تماشا کنید: انتشار اطلاعات تازه از گیمپلی Anthem روی اکسباکس وان اکس
امروز منبعی خارجی درخصوص عنوان تازه معرفی شدهی Anthem اطلاعاتی منتشر کرده که دانستن آنها خالی از لطف نیست. با دنیایبازی همراه باشید.
با بررسیهای بیشتر روی ویدئو گیمپلی Anthem در رویداد E3 2017 متوجه میشویم که ایکسباکسوانایکس چگونه بازیها را با کیفیت ۴K اجرا میکند. عنوان Anthem در کنفرانس مایکروسافت معرفی شد و شاهد گیمپلی شش دقیقهای از آن در مرحله Pre-alpha بودیم که کنسول جدید مایکروسافت آن را اجرا میکرد.
دیجیتال فاندری با تشریح بیشتر این ویدئوی کوتاه به بررسی موضوعی میپردازد که همیشه دغدغهی گیمرها بوده؛ اینکه تصاویری که در E3 از عناوین مختلف نمایش داده میشوند در نهایت با همان کیفیت عرضه خواهند شد یا با یک «پسرفت» (Downgrade) به دست بازیکن میرسد. ما معمولاً شاهد این اتفاق در صنعت بازیسازی هستیم که اختلافاتی میان نمایش E3 و نسخه نهایی بازی وجود دارد. وبسایت دیجیتال فاندری دربارهی این بازی نوشت:
طبق ویدئویی که با کیفیت ۴K در کنفرانس مایکروسافت نمایش داده شد، زمانی که تصویرش را متوقف میکنیم و کمی بیشتر جزئیات را مورد بررسی قرار میدهیم، میبینیم خروجی ۴K این عنوان در واقع با لبههای تیز طراحی شده برای اشیاء و دیگر اجزای پیرامون در صحنه به این سطح رسیده؛ اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، این همان پردازش شطرنجی است!
این وبسایت در ادامه افزود:
بهطور کلی در زمان حرکت سریع دوربین و محیط، یک الگوی شطرنجی نهچندان واضح به جا میماند که فقط نصف پیکسلهای آن سایه دارند. با امکان-تارشدن محیط در حین حرکت- Motion Blur این مورد بهخوبی از دید خارج شده است. باید گفت با وجود تیز بودن لبهها در پیرامون و محیط بازی، حتی با ارفاق، فقط به اندازهی نصف پیکسلهای ۴K به کار گرفته میشوند.
عنوان Mass Effect Andromeda نیز از همین ترفند شطرنجی کردن، برای اجرای بازی در اندازهتصویر ۱۸۰۰p روی پلیاستیشن ۴ پرو استفاده کرده بود. با این اوصاف، امکانش زیاد نیست که تریلر گیمپلی Assassin’s Creed Origins یک خروجی تماماً ۴K بدهد، ولی با نکتهای که دیجیتال فاندری به آن اشاره کرد، ادعای ایکسباکسوانایکس را اعتبار میبخشد.
Anthem در سه ماههی آخر سال آینده یعنی ۲۰۱۸ (۹۷-۱۳۹۶) برای پلتفرمهای پلیاستیشن۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. در ادامه میتوانید این ویدئو را مشاهده کنید: