مرحلهی مخفی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy به صورت رایگان در دسترس است
اخیراً و در رویداد کامیک کان ۲۰۱۷ اعلام شد که مرحلهی مخفی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy که در بازی اصلی و قدیمی توسط ناتی داگ ساخته شده بود و در نسخهی جدید وجود نداشت، به طور رایگان در دسترس قرار گرفته است. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.
در بازی اصلی که برای کنسول پلیاستیشن ۱ منتشر شده بود، مرحلهای به نام «صعود طوفانی» (Stormy Ascend) وجود داشت. در نسخهی جدید که اخیراً منتشر شده است، گیمرها هر چه گشتند این مرحله را پیدا نکردند و مشخص شد که اصولا این مرحله در این نسخه وجود ندارد! اما خبر خوب این است که شرکت «ویکاریِس ویژنز» (Vicarious Visions) طی کنفرانسی در کامیک کان ۲۰۱۷ اعلام کرد که این مرحله هماکنون و به طور رایگان از طریق فروشگاه پلیاستیشن قابل دریافت است. البته علاقهمندان برای دریافت رایگان آن فقط تا ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ مهلت دارند.
«صعود طوفانی» یک مرحلهی بسیار سخت و به نوعی مخفی در بازی اصلی بود. آن موقع برای دسترسی به این مرحله تنها یک راه وجود داشت و آن هم استفاده از «دیسک تقلب» (Cheat Disc) بود. این مرحلهی سخت، بسیار هم طولانی بود و تقریباً چهار برابر دیگر مراحل بازی طول میکشید. به هر حال این مرحله راه خود را به نسخهی بازسازی شده نیز باز کرده و فعلاً به طور رایگان قابل دریافت است. با پایان یافتن مهلت دریافت رایگان در ۲۸ مرداد، علاقهمندان باید ۳ دلار برای دریافت این مرحله بپردازند.
همچنین در کنفرانس ویکاریس ویژنز، دلیل سختی بیش از حد این مرحله توسط یکی از اعضای آن موقع تیم طراحی ناتی داگ که در ساخت این مرحله حضور داشته است، توضیح داده شد. «تیلور کوروساکی» (Taylor Kurosaki) میگوید:
آن موقع شخصاً در ساخت بازی و طراحی آن کم تجربه بودم و درک کاملی از ظرافتهای مربوط به درجه سختی نداشتم. همچنین این مرحله نیز، به پایان بازی بسیار نزدیک بود و دیگر خودتان حدس زدهاید!…در نهایت به طور دیوانهواری، سخت از کار در آمد!
با وجود این که دقیقاً میدانستم کرش چقدر میتواند بپرد و بازیکنندهها تا چه حد باید به نقطهی لازم برای پرش نزدیک شوند و…، حتی برای من هم خیلی سخت بود.
در مراحل آخر کار که دیگر قرار بود بازی را تحویل سونی بدهیم، به این نتیجه رسیدیم که این مرحله را از روند بازی حذف کنیم. مشکلی وجود نداشت و مرحله کاملاً قابل بازی بود اما بسیار بسیار سخت!
در نهایت تصمیم گرفتیم که ریسک حذف این بخش از ساختا را به جان نخریم تا بازی دچار مشکل نشود. مرحله حذف نشد و در دیسک باقی ماند اما به صورت مخفی!
کارگردان بازی نیز نکتهی جالبی را خاطرنشان کرد. این نکته امتحان کردن این مرحله در کنفرانس ویکاریس ویژنز توسط یکی از بهترین بازیکنندههای حاضر بود که در نهایت توانست با ۶۰ بار مرگ، مرحله را به پایان ببرد! جالب است!