کشتار نوستالوژیک | پیشنمایش بازی Hellbound
دههی ۹۰ میلادی زمان پادشاهی بازیهای اول شخص پرسرعت بود. عناوینی مثل DOOM و QUAKE در این سالها سیل عظیمی از بازیکنان را با این سبک نوپا آشنا کردند. با بلوغ سبک FPS و انتشار عناوینی مثل «مدال افتخار» و «ندای وظیفه»، تمرکز سازندگان به سمت مبارزات تاکتیکی و واقعگرایانه معطوف گشت؛ اما هنوز افرادی هستند که خاطرات خوب و قدیمی اول شخصهای تند و تیز را برای ما زنده کرده و بازیکنان نسل جدید را با این سبک آشنا میکنند و بازی Hellbound یکی از همین موارد است. پس با دنیای بازی همراه شده و در تجربهی ما از نسخه اولیه این بازی شریک شوید.
سازنده: Saibot Studios
ناشر: Saibot Studios
سبک: اکشن/ شوتر اول شخص
پلتفرم: رایانههای شخصی
تاریخ انتشار: سال ۱۳۹۷/ سال ۲۰۱۸
Saibot Studios، سازندهی آرژانتینی مستقل این عنوان که پیش از این عنوان Doorways را ساخته بود، بیهیچ ادعا و شلوغکاری، تلاش میکند تا با عرضه Hellbound به بازار در سال جاری، ترکیبی از بازیهای بهیاد ماندنی کلاسیک در این سبک مثل Serious Sam، DOOM، QUAKE و Duke Nukem را به نمایش بگذارد. اگر سری به صفحه این بازی در سایت استیم زده و تریلر رونمایی از این عنوان را تماشا کنید، به خوبی به این امر پیخواهید برد. «اگر در پی داستانی غنی هستید، راه را اشتباه آمدهاید!»؛ این اولین جملهی قهرمان بازیست که خبر از اثری میدهد که تمام تمرکز آن بر مبارزات است.
Hellbound با موتور گرافیکی Unreal Engine 4 ساخته شده و به همین دلیل جلوههای بصری زیبا در عین بهینهسازی خوبی را ارائه میکند، البته بازی هنوز نیازمند بهبود بوده که قطعا در نسخه نهایی شاهد آن خواهیم بود. تجربهی این بازی برای من بسیار جذاب بود، زیرا خاطرات زیادی از FPSهای کلاسیک را در ذهن بازیکن زنده میکند. در واقع این امر مهمترین نقطه قوت بازی و بزرگترین نقطه ضعف آن است! چهطور؟ تجربه Hellbound هیچ چیز تازه و نادیدهای برای بازیکن در بر ندارد. از این جهت ممکن است عدهای آن را به ملقمهای از عناوین محبوب کلاسیک تشبیه کنند؛ اما تکرار و گردآوری مجموعهای از فرمولهای موفق مطمئنا برای مخاطب سرگرم کننده خواهد بود. شما میتوانید این اثر را بهصورت اول شخص و سوم شخص تجربه کنید. امکان تغییر زاویه دوربین در هرلحظه که بخواهید برای شما فراهم است. علاوه بر این، شما میتوانید دوربین و سلاح را بین دست (شانه) راست و چپ جابجا کنید تا هیچ جنبندهای از تیررس شما پنهان نباشد. این امر خود باعث میشود تا مخاطبین این بازی منحصر به طرفداران تیراندازیهای اول شخص نباشد.
سلاحهای نسخه اولیه بازی هم ۴ گروه اولیه مسلسل، شاتگان، موشکانداز و سلاح سرد را شامل شده و هرسلاح دو حالت تیراندازی را در اختیار بازیکن قرار میدهد. باید منتظر بود و دید که سازندگان این اثر چه تدبیری برای ایجاد تنوع در این بخش در سر دارند.
یکی از نکات جالب Hellbound برای من، ترغیب هرچه بیشتر بازیکنان به «له و لورده» کردن دشمنان جهنمی خود است! جسد تمام هیولاهای بازی پس از مرگ روی زمین باقی میماند و اگر باز هم به آن شلیک کنید، جسد مثل بادکنکی پر از خون منفجر شده و به شما جان یا زره جایزه میدهد! محیط شما هم در بردارنده عناصری است که به شما در مبارزات کمک میکند، مثل گیاهان خمره مانندی که نقش بشکههای انفجاری را بازی میکنند.
Hellbound از سر تا پا بوی باروت میدهد، باروتی قدیمی و تند که شاید این روزها چندان پرطرفدار نباشد، اما هنوز هم بازیکنان کهنهکاری پیدا میشوند که از تجربه چنین آثاری لذت برده و برای آن لحظهشماری کنند. خوشبختانه Saibot Studios از همین حالا به شما این امکان را میدهد که با پرداخت ۱۰ دلار هم به پیشرفت این پروژه کمک کرده و هم پس از تکمیل آن بدون پرداخت هزینههای اضافی، نسخه کامل بازی را دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص مراحل ساخت این اثر، به صفحه استیم Hellbound مراجعه کنید.
(همانطور که گفته شد، پیشنمایشی که مطالعه کردید، براساس تجربهی نویسنده از نسخهی بتا بازی Hellbound نوشته شده که توسط ناشر آن یعنی Saibot Studios برای دنیای بازی ارسال شده است.)