باکس آفیس: ادامه سلطه‌ی Thor: Ragnarok با ۵۷ میلیون دلار؛ شروع مقتدرانه‌ی Daddy’s Home 2

در ۱۳۹۶/۰۸/۲۳ , 13:51:20
Justice League, Thor ragnarok, باکس آفیس (Box Office), شرکت والت دیزنی (Walt Disney)

فیلم «ثور: رگناروک» (Thor: Ragnarok) مارول/دیزنی در دومین هفته اکران خود به فروش ۵۷ میلیون دلاری چشم دوخته است؛ با باکس آفیس این هفته همراه دنیای بازی باشید.

فروش قسمت سوم ثور به کارگردانی «تیکا ویتیتی» نیوزلندی، روز شنبه با افزایش ۲۹ درصدی نسبت به روز جمعه، به ۲۳.۶ میلیون دلار رسید. مجموع فروش این فیلم در سراسر دنیا نیز اینک به ۶۵۰ میلیون دلار رسیده و فروش خارجی ۴۳۸.۵ میلیون دلاری آن در حال حاضر از فروش خارجی «واندر وومن» (۴۰۹.۲ میلیون دلار)، «لوگان» (۳۹۰ میلیون دلار)، پیشی گرفته و به فروش ۴۷۳.۸ میلیون دلاری «نگهبانان کهکشان ۲» نزدیک می‌شود. رگناروک این هفته حدود ۱۰ میلیون دلار خودش را تنها از سالن‌های آیمکس به‌دست آورد.

فیلم کمدی «خونه‌ی بابا ۲» (Daddy’s Home 2) محصول استودیو پارامونت، با فروش آخر هفته‌ ۳۰ میلیون دلاری، جایگاه دوم را از «قتل در قطار سریع السیر شرق» (Murder on the Orient Express) استودیوی فاکس قرن بیستم ربود. این دو عنوان با توجه به ژانر نسبتاً ناخوشایندشان، یکی دنباله‌‌ای طنز و دیگری یک فیلم معمایی تاریخی و بازسازی شده، فروش بسیار خوبی را تجربه کردند. «ویل فرل» با فیلم «خونه بابا ۲» برخلاف فیلم «خانه» (The House) که یک شکست تجاری تمام عیار برای او و استودیو برادران وارنر قلمداد می‌شد، یکی از بهترین افتتاحیه‌های دوران حرفه‌ای خود را رقم زد. فیلم «گوینده خبر» (Anchorman) فرل ۲۸.۴ میلیون دلار، «گوینده خبر ۲» او ۲۶.۲ میلیون دلار، و «نابرادری» (Step Brother) وی در گیشه ۳۰.۹ میلیون دلار فروش داشته‌اند. فیلم «خونه بابا ۲» ضمناً پس از «ترنسفورمرها: آخرین شوالیه» (Transformers: The Last Knight) که امسال افتتاحیه‌ای ۴۴.۶ میلیون دلاری را پشت سرگذاشت، دومین افتتاحیه‌ی پرفروش استودیوی پارامونت، و پس از فیلم «سفر دختران» (Girls Trip) بهترین افتتاحیه ژانر کمدی امسال بود. این شروع برای یک دنباله‌ی کمدی بسیار قابل قبول و احترام است. قسمت دوم فیلم که پیش‌بینی می‌شد تنها ۲۰ میلیون دلار بفروشد، تنها ۸ میلیون دلار کمتر از قسمت اول خود در هفته نخست اکران بلیط فروخته است.

Daddy's Home 2
Daddy’s Home 2

فروش موفق «خونه بابا ۲» در روز شنبه نشان از موفقیت پارامونت در جذب خانواده‌ها دارد. درصد مراجعه‌ی خانواده‌ها به سالن‌های سینما در طول هفته‌ی گذشته از ۱۸ درصد تا ۳۵ درصد افزایش داشت. هفتاد درصد مخاطبین کودک فیلم بین ۱۰ تا ۱۲ سال سن داشته‌اند و شهر بوستون، محل تولد «مارک والبرگ» یکی از بازیگران این فیلم، بلیط فروشی بسیار خوبی را تجربه کرده است. این فیلم در جذب مخاطبین غیر بومی آمریکا نیز موفق عمل کرد و خریداران بلیط اهل آمریکای لاتین را به سالن‌های نمایش کشاند. «جان سینا» با توجه به ۶۳ میلیون هوادارش در شبکه‌های اجتماعی یکی از عوامل محوری جذب مخاطبین ملیت‌های مختلف بود. مخاطبین سیاهپوست این فیلم نیز ۱۲ درصد کل خریداران بلیط را تشکیل می‌دهند. پارامونت به منظور رسیدن به این مخاطبین آفریقایی-آمریکایی و اعضای خانواده آنان با شرکت‌های تبلیغاتی مختلف همکاری کرد. در مجموع، برابر شدن فروش خارجی و داخلی یک فیلم کمدی، از نظر کارشناسان بسیار مطلوب است. قسمت اول این فیلم ۹۲.۴ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت و اکران آن در آمریکای شمالی درنهایت با ۱۵۰.۴ میلیون دلار همراه بود.

فیلم «کریسمس مامان‌های بد» (A Bad Moms Christmas) استودیو «اس‌تی‌اکس‌فیلمز» با کاهش ۳۱ درصدی فروش بلیط نسبت به هفته اول اکران، ۱۱.۵ میلیون دلار درآمدزایی کرد و فروش داخلی خود را به ۳۹.۹ میلیون دلار رساند.

Murder on the Orient Express
Murder on the Orient Express

رتبه سوم جدول فروش این هفته به فیلم «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» (Murder on the Orient Express) استودیوی فاکس به کارگردانی «کنت برانا» اختصاص یافت. فاکس در جذب بزرگ‌سالان و کشاندن‌شان به سینما برای دیدن این درام تاریخی موفق بود. این فیلم به یاری مخاطبین بالاتر از ۵۰ سال خود که نزدیک به ۵۰ درصد مخاطبین را تشکیل می‌دادند، فروش افتتاحیه‌ی خود را به ۲۸.۲ میلیون دلار رساند. این فروش از آن جهت که فیلم در هیچ‌یک از جشنواره‌های بزرگ پاییزی به نمایش درنیامد قابل تحسین است. فروش این پروژه‌ی ۵۵ میلیون دلاری در ۵۸ کشور دنیا اکنون به ۸۵.۴ میلیون دلار می‌رسد. این فیلم اگرچه مخاطب بزرگ‌سال را هدف قرار داده بود، اما بازیگرانی از تمامی سنین از جمله «دیزی ریدلی» و «جاش گد» با سن زیر ۲۵ سال، که مخاطبین «جنگ ستارگان» و انیمیشن «منجمد» را هدف گرفت، و «پنه‌لوپه کروز» که مخاطبین لاتین را مجذوب خود ساخت، در فیلم حضور داشتند.

این هفته فیلم Lady Bird با در اختیار داشتن تنها ۳۷ سالن به فروش شگفت‌آور ۱.۲ میلیون دلاری دست یافت. فیلم Juno استودیوی فاکس در سال ۲۰۰۷ موفق شده بود با اکران در تنها ۴۰ سالن ۱.۴ میلیون دلار فروش داشته باشد. فاکس سرچ‌لایت، با اکران محدود «سه بیلبورد در حوالی ابینگ، میزوری» (Three Billboards Outside Ebbing) هم به موفقیت‌های قابل توجهی رسید. این فیلم در هر سالن نمایشی که در اختیار داشت به صورت میانگین ۸۰ هزار دلار بلیط فروخته است که پس از فیلم‌های Lady Bird با ۹۱ هزار دلار، و The Big Sick استودیوی آمازون با ۸۴ هزار دلار، از این حیث در میان فیلم‌های سال ۲۰۱۷ در رتبه سوم قرار می‌گیرد.

هفته آینده استودیوی برادران وارنر فیلم «لیگ عدالت» (Justice League) را با ستاره‌های پرشمارش در بیش از ۴۰۰۰ سالن نمایش روی پرده می‌برد. انیمیشن The Star استودیوی سونی و Wonder استودیوی لاینزگیت نیز هریک در بیش از ۳۰۰۰ سالن در ایالات متحده و کانادا اکران می‌شوند.


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. Ragnarok که مثل فیلم های ابر قهرمانی دیگه در سال های اخیر فروشش تضمین شده بود و Daddy’s Home 2 هم که ارزش صحبت کردن نداره .
    تنها نکته مهم ، فروش کم و استقبال کمتر از انتظارات منتقد ها از Orient Express کنت برانا بود که خودش هم نقش پوارو رو بازی میکنه . به شخصه انتظار داشتم با این لیست بلند از بازیگر های بزرگ استقبال بهتری از فیلم بشه ولی نشد .
    چه خوب شد که دوباره بخش باکس آفیس رو اضافه کردید و امیدورم ادامش بدید .
    با تشکر .

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر