عملیات Blood Orchid | اطلاعات کاملی از بهرزورسانی بعدی Rainbow Six Siege
انتظارها برای عرضهی Operation Blood Orchid هفته بعد به پایان خواهد رسید. با پایان یافتن لیگ حرفهای در فصل دوم Rainbow Six Siege، اطلاعات بیشتری از بهرزورسانی بعدی از فصل سوم منتشر شد که شامل تمامی تغییرات، رفع اشکالات، اضافه شدن پوستههای جدید و غیره است. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.
بهرزورسانی بعدی Rainbow Six Siege در تاریخ ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ برای هر سه پلتفرم پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر میشود. غیر از سه اپراتور جدید و نقشهی جدیدی که قرار است عرضه شوند، در اینجا قرار است با هم نگاهی به لیست کاملی از تغییرات انجام شده در بهروزرسان هفته بعد بیاندازیم.
بهبود و ارتقاء کیفیت سرورها
پس از اصلاحات انجام شده درOperation Health در فصل دوم، شرکت «یوبیسافت» در حال حاضر در فصل سوم باز هم بهبودهایی را برای سرورها مدنظر قرار داده و در بهروزرسان بعد شاهد سرورهایی با کیفیت بهتر خواهیم بود. انتظار میرود، این بهبود به ثبات، مشکلات مربوط به دیسکانکت شدن ناگهانی و به طور کلی مشکلات مربوط به وصل شدن به سرور را حل کند.
بهبود نورپردازی و بررسی دوباره آن
پس از بحث و بررسیهای انجام گرفته، یوبیسافت دست به تغییراتی در زمینه سیستم نورپردازی در بازی Rainbow Six Siege زده و نحوه نورپردازی، سایه و غیره را در همه نقشهها را بازبینی دوباره کرده است. همچنین، این نورپردازی در آسمان، تابش آفتاب و البته روشنتر شدن محیطهای داخلی (وقتی مهاجم از بیرون به داخل نگاه میکند) منجر شده است.
بهبود در زمینه کیفیت بافتها و بهینه سازی
تیم یوبیسافت در تلاش است تا بهینهسازیی در زمینه کیفیت بهتر بافتها در Rainbow Six Siege انجام دهد. تیم مونترال یوبیسافت سعی کرده میزان استفاده از رَم را در نقشههای مختلف کاهش دهد. به عنوان مثال، نقشهی کافه داستایوفسکی، اولین نقشهای بود که گفته شد تغییراتی را در بافتها و بهینهسازی کلی به خود خواهد دید. البته، گفته شده تا پایان سال همهی نقشهها این بهبود را لمس خواهند کرد و هماکنون در بهرزورسان بعدی یکی از نقشههایی که در آن شاهد بهینهسازی کلی هستیم، همین نقشه کافه داستایوفسکی است.
بهبود چهره و صورت شخصیتها
در طول بهینهسازی حافظه، هر اپراتور یک سری بهینهسازی در زمینه بهبود کیفیت صورت و چهره خود دریافت میکند. در بهرزورسان فصل سوم شاهد انیمیشنهای روان و بهتری هستیم.
پوستههای جدید اسلحه مخصوص عملیات Blood Orchid
علاوه بر چهار پوسته جدیدی که مخصوص عملیات Blood Orchid قرار است عرضه شود (در تصویر هم مشاهده میکنید)، یک پوسته ویژه با اسم Alembic نیز معرفی شد و احتمالا بر روی اسلحهی اپراتور لهستانی، یعنی «اِلا» (Ela) سازگار خواهد بود.
بهبود در زمینه ارتقاء گیمپلی
این تغییرات به چهار دستهی اصلی تقسیم میشوند که پیشرفت و بهبودهایی را در زمینه گیمپلی فراهم میکنند. در اینجا، به نکات برجسته این تغییرات اشاره میکنیم:
بخش اول: بهبود بازی
- دارت و نارنجکهای دودزا در حال حاضر یک ابر پرداکنده را پخش میکنند که حجم زیادتری نسبت به قبل خواهد داشت. با توجه به قدرتمند ظارهر شدن این نارنجکها، از این به بعد به جای سه نارنجک یا دارت، ۲ تا از هر کدام میتوانند با خود حمل کنند.
- دارت دودزایی که اپراتور Capito استفاده میکرد هماکنون تغییر رنگ داده و از این به بعد به جای دود آبی رنگ، بهصورت خاکستری در خواهد آمد.
- دو اپراتور «یَگر» (Jäger) و «بندیت» (Bandit) از این به بعد به دوربین ACOG بر روی اسلحه خود دسترسی نخواهند داشت. به عبارت دیگر، این دوربین برای دو کلاس مذکور حذف خواهد شد.
- همه اسلحهها (از اسلحهی گلز تا شاتگانها) دارای یک دامنه استاندار برای تخریب خواهند بود.
- از این به بعد، مهاجمان میتوانند دو Drone همزمان را در نقشه داشته باشند، بدون اینکه یکی از آنها، در صورت استفاده Drone دیگر نابود شود.
- آوار و خرابیهای حاصل از درها و دیوارها، دیگر ابزارهایی مثل مین و دوربین و غیره را مسدود نخواهند کرد.
بخش دوم: راحتی بازیکنان
- صفحهی قرمز برای گروه دفاعی وقتی به بیرون از ساختمان بروند، دیگر وجود نخواهد داشت.
- شناسایی دشمن تنها در صورت اسکن کردن آن بهصورت کامل انجامپذیر خواهد بود.
بخش سوم: تغییراتی در پلیلیست
تعداد نقشههای بازی در بخش رنک به عدد ۹ کاهش یافت و شامل نقشههای زیر است:
- Bank
- Clubhouse
- Oregon
- Kafe
- Consulate
- Chalet
- Border
- Skyscraper
- Coastline
تمام این نقشهها عینا همانی است که در لیگ حرفهای هم مورد استفاده قرار گرفته و در بهرزورسانی بعدی، تعدادی از نقشهها در این بخش به دلیل همسطح شدن بازی با مسابقات حرفهای و رفع برخی ایرادات، از قسمت رنک حذف شدند.
در بخش کژوال هم تعداد نقشهها کاهش یافته که در ادامه لیست کامل آنها را مشاهده خواهیم کرد:
- Bank
- Clubhouse
- Oregon
- Kafe
- Consulate
- Chalet
- Border
- Skyscraper
- Coastline
- Kanal
- Hereford
- University
- House
- Plane
- Theme Park
بخش سوم: ایجاد تعادل
- سیمخاردارها از این به بعد راحتر از بین میروند، بر خلاف قبل، در بهرزورسانی بعدی تنها با ۲ ضربه نابود خواهند شد.
- قابلیت ردیابی جکال اکنون موقعیت هدف را هر ۵ ثانیه یکبار نشان میدهد، این فرایند تا ۲۰ ثانیه بهرزو میشود.
- از این به بعد، دستگاه بندینت میتواند گلولههای هیبانا را هنگامی که در حال خراب کردن دیوار هم هست نابود کند.
- اپراتور «آیکیو» (IQ) از این به بعد نمیتواند دستگاههای دوستان خود را شناسایی کند، اما، در بخش شناسایی ادوات دشمن، زین پس میتواند دستگاه گیجکنندهی «اِکو» (Echo) را بهراحتی تشخیص دهد.
- تمامی Droneها از جمله Drone شوکدار کلاس «توئیچ» (Twitch) از هدفگیری بهتری برخوردار خواهند بود.
- استفاده از چکش مخرب «اسلج» (Sledge) آسانتر خواهد شد.
بخش چهارم: رفع ایرادهای کلی در Operation Blood Orchid
همانطور که بازی پیشرفتهایی را داشته، لیستی از رفع اشکالات هم وجود دارد که یوبیسافت سعی که کرده آنها را در بهرزورسان بعدی کاملا رفع کند، در ادامه به برخی از نکات مهم آن توجه میکنیم:
- مدافعان دیگر نمیتوانند از پشت پنجرههای بسته شده spawn kill کنند.
- بازیکنان دیگر از طریق ضربه نزدیک از پشت دیوار کشته نمیشوند.
- سنسورهای حساس مینها دیگر توسط اجساد مسدود نخواهند شد.