ده برتر | ده شخصیت برتر معرفی شده در نسل هفتم

در ۱۳۹۵/۰۶/۰۷ , 14:13:11
شرکت والو (Valve)

طبق روال انتخاب برترین‌های نسل هفتم٬  این‌بار نوبت به انتخاب ده برتر از شخصیت‌های نمونه‌ی نسلی که گذشت رسیده است. در نسل گذشته عناوین جدید بسیار زیاد و متنوعی معرفی شدند که در خلال آنها شخصیت‌های جدیدی معرفی شدند که اکثر آنها بسیار محبوب و خیلی سریع معروف و به اوج شهرت رسیدند. با گردآوری لیستی از نامزد‌ها و شخصیت‌های متنوع این‌بار نیز کار سختی در انتخاب ده شخصیت از بین نفرات نامزد شده داشتیم که باعث طولانی شدن پروسه‌ی بحث و بررسی برای ده برتر این هفته شد. با دنیای بازی همراه باشید برای ده شخصیت برتری که در نسل هفتم معرفی و در لیست ما قرار گرفته‌اند.

۱۰-  Marcus Fenix

زاده شده، یک سرباز

marcus_fenix_by_sandrawgames-d4b8kj5

پسر محقق و دانشمندی معروف در دنیایی پساآخرالزمانی، خواسته و ناخواسته تقریباً بیشتر طول عمر خود را در جنگ و خشونت سپری کرده است. او بعد از سال ها خدمت در نیروهای نظامی، پست خودش را رها کرده و می‌رود که پدر خود را نجات دهد، و در نهایت محکوم به حبس می‌شود. از آنجا که جنگ علیه بیگانگان زیرزمینی بسیار خسارت وارد کرده بود و کمبود نیروی انسانی برای COG  موضوع مهمی شده بود، مهارت‌های مارکوس مورد نیاز بود که دوست صمیمی وی، دام، آمد و آزادی وی را به او خبر داد و مارکوس نیز به تیم دلتا پیوست. مارکوس در مجموعه بازی‌های چرخ‌های جنگ به عنوان شخصیت اصلی حضور داشته و ماجراهای مختلفی را پشت سر گذاشته تا در نهایت جنگ را به پایان رسانده و بیستم مهر، در نسخه‌ی چهارم این مجموعه بازی محبوب به عنوان یک سرباز و جنگنده‌ی سال خورده و با تجربه همراه پسرش دوباره به میدان خون ریزی و چرخ‌دنده‌ها برمی‌گردد.

۹-WAR

جنگ هم‌تای خدای جنگ

darksiders-war-voyna-vsadnik

جنگ یکی از بی‌اعصاب‌ترین و خشن‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌ها، یکی از چهار سوار آخرالزمان است که این‌بار با کمی تاخیر چند هزار ساله وارد زمین شده است. زمان٬ زمان حضور او و تصمیم گیری برای حیات زمین نبود اما به خاطر یک اشتباه او در جنگ میان فرشتگان و شیاطین وارد شد و در شورای بین دنیاها محکوم به فرود بی‌موقع شد. اما فرصتی خواست تا برگردد و دلیل حضور نادرست خود را اثبات کند.شاید ظاهر خشن و بی اعصاب او در ابتدای بازی زیاد به مزاج مخاطب خوش نیاید اما رفته رفته تبدیل به محبوب‌ترین شخصیت بازی می‌شود. شاید وجود برخی خصوصیات اخلاقی مشابه بین او و «کریتوس» (Kratos) باعث محبوبیت بیش از حد او شده است. جنگ فوق العاده ماهر است و قدرت بسیار بالایی دارد. شمشیر او یک شمشیر جادویی است و ذات او جنگ است، او جنگ را به مهمانی زمینی‌ها می‌آورد تا همگان را برای روز رستاخیز آماده کند. هیچ هراسی از روبرو شدن با شیاطین ندارد و با آغوشی باز به استقبال اهریمنان می‌رود. فقط کافی است تا با جنگ و اسب قرمز رنگش چند صباحی همراه شوید تا عاشق او و شخصیت پردازی او شوید.

۸- Captain Price

Captain_Price_COD4-660x400

مجموعه‌ی ندای وظیفه در آغاز نسل هفتم با تغییرات اساسی روبرو شد٬ این‌بار با اضافه و تزریق جنبه‌های سینماتیک و داستانی به بازی توانست شخصیت‌های جدیدی را به دنیای بازی‌های ویدئویی معرفی کند.  سرآمد این شخصیت‌ها کاپیتان جان پرایس است که با سیبیل پرپشت و سیگاری برگی بر لب توانست خیلی سریع در دل هوادارن این مجموعه برای خودش جا باز کند و محبوب شود. پرایس در سه نسخه‌ی اصلی «ندای وظیفه: جنگ مدرن» حضور داشته و از جمله شخصیت‌های اصلی همراه ما محسوب می‌شود. اکثر راهنمایی‌ها و کلید حل بسیاری از مشکلات در این مجموعه و در میدان نبرد توسط پرایس حل شده و به نوعی تمام کننده جنگ نیز محسوب می‌شود. مطمئنا آخرین سیگار برگی را که بعد از به دار آوریختن ماکاروف کشید را به خاطر دارید؟ من نیز با شما این حس عالی را دارم و همیشه این شخصیت توانا در ذهنم باقی‌خواهد ماند.

۷- Claptrap

(حلبی راهنمای زرد رنگ)

Claptrap

«کلپ ترپ» (Claptrap) نیز یکی از شخصیت‌های فوق العاده جذابِ معرفی شده در عناوین نسل پیشین است. روبات ذوزنقه‌ای شکلِ زرد رنگی که فقط با یک چرخ حرکت می‌کند در عناوین سرزمین‌های مرزی Borderlands ظاهر شد. در سرزمین‌های مرزی، سیاره‌های مختلفی حاوی صندوق‌های وجود دارد که مملو از اسلحه و پول و ثروت است، و شما یکی از شکارچی‌های این صندوق‌ها هستید. ناگهان از دنیایی متفاوت سر در می‌آورید و تقریباً از هیچ چیز خبر ندارید؛ پس مطمئناً به یک راهنما نیاز دارید. اسم راهنمای شما «کلپ ترپ» است و اگر  به این اسم توجه کنید، نباید خیلی خوشحال باشید؛ البته این راهنما، آزاری به شما نمی‌رساند و بلکه از آزار رساندنِ دنیایی که در آن قرار دارید به شما خبر می‌دهد، و اصول ابتدایی زنده ماندن را به شما می‌آموزد. تشویق و دست زدن در تلّه = Claptrap، کار این روبات جذاب و بامزه راهنمایی شکارچی‌های از همه چیز بی خبر است.

۶- Garrus Vakarian

(یک رفیق و هم‌رزم همیشگی)

me2-garrus

 «گروس واکاریَن»  فوق العادست و یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای (اثر جرمی) «Mass EWffect»  محسوب می‌شود. که از همان ابتدای حضورش به واسطه تیپ و شخصیت خاصی که دارد در دل مخاطبین تاثیر گذاشته و محبوب می‌شود.  در دنیای اثر جرمی شخصیت گروس یکی از نژاد «Turian» معرفی می‌شود و در قسمت دوم به همراه کاپیتان شپرد برای نجات کهکشان راهی شده و به او برای از بین بردن «Collector» کمک می‌کند. گروس عضو گروه C-Sec بوده و بعدها بعد به جای پدرش به عنوان یک افسر در C-Sec مشغول به کار می‌شود. بیشتر مواقع گروس را با نام Archangel نیز خطاب می‌کنند. گروس فردی آرام و بسیار نکته سنج است و در میدان جنگ بسیار کارآمد و حرفه‌ای عمل می کند. از خصوصیات او استفاده از یک لنز به نام «Visor» در جلوی یکی از چشمانش است. او در استفاده از یک اسلحه دوربین دار مهارت بالایی دارد و در اکثر نبرد‌ها از دور به شکل یک اسنایپر عمل می‌کند. یکی از دلایل محبوبیت گروس شکل رابطه او با شپرد  است؛ او و شپرد رابطه ای مثل یک استاد و شاگردی با هم دارند. و مشورت و صحبت کردن با او در طول بازی بسیار دلچسب و آرام بخش است.

۵- Ezio Auditore da Firenze

Ezio_Auditore_da_Firenze-HD

«ما در تاریکی کار می‌کنیم تا به روشنایی برسیم. ما اساسین هستیم.» نجوای این جمله ها را از زبان کسی شنیده‌ایم که برای ما گیمر‌ها بسیار دوست داشتنی است و دوران اوج مجموعه‌ی فرقه‌ی اساسین را با او تجربه کردیم. نجیب‌زاده‌ی ایتالیایی متولد فیرنزه. اتزیو آدیتوره دافیرنزه. راستش قبل از نوشتن این خطوط خیلی فکر کردم که غلو و بزرگ‌نمایی در متنم نباشد و بخاطر علاقه شخصی اتزیو را بالا نبرم اما هر‌چه فکر کردم به این نتیجه رسیدم که هیچ گیمری وجود ندارد که اتزیو را دوست نداشته باشد یا از او بدش بیاید. رهبر بزرگ و با‌جذبه‌ی اساسین‌ها که از رم و فلورانس تا والنسیا و قسطنطنیه ما را به با خود همراه کرد و یکی از بهترین سه‌گانه های گیم را رقم زد. آن روز‌ها اساسین‌ها هنوز به تکرار و روند کسل کننده‌ی امروزی دچار نبودند و هر خبر از عنوان جدید فرقه‌ی اساسین غوغا برپا می‌کرد. ما جماعت گیمر با انجمن برادری و فرقه‌ی اساسین ۲ زندگی کرده‌ایم و در هر فریم بازی غرق شده‌ایم. نظر شخصی بنده این است که انجمن برادری نقطه‌ی اوج این مجموعه بود و هیچ اساسینی به جذابیت این بازی ندیده‌ام که مرا برای ۳ بار تمام کردن بازی مجاب کند و بخش اعظم این جذابیت اتزیو بود. یک قهرمان بزرگ و محکم که برای‌مان قابل درک بود. شکوه لحظاتی که اتزیو و الطائر را در یک قاب تماشا کردم قابل وصف نیست. یا حتی ادای احترامش به استخوان های پوسیده‌ی الطائر. اتزیو برای بسیاری از ما هرگز نمی‌میرد و قهرمان محبوب ماست. جوانک عاشقی که از پنجره‌ی اتاق معشوقش می‌گریزد، اعدام پدر و برادرانش را می‌بیند و در راه انتقام سختی‌های زیادی را به جان می‌خرد تا در این کوره بسوزد و آبدیده شود. تا یک قهرمان افسانه‌ای شود و ردای رهبری فرقه را بر تن کند. اتزیو با آن لهجه‌ی ایتالیایی برای همیشه در گیم محبوب و جاودانه است.

۴- Nathan Drake

46182_1_4a86a802e7

دنیای بازی‌های ویدئویی یک ماجراجوی تمام عیار کم داشت٬ یک هریسون فورد  اما در دنیای بازی‌های ویدئویی که جای خالی سفرها و ماجراجویی‌های او را در این صنعت پرکند. کسی که ماهر، کارکشته و نترس باشد و این اتفاق را «ناتی‌داگ» با خلق سری بازی‌های آنچارتد برای ما مخاطبین بازی‌های ویدئویی به ارمغان آورد. «ناتان دریک» شخصیت اصلی مجموعه بازی‌های آنچارتد که نه تنها همه خصوصیات فوق را دارد بلکه با بزله گویی‌ها و شوخ طبعی‌های خود طراوت و شادابی خاصی به بازی و محبوبیت روزافزونی در دل مخاطبین و طرفداران این مجموعه ایجاد می‌کرد. ناتان بدون درنگ رهسپار ماجراجویی‌های خود می‌شود و  از حل و کشف معماهای زیاد و مرموز جهان هیچ واهمه‌ای ندارد. ماجراجویی‌های این شخصیت دوست‌داشتنی در قسمت چهارم به پایان رسید و پرونده این شخصیت محبوب بعد از یک دوره لذت و سرگرمی نیز بسته شد.

 ۳- Big Daddy

oI1B1ln

اولین صحنه‌ی ملاقات با «بیگ ددی» را به خاطر دارید؟ وقتی که یک دخترکوچولو در خطر قرار گرفته و مورد حمله قرار می‌گیرد که ناگهان یک موجو غول‌پیکری ظاهر شده و دخترک کوچک را نجات می‌دهد به طوری که شاهد وجود رابطه ای میان دختر کوچولو و این موجود عجیب می‌شویم. رابطه‌ای از جنس پدر و فرزندی و همین‌جا است که از ابتدای بازی به ما خاطر نشان می‌شود که این خانم کوچولوها که به «خواهرکوچک» معروف هستند در کنار خود محافظان و اسکورت‌های بسیار ترسناکی دارند. اولین ملاقات با بیگ ددی خاطر نشان می‌کند که این دنیای زیر آب متفاوت خواهد بود با بقیه دنیاهایی که دیده‌ایم و این که چه بر سر این شهر زیر آب آمده است خود داستانی دارد بس طولانی و شگفت‌انگیز که شخصیت‌های بسیار متنوعی را در دل خود جای داده است که بیگ ددی‌ها یکی از آنها به حساب می‌آیند. هوش مصنوعی و رفتار بیگ ددی‌ها در طول دوران بازی بسیار حساب شده و دقیق کار شده است و بعضا با رفتارهای خودشان مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بیگ ددی‌ها را باید جز یکی از برترین شخصیت‌ها یا غول‌آخرهایی معرفی کرد که هم رده با شخصیت‌هایی همچون «Nemesis» قرار گرفته و ملاقات با آنها ترس و واهمه خاصی را به مخاطب منتقل می‌کند و در کنار این ترس وجود شخصیت پردازی و داستانی نهفته که در دل این بیگ‌ددی ها نهفته است که باعث شده در بین سه شخصیت برتر نسل ما قرار بگیرد.

۲- Ellie

maxresdefault555-768x432

باز هم «ناتی‌داگ» و این‌بار معرفی شخصیتی به تمام معنا منحصربه‌فرد٬ شخصیتی که تا اعماق روح و وجود مخاطب نفوذ می‌کند و او را درگیر افکار و اتفاقات و رویداد‌های پیرامونش می‌کند. «الی» وصف و حال همزادپنداری را به کمال رسانده است و حد و به بهترین شکل ممکن تمام آن چیزی که یک دختر نوجوان در یک فضای آخرالزمانی می‌تواند داشته باشد را ارائه داده و هنرنمایی می‌کند. ترس٬  نفرت و حتی عشق در رفتارهای او به خوبی منتقل می‌شود و مخاطب را لحظه به لحظه تحت تاثیر قرار می‌دهد. الی نه تنها از جمله شخصیت‌های برتر نسل هست بلکه به راحتی می‌توان او را در رده برترین شخصیت‌های زن تمام دوران نیز قلمداد کرد.

۱- GLaDOS

روزی روزگاری، هوش مصنوعی

glados_watercolor_digital_painting_by_guilhermeatv-d5tczvd

تاریخ ثابت کرده که در اکثر موارد، شاگرد از استاد خود جلو می‌زند و پیشرفت بیشتری می‌کند؛ حال از این مهارت در چه راهی استفاده می‌کند بستگی به شرایط و ویژگی‌های شخصیتی وی دارد. خالق هوش مصنوعی، زنده و فوقِ پیشرفته‌ی بازی‌های پورتال نیز شاگردی ساخته و تربیت کرده که نه تنها از خوش پیشی می‌گیرد، بلکه می‌خواهد قدرت و نفوذش را به بیشترین سطح ممکن برساند. شاید این‌که در یک بازی یا یک فیلم و داستان همراه شخصیتی شوید که مانند موش آزمایشگاهی موانع، معماها و هزارراه‌های مختلفی را طی می‌کند، جذاب باشد؛ اما تجربه‌ی این مهم در زندگی واقعی شاید آنچنان جذاب نباشد. در بازی‌های Portal، شاهکارهای «Valve» شخصیت منفی و اصلی این بازی «گلادوس» یا GLaDOS نام دارد. این شخصیت که نام وی مخفف (Genetic Lifeform and Disk Operating System) است می‌توان آن را به فارسی و به صورت مختصر “سیستم عملیاتی تکوینی زنده” نامید. گلادوس بعد از معرفی و نقش آفرینی در بازی‌های پورتال، به یکی از بهترین و تاثیرگذارترین شخصیت‌های بازی‌ها مبدل شد. این شخصیت که در اصل سازمان دهنده‌ی محیط‌های آزمایشی  است که مخاطب در آنها قرار می‌گیرد، با زیرکی خود نقشه‌هایش را پیش می‌برد و شل  (Chell)، شخصیت اصلی بازی، را در راه‌های مختلفی راهنمایی می‌کند تا در نهایت به اهداف خودش برسد. یکی از ویژگی‌هایی که گلادوس را بسیار محبوب کرد، صدای خاص و صداگذاری فوق العاده‌ی وی بود که توسط Ellen McLain انجام شد. صدای ایشان در نقش گلادوس صلابت و زیرکی خاصی داشت که همزمان با شنیدن این صدا، می‌توانستید مهربانی و راهنمایی، فریب و تهدید را حس کنید. این صداگذار و خواننده‌ی بریتانیایی در مجموعه بازی‌های نیمه جان  نیز هنر خود را به نمایش گذاشته است.


34 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. جالب بود ممنون . راستی تا وقتی کلر ردفیلد هست عنوان بهترین شخصیت زن تاریخ بازیهای رایانه ای به الی لست آف آس نمیرسه گفته باشم !

    ۰۰
  2. ۱۰برتر واقعن زیبایی بود با ۹ تاش موافقم ب نظرم شخصیت پردازی ماوراء هم خیلی خوب کار شده بود )beyond ( :15: :15:

    ۱۰
  3. ممنون ازتون
    GLaDOS عالی ترین شخصیت منفی و هم مثبت هستش(کسایی که پورتال رو چند بار تموم کردن میفهمن چی میگم)
    ولی واقعا نامردیه GLaDOSباشه ولیWheatley نباشه :۲۴: ایرلندیه خیانتکار :۲۴:
    در کل لیست خوبی بود با اینکه جای خیلی ها خالی بود میتونست صد برترهم باشه…

    ۰۰
  4. خب بعضی از موارد که واقعا قبل از دیدن حدس زدنی بودن ولی بعضی هاشون به هیچ وجه! به شخصه انتظار حضور الطایر رو هم در لیست داشتم،یا حتی جوکر در Arkham City! ولی هیچ کدوم تو لیست نبودن

    ۰۰
  5. شماره ۹ این وسط چی میگه؟ :11:
    اصلا شخصیت پردازی داره مگه؟
    فقط یه شمشیر بزرگ دستشه چپ و راست سلاخی میکنه.
    کلمنتاین ، بیگ بی ، کلویی(Life is strange) و کلی کرکتر دیگه هم میتونن توی لیست باشن.
    قبول دارم سلیقه اینجا مطرحه ولی دیگه بعضی کرکترها جاشون تو لیست نیست.

    ۰۱
    1. میبینم آقا میلادی که یه زمانی میگفت حیف حجمی که دادم این بازیو (Life is strange) دانلود کردم،( :lol: ) حالا کلویی از برترین شخصیتای لیستشه! :۲۴:

      ۰۰
    2. :۱۲:
      بازیش اونقدر چسبیده که کلا یادم رفت کدوم نسل بود :۲۵:
      اولاف@
      اینو تو تلگرام گفتم نه؟
      همون اوایلش گفته بودم ولی بازی رفته رفته بهتر شد.

      ۰۰
    3. آره تلگرام گفتی :lol:
      بهت گفتم پشیمون نمیشی، واقعا بازیه عالیی بود :۱۵:

      ۰۰
  6. توقع داشتم قدیمی های سایت تو اینجا جواب بدن.
    جای نیتن رو باید با الی عوض کرد.
    بتمن راک استدی تو نسل هفتم اومد.
    جای بعضی از شخصیت های نینتندو خالیه.
    برای نسل هشتم هم بزارید ولی به جای ۱۰ تایی .۵تایی باشه

    ۰۰
  7. ممنون بابت این لیست. گلادوس بهترین انتخاب بود. شاید تنها بازیی که باعث شد خاطرات Half Life برامون زنده شه همین پورتال و بوردرلندز بود.
    مگه میشه تو بهترین شخصیت ها اتزیو نباشه :۱۵: یا بیگ ددی و نیتان. جای کورتانا و مسترچیف هم خالی بود.فقط آگه شخصیت منفی بازی ها رو تو یه لیست دیگه معرفی می کردید، اونجوری جای بیشتری واسه انتخاب تو این لیست داشتید.

    ۲۰
    1. سلام
      مرسی
      ولی مسترچیف و کورتانا برا نسل های قبله
      این لیست فقط شخصیت های جدید معرفی شده در نسل هفتمه

      ۰۰
    1. گیر دادی به مکس پینا :lol:
      ولی جدا از بحث و اینا…واقعا از بهترین کرکتر های تاریخ گیمه…که دیگه هیچ وقت تکرار نمیشه
      اصلا دلم لک زده برای مکس پین….چرا به جای این همه ریمستر آشغالی یه مکس پین نمیدن :۲۳:

      ۰۰
    1. kidding right?!
      باو احسان بیخیال، مکس پین که مال نسل ۷ نبود، پیر تر از این حرفاس :۲۴:
      btw
      ممنون بابت لیست :D

      ۰۰
    2. منظور پست شخصیتایی هستش که تو نسل ۷ تازه وارد شدن مکس پین ۱ و ۲ برای ps2 عرضه شده بود که ماله نسل ۶ هستش اونجوری اگه بود باید کریتوس و مسترچیف و …. دیگه هم میذاشتن

      ۰۰
    1. هرچند باز هم گزینه های بسیار زیادی هستن که میتونن جا بگیرن و متاسفانه نمیشه توی یک لیست کوچک جاشون داد.

      ۰۰
  8. تشکر از اقای محمد پور.
    بنظرم بیستایی میشد بهتر بود چون شخصیتهای زیادی بود که موندگار شدن.

    ۰۰
  9. پورتال واقعا داستان پیچیده ای داشت . خود من با دنبال کردن ویکی ها و دقت تو ریز ترین جزئیات واقعا مخم سوت میکشید از این همه محتوا
    شخصیت گلادوس واقعا جای هیچ حرفی رو نمیزاره ، کنار اون حتی شخصیت رت من که اصن تو بازی مستقیما نیست اما روحش تو بازی جریان داره .
    گلادوس یه شخصیت خاکستری با ریز ترین جزئیات شخصیت پردازی بود که مثلش ندیدم من ، ضمن اینکه همه اینا از یه هوش مصنوعی (سیب زمینی) باشه!
    پورتال :۱۵: عالی بود و کسی درکش نکرد . . .

    ۰۰
  10. لیستای مربوط به شخصیتا خیلی سلیقه ای هستش
    از نسل ۷ برای من یکی شخصیتای FFXIII مثل لایتنینگ و … جذاب بودن
    به علاوه ناتان دریک و ازیو و کورتانا هیلو ۴ و جوعل الی
    جان مارستون رد دد هم باید تو لیست میبود
    فرانک وودز بلک اپس و مک تاویش مدرن وارفیر و کلمنتاین واکینگ دد و سک بوی بزرگ سیاره کوچک در درجات بعد

    ۰۰
    1. اخه تو Red Dead Revolver که نبود چطوری میشه!؟ RDR هم که ماله ساله ۲۰۱۰ وسطای نسل هفت هستش

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر