تماشا کنید: ناتی‌داگ نشان می‌دهد چگونه بخش چندنفره‌ای خوب برای یک بازی طراحی می‌شود

در ۱۳۹۶/۰۸/۰۱ , 09:00:02
شرکت ناتی داگ (Naughty Dog)

در جدیدترین ویدیوی منتشر شده توسط استودیو «ناتی‌داگ» (Naughty Dog)، دست‌اندرکاران این استودیو به ما نشان می دهند در بازی‌های خود چگونه بخش چندنفره را طراحی و پیاده‌سازی می‌کنند؛ در ادامه همراه دنیای بازی باشید.

استودیو ناتی‌داگ فقط در ساخت بازی‌های داستانی و اکشنی چون «آخرین ما» و «آنچارتد» تبحر ندارد و در ساخت حالت‌های چندنفره چالش‌ برانگیز برای بازی‌هایشان نیز مهارت دارد. اخیرا این استودیو از روند ساخت و طراحی بخش چندنفره یک بازی ویدیویی را منتشر کرده است که در ادامه می توانید آن را تماشا کنید (از طریق این لینک نیز می‌توانید ویدیو را تماشا کنید):

به‌علاوه اینکه مدیر نوآوری تیم، «نیل دراکمن» (Neil Druckmann)، درنظر دارد که ایده‌ها و نظرات تمامی افراد تیم به‌اشتراک گذاشته شود، او باور دارد که ساخت یک بخش‌ چندنفره چیزی بیشتر از خلق سرگرمی است:

چیزی که ما نمی‌خواهیم مخاطب به آن فکر کند این است که بخش چندنفره بازی تنها یک حالت (ماد) است. ما می‌خواهیم بخش چندنفره بازی‌مان یک تجربه مجزا برای خودش باشد. این مهم، ممکن است با ایده‌ای از خلق یک دنیا، ایده‌ی یک مکانیک جدید در بازی یا اصلا ایده‌ی ایجاد یک احساس باشد که اخیرا ما بیشتر روی مورد آخر متمرکز شده‌ایم. چه‌طور مکانیکی در بازی می‌تواند احساسات را برانگیزد؟ ما چند نفر را می‌توانیم در چه موقعیت روانی قرار دهیم تا به هدف‌مان از ایجاد اتمسفر و تم برسیم؟

استودیو ناتی‌‌داگ اخیرا بسته الحاقی «میراث گمشده» (Lost Legacy) را برای بازی آنچارتد ۴ منتشر کرد و می‌دانیم که این استودیو دارد روی دومین قسمت آخرین ما (The Last of Us Part II) کار می‌کند تا در سال آینده نیز این بازی را منتشر کند.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر