فیل اسپنسر دلیل عدم موفقیت اکس‌باکس در ژاپن را توضیح می‌دهد

در ۱۳۹۵/۰۷/۲۶ , 14:00:29
Nioh, persona 5, Phil Spencer, Scalebound, اکس باکس (Xbox), کنسول Xbox 360, کنسول Xbox One, مجله فامیتسو (Famitsu)

این موضوع که عملکرد کنسول نسل هشتمی مایکروسافت، اکس‌باکس وان، در ژاپن به‌هیج‌وجه راضی‌کننده نبوده، بر هیچ کس پوشیده نیست. در چنین شرایطی، آقای فیل اسپنسر که مدیریت بخش اکس‌باکس را برعهده دارد، دلایل این عدم موفقیت را توضیح داده است. در ادامه همراه دنیای بازی باشید.

آقای فیل اسپنسر در مصاحبه‌ی خود با مجله فامیستو به عدم موفقیت اکس‌باکس وان اعتراف کرد، افزود که فروش این کنسول آن‌طور که او دوست داشته نبوده است. با وجود چنین شرایطی، مایکروسافت برنامه‌های زیادی تا پایان سال داشته و امیدوار است که با چنین تلاش‌هایی بتواند موفقیت این پلتفرم در بازاهار محلی ژاپن را افزایش دهد.

اسپنسر در ادامه افزود که دلیل این عدم موفقیت از دید او، نبود بازی‌هایی متناسب با کاربران ژاپنی در لاین آپ این کنسول است، زیرا این کاربران به عناوینی با فضای «پرسونا ۵» یا Nioh علاقه‌مند هستند. برای مثال نیز می‌توان به بازی‌های Lost Odyssey و Blue Dragon اشاره کرد که در آن زمان از عناوین مهم اکس‌باکس ۳۶۰ محسوب می‌شدند که به‌طور ویژه برای مخاطبان شرقی ساخته شده بودند.

علارغم اینکه مایکروسافت در حال حاضر روابط خوبی با سازندگان ژاپنی دارد و از نتایج آن نیز می‌توان به «اسکیل‌باند» اشاره کرد، برخی از آن‌ها به‌دنبال عرضه محصولات خود بر روی پلتفرم مایکروسافت نیستند. با این‌حال، از دید مایکروسافت سازندگان ژاپنی بسیار پراهمیت بوده و به‌همین دلیل نیز سعی دارد تا روابط خود را با آن‌ها تقویت کند.


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر