تکرار | بررسی کنفرانس Ubisoft در E3 2018
طبق قولی که دادیم، پس از هر کنفرانس آن را همراه یکدیگر بررسی میکنیم و ششمین کنفرانس E3 2018، طبق رسم چینش کنفرانسها در E3 چند سال اخیر، کنفرانس Ubisoft بود؛ در ادامه با بررسی این کنفرانس همراه دنیای بازی باشید.
اول از هرچیزی باید گفت یوبیسافت خستهکنندهترین و ناکارآمدترین فرمت را برای نمایشاش انتخاب کرده بود. تمامِ هیجان اندک نمایش بازیها با صحبت سازندگان خنثی میشد و بعد از آن با یک تریلر تکراری دیگر جای خود را به نمایش بعدی میداد. صحبتهای طولانی و بیمحتوای سازندگان فقط به بازیهای بزرگ ختم نشد و حتی برای تریلر نسخهی بتای بازی The Crew 2 هم سازندگان بیخیال نشدند و چند دقیقهای وقت مراسم را گرفتند. نکتهی ناامید کننده بعدی نبودن گیمپلی بود! تمام بازیهای بهنمایش درآمده دراین کنفرانس از قبل معرفی یا عرضه شده بودند. حداقل انتظاری که از یوبیسافت داشتیم این بود که گیمپلی آنها را نشان بدهد که این هم اتفاق نیافتاد. همچنین از یوبیسافت انتظار معرفی چند عنوان جدید میرفت که دراین مورد هم ناامید شدیم. غایب بزرگ این مراسم بدون شک نسخهی جدید Splinter Cell بود که شاید خیلیها به امید دیدن آن پای مراسم نشسته بودند. بهغیر از Trials: Rising، هیچ عنوان جدیدی در این مراسم رونمایی نشد. بهطور خلاصه، یوبیسافت حداقل انتظارات هم برآورده نکرد؛ اما در ادامه به بررسی مهمترین نمایشهای این مراسم میپردازیم.
Beyond Good and Evil 2
یکی از مورد انتظارترین نمایشهای یوبیسافت در E3 2018، متعلق به Beyond Good and Evil 2 بود. کنفرانس اول با یک تریلر سینماتیک جذاب از بازی شروع شد. چیزی که همه منتظر دیدناش بودند، نمایش گیمپلی بازی بود، نه تریلر داستانی CGI. ولی از حق نگذریم، هم از نظر بصری و هم محتوا، با تریلر زیبایی طرف بودیم. بعد از اتمام تریلر، نوبت دو نفر از سازندگان بازی بود که درمورد ساختهی جدید خود صحبت کنند. مابین صحبت آنها، بخش کوتاهی از گیمپلی بازی هم به نمایش درآمد. که باتوجه به تریلر قبلی بازی، که در آن اعلام شد بازی هنوز در مرحلهی Pre-Alpha قرار دارد، بعید بود نمایش طولانیتری ببینیم. بعد از آن «جوزف گوردون لویت» به روی صحنه آمد و از مردم برای همکاری درساخت بازی، درهمهی زمینههای هنری، دعوت به همکاری کرد.
The Division 2
بعد از نمایش نهچندان قوی و جالب «دیویژن ۲» در کنفرانس مایکروسافت، حداقل انتظار داشتیم در این مراسم نمایش بهتری را ببینیم. ابتدا مدیر نوآوری بازی درمورد داستان بازی توضیحاتی داد و بعد تریلر سینماتیک جالبی از داستان بازی دیدم. برنامهی یوبیسافت برای پشتیبانی بازی در سال اول عرضهی بازی هم اعلام شد تا نمایش گیمپلی به بعد از کنفرانس موکول شود و ما بهجز اینکه بستههای الحاقی بازی رایگان هستند، چیز دیگری از بازی ندانیم. انتظار میرفت یوبیسافت برنامهی بهتری برای یکی از موردانتظارترین و محبوبترین بازیهای حال حاضرش داشته باشد؛ ولی این انتظار برآورده نشد تا در فرصتهای بعدی منتظر دیدن نمایش بهتری از این بازی باشیم.
Assassin’s Creed: Odyssey
یوبیسافت در تیزر معرفی بازی Assassin’s Creed: Odyssey وعدهی معرفی کامل بازی را در E3 داد. درکل معرفی مفصلی را شاهد بودیم. ابتدا تریلر داستانی از شخصیت مذکر بازی را دیدیم و سپس صحبتهای کارگردان بازی درمورد جهان بازی را شنیدیم تا نوبت به گیمپلی بازی رسید. در این نسخه همانند Syndicate دو شخصیت قابل بازی وجود دارد. اینبار با این تفاوت که قابلیت تغییر بازیکن حین انجام بازی وجود ندارد و دو کمپین (Campaign) متفاوت برای این شخصیتها درنظر گرفته شده است. توضیحات کارگردان بازی جذاب بهنظر میرسید، اما دربخش گیمپلی شاهد هیچ تغییری نسبت به نسخهی قبلی نبودیم! گیمپلی بازی بهطور کلی از Origins کپی شده بود. مکانی که در تریلر بازی دیدیم هم یکی از مکانهای بازی قبلی بود. بهنظر میرسد یوبیسافت رویه قبلی خود را برای ساختن و عرضهی این سری بازی دوباره از سر گرفته باشد.
در نهایت، اگر اجرای زندهی موسیقی بازی Mario + Rabbids: Donkey Kong Adventures را فاکتور بگیریم، این کنفرانس هیچ چیز جدید یا هیجانانگیزی نداشت و صرفا اعلام حضور یوبیسافت در E3 2018 بود.