Bioware: مس افکت جدید در دست ساخت است

در ۱۳۹۱/۰۱/۰۵ , 12:32:16

آقای Ray Muzyka رئیس استودیوی بازی سازی Bioware ساخت نسخه جدید سری بازی های Mass Effect را تایید کرد. او در صحبت هایی به این موضوع اشاره کرد که عنوانی از دنیای Mass Effect از هم اکنون در دست ساخت قرار گرفته است. در ادامه او به این موضوع اشاره کرد که در آینده مضامین بیشتری برای Mass Effect 3 عرضه خواهد شد.

میوزیکا اشاره کرده است که همچنین بر روی DLC و محتوی قابل دانلود برای پایان مس افکت ۳ کار می کنند که در ماه آوریل به طور کامل از آن رونمایی می شود.
نسخه ی سوم این بازی که به تازگی منتشر شده است توانسته است نمرات عالی وهمچنین فروش خوببی را به دست آورد.


97 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. Mass Effect 3 واقعا عالی بود . قطعا اگه بهترین بازی ۲۰۱۲ نشه یکی از بهترین های ۲۰۱۲ هست . پایان بازی هم بر خلاف خیلی از دوستان به نظر من خیلی جالب بود به خصوص صحبت های آخر اون پسر بچه .
    برای شماره ی چهارم هم واقعا کارشون سخته برای خلق داستان چون دیگه دشمنی تو کهکشان نمونده .

    ۰۰
    1. بله در پایانی که به سختی میتونستی شفرد ، زمین ، کهکشان رو …. کنی .
      اعتراض ها که منم با هاشون همراه شده بودم بلاخره جواب داد و پایان عوض خواهد شد !!!
      مس جدید هم که دیگه خواهد امد البته برای نسل بعد ۹۹ درصد .
      سیو ها رو نگه دارید !!!!
      ———-
      مرسی از دوست گلم بخاطر خبر (اینیکی از دستم در رفته بود !!!)

      ۰۰
    2. سلام دوست من
      جواب شما رو در همون مکان قبلی که پرسیدی دادم .
      اما …
      ——
      شما بازیو رو نصب کن و در موقع نصب به نت وصل نباش (دقت کن قبل از اینکه گزینه پایان رو بزنی تیک اجرای بازی رو برداری !!!).
      بعد از اینکه نصبیدی ، پچ و سریال رو تو پوشه بازی بریز و پچ رو اجرا کن و وقتی تایید درست پچ شدن داد ببندش و سریال رو کپی کن و بازی رو اجرا کن . تو بازی سریال رو وارد کن تا اکتیو بشه بعد یکی دو مرحله جلو برو و بعد از بازی خارج شو و دوباره برو تو بازی اگه اون محل وارد کردن سریال نباشه یعنی درست شده بازی .

      نکته : در هنگام اجرا بازی برای بار اول به نت وصل نباشی و برای اطمینان هم موقع پچ آنتی وی رو ست رو غیرفعال کن .
      ——-
      اگه همون نسخه گیمفا رو داری با این روش باید درست بشه !!! :wink:

      ۰۰
    3. کجا گفتن عوض شدن پایانش قطعی شد؟راستی فقط دلیلش پایانش نبود برای موارد بیشتر به مقاله ی گیم اسپات (در مورد اینکه چرا گیمرها این بازی رو دوست نداشتند)مراجعه کنید.موارد جالبی نوشته توش.

      ۰۰
  2. یک رابطه ای دو طرفه وجود داره یعنی کسب پول و استقبال گیمر این دو مورد باعث میشه که هیچ موقعه بازی با نسخه محدود وجود نداشته باشه . چند ماه پیش گفتم (بایو وار) و یا هر شرکت سازنده دیگری عنوان پر فروش و محبوب و کاراکترهای دوست داشتنی خودش به همین سادگی رها نمی کنه ( خوشحالم که عنوان مس افکت ادامه دارد) اما دوست ندارم این بازی و عنوان بزرگ مثل عصر اژدها ۲ خراب بشه و این عنوان جدید فکر نکنم در این نسل بیاد باید در نسل بعد شاهد حضورش باشیم .
    سیو بازیتون حفظ کنیدکه بنظرم (بایو وار) برنامه های زیادی براش داره .( انجمن Martial Art’s )

    ۰۰
    1. عصر سوسمار ها!
      در مورد بازی عصر اژدها با شما موافقم اما
      یکی از بهترین داستان سرایی های که در این نسل مشاهده کردیم، داستان نسخه اول این بازی بود. BioWare به خوبی می داند چطور داستانی درگیر کننده و حماسی خلق کند و چطور شاخ و برگ به آن بدهد تا آن را همانند یک اثر هنری برجسته نشان دهد. ما در Mass Effect هم هنر تیم نویسندگان آن ها را دیدیم و بار دیگر همانند قبل در نسخه دوم Dragon Age با چنین موضوعی روبرو هستیم. داستان در مورد فردی به نام هاوک (Hawke) است که پس از حمله Darkspawnها به شهر و خانه آن ها، همه مردم را می کشند و شهر را به خاک و خون می کشند. چیزی از شهر لوترینگ (Lothering) باقی نمانده و حال هاوک همراه خواهر و مادر خود از خانه فرار می کنند. در میان راه، آن ها با خطرناک ترین نیروهای Darkspawn روبرو می شوند و سرانجام جان سالم به در می برند. Darkspawn به شهرهای زیادی حمله و همه جا را نابود کرده است. معدود شهرهایی توانسته اند از آتش این نیروی شر دور بمانند. یکی از این شهرها کرکوال (Kirkwall) است. خانواده هاوک که قبلا در کرکوال زندگی می کردند، برای پناه به آنجا می روند، ولی مشاهده می کنند که از مکان های مختلف، تعداد زیادی مردم به این شهر پناه آورده اند و به همین خاطر دولت که دیگر جایی برای مردم ندارد، دروازه های شهر را روی آن ها می بندد. حال هاوک و خانواده اش باید راهی برای ورود به شهر پیدا کنند که به قیمت خوبی برای آن ها تمام نمی شود. داستان DAII هر چند غنی و درگیر کننده است، ولی یک تفاوت عمده با نسخه قبل دارد. در Origins داستانی حماسی را پیش رو داشتیم، ولی در DAII داستان بیشتر مرموز و شخصی تر شده است. البته این تغییر لطمه ای به بازی نزده و اتفاقا نوعی تنوع در روایت داستان ایجاد کرده است. باز هم همانند قبل داستان Dragon Age خیلی شبیه به سه گانه The Lord of the Rings است. مثلا حمله Darkspawn به شهرها همانند حمله اورک ها (Orc) در TLOTR است و مهاجرت مردم همانند پناه آوردن مردم به روهان (Rohan) است. دیالوگ ها بسیار پخته و جذاب هستند و به خوبی داستان را پیش می برند. متأسفانه روایت اصلی بازی آن کشش و جذابیت قبل را ندارد و داستان های فرعی بازی هستند که در اصل چیدمان آن را تشکیل می دهند. بعضی شخصیت پردازی ها بر خلاف شخصیت پردازی های فوق العاده Origins ضعیف کار شده و ما گذشته کاملی از آن ها متوجه نمی شویم. در نهایت DAII از لحاظ داستانی یک بازی بسیار غنی و جذاب است که در سبک خود واقعا پیش تازی می کند.
      اما گرافیک

      از لحاظ تکنیکی گرافیک بازی هیچ حرفی برای گفتن ندارد. فریم بازی روی ۶۰ ثابت است و این خود یک نکته مثبت است، ولی بافت ها خیلی ضعیف هستند. بعضی محیط ها خیلی خلوت و بدون جزئیات هستند، اما چیزی که DAII را از لحاظ بصری ممتاز می کند، طراحی هنری زیبای آن است. رنگ آمیزی گرم در کنار سبک کارتونی گرافیک، خیلی زیبا شده است. طراحی ها خیلی حرفه ای هستند و شخصیت ها از جزئیات بالایی از نظر هنری و طراحی برخوردار هستند. محیط های داخلی و یا شهر با معماری خیلی هنری کار شده اند. Draw to Distance هم همانند یک نقاشی آب رنگ تاثیر گذار و وسیع است. وقتی هوا تاریک می شود، کوچه های زیبایی را در شهر می بینید که با نور مشعل های زرد خیلی زنده به نظر می رسند و در طول روز گرمای آفتاب سوزان را بر سطح آن حس می کنید. DAII را نباید به چشم یک بازی واقع گرا از لحاظ بصری نگاه کرد، بلکه باید به آن مثل یک نقاشی نگاه کرد که با ذوق هنری طراح آن همراه بوده است. نسخه PC بازی همانند قبل از نظر تکنیکی طراحی بهتری دارد.
      با تشکر
      شایان کرمی
      زیاده گویی مرا ببخشید

      ۰۰
    2. دستت درد نکنه. خوب بود. با تمام چیزای که در مورد دراگون ایج ۲ زدی موافقم. دراگون ایج ۲ یک بازی ضعیف ( نسبت به شماره اول) و یک نقش افرینی خیلی خوب ( به عنوان یک بازی جدید). راستی در مورد دود های که در بازی از بالای ساختمون ها میزد بیرون هم میگفتی. که چه تو شب چه تو روز فوق العاده زیبا بود.

      ۰۰
    1. خدایی!!
      چه خوب
      شایان بیا بوست کنم
      وای چه خوب کجا من این ذوقمو خالی کنم
      وااااااااااااااأأااااااییییییییییییی :twisted:

      ۰۰
  3. اگه می تونستم ۱۰۰ بار روی اون قلب قرمز و تپل کلیک می کردم…..
    بهترین خبری که در سال ۹۱ می تونستند بهم بدن همین خبر بود.پس یعنی قسمت چهارم ساخته خواهد شد….
    واویلااااا…..
    عجب بازی بود این مس افکت ۳….کلمه خارق العاده هم برای توصیفش براش کمه…جای جای بازی پر بود از صحنه های حماسی و غم انگیز…..منتظر خبرهای بیشتر از بایوور در مورد قسمت های بعدی هستم… :wink:

    ۰۰
    1. درسته من هم بسیار خوشحالم.
      امیدوارم با تحول در پایان بازی در این نسخه ادامه زیبایی را پدید اورند.
      اما فکر کنم که مربوط به نسل بعد است
      اما در نسخه ی ۳ این بازی
      سومین قسمت از سری بازی های Mass Effect که هرساله EA با انتشار نسخه ای جدید از این بازی ،‌ قدرت خود را ثابت می کند . یکی از مهمترین تغییر سیستم گیم پلی مس افکت نسبت به نسخه‌های قبلی، سیستم نقش‌آفرینی آن است. در نسخه‌های گذشته با وجود گستردگی امکانات کلاس‌های مختلف و سیستم ارتقاء آنها، در نهایت هم سیستم نقش‌آفرینی بازی اقیانوسی بود به عمق پنج متر و بدون هیچ چالشی، خطی و مستقیم ادامه پیدا می‌کرد و در نقطه‌ای به اوج خود می رسید. تنها چالش انتخاب قدرت مورد نظر و ارتقاء آن بود. اما درخت نقش‌آفرینی مس افکت ۳ به سیاق بازی‌های نقش‌آفرینی کلاسیک، شاخه‌ای طراحی شده است. در این نوع از سیستم نقش‌آفرینی، با هربار قوی‌تر شدن یک قدرت یا ویژگی، امکانی به گیمر داده می‌شود تا انتخاب کند که چه ویژگی خاصی به آن قدرت یا ویژگی باید داده شود. مثلا برای کلاس سرباز، مهمات آتش‌زا را می‌توان در جهات مختلفی ارتقاء داد، یکی باعث افزایش قدرت آن می‌شود، یکی باعث می‌شود دشمنان پس از تیر خوردن بترسند و کنترل خودشان را از دست بدهند، یکی باعث می شود بقیه اعضای تیم هم از این ویژگی استفاده کنند و دیگری باعث افزایش ظرفیت مهمات اسلحه می شود
      شایان کرمی

      ۰۰
    2. آقا شایان عزیز:بله سیستم نقش آفرینی بازی بهتر شده ولی فقط به بازی های نقش آفرینی کلاسیک کمی نزیکتر شده.اگه با بازی ای مثل ویچر مقایسه اش کنی متوجه میشی. مس افکت هر شماره داره از نقش آفرینی دور و به اکشن سوم شخص نزدیک میشه ودلیل اینکه اینقدر طرفدار پیدا کرده اکشن خوش دست و هیجان آورشه نه المانهای کم رمق نقش آفرینیش.
      مرحله آخر مس افکت ۲ رو میشه به یه فیلم حماسی خوب تشبیه کرد در حالی که کل مس افکت ۳ یه شاهکار فانتزی و حماسیه و بایوور کارشو با استادی کامل انجام داده.

      ۰۰
    3. ممنون از شپرد عزیز!
      در بخش گیم پلی تغییرات خوبی را شاهد بوده و همین تغییرات باعث شده که افراد بیشتری به سمت این بازی جذب شوند. از مهمترین تغییرات بازی این است که بازیکنان در این نسخه این حق انتخاب را دارند که روند بازی را از ابتدا خودشان انتخاب کنند. بازی برای شروع، ۳ حالت را پیش روی بازیکنان قرار می دهد. در منوی Choose your Experience که در ابتدای بازی پیش روی بازیکنان قرار می گیرد، می توانید از بین ۳ حالت Action ،Role-Playing و Story یکی را انتخاب کنید و وارد بازی شوید. در حالت Action با یک بازی اکشن روبرو خواهید و دیگر خبری از انتخاب دیالوگ ها و المان های نقش آفرینی در آن نخواهد بود.

      در واقع با انتخاب این حالت می توانید تجربه یک Gears of War جدید را از این بازی بدست بیاورید. با انتخاب گزینه Role-Playing بازی را به شکل کلاسیک سری بازی هایMass Effect دنبال می کنید که در این حالت می توانید شخصیت خود را خلق کنید، قدرت های مختلف برای او به وجود بیاورید و دیالوگ ها را خودتان انتخاب کنید و در روند بازی دخالت داشته باشید. با انتخاب حالت Story نیز می توانید کنترل شپارد را در حالتی بدست بگیرید که قسمت های مهم بازی به صورت Cutscene روایت می شوند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که اگر از جمله بازیکنانی هستید که قصد دارید با استفاده از Save بازی Mass Effect 2 این عنوان را ادامه دهید، دیگر با این انتخاب ها روبرو نخواهید بود و بازی شما را به حالت Role-Playing می برد.
      در نسخه های قبلی المان های اکشن بازی بیشتر از المان های نقش آفرینی بودند، اما در این بازی المان های نقش آفرینی بیشتر شده و بازیکنان با تعادل بهتری روبرو خواهند شد. می توانید شخصیت خود را به هر شکل که دوست دارید خلق کنید و کلاس های مختلف را برای او انتخاب کنید. انتخاب این کلاس ها در شکل مبارزه و قدرت های ویژه ای که در اختیار شخصیت بازی قرار می گیرند، تأثیرگذار هستند. شخصیت اصلی از المان های مختلفی برخوردار است که در طول بازی باید به اشکال گوناگون آن ها را ارتقاء دهید.
      انتخاب ها نقش مهمی را در این بازی ایفا می کنند که میزان Reputation در آن ها نقش مهمی خواهد داشت. البته باید به این موضوع اشاره کرد که حالت Reputation همچنان دارای دو قسمت خوب و بد است که میزان آن به نوع انتخاب دیالوگ ها تغییر می کند. انتخاب هایی که در این بازی انجام می دهید، در نحوه پایان یافتن بازی نیز تأثیرگذار هستند و به همین دلیل ممکن است هر بازیکن با یکی از چند پایان مختلف که برای این بازی در نظر گرفته شده، مواجه شود. قسمت های اکشن نیز روی المان های نقش آفرینی پایه ریزی شده اند. اگر قدرت های شخصیت بازی را به شکل خود ارتقاء ندهید، در مبارزه ها با مشکلات زیادی برخورد خواهید کرد و روند بازی برای شما سخت تر از حالت معمول می شود. تنوع دشمنان در این بازی بیش از نسخه های قبلی است.
      باتشکر
      شایان کرمی

      ۰۰
    4. آقا شایان عزیز:
      – گفتم که ، بازی از لحظ نقش آفرینی بهتر شده(مثل انتخاب ارتقاء قدرتها بصورت درختی) ولی هنوز با کلاسیکها فاصله نجومی داره.
      – حالتهای Story وAction بیشتر به یه شوخی شبیهه!
      – سیستم دیالوگها از شماره دوم ضعیفتر شده وبه سمت آسان سازی رفته.بصورتی که یه گیمری که تا حالا نقش آفرینی بازی نکرده و آشنایی با زبان انگلیسی نداره بی هیچ دردسری بازی رو تموم میکنه و در اکثر موارد با ۲ یا ۳ گزینه ی نسبتا راحت و تابلو سر وکار داره.حتما حرف بنده رو تایید میکنید که سیستم دیالوگ یکی از المانهای مهم نقش آفرینی در بازیهاست.
      – انتخاب و ارتقاء کلاس،تاثیر انتخابها بر داستان وپایان بازی،و مشکل تر شدن اکشن بازی در صورت ارتقاء نادرست در نسخه های قبل هم وجود داشت.
      – ونکته ای دیگه ای که میشه بهش اشاره کرد ارتقاء متنوع تر سلاح ها و وجود فروشگاه های بیشتر با ادوات متنوع تر و امکان خرید زره های جدید است.

      ۰۰
    5. Commander Shepard@
      خوشحالم که با علم کامل بحث را ادامه می دهید.
      این روز ها درسایت از این بحث های مفید کم پیدا می شود.
      درضمن در بحث ها در سایت بیشتر شرکت کنید :wink:
      -در مورد حالت های اکشن و داستانی با شما موافق نیستم. هدف یک بازی جذب مخاطب بیشتر است. این بازی سعی کرده در کنار ارایه یک بازی همگانه پسند به طرفداران قدیمی هم وفادار باشه
      -اسان سازی بازی دیالوگ به این معنه نیست که ضعیف شده. اگر دقت کنید در میان دیالوگ ها بعضی ها اثر بیشتری نسبت به بقیه دارندکه نیاز به فردی آشنا به بازی های نقش افرینی دارد.
      با تشکر
      شایان کرمی

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر