جزییات و اطلاعات جدید از بازی Life is Strange: Before the Storm منتشر شد

در ۱۳۹۶/۰۴/۰۱ , 18:15:30
Deck Nine, Life Is Strange, Life Is Strange: Before the Storm, پی سی گیمینگ (PC Gaming), شرکت Square Enix, کنسول PlayStation 4, کنسول Xbox One

نویسنده‌ی اصلی بازی Life is Strange: Before the Storm، آقای «زک گریس» (Zack Garriss)، طی مصاحبه‌ای جدید با «یوروگیمر» (EuroGamer) اطلاعاتی را درباره‌ی روند ساخت و نوشتن بازی به اشتراک گذاشت. در ادامه همراه دنیای بازی باشید.

ایشان توضیح داد که همه‌ی افراد در «دک ناین» (Deck Nine)، شرکت سازنده‌ی بازی جدید، طرفداران بزرگ مجموعه‌ی اصلی Life is Strange هستند و به همین منظور قصد دارند عدالت را برای این سری به اجرا در آورند. او همین‌طور افزود که این مجموعه و شخصیت‌های آن، اهمیت بالایی را نزد «اسکوئر اینکس» (Square Enix) دارا هستند و به همین خاطر دک ناین گفت‌ و گو‌های متعددی با این شرکت داشته است، تا بتواند گلیم دنیای این بازی و یکایک شخصیت‌های آن را به خوبی از آب بیرون بکشد. ایشان اضافه کرد که دک ناین کنترل کامل بخش خلاقیت بازی را از اندیشه تا اجرا، در دست داشته است.

وقتی پرسیده شد که چرا این شرکت تصمیم به روایت این داستان خاص، در رابطه با بازه‌ای زمانی از زندگی «کلویی» (Chloe) که مکس (Max) در آن حضور نداشته گرفته‌ است، آقای گریس برای این سوال، جواب‌ها و دلایل متعددی داشت. پیش از هر چیز او این بازی و داستان آن را را فرصتی خوب برای کاوش در ذات انسان دانست. کلویی دختری‌ست که در زندگی خود، به خصوص در بازه‌ی زمانی‌ که در این بازی روایت شده، با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند، و همین امر باعث شده که ایشان و همکاران‌شان بخواهند این جنبه از انسان را کاوش کنند. علاوه بر این، «ریچل امبر» (Rachel Amber) در مجموعه‌ی اصلی Life is Strange دارای شخصیتی افسانه‌ای‌ست که درباره او و این‌که چقدر زیبا و محبوب بوده داستان‌ها و روایت های بسیار می‌شنوید، اما هیچ‌وقت با خود واقعی او آشنا نشده و بیشتر اطلاعاتی که از او می‌شنوید مبهم و گاه نامعتبر هستند. با مشاهده‌ی نقش بزرگی‌ که ریچل در Before the Storm بازی می‌کند، قادر خواهیم بود با بخش انسانی او، که توسط دیگران دیده نشده یا نخواسته دیده شود، بیش‌تر آشنا شویم.

این مبهم بودن ریچل امبر یکی دیگر از دلایل آقای گریس و همکاران او، برای انتخاب این داستان خاص بوده است. در Life is Strange کلویی زیاد درباره‌ی این بازه‌ی زمانی از زندگی‌اش سخن نمی‌گوید. ما تنها از سر خط خبرها آگاه می‌شویم: مکس «آرکیدیا بی» (Arcadia Bay) را ترک می‌کند، کلویی و ریچل با یکدیگر آشنا می‌شوند، پدر کلویی از دنیا می‌رود و بعدها مادر او، با دیوید (David) ملاقات و سپس با او ازدواج کرده است. اما همه‌ی این‌ها به صورت مبهم و گنگ باقی مانده و روی جزئیات آن‌ها تمرکزی صورت نمی‌گیرد‌‌. به عنوان طرفداران مجموعه‌ی اصلی، نویسندگان دک ناین بسیار درباره‌ی این بازه‌ی زمانی از زندگی کلویی کنجکاو بودند، پس وقتی فرصتی از جانب اسکوئر اینکس فراهم شد، آن‌ها قادر شدند که خود آن را به نگارش در آورند. قبل از این‌که نگران شوید Before the Storm تنها یک فن‌-فیکشن (Fan-fiction) مجلل باشد، آقای گریس توضیح می‌دهد که ماه گذشته نسخه‌ی اولیه‌ای از اپیزود اول این بازی را به پاریس برده است و سازندگان و نویسندگان بازی اصلی Life is Strange آن را بازی و تایید کرده‌اند.

ایشان همچنین به مشکلاتی که با «اشلی برچ» (Ashly Burch)، صدا پیشه‌ای که نقش کلویی را در Life is Strange بر عهده داشت که متاسفانه در این بازی دیگر این نقش را نخواهد داشت، پرداخت. خانم برچ به علت رخ دادن یک سری از مشکلات، از سوی هیئت رئیسه، از این پروژه کنار گذاشته شده است. این خبر آقای گریس و همکارانش را به حدی ناراحت و متاسف کرد که‌ حتی تا گرفتن تصمیم برای لغو کردن پروژه‌ی Before the Storm نیز پیش‌ رفتند. اما خوش‌بختانه توانستند به هر نحوی که شده، ایشان را به عنوان مشاور، به پروژه بازگردانند تا حداقل بتوانند از نظرات او در مورد داستان و به خصوص دیالوگ‌های کلویی بهره‌مند شوند. پس با این‌که ایشان به صورت فیزیکی نقش کلویی را بازی نخواهد کرد، در واقعیت همچنان نقش بزرگی را روی شخصیت و صداگذاری او ایفا خواهد کرد‌.

همین‌طور به قابلیت جدیدی اشاره شد که طی آن کلویی قادر خواهد بود با استفاده از اسپری، محیط های خاصی را در بازی رنگ کند. آقای گریس توضیح داد که این قابلیت دقیقا مشابه قابلیت عکاسی مکس در Life is Strange بوده است. از آن‌جایی که در Before the Storm کنترل مکس را در دست ندارید، قابلیت جدیدی باید برای جایگزین شدن عکاسی طراحی می‌شد و از نظر ایشان و همکاران‌شان نقاشی با اسپری از عکاسی خشن تر بوده و بیشتر به شخصیت کلویی می‌خورد. در این بازی نیز همانند گرفتن عکس‌ها در بازی اصلی، تمام فرصت‌ها برای نقاشی با اسپری اختیاری خواهند بود.

ایشان همچنین تایید کرده‌اند که شاهد بازگشت شخصیت‌های بازی Life is Strange مانند «فرانک» (Frank)، «ویکتوریا» (Victoria) و دیگر دانشجویان «بلک‌ول» (Blackwell) خواهیم بود. در این بازی داستان در بازه‌ای زمانی‌ روایت می‌شود که کلویی هنوز در بلک‌ول دانشجو بوده و هنوز از آن‌جا اخراج نشده است. علاوه بر این، هنگامی که سوال شد آیا Before the Storm نیز مانند بازی قبل در هسته‌ی خود داستانی اسرار آمیز خواهد داشت، ایشان بی درنگ پاسخ داد: «بدون شک».

سوال آخری که مطرح و از ایشان پرسیده شد درباره‌ی قسمت اضافی «وداع» (Farewell) و این‌که چرا تنها در نسخه‌ی دیلوکس (Delux Edition) که از نسخه‌ی معمولی گران‌تر است وجود دارد بود. این‌طور که به نظر می‌آید در این قسمت اضافه شما قادر خواهید بود که بار دیگر کنترل مکس را به‌دست بگیرید، داستان این اپیزود جدا اما، ربطی به وقایع Before the Storm نخواهد داشت‌. به هرحال هم دک ناین و هم اسکوئر اینکس قصد این را داشتند که فرصت کنترل دوباره‌ی مکس را به طرفداران سری Life is Strange بدهند، اما از آن‌جایی که هزینه‌ی ساخت قسمت‌ها بالاست، تصمیم به ساخت دو ورژن از این بازی گرفتند. نسخه‌ی معمولی، همراه با سه اپیزود Before the Storm که تنها شامل داستان کلویی‌ست و نسخه‌ی دیلوکس برای افرادی که قصد دارند بار دیگر در قسمتی غیر مرتبط به وقایع Before the Storm به کنترل مکس بپردازند. اما هنوز چیزی از این‌که وقایع اپیزود Farewell در چه زمانی رخ خواهند داد، فاش نشده است.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر