باکس‌آفیس: فیلم Thor: Ragnarok با ۱۲۱ میلیون دلار فاتح گیشه‌های آمریکا شد

در ۱۳۹۶/۰۸/۱۷ , 09:30:53

طبق آخرین گزارشات دیزنی، فیلم «ثور: رگناروک» (Thor: Ragnarok) تازه‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول در گیشه‌های ایالات متحده فراتر از انتظارات ظاهر شده و فروش خود را به ۱۲۱ میلیون دلار رسانده است؛ با باکس‌آفیس این هفته در ادامه همراه دنیای بازی باشید.

فیلم Thor: Ragnarok تنها در روز شنبه گذشته ۴۴.۴ میلیون دلار فروخت که البته ۱۴.۵ میلیون دلار آن به پیش‌نمایش‌ها مربوط می‌شد. در آن‌سوی مرزهای آمریکا نیز این فیلم ابرقهرمانی ۴۲۷ میلیون دلار بلیط فروخته است و ۴۲ درصد از فروش کل فیلم به نمایش سه بُعدی اختصاص دارد. بدین ترتیب، فروش داخلی ۱۷ عنوان فیلم‌ دنیای سینمایی مارول از ۵ میلیارد دلار گذر کرد و فروش جهانی آنان به ۱۳ میلیارد دلار رسید.

با وجود قدرت‌نمایی فیلم Thor: Ragnarok در این هفته، آمار ۱۸۲ میلیونی بلیط فروشی این آخر هفته، نسبت به مقطع مشابه در سال گذشته یعنی زمانی که فیلم «دکتر استرنج» (Doctor Strange) به نمایش درآمده بود، ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۱۶ به لطف اکران هوشمندانه‌ی انیمیشن «ترول‌ها» (Trolls) و فیلم درخشان «ستیغ ارّه‌ای» (Hacksaw Ridge) استودیوی لاینزگیت، فیلم‌ها ۲۵.۶ میلیون دلار بیش از سال جاری در آخر هفته مشابه بلیط فروختند. در سال جاری میلادی و از تاریخ اول ژانویه تا ۵ نوامبر، فیلم‌ها موفق شده‌اند ۸.۹ میلیارد دلار درآمدزایی کنند که این آمار هم نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۶ با ۴.۸ درصد کاهش مواجه است.

فیلم «رگناروک»، سومین قسمت از فیلم‌های «ثور» به کارگردانی «تیکا ویتیتی»، آخرهفته‌ای استثنایی را پشت سر گذاشت، چرا که این فیلم اکنون پرفروش‌ترین فیلم در میان سه فیلم ثور به شمار می‌آید. فروش مجموعه فیلم‌های ثور با اکران هر قسمت افزایش یافته است، اتفاقی که در سری فیلم‌های «کاپیتان آمریکا» و «مرد آهنی» نیز شاهدش بودیم.

امسال با فیلم «محافظین کهکشان ۲» (Guardians of the Galaxy Vol. 2) دیدیم که دنیای سینمایی مارول با هر فیلم خود گامی رو به جلو برمی‌دارد، به شکلی که هیچ استودیوی دیگری قادر به انجامش نیست. آوریل گذشته «کوین فایگی» رئیس مارول در کنفرانس خبری این استودیو، فرمول مخفی شرکت برای تهیه فیلم‌هایش را فاش کرد و گفت زمانی شنیدم که «جان لاستر» مدیر بخش نوآوری شرکت «پیکسار» در مقاطع خاصی از تولید هر انیمیشن با خود می‌گوید انیمیشن قبلی‌اش بدترین اثری بوده است که تا به حال ساخته‌اند. دیزنی این طرز تفکر را پیشه ساخته و چنانکه ملاحظه می‌کنید امروز تا مرز خریداری استودیوهای رقیب نظیر فاکس قرن بیستم هم پیش می‌رود.

دیزنی اعلام کرده است که ۵۶ درصد مخاطبین فیلم مرد، ۴۴ درصد زن، ۱۹ درصد خانواده، و ۶۳ درصد بالاتر از ۲۵ سال سن داشته‌اند. فروش «رگناروک» در سالن‌های آیمکس نیز تا پایان روز یکشنبه به ۲۵.۴ میلیون دلار می‌رسد، فروشی که با در نظر گرفتن تعداد ۱۱۸۷ سالن آن بی‌سابقه بوده است. این فیلم ضمناً سومین فیلم پرفروش مارول در هفته نخست اکران لقب می‌گیرد. در طول تعطیلات آخر هفته، ویتیتی کارگردان، ستارگان فیلم «کریس همسورث»، «تسا تامسون»، و «کوین فایگی» رئیس مارول با حضور سرزده‌ی خود در چند سالن نمایش در لوس آنجلس هواداران را غافلگیر کردند.

مخاطبین وب‌سایت «سینمااسکور» به فیلم «ثور: رگناروک» امتیاز A اعطا کرده‌اند، امتیازی که برای دوازدهمین بار برای فیلم‌های دنیای سینمایی مارول تکرار می‌شود و ضمناً بالاترین نمره‌ای است که فیلم‌های ثور دریافت می‌کنند. منتقدین نیز با نمره میانگین ۹۳ درصد در وب‌سایت «راتن تومیتوز» به تحسین فیلم پرداخته‌اند که پس از «مرد آهنی» در سال ۲۰۰۸ بهترین نمره فیلم‌های مارول محسوب می‌شود. شرکت «رلیش‌میکس» هوادارن فیلم «رگناروک» در شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب، فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام را بیش از ۸۵۸ میلیون می‌داند.

استودیوی «اس‌تی‌اکس‌فیلمز» نیز صبح روز یکشنبه گزارش داد که فیلم تازه اکران «کریسمس مامان‌های بد» (A Bad Moms Christmas) در اولین هفته فروشی معادل ۲۱ میلیون دلار کسب کرده است. هزینه تولید این فیلم کمدی بدون احتساب مخارج تبلیغات و بازاریابی ۲۸ میلیون دلار برآورد می‌شود، بنابراین باید دید این فیلم در هفته‌های آتی می‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد یا خیر. این فیلم که از وب‌سایت سینمااسکور نمره B دریافت کرده، در طول پنج روز گذشته در بازارهای جهانی بیش از ۶.۶۷ میلیون دلار فروخته است.

این هفته فیلم دیگری از استودیوی A24 به نام Lady Bird اکران شد که با فروش میانگین ۹۳ هزار دلار در هر یک از چهار سالن نمایشی که در شهرهای نیویورک و لس‌آنجلس به فیلم اختصاص یافته بود، پرفروش‌ترین افتتاحیه سال بر اساس تعداد سالن سینما را به نام خود ثبت کرد. سال گذشته فیلم The Big Sick با ۸۴ هزار دلار صاحب این عنوان شده بود.

هفته آینده استودیوی فاکس فیلم «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» (Murder on the Orient Express) و استودیوی پارامونت قسمت دوم کمدی Daddy’s Home را روی پرده می‌برد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر