دنیای جهان‌باز Breath of the Wild به استاندارد بازی‌های Zelda تبدیل می‌شود

در ۱۳۹۶/۰۱/۲۲ , 14:00:05
Breath of the Wild, the legend of zelda, Zelda, شرکت نینتندو (Nintendo)

مجموعه‌ی «افسانه زلدا» (The Legend of Zelda) همیشه یکی از مجموعه‌های نوآور و باارزش صنعت بازی‌های ویدیویی بوده است. حال با انتشار بازی Breath of the Wild و موفقیت این سری، دنیای‌جهان‌باز آن تبدیل به یکی از استانداردهای این مجموعه شده استدر ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

اولین‌بار در سال ۱۹۸۶، اولین بازی مجموعه‌ی زلدا منتشر شد و به همگان نشان داد که یک بازی ماجراجویی دوبعدی باید چگونه باشد و بعد از آن با بازی A Link to the Past، که یکی از بهترین بازی‌های تاریخِ این صنعت است، همین روند را ادامه داد. مدّتی بعد با بازی Ocarina of Time بهترین روش برای ساخت یک بازی سه‌بعدی را به نمایش گذاشت و بازی‌های بعد از آن نیز از این بازی پیروی کرده و استانداردهای Ocarina of Time را حفظ کردند.

حالا با منتشر شدن بازی «نبض طبیعت» (Breath of the Wild) دوباره به ژانر جهان‌باز نیرویی تازه بخشید. حال «ایجی اونوما» (Eiji Aonuma)، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی این سری، اعلام می‌کند که این دنیای جهان‌باز تبدیل به استاندارد و اولویت بازی‌های بعدی زلدا شده است.

این اطلاعات از مصاحبه‌ای با این کارگردان در مجله‌ی ژاپنی «فامیتسو» (Famitsu) منتشر شده است. آقای اونوما می‌گوید که آن‌ها در حال کارکردن بر روی چگونگی ساخت بازی‌های بعدی این مجموعه هستند و این که ساخت بازی بعدی بسیار برای آن‌ها سخت خواهد بود، اما چیزی که مشخص است این است که دنیای جهان‌باز Breath of the Wild تبدیل به یکی از المان‌های اصلی ساخت بازی‌های بعدی شده است. ایجی اونوما منبعی معتبر برای اعلام‌کردن اخبار در این زمینه است؛ وی کار بر روی زلدا را با بازی Majora’s Mask و با همکاری «شیگِرو میاموتو» (Shigeru Myamoto) آغار کرد.

به نظر می‌رسد که حال به سومین دوره‌ی پرتحول و انقلابی مجموعه‌ی زلدا وارد شده‌ایم. اولین‌بار با بازی‌های دوبعدی، سپس بازی‌ها سه‌بعدی و حال نیز شاهد یک جهان کاملاً آزاد هستیم. مجموعه‌ی زلدا همیشه مسیر روبه‌جلویی را درپی‌گرفته و هنوز هم آن راه را ادامه می‌دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر