نسخه‌ی PC کوانتوم‌بریک از مشکلات بسیاری رنج می‌برد

در ۱۳۹۵/۰۱/۲۳ , 09:32:40
Quantum Break, Remedy Entertainment, پی سی گیمینگ (PC Gaming), سیستم عامل Windows 10, شرکت AMD, شرکت انویدیا (Nvidia), شرکت مایکروسافت (Microsoft)

بر اساس گزارشی که به‌تازگی در  وب‌سایت ویدئو‌گیمر منتشر شده است، اجرای بازی «کوانتوم بریک» (Quantum Break) در نسخه‌ی رایانه‌های شخصی و بر روی ویندوز ۱۰ با مشکلات متعددی همراه است. از اهم این مشکلات می‌توان به نبود گزینه‌ی “خروج از بازی”، افت نرخ فریم تصویر، کیفیت پایین تصاویر و کرش‌کردن نرم‌افزار انویدیا هنگام اجرای بازی اشاره کرد.

از مشکلات اصلی اجرایی بازی در این گزارش، عدم پشتیبانی از اجرای بازی با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه بر روی مانیتورهای ۶۰ هرتزی است. بدین‌نحو که حتا اگر از کارت گرافیک انویدیا تایتان ایکس نیز استفاده کنید قادر به یافتن نرخ فریم متناسب با رفرش‌ریت مانیتورتان نخواهید بود. و حتا مانیتورهایی که از رفرش‌ریت بالاتری برخوردارند نیز در نهایت نرخ فریم مشابه با نسخه‌ی ایکس‌باکس‌وان بازی تولید نخواهند کرد.

در ادامه پاره‌هایی از این گزارش را نقل می‌کنیم:

در مواقعی مشابه این، دشوار است که با سازنده‌ی بازی تا حدی هم‌دلی نکنیم، و خصوصا تعجب‌آور است چرا که رمدی به عرضه‌‌داشتن محصولات بی‌عیب‌وایراد برای رایانه‌های شخصی معروف است. اما شاید این پورت واقعا به زمان بیش‌تری برای سازگارشدن با سیستم‌های جدیدی که به آن تحمیل شده بود نیاز داشت. کوانتوم بریک از دایرکت‌اکس نسبتا جدید ۱۲ API استفاده می‌کند و علاوه بر این باید با پلتفرم جهانی ویندوز (UWP) نیز دست‌وپنجه نرم می‌کرد.

هرچند ما با رمدی احساس هم‌دردی می‌کنیم، اما واقعیت این است که مایکروسافت از مشتریان خود می‌خواهد ۴۹.۹۹ یورو برای بازی‌ای بدهند که در نهایت آن‌چنان که باید و شاید کار نمی‌کند. وقتی یک رایانه‌ی شخصی که از بهترین سخت‌افزار روز بهره‌مند است قادر نیست بازی را در با کیفیتی که در یک کنسول بسیار ضعیف‌تر می‌بینیم اجرا کند، حتما یک جای کار می‌لنگد.

در ادامه‌ی این گزارش آمده است درایورهای بهتر شرکت انویدیا قادر به کاهش مشکل کرش‌کردن هنگام اجرای بازی است. هم‌چنین وقتی آن‌ها کارایی دو کارت گرافیک GTX 970 و AMD R9 390 را با یک‌دیگر مقایسه کردند، ای‌ام‌دی بازده بسیار بهتری از رقیب خود در اجرای بازی نشان داد. بسیاری از مشکلات کوانتوم بریک “نتیجه‌ی مستقیم نبود قابلیت‌ها و کیفیت پلتفرم جهانی ویندوز است”، تا حدی که حتا دانلود و نصب کردن بازی بر روی رایانه‌های شخصی بدون استفاده از هارد SSD “یک آزمون” است.

نویسنده‌ی یوروگیمر معتقد است هرچند رفع بسیاری از این مشکلات از عهده‌ی سازنده‌ی بازی برمی‌آید اما در نهایت می‌بایست گفت لازم بود زمان بیش‌تری باید صرف ساخت نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی می‌شد.

در ادامه ویدئوی یوروگیمر در مقایسه‌ی کیفیت اجرای بازی با استفاده از کارت‌های گرافیک GTX 970 و AMD R9 390 را می‌بینید.

[aparat]https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/pvUsl/vt/frame[/aparat]


2 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. اگه پورتش بی ایراد بود بیشتر جای تعجب داشت!
    باز خداکنه وسط کاربی خیال نشن بگن همه بیان پولشون رو پس بگیرن! :11:

    ۰۰
    1. دقیقا!عادیه که پورتش ایراد داره :lol:
      تازه بازیش هم کرکی بود :lol: چشم بند دزد دریایی داشت :lol:

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر