در سفینهی بازی «اندرومدا» بارگذاری وجود نخواهد داشت
در سال میلادی آینده شاهد بازگشت سری «اثر جرمی» (Mass Effect) خواهیم بود. در چنین شرایطی، سازندگان این بازی تمام تلاش خود را کردهاند تا اندرومدا از هر لحاظی نسبت به سه گانهی اصلی پیشرفت کرده باشد. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.
همانند سه گانهی اصلی، در «اندرومدا» (Andromeda) شما از یک سفینهی اصلی برای جا به جا شدن در کهکشان استفاده خواهید کرد. اما این بار تجربهای متفاوت نسبت چیزی که به آن عادت کردهاید خواهید داشت؛ برای مثال میتوان به روشهای جدید ناوبری و یا ارتقاء سفینه اشاره کرد. اما بزرگترین تغییری که میتوان از آن نام برد، توانایی جا به جا شدن در سفینه به صورت یکپارچه، روان و بدون احتیاج به بارگذاری است. کارگردان فنی اندرومدا، «هرولد چپوت» (Harold Chaput) در این باره گفت:
مشکل بزرگی که [در بازیهای قبلی] وجود داشت، محدودیت حافظه و بارگذاری بود. اگر میخواستید از یک محل به محل دیگری بروید، زمان زیادی باید مصرف میشد تا همه چیز از اول بارگذاری شود. این مسئله باعث میشد تا جریان داستان قطع شود. اما در اندرومدا، تجربهای که در سفینه خواهید داشت بسیار روان و یک پارچه خواهد بود. میتوانید روی یک سیاره فرود بیایید، به این طرف و آن طرف بپرید و به داخل ساختمانها بروید بدون این که چیزی بخواهد جریان بازی را قطع کند. با شکسته شدن موانع، مخاطب میتواند آزادانه به گشت و گذار بپردازد و ساختن فضایی غنی نیز، آسانتر میشود.
اثر جرمی: اندرومدا در بهار سال ۲۰۱۷ برای پلیاستیشن ۴، اکس باکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.