هر آن‌چه که پیش از تجربه Kingdom Hearts باید بدانیم

در ۱۳۹۷/۱۱/۰۶ , 17:30:32
Kingdom Hearts, شرکت Square Enix, شرکت والت دیزنی (Walt Disney)

از خیلی جهات کینگدام هارتس هرگز نباید به یک فرانچایز مطرح تبدیل می‌شد. با این حال، DNA عجیب و غریب ژاپنی‌اش که عموماً دل بسیاری از بازیکن‌های غربی را می‌زند مورد ستایش قرار گرفت. شاید مهم‌ترین عنصری که به این امر یاری رساند، ترکیب ظریف عناصر آشنا و غریب برای دوست‌داران فیلم‌های دیزنی بود و وجود شخصیت‌های فاینال فانتزی و انیمه‌ای در کنار میکی ماوس و دانلد داک، کنجکاوی‌شان را به‌شدت تحریک می‌کرد. حتی اگر طرفدار پروپاقرص دیزنی یا فاینال فانتزی هم نباشید، تصویر زیر مغزتان را قلقلک خواهد داد و احتمالاً دوست دارید از ماهیت‌اش سردرآورید. در ادامه با آخرین مقالات بازی و «هر آن‌چه که پیش از تجربه Kingdom Hearts باید بدانیم» همراه دنیای بازی باشید.

Kingdom Hearts, شرکت Square Enix, شرکت والت دیزنی (Walt Disney)

سوال: کینگدام هارتس دربارهی چیست؟

جواب: کینگدام هارتس درباره‌ی یک پسربچه‌ی خوش‌قلب و درست‌کار به‌اسم سوراست که با دانلد (داک) و گوفی همراه می‌شود تا به کمک دوستان‌شان مثل شاه میکی (بله، در این جهان میکی ماوس شاه است و شخصیتی کاملاً متفاوت با کارتون‌های دیزنی دارد!) جهان را از تاریکی نجات دهند.
در یک جمله، اگر استاروارز را خالقین فاینال فانتزی با شخصیت‌های دیزنی درست می‌کردند، می‌شد کینگدام هارتس! (با توجه به این‌که خود استاروارز هم متعلق به دیزنی است، این جمله کمی طعنه‌آمیز به‌نظر می‌رسد.)

سوال: یک لحظه صبر کن! سورا از کجا آمده؟ اصلا چهطور این شخصیتهای انیمهای با دانلد داک و گوفی دوست شدهاند؟

جواب: خیلی خلاصه باید بگویم که داستان کینگدام هارتس در یک مولتی‌ورس بزرگ جریان دارد که همه‌ی شخصیت‌های دیزنی، فاینال فانتزی و اوریجینال کینگدام هارتس (مثل سورا) در جهان‌هایی موازی زندگی می‌کنند و حالا یک سری اتفاقاتی می‌افتد که همه‌ی این شخصیت‌ها را کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

سوال: بهنظرت من از کینگدام هارتس خوشم میآید؟

جواب: در وهله‌ی اول باید کمی تا حدودی خل و چل باشید تا کینگدام هارتس به دلتان بشیند و در وهله‌ی دوم باید در نظر بگیرید که حد وسطی وجود ندارد؛ یا عاشق کینگدام هارتس می‌شوید یا با تنفر کنارش می‌گذارید!
از شوخی گذشته اگر گزینه‌های زیر به‌نظرتان هیجان‌انگیز و جذاب می‌رسند، احتمال اینکه از کینگدام هارتس لذت ببرید بسیار بالاست:
شخصیت‌های دوست‌داشتنی و روابط و تعامل‌های فوق‌العاده خاطره‌انگیزی که احساسات‌تان را درگیر می‌کنند (ممکن است در طول بازی‌ها گریه کنید!) – گشت زدن و ملاقات کردن با شخصیت‌های رنگارنگ در جهان‌های دیزنی – باس فایت‌های عالی و خفن که گاهاً می‌توانند بسیار دشوار باشند – گیم‌پلی درجه‌ی یک اکشن آرپی‌جی.

سوال: چرا مردم تا این حد منتظر کینگدام هارتس سه هستند؟

جواب: کینگدام هارتس ۲ در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، به این معنا که حدود چهارده سال است که طرفداران مجموعه، در انتظار کینگدام هارتس ۳ نشسته‌اند! (اگر فکر می‌کردید انتظار برای فاینال فانتزی ۱۵ زیاد بود، باید یک نگاهی به طرفداران بدبخت بیچاره‌ی کینگدام هارتس بی‌اندازید.)

سوال: پس قضیهی این همه بازی کینگدام هارتس چیست؟

جواب: از زمان عرضه‌ی کینگدام هارتس دو، اسپین‌آف‌های زیادی روی انواع و اقسام کنسول‌ها منتشر شدند که متأسفانه بیشتر از هرچیز به سردرگمی و ابهام مجموعه افزودند. چون برخلاف عرف بازی‌های اسپین‌آف، برای درک داستان کینگدام هارتس باید تمام بازی‌ها را (به استثنای یکی) تجربه کرده باشید یا حداقل ماجرایش را حفظ باشید.

سوال: گیرم که من میخواهم کینگدام هارتس را شروع کنم، باید دقیقاً چهکار کنم؟

جواب: خوشبختانه هم‌اکنون بهترین زمان برای وارد شدن به جهان کینگدام هارتس است. چراکه اسکوئر انیکس یک مجموعه‌ی جامع تحت عنوان The Story So Far برای پلی‌استیشن ۴ (با قیمتی واقعاً مناسب!) منتشر کرده که شامل تمام بازی‌ها می‌شود.

Kingdom Hearts, شرکت Square Enix, شرکت والت دیزنی (Walt Disney)
کاور مجموعه‌ی The Story So Far برای سونی پلی‌استیشن ۴

قدیم‌ها، یک معرفی‌نامه‌ی کوتاه نوشتم که اگر وقت و حوصله‌اش را داشته باشید می‌تواند تصویر نسبتاً خوبی درباره‌ی فرانچایز به شما بدهد. اما خلاصه‌اش این است که برای درک جامع مجموعه، باید به ترتیب انتشار، بازی‌ها را تجربه کنید.

سوال: اگر حال و حوصلهی بازی کردن همهی این عناوین را نداشته باشم چی؟ اصلاً داستان چهقدر اهمیت دارد؟

جواب: راستش را بخواهید، داستان کینگدام هارتس گرچه خیلی عجیب و گاهاً احمقانه است اما یکی از ستون‌های جذابیت مجموعه را تشکیل می‌دهد و برای درک شخصیت‌ها و توسعه‌ی روابط، لازم است که خط داستانی را دنبال کنید.
من چندی پیش یک دایره‌المعارف جامع نوشتم که شامل تاریخچه‌و داستان کامل تمام عناوین کَنون (Canon) کینگدام هارتس می‌شود. با چندبار مطالعه کردنِ این مطلب، بعید می‌دانم با مشکل خاصی در فهم داستان کینگدام هارتس ۳ روبرو شوید؛ هرچند توصیه‌ام این است که شخصاً بازی‌ها را تجربه کنید چراکه در بسیاری از موارد گیم‌پلی و روایت دوش به دوش یکدیگر اجرا می‌شوند.

سوال: اگر حوصلهی خواندن این مقالهای که گفتی را هم نداشته باشم چی؟

جواب: کینگدام هارتس از آن دسته بازی‌هایی است که گیم‌پلی روان و جذاب‌اش که در جهان‌های زیبای دیزنی جریان دارد، به تنهایی می‌تواند بازیکن را سرگرم کند. بنابراین اگر وقت و حوصله‌ی داستان مجموعه را ندارید، باز هم قادرید کمابیش از آن لذت ببرید.

سوال: چیز دیگری هم مانده که باید بدانم؟

جواب: هیچوقت روی دانلد برای هیل کردن حساب نکنید!


2 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. البته تو re chain of memory میشه رو دونالد هم برا هیل کردن خودت هم برا هیل کردن دشمنا حساب کرد :۲۳: :۲۴:

    ۳۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر