آتش انقلاب | پیش نمایش Homefront: The Revolution

در ۱۳۹۵/۰۲/۲۶ , 16:30:35
CryEngine, Deep Silver, Homefront, Homefront: The Revolution, THQ, بازی کرایسیس ۳ (Crysis 3), پی سی گیمینگ (PC Gaming), شرکت کرایتک (Crytek)

رسیدن به هر هدفی بهایی دارد. حال این بها چیست، بستگی به ذات هدف دارد. برای رسیدن به آن باید کسی یا چیزی را قربانی کرد؟ یا اصلا نیازی به قربانی کردن فرد یا هویت خاصی نیست و فقط باید زمان را قربانی تلاش برای رسیدن به آن هدف کرد؟

بهای آزادی خون است. بدون شورش، درگیری و انقلاب در اکثر مواقع آزادی بدست نمی‌آید. این مهم را تاریخ بشر به ما نشان می‌دهد. چرا برای رسیدن به صلح و آزادی که ذاتا هیچ ارتباطی با خشونت و جنگ ندارند، در جامعه‌ی بشری باید خون ریخته شود و بهای رسیدن به این اهداف سبز و سفید، سرخ رنگ است؟ زیرا انسان‌هایی با دل‌های سیاه شده و از سنگ سخت‌تر، برای قدرت و ثروت بیشتر طمع می‌کنند و ذات و وجدان پاک انسانی خود را به دست فراموشی می‌سپارند.

از ماهیت انقلاب و نکات ذکر شده که بگذریم، با ادامه‌ی بازی Homefront با عنوان Homefront: The Revolution روبرو می‌شویم که کمتر از یک هفته‌ی دیگر منتشر می‌شود. امیدوارم که با این پیش نمایش اطلاعات مورد نیازتان را کسب کنید.

 

سازنده: Dambuster Studios

ناشر: Deep Silver

سبک: اکشن/ شوتر اول شخص

پلتفرم ها: PC- PS4- Xbox One

تاریخ انتشار: هفدهم می/ بیست و هشتم اردیبهشت

آمریکای جنگ زده!
آمریکای جنگ زده!

باز هم آمریکا، هدف تروریست‌ها و متجاوزان!

بازیهای زیادی با این ماهیت و پیش زمینه‌ی داستانی منتشر شده و Homefront نیز یکی از این بازی‌هاست؛ ولی متفاوت‌تر. در این بازی آمریکا مورد حمله و تجاوز کشور کره (کره‌ی متحد شده‌ی شمالی و جنوبی) قرار می‌گیرد و کاملا تحت سلطه ی این کشور جدید می‌رود. در اکثر فیلم‌ها و بازی‌هایی که با این پیش زمینه ساخته شده‌اند، خاک آمریکا مورد حمله و تجاوز گسترده‌ی کشور دیگری قرار نگرفته و تسلیم نشده؛ و بیشتر مواقع پیروز و سربلند از میدان خارج می‌شود! اما در این بازی که دو سال بعد از وقایع بازی اول، در سال ۲۰۲۹ میلادی و در شهر فیلادلفیا دنبال می‌شود، همه چیز به هم ریخته و آسیب‌ها و ضربه‌های مخرب جنگ را می‌توان به وضوح مشاهده کرد. شروع همه‌ی اتفاقات و توطئه‌هایی که آمریکا را هدف قرار می دهد، به سال ۲۰۱۰ میلادی در داستان بازی برمی‌گردد. سال ۲۰۱۰ در دنیای ساختگی بازی، کره‌ی شمالی با قدرت‌های جهانی بر روی سلاح هسته‌ای خود و عبور از خطوط قرمز نظامی مشخص شده درگیر می‌شود. سه سال بعد با جانشینی رهبر کره‌ی شمالی، قدرت جدیدی میان کشورهای دنیا بوجود می آید. با اتحاد کره‌ی شمالی و جنوبی، سلاح هسته‌ای و پیشرو بودن در تکنولوژی، جمهوری بزرگ کره پا به عرصه‌ی تاریخ می‌گذارد! اتفاقات زیادی ما بین این سالها تا سال ۲۰۲۷ که داستان بازی اول از این سال شروع می‌شود می‌افتد و همه چیز دست به دست هم می‌دهد تا آمریکا سقوط کند… .

اتفاقاتی مانند جنگ برای نفت، شیوع یک نوع آنفولانزای پرنده‌ای آسیایی در آمریکا،نابودی اقتصاد آمریکا، از کار افتادن تمامی سلاح‌ها و تجهیزات الکترونیکی توسط بمب EMPارتش جمهوری بزرگ کره یا KPA مخفف Korean People’s Army و… .

برخلاف پیش زمینه‌ی داستانی پربار نسخه‌ی اول، به نظر می‌رسد که سازنده و ناشر جدید بازی و ادامه‌ی آن علاقه‌ای به پرداختن به جزییات گذشته ندارند و برخی از این اتفاقات پیش زمینه‌ی داستانی را یا نادیده گرفته‌ یا تغییر داده‌اند. در تریلر داستانی بازی با عنوان America Has Fallen اشاره‌ای گذرا به تمام این اتفاقات می‌شود تا دیگر در بازی اصلی نیازی به دوره‌ی تمامی این اتفاقات نباشد و تمرکز بیشتر بر روی خط داستانی جدید و انقلاب نو باشد. در این تریلر نیز صحبتی از جمهوری بزرگ کره نشد و فقط کره‌ی شمالی به عنوان متجاوز شناخته شد. شاید در بازی جدید کره‌ی شمالی تنها متجاوز باشد و همانطورکه گفته شد، تغییراتی جزیی در پیش زمینه‌ی داستانی بوجود آمده باشد.

در بازی اول، در سال ۲۰۲۵ آمریکا توسط کره اشغال شده و داستان بازی دو سال بعد از این رویداد اتفاق می افتد. شخصیت اصلی بازی Robert Jacobs خلبان هلیکوپتر سابق ارتش آمریکا بود و در بازی جدید، بر اساس اطلاعات منتشر شده به نظر می آید که شخصیت اصلی Ethan Brady ملقب به Birdy است که رهبر انقلاب یا گروه Resistance بوده و جوان‌ترین عضو گروه نیز هست. آتش انقلاب در اولین پایتخت آمریکا و در اولین شهری که قانون اساسی این کشور به امضا رسید یعنی فیلادلفیاشعله‌ور می‌شود. داستان بازی حول محور این شخصیت و پیشروی گروه مقاوت و انقلاب آنها در فیلادلفیا پیش می‌رود؛ حال شخصیت اصلی نیز Birdy است یا خیر باید تا ۲۸م ماه جاری، روز انتشار بازی صبر کنیم.

 

thq
THQ تعطیل شد و عاقبت Homefront نامشخص بود…

تعلیق انقلاب

می‌توان گفت کمتر کسی است که دنبال کننده‌ی همیشگی دنیا و صنعت بازی باشد و از ورشکستگی و تعطیل شدن استودیوهای ناشری محبوب با نام و لوگوی خاطره‌انگیز THQ بی‌خبر باشد. نسخه‌ی اول Homefront زیر نظر THQ ساخته و منتشر شد. ادامه‌ی آن نیز بعد از انتشار نسخه‌ی اول در دست ساخت بود که کمپانی با مشکلات مالی شدیدی روبرو شد و استودیوی سازنده‌ی سابق و اصلی بازی یعنی Kaos را تعطیل کرد؛ و طی یک زنجیره‌ی تعطیلی‌ها و ادغام استودیوهای مختلف، متاسفانه این کمپانی از پا درآمد و حقوق عناوین و آثارش را به حراج گذاشت؛ Homefront نیز در بین این عناوین قرار داشت. بعد از بسته شدن Kaos Studios استودیوی THQ Montreal قرار بود ساخت و ادامه‌ی کار بر این سری را بر عهده بگیرد؛ ولی در نهایت وظیفه‌ی ساخت ادامه‌ی این سری را استودیوی Crytek تقبل کرد. بعد از حراجی، حقوق این سری و پروژه‌ی ادامه‌ی آن با عنوان Homefront: The Revolution به کرایتک فروخته شد و تاریخ انتشار این عنوان برای سال ۲۰۱۵ در نظر گرفته شد. Deep Silver،ناشر فعلی بازی، در آن زمان به همکاری در ساخت بازی با کرایتک پرداخت.کرایتک در ساخت بازی نقش ویژه‌ای داشت و بازی را از حالت خطی به Open-World درآورد و در روند ساخت بر روی موفقیت این پروژه حساب باز کرده بود. متاسفانه کرایتک نیز در ژوئن ۲۰۱۴ به مشکلات مالی برخورد و هم اکنون ناشر بازی Deep Silver است و ادامه‌ی روند ساخت را نیز استودیوی Dambuster برعهده گرفت. زمانی تکلیف این سری و این پروژه کاملا نامشخص بود؛ ولی الان این پروژه به یک بازی تقریبا کامل تبدیل شده.

اینطورکه به نظر می‌رسد، این انقلاب پستی و بلندی‌های زیادی را طی کرده تا به نتیجه برسد. حال این نتیجه پیروزی است یا شکست فقط با کمی صبر مشخص می‌شود.

 

HOMEFRONT_THE_REVOLUTION_ANNOUNCE_4.0_cinema_960.0
در هر نقطه از شهر، باید آماده‌ی شلیک به دشمنانتان باشید

سرگرمی و گردش در شهری جنگ زده

Homefront: The Revolution راه درازی را زیر دست سه سازنده و سه ناشر طی کرده تا به یک بازی و عنوان کامل تبدیل شود. خوشبختانه از نمایش‌ها و تریلرها و بتای بازی مشخص است که بازی دارای گیم پلی روان و خوش ساختی است. به شخصه با مشاهده‌ی گیم پلی بازی، یاد ساعت ها تجربه‌ی Far Cry و بازی‌های مشابهش افتادم که واقعا گیم پلی اعتیادآور و آزادی عمل قابل توجهی داشتند.

روند ساخت این پروژه و این عنوان از نسل هفتم به نسل هشتم رسید و ادامه یافت. در تمامی تریلرها و نمایش‌های بازی، گرافیک و جلوه‌های بصری بوی نسل پیشین را می‌دهند. انیمیشن‌های شخصیتها و حرکات بدن و صورتشان خشک و ساده طراحی شده و جزییات زیادی در چهره‌های شخصیت‌ها یافت نمی‌شود. با اینکه بازی با موتور قدرتمند CryEngine ساخته شده، ولی به جرات می‌توان گفت که از نصف توانایی‌های این موتور بهره نبرده است. متاسفانه در تریلرهای منتشر شده تا به الان، گرافیک و جلوه های بصری بازی حتی در حد Crysis 3در نسل قبل نیز نبوده‌اند! البته بازهم با تمام پستی‌ها و بلندی‌های روند ساخت این عنوان، می‌توان از این بخش گذشت کرد؛ زیراکه به نظر می‌رسد تیم سازنده روی گیم پلی و محیط بازی بسیار کار کرده است.

همان‌طورکه گفته شد با یک عنوان Open-World روبرو خواهیم شد. در بتای بازی، بخش قابل توجهی از نقشه‌ برای گردش و تجربه در دسترس بود ولی نقشه‌ی اصلی بازی مطمئنا بزرگ‌تر است. در بازی با تنوع منطقه‌ای قابل قبولی روبرو هستیم و ماموریت‌ها و کارهای مختلفی نیز برای سرگرم کردن شما و گذران وقت وجود خواهد داشت؛ اما در مقابل، طی اطلاعات و نمایش‌های بازی، خبری از تنوع آب و هوایی آن چنانی نبود. گردش شبانه روز در بازی وجود دارد و مبارزات و حمله‌های غافل گیرکننده در شب هیجان بیشتری دارند؛ و شما برای مخفی کاری می‌توانید از امکانات موجود و تاریکی شب به خوبی بهره ببرید. بازی دارای بخش داستانی و بخش Co-op چهار نفره‌ی آنلاین است. به نظر می‌رسد که بخش تک نفره و داستانی پرباری داشته باشیم؛ حال داستان بازی جذاب و عمیق است یا خیر نمی توان از روی تریلرهای منتشر شده از این بخش حدس زد؛ ولی داستان بازی دارای شخصیت‌های مختلف و متنوعی است که هر کدام نقش خاصی ایفا می‌کنند. بخش چند نفره‌ی بازی نیز بر اساس اطلاعات منتشر شده و صحبتهای سازندگان؛Resistance Mode نام دارد و دارای شخصیتهای متفاوت و روند مخصوص به خودش است و نسبت به بخش تک نفره متفاوت است.

 

Occupiedus
نقشه‌ی فیلادلفیا در بازی و تقسیم شهر به سه قسمت

نقشه و شهر بازی به سه منطقه و سه قسمت تقسیم می شود:

  • مناطق سبز: در این مناطق، نیروهای دشمن تسلط کامل دارند و دارای منابع و امکانات رفاهی و نظامی خوبی هستند. این مناطق مراکز فرماندهی و نیروهای دشمن هستند.
  • مناطق زرد: منطقه‌های زاغه نشین هستند که اکثریت جمعیت و مردم در این مناطق زندگی می‌کنند. این مناطق نیز به شدت محافظت شده و برای شورشیان مشکل است که در این مناطق نفوذ کنند.
  • مناطق قرمز: مناطق حومه‌ی شهر و خارج از شهر که تحت سلطه‌ی شورشی‌ها و نیروهای مقاومت هستند، جزو مناطق قرمز محسوب می‌شوند. در این مناطق هنوز هم ردپایی از نیروهای اشغال‌گر و دشمن وجود دارد؛ ولی شورشیان این مناطق را تحت کنترل خود دارند.

در نمایش‌های گیم پلی بازی، یکی از نکاتی که بر آن تاکید شده شخصی سازی و تغییر انواع مختلف اسلحه‌ها بود. شخصی سازی اسلحه در بازی به خوبی کار شده و می توانید تمامی اجزا و بخش‌های یک اسلحه را به سلیقه‌ی خود شخصی سازی کرده، تغییر داده یا ارتقا بدهید. شما هنگام مبارزه و دقیقا حین شلیک دشمن نیز می‌توانید اسلحه‌ی خود را شخصی سازی کنید! اگر الان به لیزر یا دوربین نشانه گیری با دقت بالا نیاز دارید، به‌راحتی به اسلحه‌ی خود اضافه کنید و از موقعیت خود نهایت استفاده را ببرید. اگر هم اکنون به لانچر بمب نیاز دارید، آن‌را به اسلحه ی خود اضافه کنید و دشمنان را از سر راه‌تان بردارید. سه بخش و قسمت اصلی هر اسلحه را می‌توانید هنگام مبارزه تغییر دهید؛ مثلا برای نشانه گیری بهتر دوربین اضافه کنید، برای مخفی کاری صدا خفه کن و برای کنترل بهتر به بخش زیرین لیزر و نگه دارنده اضافه کنید.

 

Homefront_upgrade_thumb
شخصی‌سازی و تغییر اسلحه حین مبارزه

در بازی اسلحه‌های دشمن نیز محافظت شده‌اند و نمی‌توانید از آنها استفاده کنید؛ زیرا اثر انگشت صاحب خود و سران حفاظتی را ذخیره دارند! پس شما باید اسلحه‌های خودتان را بسازید. در بازی اسلحه‌های تلفیقی و شخصی سازی شده به تعداد بسیار خواهید دید. یکی از اسلحه‌های شاخص و بارز بازی، شاتگان آتش یا Inferno Launcher است. در نمایش‌های گیم پلی بازی، مخاطبان از این اسلحه استقبال کرده‌اند. در کنار تمامی این اسلحه‌ها، مخفی کاری نیز جای خود را دارد. Crossbow جای خود را در بازی حفظ کرده و برای مخفی کاری یکی از بهترین سلاح‌هاست. بقیه‌ی اسلحه‌ها را نیز می‌توانید به صدا خفه کن مجهز کنید.

در این عنوان سبک خاصی برای بازی کردن وجود دارد و آن سبک گوریلا یا Guerrilla Style است. در اصل سبک گوریلا بیشتر لقب پک اسلحه‌ها و امکاناتی است که در دسترس شما قرار می‌گیرد و شما با آنها بازی را پیش می‌برید. اسلحه‌هایی مانند بمب‌های انفجاری، Distraction یا منحرف ساز (برای مدتی حواس دشمنانتان را پرت کنید)، Hack Tool یا ابزار هک (از ماشین‌های رگبار دشمن به نفع خود استفاده کنید)، RC Car (ماشین کوچکی که می‌توانید از آن به عنوان یک بمب استفاده کنید) و… که از همه‌ی این ابزار و اسلحه‌ها می توانید مستقیما استفاده کنید یا آنها را تله گذاری کنید.

راه‌ها و تله‌های مختلفی در مسیر شما و دشمنان شما وجود دارد که میتوانید از آنها به نفع خود استفاده کنید. سازندگان ادعا می‌کنند که دشمنان شما نیز ممکن است از این ابزار علیه شما استفاده کنند یا حتی مخفیانه شما را به قتل برسانند! ادعای بزرگیست؛ ادعایی که صحت آن در تریلرها و بتای بازی نمایش داده نشده و بعضی مواقع نیز به نظر می آید که دشمنان روبروی‌تان از هوش مصنوعی پایینی برخوردارند… .

از آنجاکه نقشه‌ی وسیعی برای بازی کردن وجود دارد، وسایل نقلیه‌ای نیز باید وجود داشته باشد. دشمنان شما دارای نیروهای هوایی و زمینی و انواع وسایل نقلیه هستند؛ و این‌طور که به نظر می‌رسد شما فقط قادر خواهید بود که با موتور در شهر بگردید و مسافت‌های طولانی را طی کنید. هنوز معلوم نیست که آیا ماشین‌های دشمن هم قابل استفاده خواهند بود یا خیر.

در بازی علاوه بر ماموریت‌ها و فعالیت‌های داستانی بخش تک نفره، انواع مختلفی از ماموریت‌های فرعی نیز موجود است. کشتن سران نیروهای دشمن و حمله به پایگاه‌های آنان از این نوع ماموریت‌ها خواهند بود. به نظر نمی‌رسد که ماموریت‌های فرعیِ داستان محور آن‌چنانی در بازی وجود داشته باشد.

 

3415e7d874b9450a630c416253e5e467
انقلاب علیه قدرت فوق پیشرفته‌ی متجاوز؟! هیچ چیز غیرممکن نیست…!

در نهایت

Homefront: The Revolution عنوانی است که در برخی از قسمتها هنوز به نسل پیشین وفادار مانده و این وفاداری به نفعش نخواهد بود. از طرف دیگر در نمایش‌های خود از گیم پلی جذاب و روان خبر می‌دهد که ممکن ساعت‌ها شما را سرگرم کند. این بازی هفدهم ماه می، بیست و هشتم اردیبهشت منتشر می‌شود و زمان زیادی تا انتشارش باقی نمانده؛ پس اگر انتظار بیشتری از این بازی نسبت به تریلرهایی که دیده‌اید دارید، بهترست انتظارات‌تان را کمی پایین بیاورید تا ناامید نشوید.

پروژه‌ای که سالها به دست سازندگان مختلف سپرده شده و دوام آورده و بزودی منتشر می‌شود. شاید همین مهم و عوامل دیگر از جمله هزینه‌ی مشخص شده برای توسعه‌ی بازی، زمان ساخت و… بهانه های خوبی برای سازنده و ناشر فعلی بازی باشند که چرا ادامه‌ی یک سری با پتانسیل بالا نتوانسته آن‌طور که باید و شاید از پتانسیل خود استفاده کند.

اما هنوز بازی منتشر نشده و نمی‌توان نظر قطعی داد. مطمئنا انقلابی خونین و پرگلوله در انتظار ماست که ارزش تجربه کردن را خواهد داشت؛ حال این انقلاب در چه حد پرشور و پیروز ظاهر می‌شود، باید کمی بیشتر منتظر ماند.


13 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. به نظر من یکی از بزرگترین اشتباهات کرایتک این بود که امتیاز این بازی رو با وضع اقتصادی بدش خرید و بد تر از اون اینکه این IP رو از دست داد . مطمئنان یکی از پر فروش ترین بازی ها خواهد بود و میشه گفت این بازی کلکسیونی از المان های خوب سبک اول شخص رو توی خودش داره و موفقیتش تا حدودی تضمین شدش (البته اگه منتقدهای گرامی شلنگ نگیرن بهش). ممنون از پیشنمایش

    ۰۰
    1. درسته بخاطر گیم پلی و فضای باز بازی میشه گفت که احتمالا عنوان پرفروشی میشه؛ ولی گرافیک نه چندان خوب و هوش مصنوعی دشمن توی تریلرها شاید کار بازی رو خراب کنن…
      ممنون از وقتی که گذاشتید ;)

      ۰۰
    2. امیر چطور به این اعتقاد رسیدی که یکی از پر فروش ترین بازی ها خواهد بود؟! همین عنوان بود که یکی از علتهای ورشکستگی thq شد.امیدوارم نشه ولی شاید فروش کمش به دیپ سیلور هم ضربه بزنه.در کل یک بازی AAA نیست برا همین اگر قیمت پایین بیارند شاید تا حدود ۱ میلیون نسخه بفروشند

      ۰۰
    3. فقط یک دلیل که باعث ورشکستگی یک شرکت نمی تونه باشه در هر صورت هر بازی مخارجش رو می طلبه که تا بازی به پایان نرسه و منتشر نشه باید سازنده این سختی ها رو تحمل کنه. درسته که این بازی پروژه ی عظیمی هست ولی اوپن ورد جماعت هیچوقت مرگ ندارن حالا هر آشغالی می خوان باشن مخصوصا اینکه یه بخش آنلاین و کو اپ هم تنگشون باشه ک نور علی نور میشه
      عجیبه برام که میگین گرافیک نسل هفتی هست گرافیک به نظر من خوب و کافی هست . تکسچر ها نورپردازی و افکت شعله های آتیش و سایه زنی ها خوب از آب در اومده و طراحی چهره هم تا اونجایی که توی تریلر ها دیدم خوب بود
      ___________
      پ.ن . اقای ترهنده ممنون برای پاسخگویی و والپیپر زیبایی ک گذاشتین

      ۱۰
  2. یکی از بازیهای مورد انتظارمه که هر نمره ای بگیرههه میخرمش…چون یطورایی دست پخت کرایتک محسوب میشه دیگه. :۲۴: :۲۴: :۲۴:
    اینکه گیم پلی بازی تلفیق کرایسیس و فارکرای خوبه ولی امیدوارم یه چیز جدید واسه ارائه داشته باشه و بقول برخی دوستان فقط فارکرای شهری نباشه.. حداقل اگه گیم پلیشم چیز خاصی نداشت امیدوارم روی داستانش یخرده مانور داده باشن.
    در ضمن ممنون از آقای ترهنده به خاطر پیشنمایش خوبشون :۱۵: :۱۵: :۱۵: :۱۵:

    ۰۰
  3. متاسفانه یه تریلر گیمپلی درست و حسابی از بازی ندیدم . ولی چیزی که دیدم به نظرم جذاب بوده

    ۰۰
  4. تشکر از مطلب
    اینکه گرافیک نسل قبلی هست علتش شروع ساخت بازی از چند سال قبل هست که هی تاخیر خورد و حتی یکبار اعلام کنسل شده!
    نسخه قبلی گان پلی متفاوتی داشت که اگر همون پیشرفت داده شده باشه میتونه یک تنه بازی رو بالا ببره.
    مشکل این عنوان توی تریل ها خشکی کرکتر ها و هوش مصنوعی هست که اگر گیم پلی غنی باشه و اپن ورد هم که شده میتونه جبران کنه
    ولی در نهایت فکر نکنم متای بازی از ۷۰ تا ۷۳ بالاتر بشه (مگر داستان ش بترکونه!)

    ۰۰
    1. البته گیمر واجبه که همه گیم ها رو تجربه کنه تا تو بحث ها بتونه شرکت کنه :۲۴:

      ۰۰
    2. ممنون از شما و وقتی در اختیار خواندن پیش نمایش گذاشتید
      بله نکاتی که اشاره کردید در متن هم سعی کردم اشاره کنم ;)
      بله احتمالا متای بازی مثل نسخه ی اول حدود ۷۰ میشه ;)

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر