خانه » مقالات بازی ۳۶ درصد سازندگان علاقهمند به توسعه عناوین خود بر روی نینتندو سوئیچ هستند × توسط سهیل حسینی در ۱۳۹۶/۱۱/۰۷ , 17:00:07 0 با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنفرانس توسعهدهندگان ۲۰۱۸ یا همان GDC 2018، با ارسال خبرنامهای، نظرسنجی از حدود ۴ هزار توسعهدهنده حرفهای گرفته شد، و به تازگی جزئیاتی از آن ارائه شد که با هم خواهیم دید. نکته جالب این نظرسنجی، رشد ۱۲ درصدی میزان علاقه سازنده به توسعه عناوینشان بر روی کنسول نینتندو سوئیچ است. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید. در پاسخ به این سوال که، توسعهدهندگان روی چه پلتفرمی بیشتر علاقهمند هستند تا بازی خود را منتشر کنند، با جوابهای جالبی روبرو شدیم؛ حدود ۳۶ درصد از پاسخدهندگان به این سوال، کنسول نینتندو سوئیچ را انتخاب کردهاند. در این میان، ۵۹ درصد به رایانههای شخصی، ۳۹ درصد به پلیاستیشن ۴ و ۲۸ درصد به اکسباکس وان را برای توسعه بازیهای خود برگزیدند. حدود ۲۸ درصد از پاسخدهندگان هم ذکر کردهاند فروش عناوینشان بر روی این پلتفرم بیشتر از حد متوسط بوده، این درحالی است که ۲۳ درصد دیگر اعلام کردند فروش عناوین آنها بر روی سوئیچ در حد متوسط باقی مانده است. در این میان، تنها ۱۶ درصد گفتهاند بازیهایشون بر روی سوئیچ کمتر فروخته است. حال به سراغ عناوین تجاری میرویم؛ ۴۹ درصد از سازندگان اعلام کردهاند بازی بعدی آن به صورت پولی هست و ۳۹ درصد دیگر گفتهاند رایگان خواهد بود. از این میان، ۲۳ درصد گفتهاند بازی بعدیشان شامل بسته الحاقی پولی است و ۲۲ درصد به وجود سیستم پرداخت درونبرنامهای اشاره داشتند. ۱۱ درصد پاسخدهندگان ذکر کردهاند که بازی بعدی آنها شامل لوت باکس است. در نظرسنجی از سازندگان خواسته شده بود تا درباره سیستم لوت باکس توضیحاتی دهند و بیشتر نظرات شامل این بود که باید در این سیستم تنها از وسایل تزئینی استفاده نمود. گروهی دیگر نیز اظهار داشتند به منظور تعادل در گیمپلی پاداشهایی در طول بازی در طول پیشروی عاید بازیکنان شود. یکی دیگراز سوالات، این بود که آخرین بازی که سازنده منتشر کرده بر روی چه پلتفرم/سیستم عاملی بوده است. سه پلتفرم رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان با افزایش نسبی (برای رایانههای شخصی ۴۵ درصد در سال ۲۰۱۷ و ۵۰ درصد در سال ۲۰۱۸، برای پلیاستیشن ۴ نیز ۱۹ درصد در سال گذشته و ۲۳ درصد در سال ۲۰۱۸ و در نهایت، کنسول اکسباکس وان با ۱۵ درصد در سال گذشته و ۱۹ درصد در سال ۲۰۱۸) نسبت به سال گذشته، رشد داشتهاند. از سوی دیگر، در بخش تلفن همراه با کاهش ۳ درصدی همراه بودیم که از ۳۵ به ۳۲ درصد رسیده است. در پایان، خبر از آمار نچندان خوب برای واقعیت مجازی نشان میدهد که ۱۹ درصد توسعهدهندگان بازیهای خود را روی این سیستم عرضه کردند، اما از این میان ۱۷ درصد گفتهاند بازی بعدی آنها برای دستگاههای واقعیت مجازی خواهد بود. سوال مرتبط دیگری نیز مطرح شد که در آن اشاره به طول عمر و رشد واقعیت مجازی در دراز مدت صورت گرفت که از این میان، ۲۹ درصد پاسخ منفی دادند. نویسنده سهیل حسینی پی سی گیمینگ (PC Gaming)کنسول PlayStation 4کنسول Xbox Oneکنسول نینتندو سوییچ (Nintendo Switch)گوشی موبایل - Mobile Phones (Smart Phones) لینک منبع مقالات بازی دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.