خانه » مقالات بازی تا ۹ بشمار! | چه انتظاراتی از بازی The Division 2 داریم؟ × توسط عباس کشتکار در ۱۳۹۷/۰۳/۱۵ , 15:18:37 0 در ماههای گذشته ۲۰ میلیون گیمر در سرورهای بازی The Division فعال بودند؛ اما این مقدار، شرکت سازنده را قانع نکرده است و آنها قصد دارند دنباله این بازی را با پیشرفتها و قابلیتهای بیشتر منتشر کنند. یقینا برای جذب بازیکنان بیشتر، استودیو سازنده باید به نظرات خریداران نسخه فعلی اهمیت دهد و تلاش کند با رفع نواقص قبلی تجربهای مناسب برای بازیکنی که این بازی را تجربه نکردهاند، بهوجود بیاورد. بازی نخست دو سال پیش منتشر شد و دنباله این عنوان مانند گذشته، توسط سه استودیو «مسیو انترتینمنت»، «رد استورم» و «یوبیسافت رفلکشنز» ساخته میشود. این بازی در زمان انتشار نمرات نسبتا خوبی را کسب کرد و با بهروز رسانی ۱.۸ که موجب بهبود گیمپلی بازی شد، توانست بار دیگر نظر گیمرها را به خود جلب کند. البته، عرضه دنباله این بازی به معنی اتمام پشتیبانی از این بازی نیست. بازیکنان کنونی The Division همچنان میتوانند رویدادهای جهانی (Global Events) و بهروز رسانی رزولوشن ۴K روی ایکسباکس وان ایکس را دریافت کنند. هنوز اطلاعات زیادی از قسمت بعدی این بازی نداریم و باید تا E3 2018 منتظر بمانیم، با این حال ما انتظاراتی از نسخه بعدی داریم که امیدواریم یوبیسافت آنها را لحاظ کند. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید. ۱) سازههای بیشتر و تغییرات در محیط در آغاز بازی، گروه شما به اردوگاه پناهندگان هادسون میرود؛ حتی پس از صدها ساعت بازی، اردوگاه واقعا رشد نمیکند و حتی تغییر نمی کند. The Division 2 نیاز به پیشرفت در جهان بازی دارد تا حوصله شما پس از چندین ساعت بازی کردن سر نرود. مردم همیشه به اردوگاه میآیند اما آیا شما هیچگونه تغییراتی در رفتار آنها میبینید؟ شما هرگز نمیدانید که چگونه اعمالتان در جهانِ خارج شما تاثیرِ مثبت گذاشته است. ۲) سیستم گروهبندی بهتر شود سیستم «همه چیز را بکش» به نحوی در همه گروهها وجود دارد و این سیستم به تجربه تمام و کمال شما از این بازی آسیب وارد میکند. بهتر است که بعضی از گروهها با شما متحد شوند و با این اتحاد وارد جنگ با دیگران شوید. به این صورت استراتژی در بازی نیز بیشتر حس میشود. درست مثل بازی Fallout همه را با هم دشمن کنید و از پیامدهای آن به نفع خودتان استفاده کنید. ۳) داستان منظمتر زمانی که وارد داستان بازی The Division میشویم، یک بیماری عجیب پیش از ورودمان در دنیای بازی پخش شده و تاثیرات آن دیده میشود. مشکل آنجاست که از گذشته بازی، اطلاعات کاملی در دسترس نیست. این به نوعی مانند اشتباهی است که در تجربهی بازی Destiny مشاهده کردیم. بهتر است به شناخت محلهایی که مردم در آن هستند بیشتر پرداخته شود، نه اینکه بازی صرفا به جمع آوری آیتمها در محلهایی که آنها قبلا حضور داشتند، محدود شود. ۴) عناصر واقعگرایانهتر بقا در اولین نسخه، معمولا بازیکنها مجبور بودند تا ساختمانهای خالی از سکنه را جستوجو کنند تا شاید چیزهای بهدرد بخور پیدا کنند، ولی این عملکرد تا انتشار بستهی الحاقی Survival کارآمد نبود. همچنین، آیتمهای بهداشتی و زینتی در داخل بازی، به عنوان مواردی بیمصرف به چشم میآمد. مثلا چه معنی دارد که بخواهیم یک کلاه کِرِم رنگ را با یک کلاه مشابه به رنگ قهوهای عوض کنیم؟ در بستهی الحاقی Survival، این دسته از آیتمها مانند تغییرات آب و هوایی، ارزشگذاری شده و در آخر بازیکنها میتوانند با انگیزهی بیشتر برای انتخاب ظاهر شخصیتشان بها دهند. ۵) بهتر نیست کلاههای بیسبال ضد گلوله نباشد؟! یکی از انتقادهای اساسی که به The Division وارد است، این است که در بسیاری از موارد، دنیای بازی واقعی نیست و سازندگان در القای این حس و حال به بازیکن ناتوان ظاهر شدهاند. برای مثال، میزان آسیبرسانی در بازی تا حد قابلتوجهی غیرقابل باور بوده؛ البته با عرضه بهروز رسانی ۱.۸ یوبیسافت قدری به این روند بهبود بخشیده است. ۶) منطقه تاریک باید بالانس شود روی کاغذ، منطقه تاریک برای عنوانی با سبک RPG بهنظر میرسد که خوب باشد، اما در واقع بازیکنان حرفهای و سطح بالا، بهطور ناخودآگاه بر منطقه تاریک حکومت میکنند و این بازیکنان را نمیتوان به سادگی از پای درآورد. بازی Destiny حداقل توانسته در این زمینه بالانس را رعایت کند؛ البته باید گفت که در بسته بهروز رسانی ۱.۸ بازی The Division، مصونیت در برابر شلیک به یار خودی (friendly fire)، عملکرد خودش را از دست داده و باعث شده منطقه تاریک بالانس شود، ولی همچنان بخش تیراندازی (gunplay) جای کار برای بهتر شدن را دارد. در این بهروز رسانی، در منطقه تاریک واحدهای ویژهی جدیدتر به همراه سلاح و ابزارآلات ویژه دیده میشود که بهتر است در نسخه بعدی بیشتر شود. ۷) از دست اسپم نارنجکهای دشمن خلاص شویم یوبیسافت و باگهای همیشگی! از باگهای عجیب بازی The Division تنها به این مورد اشاره میکنیم که دشمنها از پشت دیوار و سقف و یا مانع میتوانند به سمت شما نارنجک پرتاب کنند و به شما آسیب برسانند. تخریبپذیری در این حالت به راحتی انجام میشود و بازیکنها هم از این ویژگی در بازی سواستفاده میکنند و با ماشین و وسایل نقلیه متفاوت حسابتان را میرسند! ۸) گسترش دادن ایدهی بسته الحاقی Underground پس از انتشار بسته الحاقی Underground، سازندگان بازیکنها را به سمت دانجنها (Dungeons) روانه کردند. این دانجنها که به صورت تصادفی رویت میشوند، روح تازهای به بازی دمیدند؛ اما مشکلاتی نیز داشتند. بازیکنان از انجام ماموریتهای داستانی، آن هم به صورت روزانه کمکم خسته شدند. علت این مساله میتوانست به این خاطر باشد که مراحل بیش از حد قابل پیشبینی هستند و نیازمند استراتژی خاصی برای ادامه دادن آنها نیست. بسته الحاقی Underground با ویژگی تصادفیسازی دانجنها میتواند این مشکل را در نسخه دوم برطرف کند. ۹) بهروز رسانیهای بیشتری برای The Division 2 در نظر گرفته شود ما میدانیم که چیزهای زیادی از نسخه اول به دوم راه پیدا خواهد کرد. امیدواریم یوبیسافت از اشتباهات بازی Destiny 2 عبرت گرفته باشد؛ بهخصوص که بین جامعهی گیمرها و توسعهدهندگان نباید فاصله انداخته شود. با نگاهی به سابقه یوبیسافت، مطمئن هستیم که در بازی دوم نیز مشکلات وجود خواهد داشت که بازیکنها برای رفع آنها، به بخش پشتیبانی استودیو گزارش میدهند تا بلکه این مسائل در بهروز رسانیهای جدیدتر حل شود. همچنین، در بهروز رسانیهای جدیدتر، باید رویدادهای جهانی بیشتری اضافه شود و تغییرات مهمی پیرامون منطقه تاریک انجام شود تا بازیکنهای بیشتری جذب بازی شوند. جمعبندی کارنامه یوبیسافت در ساخت دنباله برای بازیهایش کاملا سینوسی است. همیشه ساخت یک دنباله لزوما به بهتر شدن بازی در نسخه بعدی خلاصه نمیشود. یوبیسافت در ساخت دنباله برای بازی Assassin’s Creed ابتدا درخشید ولی آرامآرام پا به انزوا گذاشت و دوباره از نو شروع کرد. در مورد مجموعه Far Cry هم این موضوع تکرار شد. در حال حاضر، خبرهای خوبی در خصوص بازی The Division 2 میشنویم و ظاهرا یوبیسافت عزم خود را جزم کرده تا با چندین استودیو یک بازی خوب بسازد. شکی نیست که اگر سازندگان نسخه جدید، مشکلات نسخه قبل را برطرف کنند و به انتظارات بازیکنان جامه عمل بپوشانند، تلاششان نتیجه میدهد. شما چه انتظاراتی از بازی The Division 2 دارید؟ دیدگاهتان را با ما به اشتراک بگذارید. نویسنده عباس کشتکار تحلیل، نقد و بررسی، مقاله نویسی و آموزش در رابطه با فناوری، بازی، سینما و علاقهمند به گفتوگو و تبادل نظر در مورد آن. E3 2018The DivisionThe Division 2Tom Clancy’s The Division 2شرکت یوبی سافت (Ubisoft)کنسول Xbox One لینک منبع مقالات بازی دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.