بعد از ۳۲ سال،‌ Paint از ویندوز خداحافظی می‌کند

در ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ , 22:00:45
windows, پی سی گیمینگ (PC Gaming), سیستم عامل Windows 10, شرکت مایکروسافت (Microsoft)

با توجه به لیست منتشر‌شده از سوی مایکروسافت، برنامه‌ Paint به‌زودی از ویندوز حذف می‌شود. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

حتماً یک‌بار در عمرتان هم که شده از نرم‌افزار «پِینت» (Paint) استفاده کرده‌اید؛ نرم‌افزاری که از ۳۲ سال پیش تاکنون بوده و دهه‌هاست به عنوان نرم‌افزار کاربردی برای استفاده‌های روزمره شناخته‌ می‌شود. گاهی تصاویر عجیب‌وغریب و قشنگی با آن خلق می‌شد و گاهی حتی برای کشیدن یک کوهستان نیز ناموفق بود.

فعلا، Paint در مسیر «کلیپی» (Clippy) قرار گرفته است. مایکروسافت فعلا Paint‌ را به همراه چند نرم‌افزار دیگر هدف قرار داده و گفته که ممکن است با به‌روزرسانی بعدی که در فصل پاییز منتشر می‌شود، این نرم‌افزارها از روی ویندوز حذف شوند.

مایکروسافت با اضافه کردن چند نرم‌افزار به لیست امکانات ویندوز در پستی با نام «این‌ها در به‌روزرسانی سازندگان فصل پاییز ویندوز ۱۰ حذف خواهند شد و ما برخی نرم‌افزارها را نامناسب می‌دانیم» اشاره‌ای به حذف احتمالی Paint از ویندوز داشته است. نرم‌افزار نقاشی ویندوز در این پست تیک «نامناسب‌بودن» را دریافت کرده است. این بدان معنی است که دیگر این نرم‌افزار توسعه‌داده نمی‌شود و احتمالاً در به‌روزرسانی‌های آینده از دسترس خارج خواهد شد.

windows, پی سی گیمینگ (PC Gaming), سیستم عامل Windows 10, شرکت مایکروسافت (Microsoft)
زنده‌یاد «پِینت»

درکنار Paint، مایکروسافت چند نرم‌افزار قدیمی دیگر از قبیل Reader، Reading List و Outlook Express را هم به این لیست اضافه کرده است. البته از طرفی تعدادی نرم‌افزار جدید نیز معرفی کرده که در به‌روزرسانی‌ها به ویندوز ملحق خواهند شد و تمرکزشان روی تسهیل استفاده از برنامه‌ها و فایل‌های ویندوزی روی گوشی و تبلت‌های اپل، معطوف شده است.

Microsoft Paint از اولین ویندوز شرکت مایکروسافت حضور داشت که به سال ۱۹۸۵ (۱۳۶۴) بازمی‌گردد و به همراه همه‌ی نسخه‌های ویندوز در رده‌ی نرم‌افزارهای کاربردی منتشر شده است. با اینکه Paint در آینده‌ای نزدیک از دسترس خارج می‌شود، ولی جانشین آن یعنی Paint 3D کماکان در دسترس خواهد بود و به کاربر اجازه می‌دهد تا تصویر دوبعدی و سه‌بعدی دلخواهش را طراحی کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر