از باس ها هم بیشتر عذابمان دادند. معیار در انتخاب این ده رتبه منفور بودن و میزان عوضی گری این موجودات است. طبیعی ست که حق عدهای در این میان ضایع شد و بسیار بودند عزیزانی که در ملعونیت یکهتازی میکردند ولی به این ده برتر راه نیافتند. لذا با کسب اجازه از محضر این اساتید لیست زیر را به عنوان عوضی ترین دشمنان دارک سولز انتخاب میکنیم. با تشکر از سید احمد شاهرخی که این ده برتر بدترین دشمنان دارک سولز را به ما سپردند.. این شما و این لیست عوضیترین دشمنان سری بازی دارک سولز.
۱۰) Blowdart Snipers
منطقه Blight town از بازی Dark Souls ارجینال پر از دشمنان بدقلق بود. درست است که هر یک از دشمنان این مکان در عوضی گری ساز خود را میزدند اما شاید اعصابخردکن ترینشان Blowdart sniper ها بودند. فقط و فقط یکی از تیرهای آنان کافی بود تا شخصیت شما Toxic شود. اگر دارک سولز ۱ بازی کرده باشید میدانید که Toxic شدن چقدر اعصابخردکن است. حتی سپر نیز در برابر این اینها ها مقاومت چندانی نداشت. مشکل اینجا بود که این دشمنان هم در نقطه بسیار بد و غیرقابل دسترسی قرار داشتند و هم در دستههای چندتایی یکدیگر را پوشش میدادند. فکر میکنم آنها بهقدر کافی عوضی هستند در این لیست جای بگیرند!
بدترین دشمنان دارک سولز: ۹) Mimics
خسته، بیدفاع و با مقدار زیادی سول به سمت یک صندوقچه میروید، با آن امید که چیز بدرد بخوری پیدا کنید که ناگهان پس از باز کردن صندوق متوجه دندانهای تیز لبه آن میشوید و او با بی رحمی تمام سرتان را گاز میزند! درحالیکه هیچ راهی برای فرار ندارید و فقط مجبورید شاهد بلعیده شدن شخصیتتان و به هدر رفتن زحماتتان باشید! وجود این موجودات ملعون مجبورمان کرده بود هر جا هر صندوقی را میدیدیم به آن ضربه ای بزنیم. افتادن به دام این صندوقها واقعاً نامردی بود و حق است که این آنها را در این لیست جای دهیم.
بدترین دشمنان Dark Souls: شماره Great Felines (8
اگر با یک گربه غولپیکر مواجه شوید انتظار دارید چگونه به شما حمله کند؟ غلت خوردن روی زمین شاید از موجودی شبیه جوجهتیغی انتظار برود اما مسلماً انتظار ندارید یک گربه با سرعت زیادی بهطرفتان شروع به غلطیدن کند و زیرش له شوید! این موجودات که سر راه یکی از باس های باشکوه بازی قرار داشتند بارها داد و فریادمان را درآوردند.
۷) Flame Salamander
چه بنویسم از دست این مارمولکها؟ آنها جزو اندک دشمنانی بودند که هم کلاس جادوگر و هم کلاس جنگجو از دستشان مینالیدند. آنها بهمحض دیدن بازی باز از دهانشان گلولههای آتشین تف میکردند! همچنین این قابلیت را داشتند که به سمت بازی باز غلطیده و او را زیر بگیرند! آنها آنقدر وحشی بودند که با هیچ کلاسی نمیشد سمتشان رفت و فقط میشد به یاری خدا امیدوار بود.
بدترین دشمنان دارک سولز: Torturers (6
هیچکس نیست که از این شیاطین متنفر نباشد. فقط کافی بود در مبارزه کمی به آنها رو بدهید؛ آنوقت دیگر به هیچوجه نمیشد جمعشان کرد. در بازی Dark Souls 2 آنها پیش از پلی که به باس Executioner’s chariot ختم میشد بر روی ستونهای بلندی نشسته بودند و انتظار بازیباز بختبرگشته را میکشیدند تا روی سرش خراب شوند. آنها نه تنها بسیار سریع و جانسخت و لج در آر (!) بودند بلکه در نیوگیم پلاس نیز همگی به فانتوم سیاه تبدیل میشدند تا فریاد هر بازی باز را دربیاورند.
۵) Hollow Mages, Amana Shrine Maidens
در این رتبه کمی تقلب کردهایم و دو دشمن را در یک رتبه قرار دادهایم. دلیل آن شباهت بسیار زیاد نوع حرص دادن آن دو به یکدیگر است. دلیل عذاب کشیدنمان از هالو میجها به دلیل اسپلهای لعنتیشان بود که تا هر جا که میرفتیم دنبالمان میآمدن! از طرفی به خاطر قرارگیری آنها در نقطههایی کور و دور کشتنشان از فاصله زیاد با جادو تقریباً غیرممکن بود. جادوگران لعنتی Shrine of Amana هم دقیقاً همینطور؛ با این تفاوت که آنها روی زمین بودند اما ول یاز فاصله بسیار بسیار دوری همگی باهم شروع به فرستادن اسپل میکردند. حضور این جادوگران بدذات باعث شد خاطراتی بسیار بد از Shrine of Amana داشته باشیم.
Bonewheel skeletons (4
این شاهکارها دیگر اوج هنر میازاکی و تیمش در خلق موجودات اعصابخردکن هستند. دشمنانی که هم در شماره اول و هم در شماره دوم زیارتشان کردیم. آنها بهسرعت قل میخورند و از همه طرف به سمتتان حمله میکردند. جلو آنها نه میشد به سپر اعتماد چندانی کرد و نه میشد درست جاخالی داد. هنگامی هم که به شما برخورد میکردند آنقدر میچرخیدند و تیغههای چرخشان را در بدنتان فرومیکردند تا بمیرید یا مقدار بسیارکمی از سلامتیتان باقی بماند. باز جای شکرش باقی است که میشد با Alluring skull مدت کوتاهی از شرشان در امان بود.
بدترین دشمنان دارک سولز: ۳) Ghosts
مقام چهارم لیست میرسد به Ghost ها. آنها که استعداد عجیبی در کسب بدترین فحشها داشتند، باافتخار در این جایگاه نشستهاند. بهصورت عادی آنها را نمیشد زد. برعکس آنها هرچقدر که دلشان میخواست میتوانستند شمارا بزنند. چون آنها روح بودند ضربههایشان از درودیوار و حتی سپر نیز میگذشت! حالا سؤال اینجاست که چرا این صربه ها از خود ما نمیگذشت؟ یا اینکه چرا نمیشود بدویم و از درون آنها رد شویم و فرار کنیم؟ مگر قرار نیست آنها از درون هر چیز فیزیکی عبور کنند؟ آنها نهتنها قادر به پرواز در جهتهای y، x و z بودند بلکه از هر چیز که فکرش را بکنید رد میشدند؛ حتی از در مه مانند ورودی باس فایت! مشکل اینجا بود که محل اختفای این شیاطین یکی از مکانهای نسبتاً پر رفتوآمد بازی محسوب میشد و بهدفعات زیاد مجبور به درگیر شدن با آنها بودیم. برای کشتن آنها یا باید در حالت «نفرینشده» به سراغشان میرفتیم که در این صورت از نیمی از سلامتیمان برخوردار نبودیم و یا اینکه موقتاً از یک آیتم کمیاب و گران استفاده میکردیم. گرچه گاهی اوقات خود آنها نیز این آیتم را دراپ میکردند ولی این اتفاق یا روی هوا رخ میداد یا توی دیوار!
بدترین دشمنان Dark Souls: شماره ۲) Skeletons
حتی همین حالا هم که در حال نوشتن این متن هستم با به یاد آوردن مراحلی که با این بیشرف گذراندم از شدت نفرت دندانهایم را به هم میسایم! این اسکلتهای بیپدر و مادر پس از کشته شدن دوباره قطعات متلاشیشده بدنشان را به یکدیگر متصل کرده و باز بهسوی بازی باز حملهور میشدند. تنها راه خلاص شدن از شر این فلان فلان شدهها این بود که جادوگر زشت و بدجنس و بدترکیب جانبخششان را پیدا میکردید و خون نجسش را میریختید. اینطوری میشد امیدوار بود که آنها دوباره زنده نشوند. نکته فوقالعاده اعصابخردکن این بود که این حرامزادهها تاآخریننفس از جادوگر ملعون دفاع میکردند و بههیچوجه نمیگذاشتند کسی از میانشان برود و جادوگر را بکشد. این حضرات به هر دو نسخه از بازی قدم گذاشته و دل بیصاحب ما را خون کردند. و احتمالاً در نسخه سوم بازی نیز چشممان به جمال منحوسشان روشن خواهد شد. چیزی که باعث شده است دلمان اینهمه از این اسکلتها پر باشد حضور مستقیم آنها در باس فایت ها بود. هم در شماره اول و هم در شماره دوم. وجود این مخلوقات نامبارک در کنار باس لحظاتی بینهایت زجرآور و افتضاح خلق میکرد و باعث میشد با تکتک سلولهای بدنمان و از ته دلمان فحش بدهیم. فحش میدهیم چون نمیدانیم چگونه این استخوانهای بی پوست (حتی پوستواستخوان هم نه!) شمشیرهای بدان کلفتی را چگونه د دست میگیرند و چگونه آنها را مانند پر کاه تکان میدهند؟ فحش میدهیم چون حرکاتشان واقعاً سریع و بیمنطق است. فحش میدهیم چون واقعاً مشخص است که آنها با کینه و دشمنی میزنند و فحش میدهیم چون هرچه میزنیمشان نمیمیرند! آنها نمونه کامل و لایق «یک موجود واقعاً عوضی» هستند و چنین رتبهای انصافاً برازنده آنها است.
و اما بدترین دشمن بازی دارک سولز
ملعونترین دشمن سری بازی دارک سولز: ۱) …
بعد از مدت زیادی مشوت و بحثوجدل به این نتیجه رسیدیم که مقام اول بدترین دشمن بازی دارک سولز را به پدیدهای بدهیم که در تمام طول هر دونسخه بدترین و بی رحمترین دشمن بازی باز ها بوده و بیشک در بازی Dark Souls 3 نیز خواهد بود. دشمنی که دیده نمیشود ولی در تمامی طول بازی حضور دارد و خیلی اوقات متوجه نیستید دامش را در یکقدمیتان پهن کرده! دامی که اگر در آن گرفتار شوید تفاوتی نمیکند سلامتیتان چند واحد باشد و چقدر زره پوشیده باشید. در یکلحظه خواهید مرد؛ بدون هیچگونه رودربایستی و تعارفی. این دشمن سنگ دل حتی به دیگر دشمنان و حتی باس ها نیز رحم نمیکند و هرکسی را که به چنگ آورد میبلعد! او کسی نیست جز پرتگاه!
این بود لیست بدترین دشمنان Dark Souls.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
به شخصه با اون صندوق ها مشکل خاصی نداشتم… یاد گرفتم توی دارک سولز به هیچ صندوقی اعتماد نکنم… :۲۳: اول بهشون ضربه میزنم بعد بازشون میکنم…
اگر من جای نویسنده بودم فقط یک رتبه میدادم برای new londo توی دارک سولز ۱ :۲۳: این منطقه بیمار بود…از باس فایتش بگیر تا اون پرتگاه هاش … کلا باید روی یک لبه باریک حرکت میکردیم اونجا… به علاوه اینکه دو تا آرچر از چپ و راست دارن با کمان و تیر dragonslayer بهت تیر پرتاب میکنن… آخه بگو راه رفتن روی اونجا همینطوریش سخته چه برسه به اینکه بخوای هر دفعه تیر ها رو داج کنی و بعدش بری اونا رو بکشی :۲۳:
اونجا new londo نبود. anor londo بود!
آرچر های اون منطقه رو هم اتفاقا بهشون خیلی فکر کردیم.
درسته اونا هم خیلی عوضی بودن.
ولی چون اونا در واقع همون سیلور نایت ها بودن که تیرو کمون داشتن نمی شد فقط بخاطر اون حضور کوچیکشون تو یه مرحله توی لیست جاشون بدیم.
البته نوشتم که حق خیلی ها ضایع شد!
توی دارک سولز یک میشد این رویه رو پیش گرفت چون میمک ها زیاد بودن.
ولی تو نسخه دوم چون تعدادشون خیلی کمترشده بود بعد یه مدت دیگه یادت میرفت به صندوق ها اتک بدی. و درست همون مواقعی که یادت میرفت کله ت خورده میشد…
اخ اخ اون دوتا کماندار لعنتی !!!
رد شدن از این دوتا از رد شدن باس همین منطقه برام سخت تر بود … با شانسی ۹۹ درصدی ردشون کردم خیلی ناحق بود این تیکه قبول دارم !!
بشدت با رتبه اول موافقم.مخصوصا ت. استرس از گرفتن سول های زیاد شما سول هاتون از ۱۰۰ هزار تو این بازی بیشتر شه دستتون شروع میکنه به لرزیدن. چه سول هایی که سر همین استرس از دست ندادیم و از درو دیوار به شکل مضحک نیافتادیم.
ممنون متن واقعا جذابی بود
یکی از بزرگترین دلایلی که هر دونسخه بازی نیمه کاره گذاشتم همین شماره ۱ لعنتی بود !!! :۱۲:
کلا این “پرتگاه” ها + جایگذاری “پرت” دکمه ها تو نسخه pc , معجون وحشتناکی میشد :۲۴:
البته میشد جای دکمه ها رو عوض کرد ولی خودش به اندازه بازی سخت و پر مشقت بود :lol:
و عجیبه که با همه ی این سختیا، هنوز عاشق دارک سولزیم..
شماره اول کامل موافقم
ولی ایکاش رتبه بیشتری به صندوقای هیولایی میدادید!
مثل اینکه خاطرات خوشی با صندوق ها داری :lol:
:lol:
رتبه ی اول واقعا عالی بود!
خشم و غضب و کینه و نفرت از تک تک کلماتت میبارید حسین جان !!
واقعا ده برتر منصفانه و خوبی بود مخصوصا قسمت پرتگاه !! چه بسیار زمان هایی که اشکمو پرتگاه درآورد ولی باس درنیاورد …
بازم ممنون منتظر قسمت بعدی مقاله های دارک سولز هستم !!
سختی بازی باید عادلانه باشه…جوری نباید باشه که فقط با توسل به شانس ( و چیزهای دیگه ! ) بشه مرحله ای رو رد کرد
داداش تو دارک سولز چیزی به شانس وجود نداره همش بع خودت بستگی داره
خخخخ پرتگاه آره واقعا . خاطراتو برام زنده کردیدآقای صدری عزیز.
تشکر خیلی جذاب نوشتید
سختی نامتعادل همراه بی عدالتی.این شعار سازنده هست!
به شدت با این که سختی بازی نامتعادل و بی عدالتیه مخالفم
به شدت!
اتفاقا تو بازی های حداقل ۱۰ سال اخیر توازن و تعادل به خوبی بازی های فرام سافت ویر ندیدم هیچ کجا
تنها چیزی که نیاز داره اینه که قبل از هر حرکت یه لحظه فکر بشه
یه مقدار حوصله نیاز داره و سرعت عمل
کاملا با سجاد موافقم. تو این چند سال هیچ بازی ندیده که طراحی مراحلش و دشمنانش به خوبیه دارک سولز باشه.
تا حالا پیش نیومده تو دارک سولز بگم این دشمنا الکی قوی باشن. بر عکس اکثر بازی ها که تو درجه های سختی بالا فقط اچ پی حریفو میچسبونه به سقف.
“خب، مواقع بسیاری پیش آمده که مجبور شدیم تمام کارها را متوقف کنیم، چند پله به عقب بازگردیم تا به میزان سختی بازی رسیدگی کنیم. اما این کار لزوما به این معنا نیست که بگویم ‘اوه، این بیش از حد سخته’. هدف ما در درجه اول سختی زیاد نیست، بلکه در دستور کاری خود بیشتر از واژه «ناحق و بیدلیل» استفاده میکنیم. چنین مسئلهای همیشه یکی از مواردی است که در گفت و گو با تیم سازنده بازی مطرح میکنم”
.
این صحبتهای میازاکی هست.اگر منبع خواستید خصوصی میدم
حرف هایی که زده میشه بیشتر جنبه تبلیغاتی داره برای آرامش طرفدار ها که هر قسمت می ترسن بازی راحت تر بشه (که میشه در نهایت)
وقتی یه بازی طراحی تک تک قسمت ها و چیدمان دشمن هاش فکر شده باشه دیگه بی دلیل و ناحق اصلا معنی خودش رو از دست میده
به خاطر این که سازنده چه بخواد و چه نخواد وقتی طرح قرار گرفتن موانع و دشمن ها از ذهنش میاد بیرون تبدیل میشه به یه الگوریتم برای بقیه گیمر ها که راه حل براش پیدا کنن
چینش بی دلیل و غیر منطقی رو سری Warriors داره (Samurai Warriors – Dynasty Warriors – Warriors Orochi) که از در و دیوار و بدون ترتیب و دلیل خاصی خراب میشن سرت
توی سری دارک سولز همیشه هدف سازنده ها این بوده که شما در طول مراحل حس کنی اونا یه مشت دیوانه مریضن که دلشون میخاد الکی تو رو شکنجه بدن.
ولی اگه عمیق تر بشی می فهمی که خیلی خیلی بیشتر از اونچه فکرشو بکنی هواتو دارن!
مثل استادی که به شاگردش تمرینای خیلی سخت میده ولی حواسش هست که یه وقت صدمه نبینه یا از تمرین زده نشه.
طراحی مراحل و لوکیشن های دارک سولز مخصوصا تو شماره اول رو من توی هیچ بازی دیگه ای ندیدم.
بازی ای میشه سخت مزخرف که وادارت کنه یه مرحله رو اینقدر بری که حرفه ای بشی و بعد بتونی ردش کنی.
دارک سولز بهت اجازه میده بری به یه مکان دیگه و این مرحله رو بعدا بری. یا این که بری و استراتژیت رو عوض کنی. یا این که بری آیتم های جدید پیدا کنی یا…
–
شعیب جان
همون منبع رو چند سطر پایین ترشم بخون!