بازی Shadow of the Tomb Raider با وضوح ۴K و نرخ فریم ۳۰ روی Xbox One X اجرا خواهد شد
رئیس استودیو ایداس مونترال اخیرا در مصاحبهای از جزییات نحوه اجرا بازی Shadow of the Tomb Raider روی کنسول ویژه شرکت مایکروسافت پرده برداشت؛ در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.
هفت روز پیش بود که ما شاهد اولین تریلر رسمی و سینمایی از بازی Shadow of the Tomb Raider بودیم و در کنار آن نیز از جزییات مربوط به نسخههای مختلف بازی نیز باخبر شدیم. حال در جدیدترین اخبار بازی، دیوید انفوسی رئیس استودیو ایداس مونترال در مصاحبهای درباره بازی Shadow of the Tomb Raider صحبت و تایید کرد که بازی قرار است با کیفیت ۴K و نرخ فریم ۶۰ روی ایکسباکس وان ایکس اجرا شود. البته چندی بعد مشخص شد از منظور او اشتباه برداشت شده و در بیانیه که شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) به وبسایت Windows Central مشخص شد که در واقع بازی با دو کیفیت وضوح ۴K و نرخ فریم ۳۰ یا وضوح ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۶۰ قابل اجرا خواهد بود. بیانیه منتشر شده توسط شرکت ناشر به شرح زیر است؛
بازی Shadow of the Tomb Raider با کیفیت ۴K و نرخ فریم ۶۰ اجرا نخواهد شد. برای اینکه بازیکنان اجازه استفاده از گیمپلی شخصیسازی شده بیشتر را داشته باشند، این عنوان شامل دو حالت بصری میشود؛ حالت ۴K Resolution که وضوح بازی را روی ۴K و نرخ فریم را نیز روی ۳۰ قرار میدهد و حالت High Resolution که گرافیک بازی را روی وضوح ۱۰۸۰p با نرخ فریم ۶۰ قفل میکند. هر دو این حالتها شامل طیف گستردهای از پیشرفتهای گرافیکی اضافی میشوند نظیر؛ HDR، رندرینگ مبتنی بر فیزیک بهبود یافته، شاخ و برگ درختان پویا و غیره میشود.
در ادامه مصاحبه، دیوید انفوسی تایید کرد که در صحنهای از بازی ما شاهد ۱۵۱ NPC در یک تصویر هستیم، همچنین در بازی از سیتسم نورپردازی جدید و همینطور سیستم رندرینگ جدید برای بهرهوری کامل از پتانسیل کامل کنسول Xbox One X استفاده شده است.
بازی Shadow of the Tomb Raider برخلاف دو نسخه قبلی که توسط استودیو کریستال داینامیکس توسعه یافتند، توسط استودیو ایداس مونترال ساخته شده و قرار است در تاریخ ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۷ (۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه شود.