Tabata از موفقیت‌های Final Fantasy XV می‌گوید

در ۱۳۹۵/۱۰/۰۳ , 18:30:54
Final Fantasy XIII, final fantasy xv, پلی‌استیشن ۴, کنسول Xbox One

فاینال فانتزی ۱۵ حالا عرضه شده و کارگردان بازی یعنی آقای هاجیمه تاباتا، می‌تواند راحت باشد و به موفقیت این بازی فکر کند. مسیر ساخت بازی بسیار طولانی بود و تیم سازنده لایق چنین استراحتی است. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

یک وب‌سایت ژاپنی توانسته با تاباتا در مورد موفقیت بازی و موارد دیگر صحبت کند. بازی در غرب موفقیت بسیار بزرگی بود، اما در مورد ژاپن چه می‌توان گفت؟ تاباتا گفت که بخش بزرگی از فروش مربوط به آن سوی آب‌ها (غرب) بوده است و این انتظار هم می‌رفت؛ چون افراد بیشتری در غرب پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان دارند. در ژاپن، فروش فاینال فانتزی ۱۵ کمی بیش از ۸۰۰۰۰۰ نسخه بوده که برای یک عنوان اصلی سری فاینال فانتزی مقداری کم است. در مقام مقایسه باید بگوییم که فاینال فانتزی ۱۳ در هفته‌ی اول عرضه در ژاپن بیش از ۱.۵ میلیون نسخه فروخت.

البته تاباتا اعتقاد دارد که به‌خاطر وضعیت حال حاضر بازی‌ها در ژاپن، این اعداد هنوز هم خوب هستند. لازم به ذکر است که بازیکنان ژاپنی به سمت دستگاه‌های بازی همراه حرکت کرده‌اند. دارندگان پلی‌استیشن ۴ به اندازه‌ی دارندگان پلی‌استیشن ۳ در همین مدت زمان در نسل قبل نیستند.

در مورد عرضه‌ی بازی هم تاباتا می‌گوید که عرضه‌ی هم‌زمان در سراسر جهان لازم بود. در گذشته، عناوین فاینال فانتزی ماه‌ها قبل از عرضه در کشورهای غربی،‌ در ژاپن وارد بازار می‌شدند.

بازی هم‌چنین برای جذب مخاطبان غربی به صورت جهان باز طراحی شده است. با توجه به نقد بسیاری از بازیکنان به ساختار خطی فاینال فانتزی ۱۳ به نظر می‌رسد که این تصمیم درست بوده است. البته نیازی به توضیح نیست که عناوین جهان باز مانند جی‌تی‌ای و فال‌اوت و ویچر هم در این روزها بسیار محبوب هستند.


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر