بازی کننده های Reckoning با یک بازی آشنا و عالی طرف خواهند بود

Vahid توسط Vahid
در ۱۳۹۰/۱۱/۰۸ , 19:35:05
Kingdoms of Amalur: Reckoning

 

Ian Frazier طراح ارشد بازی Kingdoms of Amalur: Reckoning در مورد فرایند ساخت این بازی گفت تمام کسانی که به استودیوی Big Huge Games آمدند با خود ایده های جدیدی را وارد بازی کردند تا بتوانند یک IP کاملاً جدید را خلق کنند. Big Huge Games امیدوار است بتواند تعریف تازه ای از مبارزات ژانر RPG را ارائه کند.

او که خود پیش از این بر روی بازی Titan Quest کار کرده در مصاحبه ای با سایت CVG گفت با توجه به مغز های خلاق متفاوتی که پشت این بازی است تعجب برانگیز نیست که این بازی برای برخی از بازی کننده ها آشنا باشد. او گفت:

“ما عمداً یک دنیای Fable گونه نساختیم. ما سعی کردیم سیستم مبارزات بسیار خوبی را در یک محیط Open World ارائه کنیم و این هدف آخر ما بود. این بازی زیر دست بازی سازان بسیاری بوده و تحت تاثیر ایده های تیم بزرگی قرار داشته است، به همین دلیل قطعاً این بازی با بازخورد های متفاوتی رو به رو می شود مانند: *این همان دنیای وارکرفت، البته به صورت تک نفره است.* من شخصاً چنین حسی ندارم اما ممکن است چنین حسی برای برخی وجود داشته باشد من حتی شنیده ام که این بازی با بازی های Fable، Dragon Age و حتی The Elder Scrolls مقایسه شده است.”

“Morrowind, Oblivion و Skyrim هر سه بازی های بزرگی هستند و فکر می کنم آن ها به ترتیب انتشار بهتر شده اند اما این به این معنی نیست که آن ها صرفاً به خاطر گذر زمان پیشرفت کردند. Ken Rolston (طراح ارشد سابق بازی های Morrowind و Oblivion که بر رو این بازی هم در حال کار کردن است) می خواست یک بازی جدید بسازد. ما چه کاری می توانیم انجام دهیم تا ژانر RPG را وارد ابعاد جدیدی بکنیم؟ ما با Reckoning چیز های بسیاری را تا حد بسیار عالی ارتقاء دادیم اما شاید هیجان انگیز ترین آن ها بخش مبارزات باشد. Rolston دوست داشت مبارزات این بازی همان طور باشد که در زمان حظورش در Bethesda و سری بازی های Elder Scrolls می خواست. بازی های قبلی که نام بردم نقاط قوت زیادی دارند اما سیستم مبارزات آن ها نقطه قوت اصلی شان نبود.”

Frazier همچنین گفت یکی از چیز هایی که تیم سازنده می خواست در بازی به کار ببرد تنوع در کلاس های دارای سلاح و توانایی ها بود. به این ترتیب بازی کننده ها ابزار ها و وسایل بسیار زیادی برای مبارزه دارند. در کل در بازی ۹ کلاس دارای سلاح و همین طور ۶۰ توانایی مختلف وجود دارد که همه ی آن ها هم در سیستم کومبو ها اثر گذارند.

“ما نمی خواستیم یک بازی اکشن بسازیم. نمی خواستیم بازی ما مثل God of War باشد که در آن به طور دقیق دکمه های XXYYA را بزنید. در چنین بازیی نیاز به به خاطر سپردن ترتیب دکمه ها نیست. نقش آفرینی باز ها به عقیده ی من دوست ندارند با همچین چیزی رو به رو شوند. من هم نمی خواهم. من God of War را دوست دارم اما نه اینجا. بسیاری از بازی کننده های ژانر نقش آفرینی نمی توانند به راحتی ۷ کومبوی مختلف را حفظ کنند. این خیلی سخت است.”

“ما می خواستیم در حرکات اکشن تنوع بسیار زیادی وجود داشته باشد. به همین دلیل سیستم کومبو های بازی متنی است. فرض کنید که شما یک شمشیر Longsword دارید. اگر چهار بار به صورت پشت سر هم (با فاصله ی زمانی یکسان) با شمشیر ضربه بزنید یک زنجیره ی کومبو زده اید. اگر هم به این کومبو ها علاقه ای ندارید و به آن ها توجه نمی کنید می توانید پول های خود را خرج چیز های دیگری بکنید، خود را قوی تر بکنید، Damage کاراکتر خود را ارتقاء دهید و … می توانید به راحتی یک همچین کار هایی در بازی انجام دهید و خود را خلاص کنید البته نه در حالت سختی Hard ولی لااقل در حالت سختی Normal می توانید این طوری بازی کنید. “

در مورد حالت های سختی بازی هم گفته شده بازی دارای حالت های مختلفی خواهد بود به طوری که مثلاً حالت Hard واقعاً سخت است البته نه به اندازه ی بازی Dark Souls اما مطمئناً بازی آسانی نخواهد بود.

Kingdoms of Amalur: Reckoning ماه آینده بر روی PC، پلی اسیتشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ عرضه می شود.

 


61 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

    1. منم خوشم نمیومد، ولی تازگیا نظرم عوض شده….جنابتان بازی ویچر۲ رو بازی کنید و به اتمام برسانید اون موقع هست که تمام لذت های دنیا انگار مال شما شده…آخر وقتی نمیدونی اژدها رو بکشی یا ولش کنی یا با قاتل پادشاه چیکار کنی خودش عالمی داره….

      ۰۰
    2. میبینم که تنها نیستم :-P
      اقای ارش من از این شانسا ندارم که هویجوری تند تند توم رایدر بدن بیرون ولی در عوض نقش افرینی هویجوری فرت فرت میدن بیرون
      یادش بخیر بازیهایی مثل
      god hand
      dmc 3 and 4
      کلا بازیهایی که فقط باید بزنی با مرگبارترین فنون ممکن…اوج لذت تو این بازیهاست که متاسفانه تعدادشون دیگه به انگشتان دست هم نمیرسه
      اه خدای من :cry:

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر