کمیته‌ بین‌المللی المپیک مانع رشد بازی‌های Esport نخواهد شد

در ۱۳۹۷/۰۹/۲۱ , 14:10:16
بازی فیفا (FIFA), شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts)

هفتمین نشست کمیته‌ی بین‌المللی المپیک هفته‌ی گذشته در لوزان سوئیس برگزار شد و این کمیته اطلاعات جدیدی از دیدگاه آنها نسبت به ورزش‌های الکترونیک را منتشر کرد. در ادامه همراه دنیای بازی باشید. 

سال گذشته، مسئولان برگزاری المپیک تابستانی پاریس که در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد از علاقه‌ی خود نسبت به گنجاندن ورزش‌های Esport در این سری مسابقات خبر دادند. با این وجود، در ماه سپتامبر رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) یعنی Thomas Bach توضیحات تازه‌ای درباره‌ی دیدگاه قبلی این کمیته ارائه داد. به گفته باخ، نظر کمیته درباره‌ی بازی‌های الکترونیک تغییری نکرده است اما آنها هرگز حضور بازی‌های خشن و رقابت‌های خشونت آمیز را در المپیک نخواهند پذیرفت. در بیانیه‌ی منتشر شده از سوی این کمیته توضیح داده شده که این بازی‌ها دارای ارزش‌های مشترک با دیگر بازی‌های المپیک نیستند و اهداف آنها نیز با ذات اصلی این مسابقات تفاوت‌هایی دارد. از نظر کمیته به‌طور کلی بخش اعظمی از این بازی‌ها همچنان نارس هستند و برای حضور در رقابت‌های رسمی المپیک با ذات واقعی دیگر ورزش‌ها همخوانی ندارند. البته این کمیته مشکلی با بازی‌های شبیه‌ساز و Simulator نخواهند داشت زیرا هر کدام از این بازی‌ها تجسمی از نسخه‌ی حقیقی آنها هستند و همانند فوتبال، بسکتبال، والیبال و تنیس تنها شبیه‌سازی از ورزش واقعی خودشان هستند و بنابراین حضور آنها در بازی‌های المپیک مشکلی به وجود نخواهد آورد. البته این کمیته تاکید دارد که فدراسیون‌های رسمی هر یک از این ورزش‌ها (مانند FIFA) نیز باید به مدیریت و نظارت بر بازی‌های شبیه سازشان بپردازند. به گفته کمیته المپیک همچنان بخش بزرگی از صنعت بازی‌های ویدئویی توسط موضوعات تبلیغاتی و اسپانسری گرداننده می‌شود و حضور نمایندگانی از یک مبحث تجاری در رقابت‌های اخلاقی و ورزشی مشکلاتی را به‌وجود خواهد آورد.

در نهایت، کمیته‌ی بین‌المللی المپیک قبول دارد که نمی‌تواند رشد سریع ورزش‌های الکترونیک را نادیده بگیرد آن‌هم در زمانی که این رقابت‌ها میان جوانان بسیار پرطرفدار از همیشه هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر