خانه » مسابقات بازی بازگشت انسان ها به آرزوی سفر به کهکشان | نقد و بررسی Mass Effect 3 × توسط St.Matthew Baker در ۱۳۹۱/۰۱/۰۹ , 11:00:23 85 چند وقتی از انتشار شماره سوم بازی مس افکت و همچنین سه گانه داستان کمندر شپرد می گذرد. عنوانی که همه انتظار آن را می کشیدند و تا لحظات آخر انتشار نیز همچنان پر سر و صدا بود. پس از چند روز از انتشار بازی سازندگان بازی به هدف خود رسیده اند و بازی توانست به خوبی فروش داشته باشد؛ در حالی که هر کسی می داند میزان فروش یک بازی حتی یکی از فاکتور های بازیباز برای لذت بردن از آن نمی باشد! بازیباز هایی که لذت بی حد و اندازه ای را از شماره قبلی این عنوان برده اند و به لطف تبلیغات زیاد بایوویر، تشنگی زیادی برای پایان دادن به کار خود و کمندر شپرد افسانه ای دارند. گرافیک بازی در میان چهار عنصر اصلی یک بازی عنصر گرافیک در بازی مس افکت بیشترین پتانسیل انتقاد شدن را دارد! گرافیک هنری بازی واقعا شایسته مس افکت است که از شماره اول تا این شماره این استیل خود را حفظ کرده که البته بیشتر این حس متفاوت ما هنگام بازی کردن مس افکت به عنوان یک بازی خاص و منحصر به فرد مدیون همین گرافیک هنری زیباست. اما اگر از کنار طراحی هنری شهر Citadel و یا پس زمینه های غول پیکر و بی نظیر بازی بگذریم متوجه نقص های فنی گرافیک می شویم. زمانی که مس افکت ۱ منتشر شد گرافیک برای چنین سبک از بازی ها از هر نظر بسیار چشم نواز بود و با وجود این که از نظر فنی نقص هایی نیز داشت و همچین مدت بارگذاری زیادی لازم داشت اما چون اولین بار بود که بازیباز ها با این وسعت کهکشان را تماشا می کردند و در گیر آن می شدند و همچنین محدودیت های آن روز های صنعت گیم، اشکالی به آن وارد نبود و بازی با تمام شجاعت، از افکت ها و نور در روشن کردن محیطی که بازی در آن در حال جریان است و رنگ های شاد استفاده کردند؛ با انتشار نسخه دوم نور پردازی و رنگ امیزی به گونه ای تغییر کرد که در کنار حفظ زیبایی خود نقص های فنی بازی (نیز نظیر بی کیفیت بودن بعضی از بافت ها) را بپوشاند چون وسعت پروژه به مراتب بیشتر از شماره قبل بود و ساختن این بازی هم به مراتب سخت تر می شد ولی به هر حال تیم سازنده در هر دو زمینه نیز موفق بود اما حالا که نوبت به شماره سوم می رسد همه توقع یک گرافیک خیره کننده و بی نظیر از بازی را داشته اند که نقص های نسخه های قبل را برطرف کرده باشد اما مس افکت ۳ در زمینه نتوانست توقع ها را برآورده کند. برای مثال در کنار چهره قدیمی برخی شخصیت ها ( مانند Traynor و Cortez ) که با وجود چهره هایی مانند Hackett و Diana دیگر قابل تحمل نیستند یا انمیشن شخصیت ها و دویدن شپرد هم همچنان خشک و ربات گونه است! و همچنین بافت ها و جزئیات بازی نیز با توجه به جهش بزرگ خود در مس افکت ۲ انتظار ها را بر آورده نکرد که یکی از دلایل تاریک تر شدن بازی هم می تواند باشد ( پس نقص بیشتر؛ محیط تاریک تر ) شخصیت های شماره قبل نیز تغییری زیادی نکرده اند و زره و لباس های جدید بزرگ ترین جزئیاتی هستند که به آن ها اضافه شده است. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که زمان لود شدن بازی در این شماره به شکل قابل توجه ای کم تر شده و بسیار سریع تر از نسخه های قبلی لود شدن ان طول می کشد. در زمینه مدل سازی شهر ها نیز Citadel تنها شهر بازی است که می توان در آن به گشت و گذار و خرید پرداخت و دیگر از Omega و Ilium و… هم خبری نیست که این نمی تواند اتفاق خوبی برای یک بازی نقش آفرینی باشد. – گیم پلی بازی گیم پلی بازی مخلوطی از نکات مثبت شماره های اول و دوم بازی است. می توان این طور خلاصه کرد که گیم پلی بازی نکات مثبت شماره اول بازی است که در قالب استیل گیم پلی شماره دوم قرار گرفته که اندک نواقص آن برطرف شده و به خوبی با هم مخلوط شده اند. اما نکته همیشه قابل بحث بازی نقش افرینی آن هست. بازیباز می تواند از ۶ کلاس موجود ( Soldier , Infiltrator , Vanguard , Sentinel , Adept , Engineer ) یکی را به سلیقه و سبک خود انتخاب کند. کلاسی هایی که دیگر مانند گذشته از محدودیت استفاده از اسلحه وجود ندارد. در شماره دوم بازی نبود یک بالانس مناسب میان کلاس ها بسیار احساس می شد ولی نکته جالب این جاست که با برداشت محدودیت نوعی از اسلحه های برای بعضی از کلاس ها و همچنین تغییر قدرت های کلاس ها با یکدیگر و اضافه شدن چند قدرت جدید مانند نارنجک ها بازی باز هم از در بین کلاس های خود تعادل ندارد. مثلا در شماره قبل اگر بازیبازی کلاس زVanguard یا Engineer را برای نوع استفاده از اسلحه انتخاب نمی کرد در این شماره کلاس Soldier به علت همین قابلیت جدید به معمولی ترین کلاس بازی تبدیل شده است؛ زمانی که بازیباز می تواند با انتخاب کلاس Adept علاوه بر استفاده از اکثر قدرت های بایونیکی از هر اسلحه مورد علاقه نیز استفاده کند به راحتی قید معدود قابلیت های کلاس سرباز ( مانند زره قوی تر و استفاده از انواع تیر ها ) می زند و یک شخصیت با قابلیت های بیشتر و سرگرم کننده تر می سازد. کوله پشتی هم در بازی وجود دارد که البته فقط محدود به نگه داری اسلحه ها می شود و میزان وزن قابل حمل هم برای هر کلاس متفاوت است. سیستم دوستی و روابط یاران شپرد هم همچنان یکی از نقاط قوت بازی است و علاوه بر رمانس های موجود بازیباز می تواند با دوستی و رابطه قوی تر با هر یک از یاران خود به نیروی ویژه آن هم دست رسی پیدا کند. ولی سیستم جدید بازی سیستم آپگرید اسلحه ها و همچنین اضافه کردن جزئیات جداگانه مانند اندازه خشاب ها یا لیزر و دوربین و… به آنها است که این یک حالت مفید و یک نکته مثبت برای بازی است. سیستم کاوش در سیاره ها هم در بازی تغییر کرده و این بار با یک حرکت می شود چندین سیاره را اسکن کرد و دیگر نیازی هم به عناصر موجود در سیاره ها نیست! حالا اگر این سیستم جدید را در کنار سیستم هک و مینی گیم های دیگر که حالا به طور کامل از بازی حذف شده اند قرار دهیم بازی در این زمینه بسیار ساده تر شده است و این یکی از نقاط ضعف بازی است ( و البته شاید یکی از دلایلی هم که بازی را کوتاه تر از قبل نشان می دهد همین نکته باشد ). همچنان بازیباز باید گذینه های خود را از بین انتخاب های خوب و بد انتخاب کند که هر با توجه به میزان استفاده از انتخاب های خوب و بد می توان از انتخاب ها و از گزینه های بیشتر و تاثیر گذار تری در بازی استفاده کرد که البته تاثیری در پایان بازی ندارد و می شود گفت که در این زمینه به صورت مجازا نقش آفرینی بازی می کنیم! و همچنین نتیجه ماموریت ها را با انتخاب های خود تغییر دهد و مانند گذشته نیز دو یار شما را در این ماموریت ها همراهی می کنند که می توان از قدرت های ان ها نیز درست مانند قدرت خود برابر دشمنان استفاده کرد. Action , Role-Playing , Story یکی از سیستم های جدید بازی که در ابتدا بازیباز باید ان را با توجه به سبک بازی خود انتخاب کند و همان طور که از نامش پیداست با انتخاب گذینه اکشن بازیباز صرفا برای نبرد و درگیری ها این بازی را انجام می دهد. گزینه نقش آفرینی نیز بازی را مانند مس افکت های قبل می کند و داستان بازی با انتخاب ها تغییر می کند و مبارزات سخت و آسان می شود. و در اخر گزینه داستانی که فقط بر روی داستان تمرکز دارد و از مبارزات سخت و اندک چالش های بازی نیز خبری نیست. اکشن بازی سریع تر شده است و استفاده از سلاح های دستی نیز بخشی از گیم پلی جدید و سریع بازی است. که این تغییرات در کنار بر طرف شدن نواقص شماره قبل حسی لذت بخش تر از گذشته برای با فراهم می کند. یک سرباز در بیشترین قدرت و تراز پتانسیل سرگرمی کمتری نسبت به یک Adept دارد! داستان بازی بهتر داستان شماره رو به عنوان بخش پایانی داستان کمندر شپرد در نظر بگیریم. در این شماره تا آن جایی که ممکن بود سعی شد به اتفاقاتی که در شماره های اول و دوم افتاد پایان دهد و به هر ترتیب ان را به نتیجه ای ختم کند، نتیجه که ممکن بود باز شروع یک داستان و جریان جدید را دامن بزند. اما کنار این اتفاقات نمی توان گفت که داستان بازی از بخش های ضعیف بازی است شاید در برخی مواقع توقع بازیباز را برآورده نکند ولی به اندازه کافی کشش و جذابیت دارد که بشود مانند یک اختتامیه زیبا از آن لذت برد. در بخش شخصیت های داستان با توجه به اضافه شدن Ashley یا Kaiden و EDI (به شکل جدید) و James Vega بازی باز هم از نبود شخصیت های جدید رنج می برد و بجز موارد بالا و چند شخصیت ریز نقش دیگر، تمام شخصیت های بازی در شماره های قبلی حضور داشته اند و معدود شخصیت های جذاب مختص مس افکت ۳ نیز در DLC های بازی قرار گرفته اند ( مانند شخصیت Javik در From Ashes ) و واقعا نبود یک یار جدید و جذاب ذر بازی احساس می شود. شخصیت Garrus Vakarian که در هر نسخه کامل تر شد و یکی از شخصیت پردازی های به یادماندی این بازی است همان طور که گفته شد تعداد شخصیت های وارد شده به داستان جدید بسیار کمتر از شماره قبلی آن است و با توجه به این قضیه که بازی شخصیت شپرد را کاملا در اختیار بازیباز قرار میدهد تمرکز خود را بین روابط میان شخصیت های اصلی گذاشته است به بدین ترتیب که یک زنجیره متصل به هم و بزرگی از روابط شخصیت ها به وجود آمده که با هر تغییر دیگری نیز به میزان قابل توجهی تغییر می کند. حوادث اتفاق افتاده بر روی هر شخصیت بر روی شخصیت های دیگر نیز تاثیر می گذارد داستان بازی تا انجا که شد سعی داشته به اتفاقات و سرنوشت تمامی نژاد ها و همچنین شخصیت ها مهم و شناخته شده و درگیر با داستان اصلی اشاره کند. در این زمینه بازی سعی کرده که علاوه بر اینکه بر روی شخصیت های بازی مهم این شماره تمرکز کافی را داشته باشد، توانسته داستان یاران قدیمی شپرد و شخصیت های ریز نقش تر را در خود جای دهد که این کاری با ارزش است که البته، اگر غیر این بود داستان بازی میزان قابل توجی جذابیت خود را از دست می داد. مهم ترین نکته در مورد داستان بازی پایان آن است. یک پایان جنجالی که بازیبازها و منتقدین به نسبت درک خود از داستان و همچنین فلسفه خود از بازی های رایانه ای ان را خوب و بد می نامند. پایان بازی هرچند ساده یا شاید از دیدی مضحک باشد (!) ولی با یک نگاه عمیق تر می توان عظمت و شکوه یک پایان را به بزرگی مکان رخداد آن یعنی کهکشان دانست که حتی CG نمایش داده شده در اخر بازی به طور ظریف پرده از ابهت نتیجه به دست آمده بر می دارد و در پرده برداری از مجهولات داستان به ما کمک زیادی می کند. به هر حال، داستان شماره سوم اختتامیه مس افکت در کنار شپرد است. جف، ژوکر، EDI موزیک بازی موسیقی این بازی تلفیقی از موسیقی های قدیمی و چند قطعه جدید است. افکت های استفاده شده و موسیقی بازی در نسخه های قدیمی واقعا بی نقص بود و می شود گفت که بهترین برای یک بازی مانند مس افکت بود و همچنین واقعا دلیلی برای تغییر آن و استفاده از موزیک جدید در بازی وجود ندارد. هر چند که سازندگان بازی این را کافی ندانسته اند و تا انجا که توانسته اند سعی کرده اند در کنار موسیقی قدیمی که کاملا نیز در بازی جا افتاده است از موسیقی و قطعات جدید نیز استفاده کنند که این کار به این حس ما که داریم یک ماجراجویی جدید را با اتفاقات جدید رقم می زنیم کمک می کند. در کنار این ها نبوغ اهنگ سازان نیز قابل توجه است. آن ها دقیقا می داند که چطور در جریان جنگ و کشمکش و اکشن ها از یک قطعه غمگین پیانو استفاده کند و یا در هنگام گشت وگذار در بازی آدم را به فکر فرو ببرد. حالا آیا دلیلی هست حالا که اقای Jake Wall که با بازی مس افکت ۱ یک اتمسفر نو و خاص بازی را هر چه بی نقص تر و با جذابیت هر چه تمام تر خلق کرد، موسیقی دانان بعد از ان که بر روی موزیک این بازی کار کرده اند و با یک موسیقی جا افتاده در بازی کار ساده تری برای انجام دادن دارد در کار خود ناکام باشد؟ به هر ترتیب و با هر خوبی و بدی داستان شپرد افسانه ای تمام شد. با پایانی جنجالی و در عین حال داستان قوی و سریالی با اندک نواقص فنی خود با گرافیک هنری بی نظیر خود و با موزیک و صدایی که به بلوغ خود رسید. مس افکت ۳ ای که با اتمام این داستان از تمام پتانسیل های موجود استفاده کرد تا یک بازی شیرین دیگر با عنوان مس افکت را به ما هدیه داد. عنوانی که سازندگان دیگر به راحتی گذشته نمی توانند موفقیت آن را تکرار کنند. – گرافیک : ۷.۵ گیم پلی: ۸ داستان: ۸ صداگذاری: ۹ امتیاز کلی: ۸ نویسنده St.Matthew Baker .Thank God my wife died. Unlucky in love and lucky in cards --- red dead redemption- Landon Ricketts مسابقات بازی 85 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. یه سوال؟؟؟ بازیش بیشتر به چه بازی نزدیکه چون میخوام بخرم بازی رو…. $۷۹ دلاره ! ….. ممنون :wink: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید بازیش بیشتر شبیه مس افکت ۱ و۲ هست! این بازی هود بازی و اون لودینگ هاش و رنگ بندی ابی منو رو از اولی قرض گرفت. گیم پلی هم همون قبلیه که با مس افکت ۱ مخلوط شده بخون می فهمی! :-| ۰۰ خوندم ولی مشکل اینه من اصلا مس افکت بازی نکردم :oops: ۰۰ ویتو جان بازی از نظر گیم پلی شباهت زیادی به Gears of War داره. مخصوصا با انتخاب Action mode بازی عملا به یه اکشن سوم شخص تبدیل می شه. ۰۰ خوب اول از همه راجب سرباز و سایر کلاس ها سربازها قادر هستند نسبت به بقیه کلاس ها سلاح بیشتری حمل کنن ولی بقیه کلاسها بخاطر اینکه قدرتهاشون زودتر شارژ بشه مجبورا تعداد کمتری سلاح حمل کنن که خود این موضوع باعث تفاوت کلاس ها و تعادلشون میشه و کلاس سرباز این بازی یادآور مکس پین هستش که وسط درگیری ها هیچ کلاسی قادر نیست مثل یک سرباز خودش در محیط بازی جابه جا کنه آن هم با سرعتی خیره کننده برای بانشی ها و بوروت ها و سایر دشمنان و در نهایت اینکه این بازی مربوط به این نسل هستش درست مثل بقیه سری بازیهای این نسل کیلاه سلای ( انجمن Martial Art’s ) ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید نه به درد نمی خوره. الان اون دو تا کارکتر بالا جفتش برا خودمه. الان این adept جدیده از کارکتر سربازی که ساختم خیلی سرگرم کننده تره! چیه بابا اون سرباز! انقدر اعصابم خورد شد وقتی شنیدم اسلحه هارو نا محدود کردن! من تا بازی قبل رو سرباز بودم الان سرباز فراری ام! :lol: ۰۰ ماتیو جان !!! بنظرم هر کلاس ارزش و قابلیت خودش داره سرباز یا مهندس هر کلاسی لذت خودش داره (آدرنالین راش) سرباز با Reave ترکیب کن آنوقت که یک بانشی توانایی رویارویی با یک سرباز تحت هیچ شرایطی نداره !!! عاشق این اسنایپرM-13 Raptor که بدرد کلاس سرباز و نفوذگر نمی خوره ولی برای سایر کلاسها بسیار کارآمد هستش و اسنایپر Black widow که این یکی با اون قیمتش ۲۵۰ هزارتایش بسیار ارزشمند هستش البته مقداری قدرتش نسبت به Widow II کمتر هستش ولی حداقل خشابی با ۳ گلوله در خود دارد و از نواخت بالاتری برخوردار هستش که بسیار در درگیریها مفید هستش . ( انجمن Martial Art’s ) ۰۰ خوب از فضای تاریک در مراحل تنچوکا و تیسیا اصلا نتونستن درست استفاده کنن !!! من اولین بار که بازی رو داشتم انجام میدادم گفتم الان از در و دیوار توی این تاریکی و ظلمات کلی جک و جنور میریزه سرم ولی کاملا خنثی بود این بخش تاریکی البته کلی ایتم خاص و پول بجاش موجود بود . در مورد گرافیک هم باید بگم که بسیار نا جوانمردانه داری قضاوت می کنی درباره اش چون نسخه سوم پی سی نسبت به نسخه دوم از لحاظ کیفیت نور پردازی و بافتی و غیره ۱۰ درصدی بهتر بود و همان گونه که اشاره کردی لودینگ سریع بازی یکی از مزایای این نسخه بود و افت فریم و باگ هم مشاهده نشده در این بازی . تنها بازی که روی پی سی باعث شد همزمان من مجبور بشم تمامی انگشتانم دو دستم به کار بگیرم همین بازی بوده موس چند کلید و کویک اسلات ها باعث شده بودند من دائما انگشتانم در حال فعالیت بدون وقفه باشه . الانم دارم میرم برای بار ۱۰ این بازی رو دوباره انجام بدم درست یاد صحنه ای از ماتریکس می افتم که به نئو برنامه داشت تزریق میشد و اشتهای سیری ناپذیری داشت من هم مثل نئو شدم در مورد این بازی . کیلاه سلای :-D ( انجمن Martial Art’s ) ۰۰ با سلام! میرابی عزیز! (بخشی از دیدگاه شما در امتیاز خوانندگان را نیز پوشش می دهد.) — این توانایی بالای مهندسها بدلیل بالانس نبودن ویژگیهای کلاسهاست، دوست من! بطوریکه با ایجاد تورت مهاجم و مدافع، زمان لازم را برای تفکر پیدا می کنید. به این ویژگیها، توانایی استفاده از تمامی اسلحه ها را توسط کلاسهای مختلف اضافه کنید که در گیم پلی بازی نسبت به گذشته تغییری ظریف حاصل شده بود. حتی اگر شما کلاس دیگری را انتخاب کنید با ورود تالی می توانید از این موهبت استفاده برده و در گروهتان از تالی و کلاس مهندسش خصوصا در حالت سختی زیاد سودهای لازم را برید. مبارزه با “کی لانگ” یکی از معمولی ترین مبارزات بازیهاست. در حالیکه این مبارزه را باید به نوعی آخرین مبارزه بازی(غول آخر بازی) بنامیم چرا که در ادامه با مبارزه بزرگی روبرو نمی شویم حتی با مرد غیر واقعی!!! هر چند بازی دارای ریتم مبارزاتی بالایی است(در حالت سختی پایین) که با بدست آمدن قلق بازی، می توان به سرعت بیشتری نیز در مبارزات دست یافت. لیکن سرعت را در کلاس Vanguard باید جست. خاصیت انتقال به جلو و بعد …! اما در حالت سختی بالا، بدان سرعت مورد نظر نمی توان دست یافت و بازی تاکتیکی می شود و حفظ جان در اولویت. بهتر است بدون استفاده از ذخیره های قبلی ، بازی را در حالت سختی بالا و با کلاس سرباز انجام دهید تا معنی سرباز ِ صفر بودن را بفهمید(بدون اضافه شدن تجربه از بازیهای قبلی- کاری که در اولین لحظه برخوردم با بازی انجام دادم). اما در ارتباط با حس و حال فداکاری موجود در بازی … بازیهای فاینال فانتزی، هاله نور/Halo ، چرخ دنده های جنگ/Geow ، و … نیز همان حس و حال را در خود داشتند. میرابی عزیز…درباره طراحی سیتادل و ریپرها می توان بیشتر گفت و نوشت. تا بحال ؟ مرکب را دیده ای؟ شاید نقد مس افکت ۳ را نوشتم…شاید! با تشکر! ۰۰ حامد جان من برای اولین بار وقتی پای مس افکت ۳ نشستم درجه جنون بدون استفاده از سیوهای گذشته این بازی رو انجام دادم و مشکلی برام به وجود نیامد چون راه نبرد کردن خوب بلدم !!! :-D تمام کلاس های مس افکت دوست داشتنی هستن و من مشکلی با کلاس ها ندارم این دوست گلم ماتیو یا علی جان هستش که با کلاس ها مشکل داره . شارژ قدرتی در ۲ ثانیه بهتره یا ۱۲ ثانیه آنهم در درجه جنون خوب وقتی توانایی کمتری برای حمل سلاح داشته باشی شارژ سریعتری داری ولی تعداد سلاح ها افزایش پیدا کنه زمان بیشتری باید جهت شارژ شدن قدرت هر کلاسی باید صرف بشه مثلا مهندس ها فقط توانایی حمل سلاح های سبک دارن یا یک دونه سلاح سنگین انتخاب بشه حتی سلاح سبک کمتری باید برداری و بنظرم تمام کلاسهاش بالانس خوبی شدن نسبت به نسخه قبلی اما من ترکیب گاروس و جیمز ترجیح میدم مخصوصا توی درجه جنون که زیاد نباید وقتی در مبارزات تلف شود . خوب من بی صبرانه منتظرم حامد جان قبلا هم گفتم منتظرم بازی بشکافی امیدوارم این اتفاق بی افتد چون دید بازتری داری . ( انجمن Martial Art’s ) ۰۰ خوب خوب بود با انصاف بودی…. ولی من هیچ سری از بازی رو نرفتم و الان کاری کردی که برم ۳ روبازی کنم :wink: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید آقا این Reputation من تا خرخره پر شده! آیا میزان این Reputation تو بازی تاثیر داره؟ ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید Yeah ۰۰ به نظره من امتیازش باید ۴ باشه ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید اخطار: در مورد داستان یه چیزی بگم. من داستان این بازی خیلی برام مهمه خصوصاً این که سه گانه است. اگه می خواین در مورد داستان حرف بزنید حتماً Spoiler Alert بدید تا کسی که هنوز بازی نکرده داستان براش لو نره. این اخطار خیلی جدی هست و اگه خلافش عمل کنید کامنت تون پاک می شه و دیگه باید منتظر تایید شدن نظرات تون بمونید. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید با سلام! وحید عزیز! مطلبی را تحت عنوان “نغمه های شنیدنی” برای سایت ارسال داشتم که در بخش “E3” درج شده است. در صورت امکان بدان رسیدگی کن. با تشکر! ۰۰ سلام حامد جان، حتماً. اون کلاً همین طوریه هر وقت یه مطلب جدید می فرستین به طور خودکار توی بخش مطالب E3 دسته بندی می شه ولی ما موقع انتشار درستش می کنیم. ۰۰ آه شرمنده، الان درست شد. ۰۰ Then what about score? ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید آهان الان اومد!!!……خدا رو شکر نمره هات تو متای بازی تاثیر نداره! :lol: ۰۰ سایت چرا اینجوری هست ؟نمره متیو الان ظاهر شد ۸-O 8-O 8-O ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید مشکل فنی نبود، حل شد :!: ۰۰ خیلی خوب بود.. تمام ایرادا و خوبی های بازی رو تمام کمال گفتی. ممنون :wink: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید گرافیکو خیلی کم دادی جیگر. ۷.۵ خیلی کمه. من مشکلی تو گرافیک ندیدم. نور پردازیه خارق العاده بافت های به شدت شفاف و با کیفیت.. عمق میدان فوق العاده. دیگه چی میخواین . حرکات صورتم خب اگه میخواین تو یه بازی rpg با این حجم عظیم دیالوگ حرکات صورت و بدنی در حد la noir داشته باشیم. باید منتظر نسل بعد باشیم. حرکات بدن شپردم انصافا خیلی نرم تر از ۲ شماره قبلی بود. و پیشرفت داشت. در کل با توجه به اینکه موتور پایه انریله. همینم فوق العاده است ۱۰ من اصلا خواستم بازی رو در زمینه گرافیک نابود کنم! ولی دلم نیومد. گرافیک هنری بازی باز هم ناجی شد! ۰۰ .بابا گناه داره. ولی در کل با نقدت حال کردم.مرسی :wink: ۰۰ مرسی متیو فقط نمره دادن رو یادت رفت من که هنوز بازی نکردم اما باشماره ۲ این بازی زندگی کردم ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید ایراد از من بود، نمره ها رو اضافه کردم. انشالله CD فروشی محل ما هم مس افکت ۳ رو بیاره بتونیم بازی کنیم. ۰۰ نمایش بیشتر
یه سوال؟؟؟ بازیش بیشتر به چه بازی نزدیکه چون میخوام بخرم بازی رو…. $۷۹ دلاره ! ….. ممنون :wink: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
بازیش بیشتر شبیه مس افکت ۱ و۲ هست! این بازی هود بازی و اون لودینگ هاش و رنگ بندی ابی منو رو از اولی قرض گرفت. گیم پلی هم همون قبلیه که با مس افکت ۱ مخلوط شده بخون می فهمی! :-| ۰۰
ویتو جان بازی از نظر گیم پلی شباهت زیادی به Gears of War داره. مخصوصا با انتخاب Action mode بازی عملا به یه اکشن سوم شخص تبدیل می شه. ۰۰
خوب اول از همه راجب سرباز و سایر کلاس ها سربازها قادر هستند نسبت به بقیه کلاس ها سلاح بیشتری حمل کنن ولی بقیه کلاسها بخاطر اینکه قدرتهاشون زودتر شارژ بشه مجبورا تعداد کمتری سلاح حمل کنن که خود این موضوع باعث تفاوت کلاس ها و تعادلشون میشه و کلاس سرباز این بازی یادآور مکس پین هستش که وسط درگیری ها هیچ کلاسی قادر نیست مثل یک سرباز خودش در محیط بازی جابه جا کنه آن هم با سرعتی خیره کننده برای بانشی ها و بوروت ها و سایر دشمنان و در نهایت اینکه این بازی مربوط به این نسل هستش درست مثل بقیه سری بازیهای این نسل کیلاه سلای ( انجمن Martial Art’s ) ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
نه به درد نمی خوره. الان اون دو تا کارکتر بالا جفتش برا خودمه. الان این adept جدیده از کارکتر سربازی که ساختم خیلی سرگرم کننده تره! چیه بابا اون سرباز! انقدر اعصابم خورد شد وقتی شنیدم اسلحه هارو نا محدود کردن! من تا بازی قبل رو سرباز بودم الان سرباز فراری ام! :lol: ۰۰
ماتیو جان !!! بنظرم هر کلاس ارزش و قابلیت خودش داره سرباز یا مهندس هر کلاسی لذت خودش داره (آدرنالین راش) سرباز با Reave ترکیب کن آنوقت که یک بانشی توانایی رویارویی با یک سرباز تحت هیچ شرایطی نداره !!! عاشق این اسنایپرM-13 Raptor که بدرد کلاس سرباز و نفوذگر نمی خوره ولی برای سایر کلاسها بسیار کارآمد هستش و اسنایپر Black widow که این یکی با اون قیمتش ۲۵۰ هزارتایش بسیار ارزشمند هستش البته مقداری قدرتش نسبت به Widow II کمتر هستش ولی حداقل خشابی با ۳ گلوله در خود دارد و از نواخت بالاتری برخوردار هستش که بسیار در درگیریها مفید هستش . ( انجمن Martial Art’s ) ۰۰
خوب از فضای تاریک در مراحل تنچوکا و تیسیا اصلا نتونستن درست استفاده کنن !!! من اولین بار که بازی رو داشتم انجام میدادم گفتم الان از در و دیوار توی این تاریکی و ظلمات کلی جک و جنور میریزه سرم ولی کاملا خنثی بود این بخش تاریکی البته کلی ایتم خاص و پول بجاش موجود بود . در مورد گرافیک هم باید بگم که بسیار نا جوانمردانه داری قضاوت می کنی درباره اش چون نسخه سوم پی سی نسبت به نسخه دوم از لحاظ کیفیت نور پردازی و بافتی و غیره ۱۰ درصدی بهتر بود و همان گونه که اشاره کردی لودینگ سریع بازی یکی از مزایای این نسخه بود و افت فریم و باگ هم مشاهده نشده در این بازی . تنها بازی که روی پی سی باعث شد همزمان من مجبور بشم تمامی انگشتانم دو دستم به کار بگیرم همین بازی بوده موس چند کلید و کویک اسلات ها باعث شده بودند من دائما انگشتانم در حال فعالیت بدون وقفه باشه . الانم دارم میرم برای بار ۱۰ این بازی رو دوباره انجام بدم درست یاد صحنه ای از ماتریکس می افتم که به نئو برنامه داشت تزریق میشد و اشتهای سیری ناپذیری داشت من هم مثل نئو شدم در مورد این بازی . کیلاه سلای :-D ( انجمن Martial Art’s ) ۰۰
با سلام! میرابی عزیز! (بخشی از دیدگاه شما در امتیاز خوانندگان را نیز پوشش می دهد.) — این توانایی بالای مهندسها بدلیل بالانس نبودن ویژگیهای کلاسهاست، دوست من! بطوریکه با ایجاد تورت مهاجم و مدافع، زمان لازم را برای تفکر پیدا می کنید. به این ویژگیها، توانایی استفاده از تمامی اسلحه ها را توسط کلاسهای مختلف اضافه کنید که در گیم پلی بازی نسبت به گذشته تغییری ظریف حاصل شده بود. حتی اگر شما کلاس دیگری را انتخاب کنید با ورود تالی می توانید از این موهبت استفاده برده و در گروهتان از تالی و کلاس مهندسش خصوصا در حالت سختی زیاد سودهای لازم را برید. مبارزه با “کی لانگ” یکی از معمولی ترین مبارزات بازیهاست. در حالیکه این مبارزه را باید به نوعی آخرین مبارزه بازی(غول آخر بازی) بنامیم چرا که در ادامه با مبارزه بزرگی روبرو نمی شویم حتی با مرد غیر واقعی!!! هر چند بازی دارای ریتم مبارزاتی بالایی است(در حالت سختی پایین) که با بدست آمدن قلق بازی، می توان به سرعت بیشتری نیز در مبارزات دست یافت. لیکن سرعت را در کلاس Vanguard باید جست. خاصیت انتقال به جلو و بعد …! اما در حالت سختی بالا، بدان سرعت مورد نظر نمی توان دست یافت و بازی تاکتیکی می شود و حفظ جان در اولویت. بهتر است بدون استفاده از ذخیره های قبلی ، بازی را در حالت سختی بالا و با کلاس سرباز انجام دهید تا معنی سرباز ِ صفر بودن را بفهمید(بدون اضافه شدن تجربه از بازیهای قبلی- کاری که در اولین لحظه برخوردم با بازی انجام دادم). اما در ارتباط با حس و حال فداکاری موجود در بازی … بازیهای فاینال فانتزی، هاله نور/Halo ، چرخ دنده های جنگ/Geow ، و … نیز همان حس و حال را در خود داشتند. میرابی عزیز…درباره طراحی سیتادل و ریپرها می توان بیشتر گفت و نوشت. تا بحال ؟ مرکب را دیده ای؟ شاید نقد مس افکت ۳ را نوشتم…شاید! با تشکر! ۰۰
حامد جان من برای اولین بار وقتی پای مس افکت ۳ نشستم درجه جنون بدون استفاده از سیوهای گذشته این بازی رو انجام دادم و مشکلی برام به وجود نیامد چون راه نبرد کردن خوب بلدم !!! :-D تمام کلاس های مس افکت دوست داشتنی هستن و من مشکلی با کلاس ها ندارم این دوست گلم ماتیو یا علی جان هستش که با کلاس ها مشکل داره . شارژ قدرتی در ۲ ثانیه بهتره یا ۱۲ ثانیه آنهم در درجه جنون خوب وقتی توانایی کمتری برای حمل سلاح داشته باشی شارژ سریعتری داری ولی تعداد سلاح ها افزایش پیدا کنه زمان بیشتری باید جهت شارژ شدن قدرت هر کلاسی باید صرف بشه مثلا مهندس ها فقط توانایی حمل سلاح های سبک دارن یا یک دونه سلاح سنگین انتخاب بشه حتی سلاح سبک کمتری باید برداری و بنظرم تمام کلاسهاش بالانس خوبی شدن نسبت به نسخه قبلی اما من ترکیب گاروس و جیمز ترجیح میدم مخصوصا توی درجه جنون که زیاد نباید وقتی در مبارزات تلف شود . خوب من بی صبرانه منتظرم حامد جان قبلا هم گفتم منتظرم بازی بشکافی امیدوارم این اتفاق بی افتد چون دید بازتری داری . ( انجمن Martial Art’s ) ۰۰
خوب خوب بود با انصاف بودی…. ولی من هیچ سری از بازی رو نرفتم و الان کاری کردی که برم ۳ روبازی کنم :wink: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
آقا این Reputation من تا خرخره پر شده! آیا میزان این Reputation تو بازی تاثیر داره؟ ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
اخطار: در مورد داستان یه چیزی بگم. من داستان این بازی خیلی برام مهمه خصوصاً این که سه گانه است. اگه می خواین در مورد داستان حرف بزنید حتماً Spoiler Alert بدید تا کسی که هنوز بازی نکرده داستان براش لو نره. این اخطار خیلی جدی هست و اگه خلافش عمل کنید کامنت تون پاک می شه و دیگه باید منتظر تایید شدن نظرات تون بمونید. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
با سلام! وحید عزیز! مطلبی را تحت عنوان “نغمه های شنیدنی” برای سایت ارسال داشتم که در بخش “E3” درج شده است. در صورت امکان بدان رسیدگی کن. با تشکر! ۰۰
سلام حامد جان، حتماً. اون کلاً همین طوریه هر وقت یه مطلب جدید می فرستین به طور خودکار توی بخش مطالب E3 دسته بندی می شه ولی ما موقع انتشار درستش می کنیم. ۰۰
گرافیکو خیلی کم دادی جیگر. ۷.۵ خیلی کمه. من مشکلی تو گرافیک ندیدم. نور پردازیه خارق العاده بافت های به شدت شفاف و با کیفیت.. عمق میدان فوق العاده. دیگه چی میخواین . حرکات صورتم خب اگه میخواین تو یه بازی rpg با این حجم عظیم دیالوگ حرکات صورت و بدنی در حد la noir داشته باشیم. باید منتظر نسل بعد باشیم. حرکات بدن شپردم انصافا خیلی نرم تر از ۲ شماره قبلی بود. و پیشرفت داشت. در کل با توجه به اینکه موتور پایه انریله. همینم فوق العاده است ۱۰
مرسی متیو فقط نمره دادن رو یادت رفت من که هنوز بازی نکردم اما باشماره ۲ این بازی زندگی کردم ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید
ایراد از من بود، نمره ها رو اضافه کردم. انشالله CD فروشی محل ما هم مس افکت ۳ رو بیاره بتونیم بازی کنیم. ۰۰