ترسناک‌ترین همسایه دنیا | پیش‌نمایش بازی Hello Neighbor

در ۱۳۹۶/۰۹/۱۶ , 22:37:53
Hello Neighbor, کنسول Xbox One

تابه‌حال شده که از همسایه خود رفتاری مشکوک ببینید و دوست داشته باشید تا مخفیانه به خانه او بروید و رازهای او را کشف کنید؟ تابه‌حال شده که بعد از نقل مکان کردن به یک منزل جدید، همسایه‌ای پیدا کنید و او طوری رفتار می‌کند که انگار یک گذشته تاریک و پر از رمز و راز دارد؟ اگر این اتفاقات برای شما افتاده است و یا این سناریوها به نظر شما جالب است، با دنیای بازی همراه شوید تا از بازی Hello Neighbor برای‌تان بگوییم که شما را در چنین سناریو‌یی قرار خواهد داد.

سازنده: Dynamic Pixels

ناشر: tinyBuild

سبک: بقا/ ترسناک

پلتفرم: اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶/ ۸ دسامبر ۲۰۱۷

Hello Neighbor, کنسول Xbox One
آن انباری کذایی!

بازی Hello Neighbor یک بازی اول شخص ترسناک است که عناصر مخفی‌کاری زیادی در آن دیده می‌شود. شما در نقش یک فرد که تازه به محله‌ای جدید نقل مکان کرده است، چشمان خود را باز می‌کنید و در خانه‌ای که روبروی خانه شماست، همسایه‌ای را می‌بینید که چیزی در انباری خانه‌اش پنهان کرده است. وظیفه شما به‌عنوان یک شهروند نگران این است که به آن خانه سرک بکشید و به‌طور مخفیانه راز همسایه‌تان را کشف کنید! این بازی توسط تیمی کوچک در استدیو Dynamic Pixels ساخته شده است و قرار است تا توسط شرکت tinyBuild منتشر شود. تابه‌حال چند نسخه دمو و آلفا از این بازی منتشر شده است که بعد از بازی کردن آن‌ها و دیدن تریلرهایی که در آن توضیحاتی در مورد بازی داده شده است، بر آن شدیم تا این بازی را به شما معرفی کنیم.
همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، وظیفه شما در نگاه اول بسیار ساده است. کافی است از درب خانه محقر خود، که به خودی خود ترسناک و عجیب است، بیرون بیایید و از خیابان بگذرید و درب خانه همسایه‌تان را باز کنید و به سمت انباری او بروید و سعی کنید آن‌را باز کنید. اولین باری که بازی را شروع می‌کنید خواهید دید که هیچ ماموریتی به شما داده نمی‌شود و فقط یک خط قرمز بر روی زمین کشیده شده است که گویی راهنمای شما خواهد بود. این خط را دنبال می‌کنید و بدون درزدن یا صدازدن همسایه، به سوی انباری او می‌روید و اینجاست که با اولین Jumpscare بازی مواجه می‌شوید و همسایه ترسناک شما، که همانند کارکنان سیرک است، شما را بی‌هوش می‌کند. هدف این تلاش اولیه این است که شما متوجه شوید که هدف بازی چیست؛ اما دفعات بعدی که تلاش خواهید کرد تا به این هدف خود برسید، برخلاف پیش‌فرض شما، بازی آسان‌تر نخواهد شد. سازندگان بازی به هنگام رونمایی از این بازی اشاره کردند که هوش مصنوعی همسایه شما به‌طوری طراحی شده است که هر حرکت شما را بازبینی می‌کند و براساس آن نقشه می‌کشد تا راه شما را برای رسیدن به هدف‌تان دشوارتر کند.

Hello Neighbor, کنسول Xbox One
سلام همسایه!

در یکی از تریلرهایی که از بازی منتشر شده است، به این مسئله اشاره می‌شود که هوش مصنوعی بازی سه حالت دارد. حالت اول زمانی‌ است که همسایه شما به کارهای روزمره‌اش چون آب‌دادن گل‌ها، ورزش صبحگاهی، تلویزیون دیدن و غیره مشغول است. این حالت از این جهت اهمیت دارد که باعث می‌شود شما مرحله اول نقشه خود برای رسیدن به هدف را با توجه به برنامه روزمره همسایه‌تان بکشید. حالت دوم زمانی‌ شروع می‌شود که شما وارد خانه همسایه می‌شوید. اگر به‌عنوان مثال، بعد از ورود به خانه، یک گلدان که گوشه‌ای قرار دارد را بر روی زمین بیندازید، همسایه بعد از گشت‌زدن در خانه متوجه این تغییر می‌شود و در ذهن‌اش از این حرکت شما یادداشت‌برداری می‌کند تا دفعه بعد تله‌ای در گوشه‌ای تاریک کنار آن گلدان بگذارد. این حالت همچنین در مورد مسیرهایی که شما طی می‌کنید هم صدق می‌کند. اگر شما مدام از در اصلی منزل وارد آن شوید، طبیعتا در دفعات بعدی تلاش برای رسیدن به هدف، با تله‌های خرسی مواجه خواهید شد که شما را به این فکر فرو می‌برد که «مگر چه چیزی در درون آن انباری نفرین‌شده است که این همه تله خرس دور و بر خانه‌ات گذاشتی؟!» حالت سوم وقتی است که همسایه با شنیدن صدای خاصی مکان شما را تشخیص می‌دهد و به سمت شما می‌دود تا شما را دستگیر کند. اینجای بازی است که واقعا از ترس به خود می‌لرزید و حس مراحلی چون مراحل اولیه Resident Evil 7 به شما دست خواهد داد. در این حالت کار خاصی نمی‌توانید بکنید و بهترین راه فرار از خانه او به سمت منزل خودتان است. در طراحی گیم‌پلی بازی عناصر بسیاری در اختیار همسایه قرار گرفته است تا مانع رسیدن شما به هدف باشد. او تله خرس، دوربین، سطل آب برای قرار دادن بالای درب‌های نیمه باز و وسایل دیگری در اختیار دارد که بعد از هر بار که شما به‌قول معروف Game Over می‌شوید، تعداد آن‌ها بیشتر و محل قرارگیری آن‌ها هوشمندانه‌تر می‌شود. او هم‌چنین پنجره‌هایی که شما می‌شکنید تا از طریق آن‌ها وارد بشوید را نیز با چوب و تخته می‌پوشاند. اگر شما بیش از چندبار هنگامی که او به دنبال شماست به داخل یک کمد پناه ببرید و پنهان شوید، قطعا او بعد از دو سه بار که این سناریو تکرار شود، جای شما را پیدا خواهد کرد و شما را، به طرز نامسالمت‌آمیزی، به منزل خودتان خواهد فرستاد.

Hello Neighbor, کنسول Xbox One
دو خانه و دو همسایه.

بر صداگذاری و موسیقی بازی که می‌تواند یک عنصر کلیدی لذت‌بخش و همزمان هیجان‌آور باشد، بسیار خوب کار شده است. وقتی که شما در خانه به اکتشاف می‌پردازید به راحتی صدای قدم‌های همسایه‌تان در فاصله دور و نزدیک را می‌توانید بشنوید. هم‌چنین صدای باز شدن درها گاهی به شما می‌‌فهماند که همسایه نزدیک شماست. وقتی که همسایه در حالت سوم هوش مصنوعی قرار بگیرد و به دنبال شما بیاید، موزیکی به شدت ترسناک و دلهره‌آور برای شما پخش خواهد شد که به شما می‌فهماند که وقت فرار و بازبینی نقشه است. یکی از ویژگی‌های جالب این بازی این است که با اینکه قطعا شما با وارد شدن بصورت دزدکی به خانه همسایه‌تان مجرم هستید ولی هر بار که همسایه شما را دستگیر می‌کند، حس شما این‌گونه نیست و انگاری این شمایید که مورد جرم واقع شده‌اید.

گرافیک و جلوه‌های بصری بازی حرف زیادی برای گفتن ندارد چون این بازی تقریبا صرفا بر مبنای گیم‌پلی آن است. با این وجود طراحی بافت‌های بازی و محیط بازی به خوبی انجام شده است و در سطح استانداردهای یک بازی مستقل، که در ابتدا در Kickstarter بود، است. در نسخه‌ آلفای جدیدی که از بازی منتشر شده است، سازندگان بخش‌های جدیدی به خانه همسایه اضافه کرده‌اند و آن‌را از حالت اولیه آن که شبیه یک خانه بزرگ بود، تبدیل به یک کاخ، که بیشتر شبیه کاخ دراکولاست، کرده‌اند.

این بازی قرار است در روز ۸ دسامبر (۱۷ آذر) برای اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی و سیستم‌عامل‌های مک منتشر شود. در ضمن هم‌اکنون نسخه آزمایشی بازی روی شبکه استیم قرار دارد که می‌توانید آن‌را دانلود و تجربه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر