سایه‌ی جنگ در انتظار تو | پیش‌نمایش بازی Middle-Earth: Shadow Of War

در ۱۳۹۶/۰۷/۰۴ , 14:00:41
Middle-Earth: Shadow Of Mordor, Middle-earth: Shadow Of War, PlayStation Pro, شرکت برادران وارنر (Warner Bros), کنسول Xbox One X

سال ۲۰۱۴ میلادی بود که شرکت «برادران وارنر» (Warner Bros) و استودیو «مونولیث» (Monolith) عنوان اکشن/ ماجراجویی جدیدی را با نام «سرزمین میانه: سایه‌ی موردور» (Middle-Earth: Shadow Of Mordor) راهی بازار کردند که با استقبال نسبتاً پرشوری هم مواجع شد! این بازی در همان سال نامزد دریافت بهترین بازی سال شد و طرفداران بسیاری را خشنود کرد که می‌توانند یک عنوان خوش ساخت را بالاخره در سرزمین میانه تجربه کنند. دنیای روایت بازی Middle-Earth: Shadow Of War و Middle-Earth: Shadow Of Mordor طبق روایت‌های J.R.R Tolkien جایی در میان داستان «ارباب حلقه‌ها» (Lords Of Rings) و هابیت (Hobbit) قرار دارد. بازی سرزمین میانه: سایه‌ی موردور در آن سال از گیم‌پلی و گرافیک قدرتمندی بهره‌مند بود که هر طرفدار داستان‌های «جی.آر.آر. تالکین» را راضی می‌کرد. این بازی باعث شد تا این مجموعه با پایان جالب قسمت اول دنباله‌ای جدیدی برای خود دست و پا کند که هم اکنون چیزی تا انتشارش باقی نمانده‌ است! این بازی که با نام «سرزمین میانه: سایه جنگ» شناخته می‌شود داستان بازی را بعد از نبرد «تالیون» (Talion) با Black Hand Of Sauron روایت می‌کند. در این قسمت طبق گفته‌ی تیم سازنده به احتمال زیاد قرار است تا به خود شخصیت اصلی Sauron کمی نزدیک‌تر شویم. در ادامه‌ی مقاله‌ با پیش‌نمایش بازی Middle-Earth: Shadow Of War در وب‌سایت تحلیلی، خبری دنیای بازی همراه ما باشید.

آن‌چه که ما از داستان بازی انتظار داریم آن است که بعد از بخش آغازین بازی یا همان (Prologue) اتفاقاتی که قرار است ارتباط قسمت اول با قسمت دوم را هدف بگیرند رخ بدهد و انتظارات طرفداران کمی مشخص شود. در انتظار بعدی بی‌شک هدف شخصیت اصلی بازی در قسمت دوم نیز بایستی برای مخاطبان مشخص شود، اما از آن‌جایی که در پایان قسمت اول یکی از مهم‌ترین ارکان ارتش Sauron در نبردی حماسی از بین رفت، گمان و حدس‌ها حاکی از رویارویی تالیون با بزرگترین نیروی تاریکی در سرزمین میانه را می‌دهد!

Middle-Earth: Shadow Of Mordor, Middle-earth: Shadow Of War, PlayStation Pro, شرکت برادران وارنر (Warner Bros), کنسول Xbox One X
Celebrimbor و Talion در آخر قسمت اول با کمک یک‌دیگر کمی وقت برای حفظ موردور خریدند ولی دیگر در نسخه‌ی دوم کار سخت‌تری را در پیش دارند!

نسل جدید سیستم «نمیسیس» (Nemesis System) داستان و گیم‌پلی بازی را در نسخه‌ی جدید پویاتر و متفاوت‌تر خواهد کرد. به گفته‌ی تیم سازنده، سیستم نمیسیس می‌تواند تجربه‌ی متفاوتی برای هر بازیکن رقم بزند تا هر شخص در سرزمین میانه شرایط منحصر به‌فردی داشته باشد. سیستم نمیسیس به کوچک‌ترین جزییات دقت خواهد کرد؛ برای مثال در نسخه‌ی جدید بحث کشورگشایی و Conquer مطرح شده است که گیم‌پلی بازی را بسیار هیجانی‌تر کرده است! برای مثال شما دیگر کاپیتان‌ها را آواره در محیط نقشه پیدا نخواهید کرد و آنها اکثرا در قلعه‌ها برای محافظت از فرمانده‌هایشان (Warchiefs) در حالت آماده باش هستند و از این به بعد نیز فرمانده‌ها سخت‌تر و قدرتمند‌تر، و نحوه دسترسی به آنها نیز دشوارتر خواهد شد. در ابتدای هر کشورگشایی، ابتدا گفت و گو بین کاپیتان‌های دروازه و شخصیت‌های کاپیتان ارتش مهاجم صورت می‌گیرد که بعضاً دیالوگ‌های جالبی مابین آنها رد و بدل می‌شود که بیشتر حکایت از افتخار و گردن بریدن یکدیگر دارند! در کشورگشایی تعداد زیادی اُروک‌های مهاجم به همراه کاپیتان‌های کلاس متفاوت می‌توانید با خودتان همراه کنید که نحوه انتخاب همه‌ی این‌ موارد نقش مهمی در پیروزی دارند و اگر به قلعه‌ای حمله کنید و شکست بخورید یا حتی کشته شوید، تمامی کاپیتان‌ها و مقام‌های دفاعی رتبه می‌گیرند و تصرف آنجا سخت‌تر می‌شود. نکته‌ی دیگری که حملات را پیچیده‌تر از همیشه خواهد کرد، شیوه‌ی دفاعی اُروک‌های ارتش Sauron است که بعضاً ممکن است حتی ورق را به نفع خودشان برگردانند؛ برای مثال در تریلر گیم‌پلی این بازی کاپیتان دژکوب با یک شیوه‌ی جالب و دفاعی به‌راحتی از بین رفت و یا حتی تک‌تیرانداز دشمن ممکن است مقادیر زیادی Damage به شخصیت اصلی وارد کند. در تهاجم قلعه که در نمایش بازی دیده‌ایم اژدها در بازی نقش مهمی دارد و می‌تواند خطوط دفاعی دشمن را اندکی سست کند تا افراد بتوانند سریع‌تر به قلعه‌ی اصلی برسند و فرمانده دشمن آماده نبرد بشود ولی حضور اژدها در بازی ممکن است به ضرر تیم سازنده بازی در بیایید یا اینکه یک المان جدید را اضافه کند تا گیم‌پلی بازی دلچسب‌تر از قبل شود. تنها نکته‌ی منفی که به بینندگان منتقل می‌شود، نحوه‌ی کنترل کردن اژدها و سیستم تهاجمی آن‌ها است؛ همچنین کیفیت آتش اژدها بسیار ضعیف است و به‌نظر می‌رسد تیم سازنده باید تمرکز بیشتری بر روی این موضوع بگذارد.

Middle-Earth: Shadow Of Mordor, Middle-earth: Shadow Of War, PlayStation Pro, شرکت برادران وارنر (Warner Bros), کنسول Xbox One X
در شروع هر حمله، ابتدا چنین سکانسی را مشاهده خواهید که The Bright Lord در مقابل Warchief قلعه مورد نظر تصور می‌شوند!

در خود متن داستان، شخصیت‌های جدیدی به بازی اضافه می‌شوند که هویت‌های متفاوتی دارند. برای مثال در تریلرهای منتشر شده ما شاهد یک شخصیت زن ماهر با نام Shelob هستیم که به‌نظر می‌رسد قصد همکاری با اهداف Talion و Bright Lord را دارد و از مهارت خوبی نیز برخوردار است. بعد از کامل کردن هر حمله و تسخیر قلعه‌ها، محیط تحت اختیار آن قلعه از قرمز به رنگ آبی که نشانه ارتش لرد روشنایی است تغییر می‌یابد و باید برای هر قلعه تسخیر شده یک ناظر انتخاب کرد که این ناظر قدرت و سبک‌اش در آینده‌ی قلعه تاثیر مستقیمی دارند. برای مثال اگر شما یک لرد شکارچی سواره (Caragor Rider) در بازی را برای یک قلعه انتخاب کنید در آن قلعه نیروهای سواره ویژه و شکار رونق پیدا می‌کند و حتی اگر کاپیتانی از کلاس اسنایپر یا تک تیرانداز را برای انتخاب هدایت قلعه انتخاب کنید، سیستم دفاعی قلعه مکانیزه می‌شود و اتفاقات مخفی زیادی در قلعه رخ می‌دهد که به شما اعلام نمی‌شود! تمامی این موارد ذکر شد و حالا بر موضوع دفاع تاکید کنیم که بسیار سخت‌تر از تهاجم است؛ البته این موضوع بستگی به قلعه‌ای دارد که به شما حمله کرده و یا سطح کاپیتان‌های آنها، اما اگر غفلت کنید ممکن است ارتش دشمن پیشروی‌های زیادی انجام بدهد و شما را در موقعیت سخت قرار بدهد. به تازگی نیز مشخص شده است بخش آنلاین بازی نیز در حال ساخت است تا در تهاجم و دفاع کردن از قلعه‌ها مابین بازیکنان رویدادهای جالبی رخ بدهد! با توجه به اینکه نسخه‌ی اول بخش آنلاینی در اختیار نداشت، به‌نظر می‌رسد این موضوع می‌تواند یک برگ برنده برای استودیو Monolith و برادران وانر باشد که یک بازی اکشن/ ماجراجویی جذاب با بخش آنلاین داشته باشند که طرفداران را مجذوب خود کند!

Middle-Earth: Shadow Of Mordor, Middle-earth: Shadow Of War, PlayStation Pro, شرکت برادران وارنر (Warner Bros), کنسول Xbox One X
بخش Inventory با ظاهر جدید و بخش‌های جدید آماده شده است که دارای المان‌های ویژه اکشن و نقش‌آفرینی Action-RPG است!

بخش Inventory تکامل جدیدی داشته و حالت اکشن نقش‌آفرینی (Action-RPG) به این بازی اکشن/ ماجراجویی (Action-Adventure) اضافه شده است و شما می‌توانید شخصیت اصلی بازی را بیشتر از قبل شخصی‌سازی و دست‌کاری کنید! در این بازی آیتم‌ها با پیش‌روی در متن داستان و شکست دادن فرمانده‌ها و حتی تعداد اندکی از کاپیتان‌ها بدست می‌آیند که Talion قادر است آنها را بپوشد و سطح سلامتی یا قدرت‌های دیگری به‌دست بیاورد. در بازی با تجهیزات بهتر می‌توانید قدرت Melee Attack بیشتری نیز داشته باشید و اگر افزایش این قدرت را در لیست مهم‌ترین کارهای خود بگذارید، اطمینان داشته باشید خیلی آسان‌تر می‌توانید در داستان بازی پیش‌روی کنید. در نسخه‌ی قبلی از بقایای دشمنان در بازی تنها جادو و یا Magic مخصوص بر جای می‌ماند که قابل حکاکی بر روی تسلیحات بود تا قدرت‌های بیشتری به‌دست بیاورید. با توجه به اطلاعاتی که قبل‌تر از سوی استودیو مونولیث (Monolith) منتشر شد، آیتم‌های موجود در فروشگاه بازی Middle-Earth: Shadow Of War را می‌توان به چهار دسته‌ی صندوق‌های غارت، صندوق‌های جنگی، افزایش‌دهنده‌های تجربه یا XP و باندل‌‌ها تقسیم کرد. صندوق‌های غارت شامل سلاح‌ها و زره‌های متفاوت می‌شوند که مهارت‌های Talion را افزایش می‌دهند، افزایش‌دهنده‌های تجربه باعث افزایش سرعت بالا رفتن سطح کاربر می‌شوند، صندوق‌های جنگی سربازانی از ارک‌ها و همچنین تمرین‌هایی برای افزایش مهارت‌های آنان را تقدیم بازیکنان می‌کند و در نهایت باندل‌ها نیز بسته‌های ترکیبی هستند که شامل صندوق‌های غارت، صندوق‌های جنگی و افزایش‌دهنده‌های تجربه می‌شوند. تمامی این‌ آیتم‌ها از طریق فروشگاه داخل بازی و با استفاده واحد پولی مخصوص آن، یعنی «میریان» (Mirian) قابل خریداری هستند. برای به‌دست آوردن واحد پولی میریان نیز کاربران می‌توانند دشمنان را از لب تیغ بگذرانند یا پول‌های پراکنده‌ در محیط بازی را جمع‌آوری کنند. علاوه بر این موضوع، کاربران می‌توانند در ازای «طلا» این آیتم‌ها را خریداری کنند که البته برای دستیابی به طلا پول واقعی نیاز است. خرید طلا از طریق فروشگاه‌های اکس‌باکس، پلی‌استیشن و استیم بعد از انتشار بازی امکان‌پذیر خواهد بود. موضوع جدیدی که در قسمت دوم مطرح شده است بحث سبک قبایل است که جالب به‌نظر می‌‌رسد، قبایل بازی از تنوع بسیاری بهره‌مند هستند و بعضی از آنها نیز مانند قبیله‌ی اُروک‌های نینجا چالش برانگیز هستند و می‌توانند ضربات مهلک و کشنده‌ای را در نبردهای کوتاه به دشمنان وارد کنند! به هر حال این بازی طبق گفته‌ی خود شرکت برادران وارنر پرهزینه‌ترین بازی تاریخ این کمپانی به حساب می‌آید! در این موضوع که Middle-Earth: Shadow Of War  چه‌قدر می‌تواند انتظارات طرفداران و از همه مهم‌تر ناشرش را برآورده کند شک و تردیدی اندکی وجود دارد و به هر حال هر عنوانی می‌تواند تغییرات بسیارش به ضررش تمام شود و این بازی نیز از این موضوع مستثنا نیست. نکته‌ی مهم دیگری که استودیو سازنده اعلام کرده این است  که این عنوان دارای نقشه‌ای ۲ تا ۳ برابر بزرگتر از مجموع دو نقشه‌ی نسخه‌ی قبلی است! شاید یکی از مواردی که باعث می‌شد تجربه بازیکنان در این بازی آنچنان باکیفیت نباشد همین وسعت کم سرزمین موردور (قلمرو تحت کنترل کامل اُروک) بود که استودیو مونولیث با توجه به بازخوردها سعی کرده است وسعت سرزمین موردور را بیش از پیش کند.

پیش نمایش کامل بازی Middle-earth: Shadow Of War
‌‌ بسته‌های استاندارد، نقره‌ای و طلایی بازی را تماشا می‌کنید که محتویات متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند! پول بیشتر و محتویات بیشتر در کنار پرداخت‌های درون برنامه بیشتر و گران‌تر!

شاید بسیاری از شما خبر نداشته باشید اما استودیو مونولیث قابلیت بهره‌مندی از سیستم نمسیس نسخه‌ی قبل را آماده کرده است تا اشخاصی که در نسخه‌ی قبلی سیستم نمسیس خود را با افراد قدرتمندی از ارتش روشنایی پر کرده‌اند بتوانند دوباره و باری دیگر چالش جدید دیگری داشته باشند. برای این کار تنها کافی است که فایل سیستم نمسیس نسخه‌ی قبلی بازی را هنوز هم ذخیره شده در اختیار داشته باشید و سپس همه چیز را به بازی بسپارید تا باری دیگر ارتش‌تان را آماده‌ی نبرد کند! گیم‌پلی بازی در مجموع نسبت به نسخه‌ی قبل روان‌تر و جذاب‌تر طراحی شده است و در نبردهای سخت شما می‌توانید سیستم Execution نرم‌تری را تجربه کنید. انیمیشن‌های حرکتی شخصیت‌ها نیز دچار تغییر شدند و از این به بعد دیگر شاهد حرکات عجیب و غریب دشمنان در بازی نخواهید بود. در نمایش‌های رسمی گیم‌پلی یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف نسخه‌ی اول یعنی هوش مصنوعی اُروک‌ها کمی بهتر از قبل شده‌ است و حملات‌شان تکنیکی‌تر از قبل برنامه‌ریزی شده است. در کل ما شاهد یک نسخه‌ی بهبود یافته هستیم که قرار است تجربه لذت بخش‌تری را در بخش گیم‌پلی به مخاطبین هدیه کند؛ مخصوصا که در نسخه‌ی اول به طرفداران ثابت شد که این مجموعه داستان‌محور نخواهد بود و بیشتر به واسطه‌ی گیم‌پلی خود محبوب شده است. اگر از گیم‌پلی و داستان بازی عبور کنیم، به گرافیک بازی می‌رسیم که مانند نسخه‌ی پیش برای ساخت خود از LithTech بهره می‌گیرد. این موتور قابلیت‌های بسیاری دارد و توسعه آن هم از سال ۲۰۰۵ میلادی بر دوش همین استودیوی مونولیث (Monolith) است. در گیم‌پلی منتشر شده به‌راحتی جزییات و کیفیت بافت‌ها را می‌توانید تماشا کنید که از چه کیفیت خوبی بهره می‌برند. این بازی از گرافیک هنری خوبی بهره‌مند است و طراحی قلعه‌ها و شخصیت‌ها از سطح خوبی برخوردار است که ممکن است طرفداران زیادی را برای این عنوان جمع‌آوری کند. گرافیک فنی بازی نیز بر روی کنسول‌های مختلف متفاوت است و روی Xbox One X طبق اطلاعات قرار است تا در رزولوشن ۴K پردازش شود و مانند همیشه روی کنسول پلی‌استیشن ۴ ما شاهد کیفیت ۱۰۸۰P خواهیم بود که از جزییات کمتر و فریم ریت استاندارد استفاده خواهد کرد. در اصل یکی از پلتفرم‌های توسعه بازی نیز همین اکس‌باکس وان اکس است که مایکروسافت آن را جزو عناوین شاخص این کنسول می‌داند و بی‌شک جاه طلبانه‌ترین پروژه برادران وانر و مونولیث گرافیک بی‌نقصی را همراه خود برای اجرا در این کنسول دارند که باید برای اثبات این موضوع تا تاریخ انتشار بازی صبر کنیم. در بخش صداگذاری و موسیقی نیز مانند نسخه‌ی گذشته ما شاهد نقش‌آفرینی «تروی بیکر» (Troy Baker) در بخش صداگذاری شخصیت اصلی هستیم که وی یکی از با سابقه‌ترین افراد موجود برای انتخاب این پست بود. تروی بیکر در نقش‌های بسیاری ایفای نقش کرده است که همگی آنها برای هر کسی خاطرات بسیاری را همراه دارد و تقریبا تصور آنها بدون صدای این شخص محال است! نقش «جول» (Joel) در بازی The Last Of US شاید مهم‌ترین افتخار وی باشد که در کنار «اشلی جانسون» (Ashley Johnson) جای بحثی را باقی نگذاشته بودند! نقش برادر «نیتن دریک» در بازی «آنچارتد ۴: پایان یک دزد» (Uncharted 4: A Thief’s End) نیز برعهده‌ی این شخص بود که این تصمیمات یکی از بهترین انتخاب‌های تیم «ناتی‌داگ» برای موضوع صداگذاری به‌حساب می‌آید. از دیگر کارهای وی می‌توان به عناوین Far Cry 4 و The Crew  یا حتی نقش اصلی بازی Batman: The Telltale Series اشاره کرد که وی را در کنار «نولان نورث» یکی از اسطوره‌های صداگذاری در جهان کرده است. اگر از صداگذاری فاصله بگیریم، به موسیقی متن‌ بازی می‌رسیم. هنگامی که کمی از میدان نبرد فاصله بگیرید، ریتم موسیقی یک‌نواخت می‌شود و آرام می‌گیرد و در هنگام نبرد با تم حماسی سعی دارد حس نبرد را به بازیکنان منتقل کند!

Middle-Earth: Shadow Of Mordor, Middle-earth: Shadow Of War, PlayStation Pro, شرکت برادران وارنر (Warner Bros), کنسول Xbox One X
جزییات و طراحی هنری و گرافیکی بازی نوید یک عنوان خوش ساخت را می‌دهد که طرفداران داستان هابیت و ارباب حلقه‌ها برای آن لحظه‌شماری می‌کنند!

در کل ما در نسخه‌ی قبلی نیز موسیقی متن را یکی از بخش‌های خوب بازی می‌دانستیم که امیدوار هستیم حداقل در نسخه جدید نیز این موضوع دوباره تکرار شود و در کنار صداگذاری خوب، یک عنوان خوش‌ساخت کامل را تجربه کنیم. در پایان مقاله نیز می‌توان گفت که این بازی در ابتدا قرار بود تا در تاریخ ۸ جولای ۲۰۱۷ (میلادی) مصادف با ۱۷ تیر ۱۳۹۶ (شمسی) منتشر شود که تیم سازنده اعلام کردند که این زمان برای عرضه بهترین عنوان آنها کم است و انتشار بازی را تاخیر زدند و تاریخ انتشار جدیدی را به این بازی دادند که آن برابر ۱۰ اکتبر ۲۰۱۷ (میلادی) مصادف با ۱۸ مهر ماه ۱۳۹۶ (شمسی) بود. پلتفرم‌های هدف بازی نیز پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان و رایانه شخصی خواهد بود. پس به‌نظر می‌رسد تا چند روز آینده طرفداران سرسخت سرزمین میانه باید دوباره سری به Middle-Earth: Shadow Of Mordor بزنند و خاطره‌ای را مجدداً تازه کنند تا Middle-Earth: Shadow Of War از راه برسد.


2 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. نسخه اول رو دو ساعت بیشتر تجربه نکردم. نسخه ۳۶۰ بازی رو گرفتم و باتوجه به پورت توهین‌آمیزی که برای نسخه‌های نسل هفتمی انجام داده‌بودند عملا بازی شباهتی به تریلرهای نسخه‌های نسل هشتمیش نداشت. دیگر نیز سراغش نرفتم. این نسخه رو هم بعید میدونم تجربه کنم. ولی پیش‌نمایش مفصل و خوبی بود. تشکر ;)

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر