امتیاز آخرین بازی انجام شده توسط شما

در ۱۳۹۵/۰۶/۱۴ , 12:00:13

در تابستان به سر می‌بریم و اوقات فراغت زیادی را در برابر خود مشاهده می‌کنیم، اما متاسفانه بازار بازی‌های رایانه‌ای درست زمانی‌که باید داغ باشد افت می‌کند و عنوان درخوری منتشر نمی‌شود تا ما چکی سفید امضا از وقتمان را در اختیارش بگذاریم و خودمان را با انجام دادنش خفه کنیم. حال این تابستان، استثنایی به نام Deus Ex: Mankind Divided منتشر شده و بسیار شایسته عمل کرده است؛ نسخه آزمایشی «بتل‌فیلد ۱» را هم نباید از یاد ببریم، عنوانی که آمد و مخاطبینی که از بازی‌های شوتر دیگر خسته شده بودند و با دیدن فضا در «نداهای وظیفه» حالت تهوع به‌شان دست می‌داد را عاشق خود کرد.

اگر در حال تجربه این عناوین یا مواردی دیگر در آخرین روزهای گرم سال هستید به بحث بازی این هفته بپیوندید و ما و دوستان‌تان را در جریان بگذارید و از بازی‌هایتان برایمان بنویسید؛ بگویید که بر روی چه پلتفرمی در حال لذت بردن هستید و کدام عنوان توانسته قلبتان را به دست بیاورد.

می‌دانید که گرمابخش قلم‌هایمان شمایید.


56 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. Fable II
    پانزده ساعت مشغولش بودم و قریب به احتمال ۲۰ ساعت دیگر نیز من رو چسبیده به صفحه مانیتور نگه دارد.زمان عرضه نسخه سوم،۵ ساعتی تجربه اش کردم و به خاطر یک سری کارها،رها شد و دیگر نیز سراغش نرفتم.تا این تابستون که برگشتم سراغ سری،ان هم نسخه دوم.که بر اساس نظر بازیکننده ها و منتقدا چندین پله از نسخه بعدی خودش قویتر و پخته تره.برادر بزرگتره نا سلامتی :D
    سبک بازی اکشن نقش افرینیست.ولی هم بخش نقش افرینی ساده ای داره،هم بخش اکشن جمع و جوری.جالب اینجاست،که با وجود سادگی کلیت دو بخش اصلی گیم پلی بازی،باز از جذابیت بسیاری برخورداره و کمترین خدشه ای به تجربه ۴۰ ساعته بازیکننده اش وارد نمیکند.برعکس،بقدری همین فرمول ساده بازی خوب پیاده شده و در تریکب با سایر المان های خاص و دوست داشتنی این سری که مختص خودش هست قرار گرفته،که مصلما بعد از اتمام دل خیلی ها را در حسرت تجربه بیشترش باقی خواهد گذاشت.ولی خوب،در مقایسه با سایر بازی های مشابه این سبک،در درجه پایینتری از کیفیت قرار میگیره.سیستم جلب رضایت مردم و خرید و فروش بازی هم فوق العادست :۱۵:
    یکی از اصلی ترین ویژگی های هر اثر فانتزی،اعم از رمان و سینما و بازی های ویدعویی،داستان و دنیاییست که داستان در ان بوقوع میپیوندد.و افسانه،از این حیث یکی از دوست داشتنی ترین و زیبا ترین دنیاهای بازی های ویدعویی را داراست.دنیایی فانتزی،با شباهت زیادی به دنیای خودمان،امیخته با طنزی ظریف و با طراحی هنری رنگارنگ و زیبا :۱۵:
    داستان کلیت ساده ای دارد.حاکمی ستمگر،نقش اصلی که تراژدی بزرگی در دوران کودکی تجربه کرده(بخش مقدمه بازی) و هم اکنون باید با کمک سه قهرمان دیگر این سرزمین،جور و استبداد را سر به زیر بکنند و بار دیگر عدالت و شفق را به این سرزمین برگردانند.داستان،کارش را به نحو احسند با روایت قابل قبولش انجام میده و به اندازه کافی انگیزه و هدف در بازیکننده برای ادامه بازی ایجاد میکنه.لور و تاریخچه البیون هم بسیار غنیست و میشود مدت زمان بسیاری در ویکی سری و سرزمین های مختلف گشت و از پیدا کردن اسرار مختلف این دنیای زیبا سیر نشد.
    موسیقی هم عالیست.جای حرف نداره.فقط کاشکی که تنظیمات بازی اجازه دست کاری بیشتری برای صدای موسیقی بازی میداد.در هر شرایطی،موسیقی بازی در زیر صدای دیلاوگ ها و افکت های بازی گم میشه و عملا در یک سری از بخش ها به هدر میرود.مشکل دیگری نیز که به موسیقی های بازی وارد است،کم بودنشان است.موسیقی ها عالین،ولی خیلی حضور ندارن.بیشتر مدت بازی،این محیط و مردم و طبیعت هستند که به کمک بازیکننده میایند تا در بازی بغرقندش.تصمیمی که شاید از عمد انجام شده.نمیدونم.
    در انتها،این اثر انحصاری ۳۶۰ را که به احتمال زیاد همین سال ها شاهد عرضه نسخه ریمسترش،همانند انیکی خودش که دو سال پیش بر روی pc منتشر شد خواهیم بود و هرکسی نیز که هنوز این افسانه را نخوانده،میتواند با خیال راحت ساعت های متمالی درش شنا کند و زیر ابی برود.

    ۰۰
  2. ِDoom 3
    نسبت به بقیه نسخه های سری خیلی ترسناک تره. گیم پلی گان پلی اصلحه ها طراحی مراحل همه چیش عالی و بی نقصه این بازی..
    ۹/۱۰
    inside
    من همیشه تو بازیای ادونچر پلتفرمر پازل ضعف داشته و دارم. و خیلی کم پیش میاد با بازی تو این سبک حال کنم. اینساید برام بهترین بازی ای بود تو سبک حتی از لیمبو هم بالاتر بود برام. بازی بشدت هیجان داره.مثه بقیه بازیای این سبک سره یه معما ساعت ها گیر نمیگنید. البته چون معماهاش اسونن :۲۴: کلی تیگه های تعقیب گریز هیجان انگیز . و داستانی که بدون شنیدن یه دیالوگ روایت میشه.
    بعد از تموم شدن بازی کلی سوال براتون ایجاد میشه و مجبورتون میکنه یبار دیه بازی کنید. که چون ما خسته تر از این حرفاییم میریم یوتیوب ویدیوشو میبینیم :۲۴:
    ۹.۵
    A.O.T. Wings of Freedom
    هنوز کامل تجربه نشده. حقیقتش خیلی بهش امید نداشتم. استودیو میساختش که تا الان هر چی بازیرو پی سی داده از لحاظ گرافیکی درب داغونه بوده. کلی مشکلات فنی داشته. همه بازیاشم دیناستی واریورزن که بدم میاد ازش :۱۴: اوایلشم همین حسو نسبت به اتک داشتم. ولی کم کم نظرم عوض شد. گیم پلی بازی معرکه و سریعه کرکتر های مختلف انیمه قابل بازین. داستان دقیق بر اساس انیمه پیش میره. بازی کردن با کرکتر های مختلف گیم پلی متفاوتی داره. ارمین ضعیف و کند تره و بیشتر تاتکتیکه از اون طرف میکاسا و لیوی بشدت سریع بازی باهاشون و وحشتناک حال میده.
    درک کل اگه انیمه رو دیدید حتما باید اینو بازی کنید. در ضمن تا جایی که میدونم داستانش از انیمه هم جلو تر میره پس اگه بشدت تشنه اتک او تایتانید حتما بازی کنید اینو تا فصل دومش بیاد. بازی حتی برای من که فن اتک نبودم بشدت جذابه . . :10:
    تا ۲ هفته دیگه ایشالله سایلنت هیل ۲ و هف لایف ۲ رو بازی میکنیم :۱۴:

    ۰۰
    1. بعد از تموم شدن بازی کلی سوال براتون ایجاد میشه و مجبورتون میکنه یبار دیه بازی کنید. که چون ما خسته تر از این حرفاییم میریم یوتیوب ویدیوشو میبینیم :۲۴:
      خسته ایم دیگر :27:

