چرا پلیاستیشن ویتا در ۲۰۱۶ E3 غایب بود
۲۰۱۶ E3 چند هفتهی پیش برگزار شد و در آن سونی در مورد پلیاستیشن ۴ و هدست واقعیت مجازی صحبت کرد ولی پلیاستیشن ویتا در این کنفرانس غایب بود؛ در ادامه با دنیای بازی همراه باشید تا سخنان آقای «آتسوشی موریتاو» (Atsushi Moritaw) -مدیر منطقه ژاپن و آسیا بخش سرگرمی سونی- در این مورد را با هم بخوانیم.
آقای موریتاو در مورد تصمیم سونی برای اشاره نکردن به پلیاستیشن ویتا بیان داشت که چون کنفرانس E3 مخاطبان غربی بازیها را هدف قرار میدهد و در این بازار کنسول دستی ویتا چندان محبوب نیست، سونی نیز تصمیم گرفت که که آن را از برنامههای کنفرانس خود حذف کند.
آقای موریتاو میگوید آیندهی پلیاستیشن ویتا در دستان مخاطبان ژاپنی است؛ یکی از بازیهای محبوب ویتا در ژاپن عنوان ماینکرفت است و کودکان نیز بیشترین مصرفکنندگان این کنسول و عامل موفقیت آن در این کشور آسیایی هستند.
مدیر منطقه ژاپن و آسیا بخش سرگرمی سونی اما خبرهای بدی برای طرفداران ویتا دارد؛ ایشان میگوید ممکن است پلیاستیشن ویتا ۲ ساخته نشود چرا که نسخه اصلی این کنسول نتوانست به موفقیت PSP برسد و در جمع کردن مخاطبان غربی بازیها ناموفق بود و دلیل این امر را هم موفقیت چشمگیر تبلتها و تلفنهای هوشمند میدانند.