مولینیو در صدد تغییر دنیا

در ۱۳۹۱/۰۱/۲۷ , 00:33:34

پیتر مولینیو، در صحبت اخیرش با مجله ی صنعتی Develop توضیح داده است که چرا ماه گذشته مایکروسافت را ترک کرد و چه نقشه هایی برای آینده دارد. وی می گوید کارکردن برای غول نرم افزاری دنیا مثل “کار کردن در یک سلول بدون خلاقیت” بوده چرا که او در این مدت هیچ گونه ریسک “فیزیکی و خلاقانه” انجام نداده است.

بر اساس صحبت های مولینیو با مجله ی مذکور، اقدام جدید وی، تاسیس ۲۲cans، “دنیا را تغییر خواهد داد”. وی توضیح می دهد که او همواره “عطش ناباورانه ای برای ساختن چیزی مخصوص” داشته است، اما محیط مایکروسافت بیش از حد “امن” و “زیبا” بوده به طوری که “خفقان خلاقیت” به وجود می آورده.

در گذر زمان وی همه ی این مسائل را فهمیده و می گوید:

“یک روز در استودیو، در محل کارم بر روی صندلی نشسته بودم، چشم هام رو بسته بودم و هدفون ها رو در گوشم گذاشته بودم و موزیک ملایمی رو گوش می دادم و به این فکر می کردم که Fable: The Journey رو با چه ایده ای بسازیم. یک دفعه احساس کردم صندلی ام حرکت کرد، اطراف را نگاه کردم، دیدم پرسنل تنظیمات صندلی مایکروسافت اونجا ایستادند. خانم محترمی که هر ماه یک بار می آمد و مطمئن می شد که صندلی من در حالت درستی قرار گرفته است و راحت است. با خودم گفتم: این دیوانگیه.”

او می گوید، آخرین بازی که وی “واقعا، به درستی و در حقیقت بر روی آن کار کرده” Black & White بوده است. وی همچنین گفته است که با این که او “یک چیزهایی وارد دو بازی اول سری «افسانه»” کرده است، او هیچ گاه قادر نبوده تا تمام حواسش را بر روی این دو بازی متمرکز کند. او حالا احساس می کند عقده ای شده تا تمام انرژی خود را بر روی یک چیز خالی کند.

مولینیو در مورد دیگر کاری که قبلا اغاز کرده بود یعنی دموی مفهومی کینکت، مایلو، که در E3 سال ۲۰۰۹ در میان بهت اغلب حاضرین به نمایش در آمد می گوید:

“دنیا واقعا برای مایلو آمادگی نداشت.”

مولینیو اشاره کرد:

“چیزی که واقعا تصورش برای بعضی ها در مورد مایلو سخت بود، این است که مایلو چگونه در کنار بازی های شوتر خونین در قفسه ها خواهد نشست.” و همچنین او اعتراف می کند که در عین حال باور این که این پروژه لغو شده است، برایش خیلی سخت بود.

در نهایت وی اشاره کرد که پروژه ی اول ۲۲cans ممکن است در حال ساخت باشد.

“در حال حاضر بودجه ای که داریم به ما این امکان را می دهد که زمان قابل توجهی را بر روی آزمایش بگذاریم.” و وقتی که آن بازی منتشر شود مطمئنا “چند نفره” خواهد بود. و همچنین “قابل دسترسی و جذاب” برای همه. هدف مولینیو ساخت یک بازی است که “گیمرها، همه، بدون توجه به زمان در سراشیبی آن سر بخورند و لذت ببرند.” و این مورد هم از بازی هایی همچون Minecraft و World of Warcraft الهام گرفته شده است.

مولینیو باور دارد که این آخرین فرصت او است و باید موفق شود، با آرزوی موفقیت برای این بازیساز خلاق.

در صورت تمایل می توانید کل مصاحبه ی او را از اینجا مطالعه کنید.


94 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. “محیط مایکروسافت بیش از حد “امن” و “زیبا” بوده به طوری که “خفقان خلاقیت” به وجود می آورده.”
    قبول ندارم ، مایکروسافت و خفقان خلاقیت!!! :-| من منظورش رو از امن و زیبا نمیدونم چیه؟ خوب اگه محیط کار بد باشه که ادم نمیتونه خلاقیت از خودش نشون بده :-?

    ۰۰
    1. بنظرم اینطوری میگفت بهتر بود : محیط مایکروسافت آرام هستش ولی وقتی ایده ای داشته باشی باید چندین ماه تا تایید شدنش منتظر بمانی تازه بعد از بررسی شاید جوابی مثبت دهند . این فقط به مایکروسافت ربط نداره بلکه مربوط به خیلی های دیگه هم میشه .
      ( انجمن Martial Art’s )

      ۰۰
    2. بله یه خبر هم در این رابطه رو سایت قرار گرفته بود اگه این طور باشه که من به مولینیو حق میدم، البته این کار هم خوبه هم بد چون اگه بخواد هر ایده ای سریع قبول بشه باید مورد ازمایش قرار بگیره که هم هزینه بر هست هم وقت گیره

      ۰۰
  2. آره منم چند وقته دیگه حوصله ی بازی کردن ندارم و این حس از اون جایی در من به وجود میاد که دیگه اکثر بازی ها تکراری شدند … هر سال کلی بازی میاد که بیشترشون تقلید از یه بازی دیگه است و فقط اسم کارکتر ها و کاور بازی رو تغییر میدن ولی از نظر محتوا دقیقا شبیه یه بازی موفق هستند … حالا هم که یه نفر پیدا شده که می خواد تو بازیهاش خلاقیت به خرج بده اول باید به فکر این باشه که یه وقت با سر به زمین نخوره و ورشکست نشه و بعد به فکر بازیش باشه … مسائل مالی باعث شده که شرکت های سازنده فقط به پول فکر کنند و هر سال یک ( یا چند ) بازی با کیفیت متوسط رو به پایین روانه بازار کنند و یه پولی به جیب بزنند و اصلا براشون مهم نیست که تو بازی هاشون کمی خلاقیت هم باشه

    ۰۰
  3. از اون بازی سازاییه که تغییر ایجاد میکنه بعد میره….. ولی عجب مایکروسافت لوس میکنه اینارو واسه ما دیگه میاد صندلی چک میکنن مگه مهد کودکه ۸-O 8-O. خوب کرده رفته اینطور ادمای بزرگ باید برن یا یه استدیوی جدید بسازن یه برن تو یکی از استدیو های سونی با اون شاهکارا دستو پنجه نرم کنن…….البطه مایکروسافت هم داره استدیوی خوب ولی بیشتر شبیه مهد کودکه :idea:

    ۰۰
  4. ضمنا جناب sand man جهت اطلاعتون مولینیو از اون دسته بازیسازایی هست که تا حالا چند بار دنیا رو تغییر داده … منتها هر آدمی روزای خوب و بد داره، متاسفانه، یک افسانه سرای واقعی مثل ایشون فعلا در سراشیبی سقوط کارش قرار داره …

    ۰۰
    1. ببخشید اقا سعید شرمنده
      خب من به جز سیندی کیت بازی ١٧ سال پیش ایشون و فیبل که به هیچ وجه خوشم نیمد بازی دیگه ای از ایشون بازی نکردم و باید بگم بنده بیست سالمه و فک نکنید بچم و بی تجربم
      و جناب هادی شما تند رفتی ها اروم چون دوست دارم چیزی نمیگم و شما دانیال
      اقا شما میفهمی ادم چیه شعور چیه فهم چیه درک چیه شما توش فاقد فهم درک شعوری کدوم ادمی با کسی اینجوری حرف میزنه بابابزرگ من خودم همه اینجیزارو فولم اگه فارسی بلد باشی نوشتم با توجه به بازی های اخیرش یعنی اگه بفهمی دوران افولش رسیده تو نظرم بعدشم اگه بدونی شوخی چیه اولش شوخی بود به جان همه ی عزیزام و نزدیکانم

      ۰۰
    2. نفهمیدی باز دیگه ! من گفتنم ” شما که هیچ منطقی و فهمی از این شخص بزرگ نداری چرا حرف رایگان میزنی ؟؟” یعنی چی ؟ یعنی نیمشناسی چرا در موردش حرف میزنی ؟ من موندم چرا شماها بدون تحقیق در مورد مسائل پیرامونتون نظر میدین ؟ که فقط یه حرفی زده باشید ؟
      بازیهای اخیرش بد بودن ؟ :lol: حتی اگه از نظر شخص ایشون هم خوب نبودن ولی بازخوردی که نسبت یه شخصیت ایشون میشه و بازیهایی که میسازن قابل ستایشه!

      ۰۰
    3. اره فک کنم برای مولینیو بود
      هادی جان اون بالا بخدا شوخی کردم شما اون چه لحنی بود داشتی عین اقا سعید نگا کن با ارامش و اروم رسوند منظورشو با اینکه شوخی کردم درست رسوند
      بعدشم به پیر به پیغمبر اون یه تیکه رو شوخی کردم آخرش هم نگا کن هادی نوشتم با توجه به بازی اخیرش یعنی تمام شد دوران مولینیو
      ببخشید اخراش عین هم شد

      ۰۰
    4. خواهش میکنم
      فقط عزیزم گلم بخدا من گیمرم و شوخی کرده بودم الآنم اینو میگم کدورتا رفع شه
      فقط هادی جان یه دقیقه واستا برم تحقیق کنم سیندی کیت برا مولینیو هست یا نه تا جایی که خودم میدونستم برا مولینیو بود

      ۰۰
    5. syndicate و مولینو؟! اشتباه میکنی. نه توی نسخه ی سال ۱۹۹۳ بازی نه ۲۰۱۲ هیچ اسمی از مولینو برده نشده . از کجا اینو گفتی؟؟

      ۰۰
    6. شایان مطمئنم این مطلبو یه جا خوندم حالا درست بودن منبع رو نمیدونم بعدشم اصلا و ابدا منظور ٢٠١١ نیست نسخه ١٧ سال پیش یا …
      حالا شب بهتون جوابو میدم
      بعدشم منبع شاید اشتب باشه سر من بد بخت نریزین

      ۰۰
    7. نمی خواین این بحث های مسخره رو تموم کنید؟ نمی دونم چرا همه ش دنبال آتو گرفتن و ضایع کردن هم دیگه اید؟ Syndicate ی که قدیم ساخته شده بود همین آقای پیتر مولینیو «تهیه کننده» ش بوده (قبل از تاسیس استودیوی لاین هد). سال پیش هم که Starbreeze همین بازی رو ریبوت کرد (ناشر هم EA بود).

      ۰۰
    8. کدوم آتو گرفتن؟ کدوم مسخره کردن؟ پیاده شو باهم بریم. شما از وقتی اینجا مسئولیت گرفتی فکر میکنی باید به همه گیر بدی. اینجا میایم که اطلاعاتتمون رو به اشتراک بذاریم برای همینم هست که اومدم از سند من سوال کردم در این خصوص اینم نه آف تاپیکه نه دعوا حالا اگه شما میخوای اعمال مدیرت کنی و به بقیه اینو نشون بدی بحثش جداس

      ۰۰
    9. مدیریت؟! LOL شما دقیقاً با چی مشکل داری؟ آهان چون توی اون تاپیک کامنت هات رو پاک کردم؟ می دونی علتش چی بود؟ چون شما هنوز فرهنگ «خبر خوندن» و «نظر دادن» رو نداری، متوجهی؟ نه نیستی… ببین داداش ما اینجا با هم دعوایی نداریم قرار نیست مثل خروس جنگی هر روز بپریم به هم. این که من الان گفتم “نمی خواین این بحث های مسخره رو تموم کنید؟” از دید یه کاربر معمولی گفتم. قرار نیست کسی اینجا با شما لج بکنه یا الکی کامنت هات رو پاک بکنه. فقط می گم مثل یه کاربر خوب هر وقت لازم شد نظرت رو بده به جای این که بخوای هر دفعه یه نفر رو به تمسخر بگیری یا ضایعش بکنی جلوی بقیه.
      این رو هم یادت باشه مدیران این سایت فقط آقای حکیمی و سعیده بقیه فقط به مطالب سایت رسیدگی می کنن و مسئولیتی در قبال کاربر ها ندارن بنابراین لازم نیست هر وقت بهت گفتم بالای چشمت ابروئه بیای از مسئول بودن و مدیر بودن و … حرف بزنی.

      ۰۰
    10. vahid@:
      نه من الان راجع به این پست حرف میزنم که به نظرم تذکرت بیجا بود و ۱جورایی با این جملت که گفتی این بحث مسخررو تموم توهین کردی چون داشتیم راجع به ۱کی از بازی های مولینو صحبت میکردم و آف تاپیک نبود در ضمن هیچ توهینی و مسخره کردن و اینجور چیز ها هم توی بحث نبود….پس نباید تذکر میدادی
      در ضمن در خصوص بحث پست ویچر هم من شروع کننده نبودم و فقط جواب دارم. اما در خصوص بخش اول کامنتت
      نه ببخشید یادم نبود شما فقط تو این سایت فرهنگ داری و متوجه ای…الان خیلی شیک داری توهین میکنی اما چون رفیق آقایونی حق با توئه :lol:

      ۰۰
    1. یه قسمت از حرفاش گفته بود که “واقعا از بس که با تکرار و تکرار چیزهای هر چند خوب توی بازی های مختلف روبرو شدم که دلم میخواد سرمو بزنم تو دیوار”
      خب عقده ای میکنن آدمو … :lol:

      ۰۰
    1. اتفاقا برای همین نسل خوبن چون اگر نمیومد کینکت ۲ یی در کار نبود :wink: ولی سونی اول اینطور چیزی زد به نامه ” ای توی” ولی مایکروسافت اونو گسترش داره میده :wink:

      ۰۰
    2. خوب ” آی – توی ” هم این گونه بود و فعلا دنیا کشش این وسائل ندارن !!! خوب کینکت ۲ آمده کارایی چندانی برای کاربران معمولی نداره و باید منتظر بمانند تا تحولی ایجاد شود .
      ( انجمن Martial Art’s )

      ۰۰
    3. احتیاج به تحول نیاز نیازی نیست چون علم به سمت جلو داره پیش میره و اگر این اتفاقات در دنیای گیم به زودی نیفته دیگه شاهد پیشرفت انچنانی در هر چیزی به خصوص بازیا نمیشیم…… هر چی زود تر این صنعت پیشرفت کنه نتیجه ی بهتری میگیریم :wink:

      ۰۰
  5. امیدوارم موفق بشه…حرفاش هم ۱ جورایی خواننده رو ناراحت میکنه…مخصوصا این جمله اخری”مولینیو باور دارد که این آخرین فرصت او است و باید موفق شود”
    ما که نمیتونیم کاری بکنیم جز دعا کردن :-| :cry: :-|

    ۰۰
    1. اخه مولینیو کی هست که دنیا تغیر دادنش چی باشه(با توجه به بازی های اخیرش که افتضاح بودن)
      پیتر چه هیز هم هست : خانوم زیبایی اومدن البت این نشونه هیزی نیس ولی نگا چه قد به ناموس مردم نگا کرده فهمیده زیباس بعد تو مجله هم اعلام کرده :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
      إ إ إ :evil:

      ۰۰
    2. خوب اخه تو خیر سرت فن مایکروسافتی…گیمری…چی بگم به شما؟ بازی اخری مولینیو، فیبل افتضاح بود؟ کی میگه! نمره هاش پایینه؟ کم ازش استقبال شده؟ این فقط نظر کارشناسی شماست که فیبل۳ افتضاح بود!
      ایشون از پیشگامان و بزرگان قصه گویی این صنعته!!! :-?

      ۰۰
    3. شما که هیچ منطقی و فهمی از این شخص بزرگ نداری چرا حرف رایگان میزنی ؟؟ اصلا میدونی خالق چه آثار بزرگیه ؟ همون کینکت رو چه کسی طراحی کرد ؟؟ پسرجان،سن شما به بازیهایی مثل Black & White قد نمیده ! اون موقه که فیبل ۱ اومد نمیدونم شما تو کدوم جهان سیر میکردی ! Magic Carpet میدونی چیه ؟ شما بشین عین این بچه Teenager ها نکات انحرافی رو بچسب !
      ———————————-
      Sony Computer Entertainment association
      >>>SCEA1993-2012<<<
      like.no.other

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر