بازی Middle-earth: Shadow Of War در کمتر از ۲۴ ساعت کرک شد

در ۱۳۹۶/۰۷/۲۱ , 21:00:12
Mad Max, Metal Gear Solid V The Phantom Pain, Middle-earth: Shadow Of War, Rise of the Tomb Raider, Shadow Of War, بازی Assassin's Creed, بازی Batman: Arkham Knight, بازی ویچر (The Witcher), پی سی گیمینگ (PC Gaming), شرکت یوبی سافت (Ubisoft), کنسول PlayStation 4, کنسول Xbox One

همان‌طور که خبر دارید، چند روز پیش بازی Middle-earth: Shadow of War منتشر شد. اما نکته جالبی که در این میان وجود دارد، شکسته شدن قفل بازی بر روی رایانه‌های شخصی آن هم در ۲۴ ساعت بعد از انتشار بازی بود. طبق اطلاعات منتشر شده، این عنوان از قفل «دنوو» استفاده می‌کرد که کمی پس از انتشار، کرک شد. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

قفل دنوو یک سیستم ضد سرقت برای جلوگیری از انتشار محتوای چندرسانه‌ای در اینترنت است. لازم به ذکر است عناوینی مثل «اثر جرمی: آندرومدا» (Mass Effect: Andromeda) هم از این قفل استفاده می‌کرد که در کمتر از ۱۰ روز کرک شد و این اتفاق برای «رزیدنت اویل ۷» (Resident Evil 7) در کمتر از یک هفته اتفاق افتاد.

قفل دنوو هم‌چنین در بازی‌های دیگر مانند «بتمن: آرکهام نایت» (Batman: Arkham Knight)، «مَد مکس» (Mad Max)، «متال گیر سالید ۵» (Metal Gear Solid V: The Phantom Pain) و «خیزش مهاجم مقبره» (Rise of the Tomb Raider) استفاده شده بود.

گروه کرک‌کننده چینی ۳DM در سال ۲۰۱۶ اضهار داشت، اقدامات ضد کرک و امثال آن در بازی‌های رایانه‌ای بسیار پیشرفته‌تر خواهد شد و احتمال دارد تا سال ۲۰۱۸ این سیستم (کرک شدن بازی‌ها) پایان یابد. با این حال، به نظر نمی‌رسد که هم‌چین اتفاقی در حال وقوع باشد، چرا که دنیای تکنولوژی مرتبا در حال تغییر است و پیشرفت‌های جدیدی در آن به وجود می‌آید.

به‌صورت کلی، قفل DRM و مبارزه با کرک شدن موضوع بحث‌برانگیزی در صنعت بازی‌های ویدئویی است. شرکت «یوبی‌سافت»، ناشر بازی «فرقه اساسین» (Assassin’s Creed) اذعان داشت قفل‌های ضد کرک نمی‌تواند جلوی انتشار غیرقانونی بازی‌ها را بگیرد. این در حالی است که استودیو لهستانی «سی‌دی پراجکت رد»، سازنده‌ی مجموعه بازی «ویچر» (The Witcher) از قرار دادن هر گونه قفلی برای بازی‌های خود در رایانه‌های شخصی ممانعت کرده، زیرا آن‌ها معتقد هستند که DRM بدترین چیز در صنعت بازی‌سازی است.

در پایان لازم به ذکر است؛ بازی Middle-earth: Shadow Of War هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است و از نظر منتقدان توانسته عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر