هیدئو کوجیما اطلاعات جدیدی را در مورد مراحل توسعه بازی Death Stranding منتشر کرد

در ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ , 22:00:08
بازی Death Stranding

هیدئو کوجیما اطلاعات جدیدی را در مورد مراحل توسعه بازی Death Stranding در استودیوی کوجیما پروداکشنز و شخصیت نورمن ریداس به اشتراک گذاشت. در ادامه همراه دنیای بازی باشید.

در حین برگزاری رویداد ترایبکا گیمز، هیدئو کوجیما اطلاعات جدیدی را در مود وضعیت توسعه بازی Death Stranding که در انحصار کنسول پلی‌استیشن ۴ قرار خواهد داشت ارائه کرد. کوجیما توضیح داد در زمان خلق شخصیت‌های این بازی، آقای نورمن ریداس بازیگری بوده که در ذهن هیدئو کوجیما جای گرفته است. نکته قابل توجه در صحبت‌های آقای کوجیما زمانی بود که او اعلام کرد بطور اتفاقی در حال اعلام نام شخصیت نورم ریداس بوده اما اینکار را نکرده است.

او همچنین اعلام کرد که در تریلر اصلی که از بازی Death Stranding شاهد بودیم، شخصیت نورمن ریداس برهنه بوده و علت این موضوع عمدی عنوان شده و خود کوجیما دوست داشته است که مردم چنین حالتی را در اولین تماشا از نورمن ریداس ببینند و پس از آن ما قادر خواهیم بود تا این شخصیت را در حالت‌های مختلف سفارشی سازی شده‌ای با حالت مختلف مو و تجهیزات ببینیم.

کوجیما همچنین اعلام کرد که علت شروع کار او با بازیگران فیلم‌های سینمایی این بوده است که کار کردن تنها با آثار سی‌جی سرگرم کننده نیست و او بدنبال چیز زنده‌تری بوده است. کار کردن با سی‌جی مرسوم و انیمیشن‌ها نتایج قابل پیش‌بینی را بدنبال خواهند داشت که دقیقاً مشابه چیزی است که در تخیلات کوجیما قرار دارد اما این الزاماً چیزی نیست که او می‌خواهد. حضور بازیگران واقعی منجر به غیرقابل پیش‌بینی شدن نتایج خواهد شدو چیزهایی را خواهند دید که در تخیلات کوجیما قرار نداشته است و منجر به توسعه پروژه ساخت بازی ار مرزهای تصور شده خواهد شد.

در ارتباط با وضعیت ساخت بازی Death Stranding آقای کوجیما پاسخ داد که این بازی برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ در دست کار قرار دارد و نقشه کلی پروژه و موقعیت سازه‌ها در حال شکل گیری هستند و تیم سازنده در حال کار با موتور بازیسازی Decima و انجام تست‌هایی برروی سیستم‌ها، شخصیت‌ها و محیط‌های بازی است. در نهایت همه چیز عالی خواهد بود.

قابل ذکر است زمانی که آقای کوجیما عبارت «بازی برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ در دست کار قرار دارد» را گفته است از فعل «ugoku» استفاده کرده است که اصطلاحی در مراحل توسعه بازی‌ها در ژاپن بوده و معنی آن، اجرای بازی یا قسمت‌هایی از آن برروی پلتفرم ذکر شده است.

آقای کوجیما همچنین برای توصیف بهتر وضعیت کار از تشبیه موقعیتی استفاده کرد:

بگذارید اینطور بگویم که شخصیت نورمن در حال راه رفتن در شهر نیویوک است (این تنها یک مثال است و داستان بازی در شهر نیویورک روی نمی‌دهد.)، ما در حال بررسی کاری هستیم که توسط موتور بازیسازی Decima قابلیت آن وجود دارد تا بتوانیم خود شهر نیویورک واقعی را شبیه سازی کنیم و اقدام به مقیاس بندی مناسب موقعیت‌ها و ایجاد احساس خوبی در آن نماییم. در ادامه این راه رفتن، شخصیت ما وارد یک رستوران ایتالیایی می‌شود، در این لحظه اینکه او با چه کسی ملاقات می‌کند، چه چیزی خواهد خورد و کلیه جزئیات موجود باید در نظر گرفته شوند.

چیزی که اکنون باید برروی آن کار کرد مربوط به نوع میزهای موجود در رستوران، دیالوگ‌های خاص، جزئیات حاضر در منوی رستوران و … است.

کوجیما همچنین توضیحاتی در مورد پروسه نوآورانه ساخت بازی ارائه داد و اعلام کرد در عین عدم تغییر داستان بازی، احتمال تغییر جزئیات در زمان ساخت بازی وجود دارد. پروسه توسعه بازی بطور کامل توسط تیم‌های داخلی صورت می‌گیرد پس در نتیجه وقتی کوجیما یک شخصیت جدید را متصور می‌شود، او نزد «یوجی شینکاوا» (Yoji Shinkawa) رفته و او شخصیت مد نظر را طراحی می‌کند و سپس آن طرح به تیم طراحان سه بعدی منتقل می‌شود تا مدل‌هایی را ایجاد کنند. اگر چیزی مشکل داشته باشد آن‌ها بلافاصه به شینجاوا رجوع خواهند کرد، بنابراین موارد بصورت مداوم در حال تغییر هستند.

نکته قابل توجه آن است که آقای کوجیما اعلام کرد که یکی از موارد طراحی شده در بازی Metal Gear Solid از فیلم The Deer Hunter سال ۱۹۷۸ رابرت دنیرو الهام گرفته شده بود.


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر