لبخند بزرگ نینتندو به طرفداران | پیش‌نمایش بازی Super Smash Bros. Ultimate

در ۱۳۹۷/۰۹/۱۱ , 22:28:24
پیش‌نمایش بازی Super Smash Bros. Ultimate

شرکت نینتندو در سال ۱۹۹۹ اثری مبارزه‌ای به نام «سوپر اسمش براز» (Super Smash Bros) برای کنسول N64 معرفی و به بازار عرضه‌ کرد. استقبال بالا از این محصول باعث‌ شد تا نسخه‌های بعدی آن نیز ساخته‌ شود و روزبه‌روز بر تعداد علاقه‌مندان‌اش افزوده‌ شود، تا جایی که حتی مسابقات خاص خود را نیز دارد. در نسل هشتم کنسول‌ها، درحالی که «نینتندو سوییچ» (Nintendo Switch) فراتر از انتظارهای نینتندو عمل کرده‌است، یک غایب بسیار بزرگ در میان بازی‌هایش احساس می‌شد. محبوبیت سری «اسمش براز» (Smash Bros) به حدی‌ست که هنگامی که این شرکت در لحظات پایانی یکی از برنامه‌هایش عرضه آن را در سال ۲۰۱۸ را تأیید کرد، اکثر طرفداران سر از پا نمی‌شناختند و حتی عده‌ای از شدت خوشحالی به کما فرو رفتند! جدیدترین نسخه از مجموعه‌ی مورد بحث «سوپر اسمش براز آلتیمت» (Super Smash Bros. Ultimate) نام دارد و تاکنون اطلاعات بسیاری از آن منتشر شده‌است. در ادامه قصد داریم به صورت خلاصه به معرفی بازی و تغییرات نسخه‌ جدید بپردازیم. در ادامه با پیش‌نمایش بازی Super Smash Bros. Ultimate همراه دنیای بازی باشید.

سازنده: Bandai Namco Studios و Sora Ltd

ناشر: Nintendo

سبک: مبارزه‌ای

پلتفرم: نینتندو سوییچ

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷/ ۷ دسامبر ۲۰۱۸

همه اینجا جمع‌اند

پیش‌نمایش بازی Super Smash Bros. Ultimate
تنها تعدادی از شخصیت‌های معرفی‌شده این نسخه

Super Smash Bros یک مبارزه‌ای کراس‌اور از همه‌ی جهان‌های نینتندوست. به این معنی که شخصیت‌های مثبت و منفی بسیاری از بازی‌های مختلف خلق شده توسط این شرکت گرد هم آمده و به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند. برای نمونه مبارزان این بازی از بازی‌هایی مانند «افسانه‌ی زلدا»، «ماریو»، «کربی»، «متروید»، «انیمال کراسینگ» و بسیاری موارد دیگر هستند.

علاوه بر مبارزان خود نینتندو، می‌توان به شخصیت‌های مهمان از بازی‌های دیگر مانند «مبارز خیابانی»، «مانستر هانتر»، «مگامن»، «سونیک» و حتی سری افسانه‌ای «متال گیر» و شخصیت محبوب‌اش، «سالید اسنیک» اشاره کرد.

تا این لحظه حضور بیش از هفتاد شخصیت قابل انتخاب در Super Smash Bros. Ultimate تأیید شده‌ که در میان مبارزه‌ای‌هایی که تاکنون عرضه‌شده رقمی بسیار قابل توجه محسوب می‌شود و در نوع خود رکوردی محسوب می‌شود. به علاوه اگر بخواهیم شخصیت‌های کمکی و باس فایت‌ها را نیز به حساب بیاوریم، این تعداد به بیش از صد عدد افزایش پیدا می‌کند.

مطمئناً وجود چنین تعدادی از شخصیت‌های قابل انتخاب، نگرانی‌هایی را نسبت به شیوه‌های تکراری بعضی مبارزها یا عدم حفظ تعادل میان شخصیت‌ها به وجود می‌آورد. اما با توجه به صحبت‌های نینتندو تقریباً هر یک از شخصیت‌ها استایل مبارزه، نقاط ضعف و قوت منحصر به فرد خود را دارند که از توانایی‌های آن در بازی اصلی قرض گرفته شده‌اند.

Super Smash Bros, Super Smash Bros. Ultimate, شرکت نینتندو (Nintendo)
تعدادی از بازی‌هایی که شخصیت‌هایشان در Super Smash Bros. Ultimate حضور دارند.

برای مثال «سایمون بلمونت» از سری «کسلوانیا» یکی از دوربُردترین و قدرتمندترین ضربات معمولی را دارد، اما در مقابل کمی کند عمل می‌کند. همچنین، می‌توان به شخصیت «کربی» اشاره‌کرد که ظاهراً برای اولین‌بار در تاریخ این مجموعه می‌تواند همه‌ی مبارزان را بلعیده، قدرت آن‌ها را به دست آورد و در نتیجه به یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های بازی تبدیل می‌شود. از آن طرف، می‌توان به «ماریو» اشاره کرد که به نظر می‌رسد یکی از ساده‌ترین مکانیزم‌ها را داشته و برای افرادی که تجربه‌ی بازی را ندارند، شروع خوبی را رقم می‌زند.

در رابطه با حفظ تعادل قدرت و مبارزها حداقل تا این لحظه با توجه به مسابقات برگزار شده در E3 2018 و برگزاری دوره‌های بتای فیزیکی در آمریکا و ژاپن، نارضایتی خاصی دیده نشده‌است. همچنین، با توجه به توضیحات سازندگان علاوه بر تکنیک‌هایی که از نسخه‌های گذشته به ارث رسیده‌اند، چندین فن جدید دیگر نیز مخصوص Super Smash Bros. Ultimate طراحی شده‌اند که عمق بیشتری را به بازی اضافه می‌کند.

جنگ‌افزارها

Super Smash Bros, Super Smash Bros. Ultimate, شرکت نینتندو (Nintendo)
بمب متحرکی که به همه‌ی حریفان شما آسیبی جدی وارد می‌کند.

در هر زمین مبارزه Super Smash Bros. Ultimate آیتم‌های متنوعی پخش یا مخفی شده‌اند یا در میانه‌ی مبارزه ظاهر می‌شوند که تأثیرهای گوناگونی در شیوه‌ی بازی می‌گذارند. برای مثال می‌توان به شمشیری اشاره‌ کرد که در هنگام برق‌زدن، دو برابر آسیب بیشتری به رقبا وارد می‌کند. یا اسلحه‌ای قدرتمند که امکان حمله از راه دور را فراهم می‌سازد. از جمله آیتم‌های جدید اضافه‌شده نیز می‌توان به موز! اشاره‌کرد که یک سلاح بسیار قدرتمند محسوب می‌شود.

اما شاید دو آیتم «پوکی بال» (Poké Ball) و «اسیست تروفی» (Assist Trophy) را بتوان از مهم‌ترین نمونه‌های طراحی شده در کل مجموعه به حساب‌ آورد که همواره نقشی کلیدی در آن ایفا می‌کردند. این دو آیتم به بازیکن اجازه می‌دهند که یک یار کمکی از مجموعه پوکمون یا دیگر بازی‌های نینتندو را به صورت تصادفی احضار کند تا در روند بازی به شما یاری برسانند.

همچنین، نباید پشتیبانی تمام و کمال از آمیبوها را نیز به فراموشی سپرد. با وجود این‌که از این بخش اطلاعات زیادی در دسترس نیست، اما اگر مشابه با نسخه‌ی Wii U سوپر اسمش براز عمل کند، شخصیت‌های احضار شده توسط آمیبو نوع مبارزه‌ی خود را به حافظه می سپرند، در نتیجه با پیروزی قوی‌تر و با شکست ضعیف‌تر می‌شوند.

زمین‌های مبارزه

Super Smash Bros, Super Smash Bros. Ultimate, شرکت نینتندو (Nintendo)
قصر دراکولا، تاریک‌ترین زمین مبارزه‌ی کل مجموعه

زمین‌های مبارزه یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر بازی فایتینگ به حساب می‌آیند که نینتندو در این بخش نیز سنگ تمام گذاشته. در Super Smash Bros. Ultimate صد و سه عدد زمین مبارزه‌ی منحصر به‌فرد وجود خواهند داشت که اگر همه‌ی حالت‌های بازی در آن‌ها را در نظر بگیرید، این عدد به بیش از سیصد محیط افزایش پیدا می‌کند.

در محیط‌های یاد شده بازیکنان علاوه بر مبارزه باید به تغییرات محیطی نیز دقت کنند؛ زیرا همه‌ی آن‌ها دارای ویژگی‌هایی مانند تغییرات آب و هوایی، محیطی یا موجودات بومی هستند که ممکن است به مبارزها آسیب وارد کنند. با وجود این برای اولین بار در طول این مجموعه، بخشی به بازی اضافه شده‌ است که به شما اجازه می‌دهد در صورت تمایل همه‌ی موارد یاد شده را خاموش کرده و تنها روی مبارزه با دیگران تمرکز کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اضافه‌شده به Super Smash Bros. Ultimate، امکان انتخاب چندین زمین مختلف است. در نتیجه، در میانه‌ی مبارزه به یک‌باره زمین عوض شده و تنوع کار را افزایش می‌دهد.

Super Smash Bros, Super Smash Bros. Ultimate, شرکت نینتندو (Nintendo)
زمین تمرین

از دیگر اولین‌های Super Smash Bros. Ultimate که تغییری مثبت به حساب می‌آید، اولویت پیداکردن انتخاب زمین است. به عبارت دیگر، برخلاف گذشته ابتدا زمین را انتخاب می‌کنید و در مرحله‌ی بعد این فرصت را دارید که بر اساس مهارت‌های خود و قابلیت‌های مبارزها، بهترین و سازگارترین کاراکتر با آن را برگزینید.

یکی از جالب‌ترین زمین‌های مبارزه از نظر نگارنده، زمین و حالت تمرینی بازی است. در این بخش شما روی یک نمودار دوبعدی که بر کاغذی شطرنجی رسم شده قرار می‌گیرید و می‌توانید به امتحان ضربات بپردازید. این کار به شما کمک می‌کند تا بهتر میزان قدرت و برد ضربات خود را درک کنید.

دعوای خانوادگی

Super Smash Bros, Super Smash Bros. Ultimate, شرکت نینتندو (Nintendo)

در Super Smash Bros. Ultimate شما می‌توانید همه‌ قوانین مبارزه را خودتان تعریف کنید. برای مثال هر دور بازی شامل چند نقشه باشد یا چند دقیقه طول بکشد. نقشه و قوانین راند بعدی را برنده یا بازنده انتخاب کند و یا به شکل تصادفی شکل بگیرد، همچنین می‌توان حالتی به نام ۳۰۰% را انتخاب کرد که در آن دوربین به صورت پیوسته بزرگ‌نمایی انجام می‌دهد و کار را برای طرفین سخت‌تر می‌کند. امکان حذف ضربات ویژه یا اضافه کردن نوار شارژ آن نیز وجود دارد. همچنین برای اولین بار دیگر امکان این که دو فرد به‌صورت هم‌زمان ضربه‌ نهایی خود را بزنند وجود ندارد.

علاوه بر ۳۰۰%، حالت‌های مبارزه‌ متنوع دیگری نیز در Super Smash Bros. Ultimate وجود دارند. یکی از این حالت‌های مبارزه Squad Strike است. در این حالت دو گروه سه یا پنج نفره از مبارزان، رو در‌ روی یکدیگر قرار گرفته و به‌صورت نوبتی با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

حالت بعد Tourney نام دارد. در این حالت شما می‌توانید حداکثر تا ۳۲ بازیکن واقعی یا هوش مصنوعی را در یک رقابت واقعی شرکت دهید و مسابقات خود را به وجود آورید که کاملاً برای مهمانی‌های دورهمی مناسب به‌نظر می‌رسد.

بخش بعدی Smashdown نام دارد. در این حالت پس از هر مسابقه مبارزهایی که انتخاب کرده‌اید، غیرقابل گزینش می‌شوند؛ به همین علت مجبور خواهید بود با شخصیت‌های مختلفی به انجام بازی بپردازید.

حالت Classic mode نیز همان بخش تک‌نفره‌ بازی است که به شما اجازه می‌دهد با چند شخصیت دیگر به ترتیب مبارزه کنید.

عمیق، عمیق و عمیق‌تر

سرعت انجام بازی در Super Smash Bros. Ultimate سریع‌تر از گذشته شده‌است تا به یک عنوان رقابتی و حرفه‌ای‌تر تبدیل شود. از جمله ویژگی‌های جدید اضافه‌شده به مبارزات، تغییر عملکرد جاخالی‌دادن است. سازندگان به‌ منظور این که بازیکنان کمتر از مبارزه فرار کنند، کاری کرده‌اند که در صورت دفاع یا جاخالی بیش از حد، فرصت حمله‌ بهتری برای حریف فراهم شود. در نتیجه دیگر نمی‌توانید تنها به فکر این کار باشید و باید بین حمله و دفاع خود تعادل برقرار کنید.

از طرفی، مکانیزم جاخالی دادن نیز تغییر کرده، هم‌اکنون می‌توانید این کار را روی هوا و در جهت دلخواه‌تان انجام دهید. کار حریف نیز در این شرایط برای شناسایی محل قرارگیری بعدی‌تان سخت‌تر خواهد شد. از دیگر ویژگی‌هایی که از نسخه‌های قدیمی به Super Smash Bros. Ultimate بازگشته امکان انجام حملات در زمان حرکت روی نردبان است؛ همچنین به کمک پرشی کوتاه و سریع خواهید توانست فاصله‌ خود را از دشمن حفظ کنید.

یکی دیگر از خصیصه‌های اضافه شده Prefect Shield نام دارد. در این حالت اگر دقیقاً در زمان انجام حمله‌ دشمن دفاع صورت گیرد، علاوه بر در امان‌بودن از ضربه، به سپر بازیکن نیز آسیبی نمی‌رسد. در حالت تک‌نفره نیز، میزان آسیب‌های وارد شده افزایش می‌یابد تا سرعت انجام مبارزات بیشتر شود.

علاوه بر همه‌ی موارد یاد شده، باید به بخش شخصیت‌های اسپریت (Spirits) اشاره کرد. بر اساس گفته‌های ساکورای، کارگردان بازی، به کمک این بخش جدید شما قرار است یک سیستم مبارزه‌ی بسیار عمیق را تجربه کنید. اسپریت‌ها، کاراکترهای غیرقابل بازی هستند که نقش پاور آپ را برای شما ایفا می‌کنند. به این معنی که با انتخاب و آموزش آن‌ها می‌توانید قدرت ضربات و دفاع خود را افزایش داده یا حتی تکنیک‌های مبارزه جدید یاد بگیرید. بحث پرورش آن‌ها نیز مینی‌گیم‌های مختلفی را در برمی‌گیرد که تا زمان عرضه بازی باید منتظر ماند و کیفیت آن‌ها را مشاهده کرد. از طرفی، شاید بی‌راه نباشد اگر با احتساب این پشتیبان‌ها، تعداد افراد حاضر در این بازی را به بیش از ۲۰۰ عدد افزایش داد.

آلبوم موسیقی بی‌انتها

Super Smash Bros, Super Smash Bros. Ultimate, شرکت نینتندو (Nintendo)

مطابق با رسم معمول سری، در Super Smash Bros. Ultimate نیز هر زمین مبارزه، موسیقی‌ خاص خود را دارد. اما برخلاف گذشته که در هر استیج یک موسیقی از مجموعه‌ای خاص به‌گوش می‌رسید، این‌بار شما به لیست متنوعی از موسیقی‌ متن آن سری دسترسی‌دارید و می‌توانید بنا به دلخواه خودتان موسیقی مورد علاقه‌تان از آن سری را برای مبارزه‌تان برگزینید.

یکی از غافلگیری‌های بزرگ بازی نیز در همین بخش موسیقی‌اش است. سازندگان برای این نسخه بالغ بر نهصد قطعه موسیقی از بسیاری از عناوین «نینتندو» را گرد هم آورده‌اند و ضیافتی تمام و کمال از نت و احساس را برای‌تان فراهم کرده‌اند. نکته قابل توجه این‌جاست که اگر قصد داشته‌ باشید تمامی این قطعات را پشت سر هم گوش بدهید،‌ به‌زمانی نزدیک به ۲۸ ساعت نیاز دارید. یکی‌ دیگر از دست‌ودل بازی‌های «نینتندو» به همین مساله بازمی‌گردد، شما قادر خواهید بود بدون محدودیت از همان لحظه‌ اول ورود به بازی به فهرست کامل آهنگ‌ها دسترسی‌ داشته، آن‌ها را گوش کنید و حتی فهرست علاقه‌مندی‌های خود را ایجاد کنید.

Super Smash Bros. Ultimate کنسول سوییچ شما را به یک پخش‌کننده‌ی موسیقی تبدیل می‌کند. به این صورت که اگر هدفون خود را به دستگاه متصل کنید، حتی در صورت خاموش‌ بودن کنسول نیز توانایی گوش‌دادن به موسیقی‌ها را دارید تا در هنگام سفر یا جابه‌جایی‌های درون شهری به آن‌ها گوش دهید. به همین دلیل، شما حتی اگر از خود بازی نیز لذت نبرید، می‌توانید از آن به عنوان یک آلبوم موسیقی با ارزش یاد کنید که به هیچ شیوه‌ی دیگری قابل‌دستیابی و خریداری نیست.

برخلاف تصورهای اولیه، موتور گرافیکی بازی کاملاً جدید است و این نسخه پورتی از گذشته به‌حساب نمی‌آید. گرافیک بازی نیز با توجه به توان سخت‌افزاری سوییچ به شدت پیشرفت کرده و اکنون می‌توانید از ریزترین جزئیات کار شده نیز لذت ببرید. به همین دلیل همه‌ی اشیا، شخصیت‌ها و محیط‌های بازی در قیاس با گذشته به شدت بهبود پیدا کرده‌اند.

جهان روشنایی

Super Smash Bros, Super Smash Bros. Ultimate, شرکت نینتندو (Nintendo)

یکی از بخش‌های جدید بازی موردبحث، حالت داستانی آن است که بسیاری از طرفداران منتظر آن بودند. به نظر می‌رسد داستان این بازی از جایی آغاز می‌شود که نیرویی مرموز همه‌ی شخصیت‌های داخل بازی را طلسم کرده و تنها کربی جان سالم بر در می‌برد، حال بازیکن باید در نقش این موجود صورتی به مبارزه با تک‌تک کاراکترها پرداخته و آن‌ها را آزاد کند.

در راه مانده‌ها

با وجود این که بیش از ۷۰ مبارز تاکنون معرفی شده‌اند، نینتندو همچنان از شخصیت‌های جدیدی رونمایی می‌کند. برای مثال، شرکت بلیزارد و بتسدا نیز به تازگی به شکل ضمنی تأیید کرده‌اند چندین شخصیت از بازی‌های آن‌ها در آلتیمیت وجود دارند.

از طرفی بر طبق روال گذشته به احتمال قوی پس از عرضه‌ی بازی، DLC های رایگان و پولی بسیاری عرضه می‌شوند که زمین و مبارزان جدیدی را به این سرگرمی می‌آورند.

نینتندو در هنگام معرفی Super Smash Bros. Ultimate از شعار «همه این‌جا هستند» استفاده‌ کرد و با توجه به محتوای گسترده‌‌ای که تاکنون برای بازی معرفی‌شده، می‌توان گفت که در سر و شکلی عالی موفق شده‌اند به این شعار عمل کنند.  همچنین باید یادآور شد که براساس گفته‌های نینتندو، از همان ابتدای عرضه بازی همه‌ شخصیت‌ها در دسترس نیستند و به مرور زمان و با پیشرفت در بازی، برای‌تان فعال می‌شوند. این موضوع می‌تواند نکته‌ی مثبتی به حساب بیاید، زیرا معمولاً در هنگام انجام یک بازی افراد به یک شخص یا سلاح وابسته می‌شوند. از طرفی گستردگی یاد شده احتمالاً باعث سردرگمی بازیکنان جدید خواهد شد، زیرا نمی‌دانند از کجا و با چه شخصیت‌هایی شروع کنند، اما با تزریق قطره‌ای تازه‌واردان نیز به مرور زمان با همه‌چیز آشنا می‌شوند.

به نظر می‌رسد باید منتظر شاهکاری دیگر از «نینتندو» باشیم که صدها ساعت گیم‌پلی متنوع و منحصر به‌فرد را به مخاطبان خود هدیه می‌دهد. «نینتندو» قصد دارد از طریق Super Smash Bros. Ultimate طرفداران نسخه‌های مختلف این بازی را یک‌جا راضی کرده و همچنین مخاطبان جدیدی به‌دست آورد. تاکنون که کم و بیش در انجام این مهم موفق ظاهر شده، باید صبر کرد و دید در زمان عرضه و بازخورد حقیقی‌اش نزد بازیکنان چه جایگاهی را کسب می‌کند و آیا می‌تواند در حد و اندازه نسخه‌های پیشین و هایپ بسیاری که «نینتندو» روانه‌اش می‌کند ظاهر شود یا خیر.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر