بازی Star wars شرکت Visceral از همان ابتدا نفرین‌شده به‌نظر می‌رسید و ظاهرا مشکل تک‌نفره بودن بازی نبود

در ۱۳۹۶/۰۸/۱۵ , 15:31:02
Star Wars, Visceral, شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts)

اطلاعات جدیدی از دلایل تعطیلی شرکت Visceral که بر روی عنوانی از دنیای Star Wars کار می‌کردند از طریق یکی از کارکنان سابق این شرکت درز پیدا کرده است. در ادامه با دنیای بازی همراه شوید.

تقریبا یک هفته از خبر تعطیلی شرکت Viseral و کنار گذاشتن ادامه توسعه Star Wars می‌گذرد. اکنون اطلاعات جدیدی در رابطه با تک‌نفره بودن و سقوط شرکت مشخص شده است.

به نظر می‌رسد که در ابتدا اصلا قرار نبوده که بر روی Star Wars کار کنند، بلکه یک بازی‌ جهان‌باز با دنیایی در رابطه با دزدان دریایی. اما در همین بازه‌ زمانی دو اتفاق رخ داد، بازی Assassin’s Creed 4: Black Flag منتشر شد، و «الکترونیک آرتز» توانست پس از یک دهه کشمکش با Disney به‌صورت قانونی اجازه ساخت بازی Star Wars را بگیرد.

طی مصاحبه یکی از کارکنان شرکت Viseral که نامی هم از او برده نشده با سایت Kotaku مشخص شد که به‌یک‌باره به‌جای پرچم‌های دزدان دریایی بر سطح دریا باید پرچم‌های موجود در دنیای جنگ‌ ستارگان در آسمان به موج‌ در آیند.

در این زمان تیم‌ توسعه‌دهنده به دو قسمت تشکیل شد که عمده آن‌ها بر روی بازی Battlefield Hardline کار می‌کردند. پس از انتشار بازی Battlefield قسمتی از کارکنان به تیم توسعه‌دهنده Star Wars اضافه شدند اما همچنان قسمت عمده کارکنان بر روی محتواهای دانلودی و بسته‌های الحاقی Battlefield کار می‌کردند.

زمانی که خالق سری Uncharted خانم Amy Hennig به تیم اضافه شد. بازی از سبک جهان باز به یک بازی خطی اکشن-ماجراجویی با جزئیات عمیق داستانی تغییر کرد و از آن زمان پروژه بانام Ragtag شناخته می‌شد. و عکسی هم از شخصیت قهرمان‌بازی بانام Dodger منتشر شد. داستان بازی‌ نیز قرار بود میان بازه زمانی دو فیلم از سری Star Wars یکی نسخه اصلی و اولیه و دیگری فیلم The Empire Strikes Back روی دهد.

Amy Hennig به علت نداشتن قدرت مردانه نمی‌توانست اعتماد تهیه‌کنندگان را به‌دست آورد. بنابراین تهیه‌کنندگان فشار زیادی به تصمیمات او وارد می‌کردند و به‌مرور ظاهر بازی در حال تغییر می‌شد.

درنهایت محدودیت‌های مالی بخش San Francicso و فشار وارده بر تصمیمات Amy Hennig مثل سوم‌شخص بودن بازی موجب کنسل شدن پروژه شد. کارکن سابق Viseral نسبت سرنوشت بازی Star Wars از نام «مرگ تدریجی» استفاده کرد و تک‌نفره بودن بازی را بی‌ربط به کنسل شدن بازی دانست.

کارکن دیگر این شرکت نیز اظهار کرده بود:

برای ساخت بازی به بودجه‌ای نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار نیاز بود. درنهایت ایده ساخت بازی‌ای به این عظمت، با این هزینه و با این تیم هرگز باعقل جور در نمی‌آمد.

همچنین آقای Patrick Soderlund معاون اجرایی شرکت EA در مصاحبه‌ای با سایت کوتاکو تک‌نفره بودن بازی را بی‌ربط به بسته شدن Viseral می‌داند:

این اتفاق واقعا در رابطه با مرگ بازی‌های تک‌نفره نیست. من بازی‌های تک‌نفره را دوست دارم و داستان و بازی‌های شخصیت‌ محور.

داستان‌سرایی همیشه قسمتی از ما بوده و حتما بازی‌های تک‌نفره ادامه خواهند یافت.

وی در ادامه افزود:

ما تصمیم درست و عاقلانه‌ای گرفتیم. کار ما این است که به مردم تجربه‌ای عمیق و داستانی بدهیم و همیشه مرزها را بشکنیم. ولی ما فکر نمی‌کردیم که در حال انجام کار درست بودیم.


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. ویسرال رو تعطیل کردین تصمیم عاقلانه ای گرفتید؟ :|
    میذاشیتد آخرین نسخه dead space رو بسازن بعد هر غلطی میخواستید میکردید.

    ۱۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر