بررسی طرح روی جلد: Darksiders 2 و Assassin’s Creed 3

در ۱۳۹۱/۰۱/۲۶ , 12:00:56

به نام خدا

در دومین مطلب بررسی طرح روی جلد بازی ها به سراغ دو بازی Darksiders 2 و Assassin’s Creed 3 می‌رویم.

  • Darksiders 2

راستش را بخواهید برای این مطلب می‌خواستم سه طرح جلدی را که برای نظرسنجی گذاشته بودند بررسی کنم؛ اما با تایید باکس‌آرت Darksiders 2 هر چه داشتیم پنبه شد! این بازی همان طور که می‌دانید در سبک HACK&SLASH ساخته شده است. این سبک در سال ۲۰۰۱ و با انتشار بازی «شیطان هم می‌گرید (Devil May Cry)» متولد شد. در حال حاضر هم سردمداران این سبک این سری بازی و سری خدای جنگ (God Of War) هستند. در سال ۲۰۰۹ در حالی که جای خالی این دو بازی به شدت احساس می‌شد، آن هم در حالی که DMC 4 دو سال پیش از آن عرضه شده بود و خبری از DMC بعدی نبود و همچنین GOW3 نیز در حال ساخت بود.این اتفاقات باعث شده بود عطش طرفداران بازی های این سبک بالا برود. این جا بود که استودیوی VIGIL GAMES به داد این طرفداران رسید و با عرضه Darksiders در سال ۲۰۰۹ عطش طرفداران را تا حد خوبی کم کرد. حال امسال Darksiders2 می‌آید؛ آن هم در حالی که رقیبی جدی به نام dmc دارد. دو سال پیش با جنگ همراه بودید، امسال با مرگ…

۱- از همان اول که کانسپت آرت های شخصیت «مرگ» منتشر شدند چیزی که بیشتر از همه توجه ها را جلب کرد نقابی بود که بر صورت «مرگ» قرار داشت.همان طور که می‌بینید، علاوه بر اینکه نقابی بر روی ‌صورت «مرگ» هست، این چهره با نقاب در سایه قرار دارد. احتمالا داستان این بازی ما را با ابهاماتی در مورد شخصیت «مرگ» همراه خواهد کرد که ممکن است در شماره های بعدی Darksiders این ابهامات رفع شوند.

۲- تا به حال هیچ عکسی از Darksiders 2 منتشر نشده که بر روی سیاره زمین باشد. این بدان معناست که تمام بازی در آن دنیا (!) جریان خواهد داشت و «مرگ» برای اثبات بی‌گناهی «جنگ» باید با خود موجودات آن دنیا مبارزه کند.

۳- مرگ در سرتاسر این عکس موج می زند. اتمسفر سیاه عکس، محیط پشت «مرگ» و اسبش، آن عدد دو رومی و Q آخر THQ که به رنگ بنفش است، ظاهر اسب «مرگ» که مانند اسبی که ۳۰ سال از مرگش گذشته باشد و گوشت بدنش تحلیل رفته و استخوان هایش نمایان شده است، نقاب «مرگ» ، زنجیر آویزان از گردن اسب و صد البته رنگ چشم اسب! در نظر عامه مردم رنگ سبز نماد طبیعت و شادابی است. اما در بعضی ادیان نماد مرگ است. به عنوان مثال در بودایی، سبز کمرنگ مظهر سلطنت مردگان است، جسد، و یا هر چیزی که با قلمرو مردگان درارتباط است. همچنین در بعضی موارد سبز تیره هم به عنوان نماد مرگ عنوان می‌شود. در ضمن در مسیحیت، سبز کمرنگ نماد شیطان، شر و مرگ ذکر شده است.

۴- رنگ چشم «مرگ» مانند آتش است، ظاهرا جناب «مرگ» هم مانند «کریتوس» و «آسورا» هم آتش خشمش شعله‌ور شده و می‌خواهد انتقام بگیرد و تا آن دنیا را از سکنه خالی‌ نکند آرام نمی‌گیرد.حالا دلیل انتقام چیست معلوم نیست.

دیگر چیزی که در تصویر هست هم سلاحی است که در دست «مرگ» است که سلاح اول او نیز خواهد بود. شاید تصویر زیر دلیلی بر این باشد که چرا یکی از آن باکس‌آرت های قبلی به عنوان باکس‌آرت نهایی انتخاب نشد.

برای دو باکس‌آرت دیگر عکس مشابهی پیدا نکردم. اگر شما دیدید در همین جا لینکش را بگذارید. [لینک ممنوعه، مگه نمیدونی؟]

  •  Assassin’s Creed 3

بیرون کشیدن اطلاعات جدید از این باکس‌آرت سخت بود. تقریبا هر نتیجه ای‌ که می‌شد گرفت را یوبی‌سافتی ها قبلا گفته بودند.

۱- تا به الان چند اسکرین‌شات از بازی منتشر شده اند و اگر همه آنها را دیده باشید تایید می‌کنید که «کانر» تنها بر روی یک ساعدش دستش چیزی بسته است.اما در اینجا بر روی هر دوساعدش وسیله ای بسته است. احتمالا در طول بازی می توانید به انتخاب خود بر روی هر دو ساعد یا تنها یک ساعد Hidden Blade قرار دهید.شاید هم در ابتدای بازی یک Hidden Blade خواهید داشت و در طول بازی این تعداد به دو افزایش پیدا خواهد کرد.

۲- تیر و کمان، تبر و تپانچه در کنار Hidden Blade سلاح های‌اصلی «کانر» خواهد بود.

۳- در اولین اطلاعاتی که از بازی منتشر شد، گفته شده که «کانر» طرفدار هیچ کدام از دو طرف نخواهد بود.اگر این‌طور است،‌پس چرا در این عکس:
الف)«کانر» در حال کشتن یک فرمانده انگلیسی است؟. در حالی‌که می توانست «کانر» را در حال کشتن یک سرباز انگلیسی و یک سرباز آمریکایی نشان دهد.
ب) پرچم سمت راست که پرچم آمریکایی ها است در نمایی نزدیکتر نسبت به پرچم سمت چپ که پرچم انگلیسی ها است قرار دارد؟در حالی که می‌شد هر دو پرچم به یک اندازه از دوربین فرضی فاصله داشته باشند.(این دور و نزدیک بودن پرچم‌ها احساس غلبگی سمت راست بر سمت چپ را دارد.)

۴- «کانر» در این عکس در حال کشتن یک فرمانده انگلیسی است. دو احتمال پدید می‌آید:

الف) تعدادی از ماموریت های شما شامل قتل فرماندهان انگلیسی است.(به صورت مخفی‌کاری و با نفوذ به پایگاه های دشمن) شاید این بخش مانند بخش قتل فرماندهان برج ها در AC های قبلی باشد و در اینجا مکانهایی که ارتش دشمن چادر می‌زند یا شهر هایی که بدست انگلیسی ها افتاده جایگزین مناطق مختلف شهر در AC های قبلی باشد.
ب)در نبرد نهایی بازی هدف نهایی شما کشتن فرمانده اصلی انگلیسی ها است.

۵- این باکس‌آرت شلوغ ترین باکس‌آرت سری است.این یعنی دیدن جنگ های وسیع‌تر و شلوغ‌تر، رویارویی با دشمنان بیشتر در یک زمان و احتمالا بخش چند نفره شلوغ تر و وسیع‌تر.

بیایید در پایان این متن تاریخ ۵ ساله‌ی سری فرقه‌ی اساسین را با عکس های زیر مرور کنیم.

خداحافط الطیر،‌خداحافظ اتزیو………….و سلا م به کانر.

هر کم و کاستی که در این مطلب دیدید به نوبه خودتون ببخشید. موفق باشید.

سید مجتبی محمودی (Gish2012)


76 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. متن خوب و مفیدی بود ممنون
    فقط سبک این بازی رو نمیشه گفت که از dmc یا gow گرفتند حالا تا حدودی شبیه هست ولی سبک بازی دارکسایدرز در نوع خودش یگانه هست یعنی تلفیقی از چند تا سبک مختلف مثل این میمونه که بازی هایی مثل لجند آف زلدا و گاد آف وار رو با هم تلفیق کنی و یه تیکه هم dmc بهش اضافه کنی که میشه
    «پیروان تاریکی» این کار«یعنی تلفیق s سبک ها از بازی مس افکت شروع شد که اونموقع نتیجه ی خوبی گرفت و خیلی از بازی ها مثل همین دارکسایدرز از اون الهام گرفتند
    البته نمیشه گفت همه ی این بازی های تلفیقی موفق بودن ها ولی بعضی هاشون خیلی قشنگ از آب در اومدند مثل بردرلند یا همون مس افکت

    ۰۰
    1. خواهش میکنم.
      نظر خودمه:این بازی‌ مخلوطی از GOW و DMC هست و بیشتر به سمت GOW گرایش داره.سبک زلدا بیشتر اکشن ادونچر همراه با نقش آفرینیه.به شخصه اعتقاد دارم سبک این بازی یگانه نیست.

      ۰۰
  2. باکس آرت دارک سایدرز دیگه خیلی تاریک و تیره است !!! و اساسینز هم که کمترین زحمت به خودشون دادن یکی کپی از فیلم بسیار موفق و خوش ساخت برای خودشون درست کردن و تصویری از همون فیلم باکس آرت کردن با کمی تغییر کوچک .
    ( انجمن Martial Art’s )

    ۰۰
    1. چرا فیلم آخرین بازمانده موهیکانها !!! برای سال ۹۲ فکر کنم باشه . حتی صحنه های خود بازی هم از همین فیلم برداشتن و فقط یکم داستان اساسینزی به بازی اضافه شده . فیلم برای ۲۰ سال پیشه و کمتر گیمری ممکن این فیلم دیده باشه .
      ( انجمن Martial Art’s )

      ۰۰
    2. گیمر رو نمی دونم، ولی من چون علاقه ی شدیدی به سینما دارم، هم این فیلم رو دیدم و هم کاورش رو می دونم کدومه، ولی هم توی رنگ بندی، هم توی زمینه و پس زمینه، اصلا شبیه هم نیستند. طرز ایستادن کارکتر توی سینما خیلی مفهوم داره، اگه دقت کرده باشی، توی اون کاور طرف روبروی دوربین ایستاده، تمام قد، ولی توی این … سلاح هایی که توی دستشه هم توی اون میتونه نماد خشمش باشه، توی این بازی نشون دهنده ی یه چیزه : فرقه ی اساسین … شاید تا حدودی شبیه به هم باشن، ولی نگین کپی … چون با این کار دارین شآن The Last of the Mohicans رو پایین میارین…!

      ۰۰
    3. آره !!! کاورش دیدم توی گوگل ولی یکی از صحنه های فیلم شبیه همین باکس آرت هستش بدون شک مطمئنم !!! خوب من عاشق این فیلم و همینطور بازی دانیل دی لوئیس
      و مخصوصا بخش رومانس فیلمش :-D برای همین یکم حالم از این بازی گرفته شده .
      ( انجمن Martial Art’s )

      ۰۰
  3. البته سبک گیم پلی HnS بیشتر از این حرف ها قدمت داره و با عرضه ی DMC هم متولد نشده. ریشه اش بر می گرده به بازی های Action RPG خیلی قبل تر … Dungeons & Dragons رو هم بازی ای میدونن که این سبک رو بوجود آورده … حدود سال ها ۱۹۸۰ …

    ۰۰
    1. EZIO :wink: اتفاقا واسه کسایی مثل خودم که هیچ اطلاعاتی درباره ی طرح جلد ندارم خیلی کمکم میکنه.میشه خیلی اطلاعات درباره ی بازی از روی باکس ارتش فهمید

      ۰۰
    2. اتزیو اگه طرح روی جلد برا شماها مهم نیست برا ما مهمه (با لحن حجت در جدایی)
      از سر بیکاری هم نیست …شما عشق میدونی چیه؟ عشقش میکشه این کارو بکنه ….رو اعصابی ها! :-x

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر