عنوان Shadow of the Tomb Raider برای «اسکوئر انیکس» نزدیک به ۱۰۰ میلیون هزینه دربر داشته است
ظاهرا آخرین عنوان از سهگانه یعنی Shadow of the Tomb Raider چیزی نزدیک به ۱۰۰ میلیون هزینه روی دست ناشر خود «اسکوئر انیکس» گذاشته است. با دنیای بازی همراه باشید.
بنابر چنین هزینههایی تعجبی نیست که شرکت «اسکوئر انیکس» به دنبال ساخت پروژههای ارزانتر با ریسک پایینتر است. Eidos Montreal سازنده اصلی بازی هزینههای ساخت این عنوان را بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون دلار ارزیابی کرده و در کنار آن ۳۵ میلیون دلار نیز برای تبلیغات صرف خواهد شد.
این هزینه بسیار بالایی برای یک بازی تکنفره داستان محور است و مشخصا بعد از عرضه بازی اوضاع چندان خوبی برای ناشر نخواهد داشت. به همین دلیل است که اکثر ناشران استفاده از تجارت ساخت و اتمام را تقریبا کنار گذاشتهاند و به تجارت بازی به عنوان یک سرویس روی آوردهاند که خب بازی را به یک عنوان اجتماعیتر و چندنفره تبدیل میکند.
آقای David Anfossi رئیس استودیوی Eidos Montreal قبول دارد که چنین امری فشار مضاعفی بردوش استودیو میگذارد تا هزینه صرف شده را برگرداند، به همین دلیل است که ایشان اشاره میکنند به دنبال راههای تازهای هستند تا هم بتوانند طرفداران عناوین روایت محور را راضی نگه دارند و هم اینکه سود کافی به شرکت برگردد.
ایشان به Games Industry گفتند:
ما نیاز داریم تا چیزهای جدیدی را امتحان و تجربه کنیم تا یاد بگیریم. ما امتحان میکنیم، یاد میگیریم و میفهمیم که چطور کارها را در بازی پیاده سازی کنیم. ولی باید در قبال طرفداران محتاط باشیم. آنلاین لزوما بودن به معنای چندنفره بودن بازی نیست. میتوان یک بازی را تکنفره ولی آنلاین طراحی کرد.
به نظر میرسد ایشان و تیمشان در Eidos Montreal در حال طرحریزی حالتهای جدیدی برای Shadow of the Tomb Raider هستند که البته امیدواریم مانند عنوان شرکت EA به لوتباکسها ختم نشود. این عنوان در تاریخ ۲۳ شهریور ماه (۱۴ سپتامبر) برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان عرضه خواهد شد.