      ۰۰
  3. darsk souls 3
    چون این بازی شبیه بلادبورن شده بود حداقل واسه من نیاز دونستم یه خورده مقایسشون کنم!
    اول از طراحی مراحل و طراحیه هنری بازی که بدون شک بلادبورن بسیار بهتر و زیباتر کار شده در دارک سولز دقت کنید خیلی از مراحل شبیه بلادبورنه که بنظرم شایددلیلش مدت زمان کمتر ساخت بازی بوده که ناخواسته برداشتهایی از بلابورن داشتن در اخر این بخش کلا بلادبورن خیلی بهتر کارشده از هرنظر فقط شاید تو موسیقی در یه سطح باشن.
    میام سراغ خود بازی قبلا دوستان اشاره کردن باس فایت ها بسیار بسیار راحت شده بودن و اصلا حرکات غیره منتظره ای نداشتن حتی وقتی نیمی از جونشونم میرفت باز هم با همون حرکات فقط ظاهرشون اتیشی میشد یا تغییر میکرد حتی باس سخت بازی namelessبرای من اصلا سخت نبود فقط بعداز چندبار مردن حرکات اژدها که دستتون بیاد وبا زاویه دوربین بسیار بد (این باس)اشنا بشید راحت اینم میزنید بنظرم بعضی از موجودات و شوالیه هایی که تو خود بازی باهاشون روبرو میشید سختتراز باس فایتهاست.
    نکات منفیه بازی همین تقلید از بلادبورن و اسونتر شدنش هست اونم واسه کسایی که از طرفدارای پرو پا قرص این سری هستن شاید به مذاقشون خوش نیاد وگرنه در کل لذت بسیاری خواهد داشت برای گیمر از طراحیه هنری و گرافیک گرفته تا تنوع سلاحها و شخصی سازیها و…
    امتیاز ۹/۱۰
    اورواچ(اپدیت جدید)
    خب مپ وemote های جدید و دوتا اسکین و البته شروع فصل دوم!
    اول از مپ شروع میکنم مپ جدید طراحیش بسیار زیباست اصلا قابل مقایسه با مپ های قبلی نیست هم استاندارد تر هستش هم چشم نواز تر فقط افسوس که باز هم کلاس اسکورت هستش.
    شخصیت مورد علاقه ی منم (genji)که ضعیف کردن دستشون درد نکنه جالب اینجاست که dragonblade 2ثانیه زمانش کمتر شده که اصلا و ابداع اینکارشون درست نبود و فوق مضحکه واسم که ایا خودشونم با این شخصیت بازی کردن یانه فقط چون مردم گفتن ضعیفش کنید اینکارو انجام دادن از dragonbladeخیلی میشه ایراد گرفت که متاسفانه بجای بهبودش بازم ضعیفترش کردن شما دقت کنید خیلی راحت درحال انجامش میمیرید نسبت به بقیه هیروها چون باید برید تو شکم بقیه که هیروی مثل ریپر هم با دوتا شلیک البته اگه دقت نکنه وگرنه با یه هدشات از نزدیک که کیلویی هم هست برای این شخصیت زحمتتونو میکشه ،همچنان تعادل بین هیروها نیس، متاسفانه.
    امتیاز۸/۵

    ۰۰
  4. رایز اف د تام رایدر رو تازگی تمام کردم.یک بازی کامل که ایراد کم میشه ازش گرفت.ولی طرفداران این فرنچایز توقع یک موارد دیگه ای رو هم دارند.اینکه چرا مشابه بهبود یافته نسخه قبلی هست؟ اینکه چرا باز هم داستان درخوری نداشت؟ چرا بازی اسان هست؟
    بنظرم تام رایدر پتانسیل خیلی بالایی داره و امیدوارم نسخه بعدی از هر لحاظ بهتر بشه

    ۰۰
  5. Grow Home و Grow up
    ۸ از ۱۰
    سبک جدید و خوبی داره محیطش هم جالبه که واسه یه بازی مستقل و کوچیک خیلی خوبه. فقط اگه داستانش یه کم سطحی نبود و قابلیت های بیشتری داشت بهتر میشد. :-)

    Inside
    ۹ از ۱۰
    لذتی که موقع لیمبو بازیکردن بهم دست داد رو اینجا هم حس کردم واقعا جالب بود. :lol:

    Battle 1 Beta
    خیلی خوب بود. عالی بود. یکم مشکل گرافیکی داشت که اونم احتمالا به خاطر ذغالی بودن :( کامپیوترمه. :pc:

    ۲۰
  6. Shadow of Mordor
    بازی خیلی سرگرم کننده ای اما متسفانه المان هایی که از دنیای تالکین وارد بازی شده خیلی به اصطلاح چیپ و سبک. البته بازی نکات مثبت کم نداره علی الخصوص گیم‌پلی. روند بازی در واقع ترکیبیه از Assassin’s Creed و Batman، مخصوص بتمن که سیستم مبارزات بازی خیلی شبیه(البته در واع بتمن شبیه این بازی :۲۴: ) . مثل سیستم جهت دادن یا عوض شدن کاربری دکمه ها با داشتن R2 یا شمارش گر ضربه ها یا فنیشر ها که عینا با ترکیب مثلث و دایره انجام میشه و… البته اینا همه تو بتمن خیلی بیشتر حال میده . بازی یه ویژگی خیلی چالش بر انگیز داره که شما رو تشویق میکنه کشته نشید. این طور که هر باز شما می میرید اورکی که شما رو کشته به در جه کپیتانی ترفیع پیدا میکنه و همچنید کاپیتان هایی که قبل توسط شما کشته شدن با کاپیتان های جدید جایگزین میشن. کاپیتان هایی که شما باید ازشون بگذرید تا به آخر بازی برسید. این قدر یا این قضیه حال کردم که گاهی اوقات به عمد میمیرم که کاپیتان ها ریوایو بشن دوباره برم بکشمشون. خوشبختانه اینبازی چیز باحل کم نداره. باحال ترین کیف بازی هم کندن پوست این اورک های کثیفه :۲۴:
    اما بازی بی اشکال هم نیست. حالا من کار ندارم داستان بازی زپرتی.بازی اصلا از لحاظ طراحی محیط در حد اسمش نیست حالا نمیشود سازنده یه چهار تا بیشتر از مکان های خفن سرزمین میانه درست کنند. یعنی تنها مکان خفن بازی دروازه های موردور (که خیلی هم خوبه من خودم هر بار میبینمش دلم غش و ضعف میره) اما چرا اینقدر کم . بابا ما تنها کوه میخوایم ما می خوایم ایزنگار، ادوروس،ریوندل و شایر ببینیم. بابا یکی نیست به اینا بگه ما می خوایم تو کوچه های گوندور راه بریم ما می خوایم مسیر بین بگ‌اند و هابیتون اسب بدونیم :16: . بازی همش سایه و گِله . :11:

    ۰۰
  7. Pes 2017 demo
    چقدر خندیدم سرش :lol: . در کل بازی خیلی خوب شده مثلا برخورد های فیزیکی خیلی خوب طراحی شدن . ولی بازی هنوز شدیدا ایراد داره . عملکرد دروازبان ها و انیمیشن هاشون داغونه . بازی زیاد تاکتیک پذیر نیست و میشه بی هدف بازی کرد و خیلی راحت گل زد . توپ خیلی وقتا غیر طبیعی حرکت میکنه خصوصا تو پاس های هوایی . یکی دیگه از ایراداتش اینه که بازیکن ها زیاد فرقی ندارن و فرقشون توی قد و سرعتشونه گ مثلا با یه ذره تمرین می تونید با پیکه دریبل زیدانی بزنید :lol: . در کل بازی ارزششو دارو که یه دو سه دست بازیش کرد

    Battlefield 1 beta مثلا :۲۳:
    سر جمع ۱۰ دیقه تونستم بازی کنم . دستگاهم ( ps4) یه مشکلی داره که توی بعضی بازی ها یه تعداد پیکسل سفید تو صفحه میاد بعد از یکی دو دیقه هم که وارد بازی میشم بازی کرش می کنه . خصوصا بازی هایی که با فراست بایت ساخته شدن الیته دو سه تا بازی اینجوری شدن . هیچ کسم نمیدونه چه مرگشه . کلا ده بیست نفرو دیدم که این مشکلو دارن .
    God of war 3 remastered
    زیاد وقت نکردم بازیش کنم ولی تا اینجا که خیلی عالی بوده . اتفاقا به یه بازی مثل این خیلی احتیاج داشتم . امیدوارم تا آخرش همینجوری پیش بره
    Battlefield 1942
    از بچگی کلی خاطره دارم باهاش . خاطرات زیادی واسم زنده شد ( خصوصا آهنگاش دیوونم کرد ) .نمی دونم چرا بازی کردنش اینقدر حال میده :lol: . برادرم که سه چهار ساله بازی نمی کنه میشینه بازیش میکنه :lol: . هیچ وقت یادم بازی که شروع میشد چطور حپله می کردم واسه این که سوار هواپیما بشم :lol:
    این هفته هم overwatch , resident evil 4 , inside رو شروع میکنم

    ۰۰
  8. Inside
    Xbox one

    واقعا نمیدونم بازی رو چجوری توصیفش کنم شاید بهترین راه برای توصیف کردنش مقایسش با لیمبو باشه از لحاظ تنوع نوع گیمپلی اینساید بسیار بهتر از لیمبو عمل کرده به طوری که توی اینسایدشاهد تعقیب و گریزهای هیجان انگیز و صحنه های فوق العاده جالب زیادی هستیم گرافیک تقریبا ۲/۵بعدی بازی هم که خیلی عالیه که البته با توجه به پیشرفت صنعت گیم طبیعیه معما های بازی نسبتااسون تر هستند ولی بازم قابل قبولن داستان بازیم راسیاتش چیز زیادی ازش نفهمیدم که بخوام در موردش توضیح بدم خیلی گنگ بود موسقی هم قطعات بسیار کوتاه و اکثرا نامفهوم بود که ای کاش میشد بازی موسقی های بهتری داشته باشه در کل یه تجربه خیلی خاصه که به همه پیشنهادش میکنم چون بازی بسیار ارزشمندیه

    ۰۰
  9. mgsv
    به عنوان یک سال انتشار بازی کردم.خدایی به غیر از داستانش اشکال دیگه ای داشت؟
    همین داستان هم تا چپتر یک خوب بودتوی چپتر ۲ هم لحظات ناب زیاد بودن. ولی خوب بهتر هم میشد
    گیمپلی :۱۰
    داستان:۹
    گرافیک:۱۰
    ساندترک:۱۰
    until dawn
    بعد یک سال همه ترس تو جونم می نداختن و می گفتن ترسناک ترین بازیه عمرشونه ولی بالاخره گرفتمش.اصلا بازی به این گلی کجا :۲۴: جامپ اسکر های ترسناک کجا؟خیلی بازی نازی بود :!:
    ۸/۱۰

    ۰۰
    1. البته نظر شخصیه : بیخود ترین بازیه ترسناکی که بازی کردم until dawnبودو به قول دوستمونA.F.Aاین بازیارو انجام ندادن که گفتن ترسناکترین بازی عمرشون!

      ۰۰
    2. داستان فانتوم پین مشکلات زیادی داشت.از داستان نمیه کاره ایلای تا پیام ها و هایپ‌های توخالی کوجیما همه ایرادن. داستان گاهی اوقات به قدری ضعیفه که خط داستانی کوایت توش شاهکار محسوب میشه! روایت داستان هم همونطوری که خودتون اشاره کردین ضربه بدی به داستان میزنه. پایان درهم و کاملا بی‌معنی بازی که هیچ هدف خاصی رو دنبال نمیکنه (البته اگه بشه اسمش رو پایان گذاشت!) هم ضعف بزرگیه که تجربه‌ی کلی بازی رو زیر سوال میبره. روایت پراکنده و به‌هم ریخته فقط یکی از ایرادات بازیه. ماموریت‌های تکراری و بعضا بی‌هدف توی بازی زیادن.اکثر ماموریت‌ها با یک روش قابل انجامه. زمانی که استراتژی موثر رو پیدا کنیم تا پایان بازی به راحتی میشه پیش رفت. نکته بعدی هم در انگیزه ندادن به بازیکنه. بازی انگیزه لازم رو برای متفاوت بازی کردن به گیمر نمیده. سیستم بازی طوریه که بیشتر بازیکن رو ترغیب به فولتون کردن سربازا میکنه تا کشتن. بازی مدام فریاد میزنه که من دست بازیکن رو باز گذاشتم. ولی در عمل اصلا اینطور نیست. با کشت و کشتار عملا ویشرفتی توی بازی حاصل نمیشه و فقط مدت زمان بازی کردن بیهوده بالا میره.

      ۲۰
    3. پایان?!من که پایانی ندیدم سینا از کدوم پایان حرف میزنی! :lol: :lol: چیزی که من دیدم این بود که یهو مراحل تموم شدن و یه تروثی بهمون نشون دادن همین!

      ۲۰
    4. خب عزیز من بازی رو هرجور پایان می‌دادن بالاخره یه جایی از خط داستانی باید رها می‌شد. به هر حال دقیقا وسط تایم لاین متال گیر بودیم، کار بسیار دشواری به روایت داستان بپردازی تو این جور مواقع.

      ۱۰
    5. به نظرم حتی اگر ماموریت ۵۱ هم داخل بازی وجود داشت، باز هم نتیجه همینی می‌شد که الان میگید. البته کلا ماموریت ۵۱ نمیشد وارد بازی بشه چون تناقض داره با بقیه بازی (حضور نیروهای اسکال فیس بعد از مردنش!)

      ۰۰
    6. علی آقا طعنه می زنین یا جدی میگین که داستان ندیدین :۲۱:
      همین که میگین داستان نداره از خیلی از بازیا داستانش بهتر بود فقط شما مورد خطاب من نیستین و همین کسایی که می گن بازیی مثل آنچارتد جی تی ای و کلی بازی دیگه داستان داره اینو یادشون نره که داستان نسخه ۵ این سری از اون داستان ها خاص تر هست(به فن های آنچارتد بر نخوره من خودم یکی از فن های نیت هستم :۲۴: )

      ۰۰
    7. ماموریت های جانبیش هم خیلی ضعیف ظاهر شدن. اکثرا تکراری و بدون چالش. حتی نتونست نزدیک به ماموریت های نسخه پیس واکر هم بشه.
      البته گفتم بازی همون طراحی مراحل و ماموریت‌های اصلیش هم لنگ میزنه، چه برسه به ماموریت های فرعیش.

      ۰۰
    8. @رضا حاتمی

      کل داستان فانتوم پین و پایانش همه‌ش پلات‌هول و چاله داستانی پر نشده بود. خیلی وعده‌ها عملی نشد. (خیزش اوتر هیون و شیطانی شدن مردها در اوتر هیون و هزارتا پیام هایپ‌کننده‌ی مزخرف دیگه). حالا روایت که ضعیف بود هیچ، اون قضیه شیطانی شدن بیگ باس که اصلاً نشون نداد رو کجای دلم بذارم؟ این هم شد داستان بی‌نقص؟

      ۱۰
    9. خب خیزش بهشت بیرونی رو دیدیم و همینطور شیطانی شدن شخصیت بیگ‌باس.
      در واقع منشا خیزش بهشت بیرونی همون ایجاد سگ‌های الماسی بود که در آینده به بهشت بیرونی بدل میشه.
      شیطانی شدن شخصیت بیگ‌باس هم از همون پیس واکر (پرت کردن سربند باس) شروع میشه، یعنی تغییر ایدئولوژی‌هاش، و با بازیچه کردن یکی از یاراش تو فنتوم پین این فرایند تکمیل تر میشه.

      ۱۰
    10. رضا جان به نظرت واقعا شیطانی شدن بیگ باس رو ما دیدیم؟چیزایی که دیدی برای اینکه قانع بشی بیگ باس شیطانی بشه کافین؟!

      ۰۰
    11. گیمپلی مشکل داشت ولی برای یک بازی ارتشی با جهان باز نمی شد گیمپلی بهتر از اینو اورد(من به شخصه گیمپلی نسخه های قبل بیشتر دوست داشتم.)

      ۰۰
    12. به گیم پلی بازی هیچگونه ایرادی وارد نیست هیچگونه بی نقصترین گیم پلی بود دیگه ازین بهترم مگه هست؟؟؟؟

      ۰۰
    13. @رضا حاتمی

      خب اصلاً این‌که دایمند داگز منشأ اوتر هیون بود مسخره‌س. اون اتاق آخر بازی من هنوز موندم چطوری از یه اتاقی که به نظر تو یکی از اتاق‌های قرنطینه‌ی مادر بیس وسط آب‌های سیشل هست یهو همون‌طوری صحیح و سالم می‌ره آفریقای جنوبی. فقط نگید این هم یکی از اون طنزهای کوجیماست! حالا این به کنار، می‌مُرد تو تریلرها به جا لوگو اوتر هیون که یه بار قایمکی بیش‌تر تو بازی نشونش نداد استفاده نمی‌کرد؟ همه‌ش هایپ کاذب بود. ونوم اسنیک رو یه جوری نشون می‌داد عین شِمر که قراره سَر ببُره، ولی بازی نهایی دیدیم همه‌ش تدوین گول‌زننده‌ی تریلرها بود و اصلاً کسی تو داستان شیطانی نیست. از نقش مقوایی آسلات بگیر تا خود ونوم اسنیک که مثبت‌ترین پروتاگونیست سری بود. بیگ باس که سرجمع دو دقیقه تو بازی حضور نداشت چه‌طوری شیطانی شدنش رو دیدی؟ البته حروم‌زادگی‌هاش رو دیدیم. حرف آسلات هم جالبه بهش می‌گه هویتت رو عوض کن مخفی شو تا کسی شک نکنه، ولی تو با توجه به تایم‌لاین سری اصلاً بیگ باس مخفی نمی‌شه و با هویت بیگ باس می‌ره اون‌ور و این‌ور دنبال نجات گری فاکس و نائومی هانتر.
      این‌که می‌گی شیطانی شدن بیگ باس از پیس واکر شروع می‌شه رو موافقم. حتی تو گراند زیروز هم بیگ باس اولش می‌خواست پاز و چیکو رو بکشه ولی کاز نذاشت. ولی تو فانتوم پین بیش‌تر رگه‌های پست‌فطرتی بیگ‌ باس رو می‌شه دید تا شیطانی شدنش رو. شیطانی شدنش تو زنزیبار لند که تحدید سوخت فسیلی جهانی می‌شه به مراتب بهتر از شیطانی شدنی هست که با فروختن سرباز و قرار دادن مردم تو خط آتش بخواد شکل بگیره.

      ۳۱
    14. بنظرم اینجا دیگه بحث سلیقه‌ای میشه. بازی این موضوعاتی رو که گفتیم به تصویر کشیده حالا یه تعداد باهاش کنار نیومدن، ولی یه تعداد هم قابل قبول میدوننش.
      حالا من نمیدونم دیگه چطور می‌‍شد بهتر از این شیطانی شدن بیگ باس رو نشون داد. کاملا با دلیل و منطق از پیس واکر شروع کرد و به فنتوم پین رسوندش و در متال گیر ۲ (۱۹۹۹) به پایان رسوندنش.
      واسه اون مورد سکانس شکستن آینه، خب اون صحنه دقیقا تو بهشت بیرونی اتفاق می‌افته. دلیل شباهتش با پایگاه سگ‌های الماسی هم اینه که معمارهاشون یکی هستن. همونطور که پایگاه دایمند داگز شبیه به پایگاه ارتش بدون مرز تو پیس واکر بود. این موضوع دقیقا تو متال گیر (۱۹۹۵) و متال گیر: ۲ سالد اسنیک (۱۹۹۹) هم تکرار شده که بناهای بهشت بیرونی و سرزمین زنگبار شبیه به هم هستن چون معمارهاشون یکی بودن.
      باز هم میگم مشکل فنتوم پین روایتش هست، این یعنی کمبود کات‌سین و تبدیل بخش های داستانی مهم به نوار کاست. خب قطعا همه این موضوع ها به روایت لطمه میزنه.

      ۱۰
    15. اون تریلرهایی که نشون دادن و ملت خشتک ها دریدن، انتظارات رو بالا برد. بعد یهو توی بازی نهایی زد حذفشون کرد :|

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر